![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
|
![]() Moest veiligheid de prioriteit zijn dan zou men minder verkeersborden zetten en meer verkeersvertragende middelen, zoals verkeersdrempels. Of je nu een grote of een kleine auto hebt, rijk of arm bent, gehaast bent of niet, voor een bult op de weg rem je STEEDS. Dat is pas veilig. Maar wel minder verkeersovertredingen. De vraag stelt zich of de overheid dit wel wil, minder doden maar ook minder inkomsten door boetes?
Zou het kunnen dat de overheid er een dubbele moraal op na houdt, met het leven van verkeersslachtoffers als prijs? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 februari 2011 om 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
|
![]() Citaat:
Er een prioritair voertuig doormoet, zoals brandweer, ziekenwagen ....
__________________
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 8 februari 2011 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
|
![]() Citaat:
Misschien is het probleem voor sommigen dat degenen die de boete als een peulschil beschouwen en systematisch te snel rijden omdat ze zich dat kunnen veroorloven, door verkeersdrempels toch trager moeten rijden. Dat zou zeer cynisch zijn om zo te denken, met mensenlevens tot gevolg zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.830
|
![]() Citaat:
Ondanks een massa´s aan ´drempels´ (** wildgroei), zelfs vele onwettige buiten de bebouwde kom (en te hoge), is het aantal ongevallen in Belgie - binnen bebouwde kom - niet zo gedaald als in onze buurlanden waar enkele landen zelfs geen of amper drempels hebben vergeleken met ons land. Een drempel/plateau is tenslotte maar plaatselijk, en heeft denk ik, ook ertoe geleid (tesamen met minder taks = lichte vracht) dat men hier meer met SUV´s en Jeepachtige auto´s ging rijden (onveiliger bij impact met voetganger) die die drempels vlotter kunnen nemen zonder grotere slijtage... Volle bussen kunnen er blijkbaar niet zo goed tegen. http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...nveilig-7.aspx ** Citaat:
Sommige voetgangers zijn ook in de waan dat ze met voorrang mogen oversteken als ze dat over een plateau of drempel doen...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 februari 2011 om 20:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Daarom ook wil men de verkeersreglementering regionaliseren, zodat men in Vlaanderen de talrijke 70 km/u kan verwijderen. Dan behoort de 90 km/u tot het verleden en wordt 70 km/u. Dan hoeven er alleen nog borden te komen waar men daadwerkelijk 90 mag rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Over het algemeen ben ik ook geen voorstander van een aantal types verkeersdrempels. Goed aangelegde plateaus vind ik daarentegen wel een goede zaak, omdat ze eerder suggerend werken. Sommige verkeersdrempels zijn evenwel dermate scherp en hoog dat het voor iedere weggebruiker een bijzonder vervelende hindernis wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bobke : 8 februari 2011 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.671
|
![]() Citaat:
Ik zou het ook logisch vinden dat de slimme wetgever 'zendmasten zet ipv verkeersborden' die zorgt dat mijn auto automatisch weet welke snelheid hij maximaal mag rijden, en als ik ervoor kies dat deze snelheid dwingend is voor mijn wagen (wat ik met plezier zou doen) dan moet ik geen enkel snelheidsbord meer lezen, maar kan ik gewoon met mijn ogen kijken naar de weggebruikers. Ik zou ook liever zien dat snelheidslimieten ingevoerd worden op basis van 'logische wetenschappelijke criteria' en niet op basis van natte dromen. Dus als je dan snelheden verlaagt op een plaats, en blijkt dat er niet minder ongevallen gebeuren, dan kun je de omgekeerde weg ook volgen en de snelheid terug normaliseren. DUs de procedure om een snelheid te regelen op een bepaalde strook zou moeten gebaseerd zijn op het feit dat er SNELHEIDSGERELATEERDE ongevallen gebeuren, en corrigeren in functie van die ongevallen. EN omgekeerd als er aanpassingen gebeuren aan de wegen, zou de snelheid omhoog kunnen. Het heeft geen zin dat je mensen dwingt van 30km/u te rijden zoals brusselzone, en dan tegelijktertijd nooit herevalueert of kijkt of uw maatregel nu effect heeft of niet, en of het opgevolgd wordt of niet etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.907
|
![]() Citaat:
Al eens geprobeerd op een veilige manier een langzaam voertuig(tractor, tjoektjoek-auto) in te halen als je niet sneller dan 70 mag rijden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Euh, er staat toch niet dat het overal 70 km/u moet zijn...?! En ja, ik heb al meerdere malen op een veilige manier dergelijke voertuigen ingehaald. Ik zie niet waar het probleem ligt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.219
|
![]() Citaat:
Er is nog een groot nadeel aan verkeersdrempels: ze zijn enorm, enorm vervuilend aangezien ze automobilisten steevast in het remmen - optrekken straatje duwen. Dit nadeel heeft men natuurlijk maar 'achteraf' ontdekt. Neemt niet weg dat je je weinig illusies moet maken over het verkeersbeleid dat hier gevoerd wordt. Het gaat niet om veiligheid maar om de centen van de burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.671
|
![]() Citaat:
U weet toch dat het enige die gerelateerd is aan snelheid is de ernst van het ongeval, maar anders is er daar simpelweg niet het aantal ongevallen te relateren, integendeel, op autostrades rijdt men sneller en heeft men minder ongevallen. Dus mij lijkt het alsof u droomt van een wereld die stilstaat, en van een overheid die zeker geen aangepaste wegen moet aanleggen, maar gewoon het verkeer moet dichtnijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.671
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() |
![]() |
![]() |