Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw geloofsovertuiging?
Catholicisme 22 11,89%
Protestantisme of andere vorm van Christendom 11 5,95%
Islam 9 4,86%
Jodendom 1 0,54%
Boedhisme/Taoisme 2 1,08%
Shintoisme 0 0%
Wotanisme/Asatru 5 2,70%
Wicca 2 1,08%
LaVey Satanisme 2 1,08%
Atheisme 73 39,46%
Agnosticisme/Deisme 18 9,73%
Een eigen mix 30 16,22%
Ik sta er eigenlijk nooit bij stil 10 5,41%
Aantal stemmers: 185. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2011, 11:55   #341
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
radio Islam ?
Staan de teksten in de talmud of niet? D�*�*r gaat het over.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 12:02   #342
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Komaan fiere jood, verdedig je eens. Wij willen argumenten argumenten argumenten.
Bepaalde religies laten iedereen gemakkelijk toe.
Maar ze hebben wel hun(negatief) mening over degene die zich niet bekeerd.

Jodendom laat de wereld weten dat je prefect en dicht bij God kunt zijn zonder als Jood te moeten leven.
Respecteer de 7 wetten van Noach en je geraakt op de hoogste posities,zelfs hoger dan vele joden.(btw zelfs deze 7 wetten is al te moeilijk voor de Westerse wereld)

Wil je echt meer(613 wetten)-wat niet nodig is om dicht bij God te zijn-dan moet je ervoor werken en kan je na een zware examen zich tot jood bekeren.Iedereen is welkom zonder uizondering !

Published 12:49 11.05.11
Fiere Jood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 12:04   #343
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
radio Islam ?
Weerleg liever wat hij (System) zegt ipv te beginnen janken over een religie die hier niks mee te maken heeft, fiere jood.
Oud 14 februari 2011, 12:06   #344
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Bepaalde religies laten iedereen gemakkelijk toe.
Maar ze hebben wel hun(negatief) mening over degene die zich niet bekeerd.

Jodendom laat de wereld weten dat je prefect en dicht bij God kunt zijn zonder als Jood te moeten leven.
Respecteer de 7 wetten van Noach en je geraakt op de hoogste posities,zelfs hoger dan vele joden.(btw zelfs deze 7 wetten is al te moeilijk voor de Westerse wereld)

Wil je echt meer(613 wetten)-wat niet nodig is om dicht bij God te zijn-dan moet je ervoor werken en kan je na een zware examen zich tot jood bekeren.Iedereen is welkom zonder uizondering !
Hoeveel maal stuurt meneer de rabbijn je terug naar huis voor je tot de joodse clan mag behoren?
Oud 14 februari 2011, 12:09   #345
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Is Pelgrim nog steeds Wicca?
Oud 14 februari 2011, 12:12   #346
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zeg gewoon wat is. De talmud is dan soms ook zeer racistisch. Enkele voorbeelden:

Talmud: Baba mezia, 114b:
"The Akum (non-Jew) is like a dog. Yes, the scripture teaches to honor the the dog more than the non-Jew."

Of Ereget Raschi Erod. 22 30:
"Even though God created the non-Jew they are still animals in human form. It is not becoming for a Jew to be served by an animal. Therfore he will be served by animals in human form." ]

Of nog Tosapoth, Jebamoth 94b:
"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. "

Talmud, Zohar II 64b :
"Les non-juifs sont idolâtres, ils sont comparés aux vaches et aux ânes".

Talmud, Abhodah Zarah 26b T
. :
"Même le meilleur des Goïm devrait être abattu."

Commentaar overbodig neem ik aan.
Wat hebben die religies toch tegen hondjes?
Oud 14 februari 2011, 12:14   #347
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Is Pelgrim nog steeds Wicca?
en Wisord?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 12:18   #348
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Weerleg liever wat hij (System) zegt ipv te beginnen janken over een religie die hier niks mee te maken heeft, fiere jood.
Radio Islam heeft niks met Islam te maken maar een antisemitisch website.

Oud 14 februari 2011, 12:20   #349
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Radio Islam heeft niks met Islam te maken maar een antisemitisch website.
Weerleg dan wat hij zegt en vertel er ineens bij wat Radio islam is. Of denk je dat we allemaal op de hoogte zijn van uw doen en laten.

Citaat:
Radio Islam werkt voor betere relaties tussen het Westen en de Islamische Wereld. Radio Islam is tegen iedere vorm van racisme, tegen iedere vorm van discriminatie van mensen gebaseerd op hun huidskleur, godsdienst of etnische achtergrond. Bij gevolg is Radio Islam tegen Joods racisme tegenover niet-Joden. Het Wereld Zionisme, is vandaag de laatst overgeblevene racistische ideologie, en de staat Israël de laatste buitenpost van "Apartheid" in de wereld. Israël is alleen al door zijn bestaan een symbool van veracht tegenover alle internationale wetten, regels en principes, en het openlijke racisme van de Joodse Staat is aanvechting van alle ethiek en moraal die de mensheid kent.
Ja, en nu?
Oud 14 februari 2011, 12:29   #350
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Staan de teksten in de talmud of niet? D�*�*r gaat het over.
Citaat:
Talmud: Baba mezia, 114b:
"The Akum (non-Jew) is like a dog. Yes, the scripture teaches to honor the the dog more than the non-Jew."

Ik heb een Talmud online bekeken-en aan een Talmudgeleerde gebeld- en ik zie nergens staan wat in die citaat staat.

Wat ik wel zie is volgende : een jood mag in een niet-joodse kerkhof rondwandelen,want daar telt geen regel van rein en onrein.
Rest van de pagina gaat over geld leven en hypotheken.

Wie me niet gelooft mag een Gemara(Talmud) raadpelegen.

En zelfs als ale deze zaken wel instonden,kloppen de 3 punten van System gewoon niet in het Jodendom.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 14 februari 2011 om 12:31.
Oud 14 februari 2011, 12:34   #351
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Weerleg dan wat hij zegt en vertel er ineens bij wat Radio islam is. Of denk je dat we allemaal op de hoogte zijn van uw doen en laten.

Doe ik,pss ik heb Radio Islam gezegd omdat op bekende antisemitisch websites(forums) ze telkens deze website citeren.
Mijn mening over deze website blijft hetzelfde als eerder en je citaat versterkt mijn mening.Ik vind het persoonlijk jammer dat ze 'Islam' gebruiken want ik heb voor de religie Islam respect.

Oud 14 februari 2011, 12:35   #352
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hoeveel maal stuurt meneer de rabbijn je terug naar huis voor je tot de joodse clan mag behoren?
3.

Oud 14 februari 2011, 12:46   #353
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik vind het jodendom interessant.
Stel je voor je zoekt jaren voor de waarheid en komt tot conclusie dat de Islam de waarheid is,wel dan kan je gewoon door een locale Imam zich laten bekeren.Hetzelfde met Christendom.

Maar stel je voor nu dat je tot conclusie komt dat het Jodendom in je ogen de waarheid is dan krijg je meteen te horen dat je eerst 3 jaar als jood(behalve de Shabat) moet leven en pas dan een zwaar examen moet doorgaan enz...
Dat schrikt mensen weg en daardoor weten ze niet meer wat te doen.
Want ze willen gewoon niet aanvaarden dat met 7 wetten ze ook perfect zijn.

Dus besloten sommigen(dankzij Facebook) om een nieuwe sekte open te doen voor zulke gevallen die sneller 'Israeliet' willen worden.

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 14 februari 2011 om 12:47.
Oud 14 februari 2011, 12:49   #354
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel je voor je zoekt jaren voor de waarheid en komt tot conclusie dat de Islam de waarheid is,wel dan kan je gewoon door een locale Imam zich laten bekeren.Hetzelfde met Christendom.

Maar stel je voor nu dat je tot conclusie komt dat het Jodendom in je ogen de waarheid is dan krijg je meteen te horen dat je eerst 3 jaar als jood(behalve de Shabat) moet leven en pas dan een zwaar examen moet doorgaan enz...
Dat schrikt mensen weg en daardoor weten ze niet meer wat te doen.
Want ze willen gewoon niet aanvaarden dat met 7 wetten ze ook perfect zijn.

Dus besloten sommigen(dankzij Facebook) om een nieuwe sekte open te doen voor zulke gevallen die sneller 'Israeliet' willen worden.
Nee, bij het Katholicisme is het toch iets moeilijker dan gewoon gedoopt worden. Je moet een vorming volgen alvorens het doopsel te kunnen verkrijgen als volwassene.
Oud 14 februari 2011, 12:53   #355
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, bij het Katholicisme is het toch iets moeilijker dan gewoon gedoopt worden. Je moet een vorming volgen alvorens het doopsel te kunnen verkrijgen als volwassene.
Iedereen mag dopen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 12:54   #356
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Iedereen mag dopen.
is dat zo?
Oud 14 februari 2011, 13:00   #357
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hoe lang duurt zoiets?

Oud 14 februari 2011, 13:04   #358
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang duurt zoiets?
Ik denk vanaf 6 maanden, maar ik ben het niet zeker. één van mijn collega's zal het wel weten.
Oud 14 februari 2011, 13:10   #359
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk vanaf 6 maanden, maar ik ben het niet zeker. één van mijn collega's zal het wel weten.
ik ken iemand die op latere leeftijd wou gedoopt worden, en dat ging hem volgens mij over 2 zaterdagmiddagen.
Oud 14 februari 2011, 13:30   #360
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een Talmud online bekeken-en aan een Talmudgeleerde gebeld- en ik zie nergens staan wat in die citaat staat.

Wat ik wel zie is volgende : een jood mag in een niet-joodse kerkhof rondwandelen,want daar telt geen regel van rein en onrein.
Rest van de pagina gaat over geld leven en hypotheken.

Wie me niet gelooft mag een Gemara(Talmud) raadpelegen.

En zelfs als ale deze zaken wel instonden,kloppen de 3 punten van System gewoon niet in het Jodendom.

Welke 3 punten bedoelt u nu? Het is toch zo dat joden niet-joden buitensluiten. Of niet? Ik heb het nu wel over de zeer gelovige joden. Zij die denken dat hun volk uitverkoren is en die strikt leven volgens de Tor�*.

Maar goed, ik zal sommige verzen checken op mogelijke vervalsing.

Maar laat ons nu diefstal nemen. Wanneer een jood een goy (Cuthean) besteelt, moet hij het gestolene niet teruggeven. Omgekeerd is het wel het geval,want wanneer een goy een jood besteelt, dan moet hij het het gestolene wel teruggeven. Dat zegt de talmud. Een duidelijke discriminatie. En daar komt bij: wanneer een goy een jood doodt, is hiervoor de straf (meestal) de doodstraf, maar wanneer een jood een goy doodt, kan er geen doodstraf bestaan. Ook dat zegt de talmud.

Sanhedrin 57,a.
'With respect to robbery — if one stole or robbed[30] or [seized] a beautiful woman,[31] or [committed] similar offences,[32] if [these were perpetrated] by one Cuthean[33] (*) against another, [the theft, etc.] must not be kept, and likewise [the theft] of an Israelite by a Cuthean, but that of a Cuthean by an Israelite may be retained'?[34] But if robbery is a capital offence, should not the Tanna have taught: He incurs a penalty? — Because the second clause wishes to state, 'but that of a Cuthean by an Israelite may be retained,' therefore the former clause reads, '[theft of an Israelite by a Cuthean] must not be kept.'[35] But where a penalty is incurred, it is explicitly stated, for the commencing clause teaches: 'For murder, whether of a Cuthean by a Cuthean, or of an Israelite by a Cuthean, punishment is incurred; but of a Cuthean by an Israelite, there is no death penalty'?

דאית ליה חיובא מיתנא קתני דקתני רישא על שפיכות דמים נכרי <בכותי וכותי> {בנכרי ונכרי} בישראל חייב ישראל <בכותי> {בנכרי} פטור התם היכי ליתני ליתני אסור ומותר והתניא <כותי> {הגוים} ורועי בהמה דקה לא מעלין ולא מורידין כיוצא בו בגזל מאי היא אמר רב אחא בר יעקב לא נצרכה אלא לפועל בכרם פועל בכרם אימת אי בשעת גמר מלאכה התירא הוא אי לאו בשעת גמר מלאכה גזל מעליא הוא אלא אמר רב פפא לא נצרכה אלא לפחות משוה פרוטה אי הכי <כותי> {נכרי} בישראל אסור הא בר מחילה הוא נהי דבתר הכי מחיל ליה צערא בשעתיה מי לית ליה <כותי בכותי> {נכרי בנכרי} כיוצא בהן כיון דלאו בני מחילה נינהו גזל מעליא הוא אלא אמר רב אחא בריה דרב איקא לא נצרכה אלא לכובש שכר שכיר <כותי בכותי וכותי> {נכרי בנכרי ונכרי} בישראל אסור ישראל בנכרי מותר כיוצא ביפת תואר מאי היא כי אתא רב דימי א"ר אלעזר א"ר חנינא בן נח שייחד שפחה לעבדו ובא עליה נהרג עליה

(*)
'Cuthean' (Samaritan) was here substituted by the censor for the original goy (heathen).

Laatst gewijzigd door system : 14 februari 2011 om 13:55.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be