Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2011, 17:20   #1041
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Mss eens eventjes nagaan hoe de toestanden in Afghanistan nu zijn ...,het verspreiden van chaos, angst en dood is namelijk een grote verwezenlijking van onze militaire avontuurtjes, kijk naar de activiteiten in het Midden-Oosten, Irak, of ex-Joegoslavië in de jaren 1990, Deze werden/worden uitgevoerd voor de imperialistische belangen, maar ze verkleden die als vredesmissies, de strijd naar democratie(uitbuiting) , of de 'war on terror' met als gevolg het afslachten en het lijden van de bevolking.

Ondertussen zijn er ongeveer 50.000 kinderen die werken in de straten van Kabul, het schoonmaken van auto's, schoenen poetsen enz.... en nog steeds lijden ze honger, ziekte, geweld en slavernij. De moedersterfte in Afghanistan is de tweede hoogste in de wereld, 75% van de pasgeborenen sterven door gebrek aan voedsel, warmte en zorg. Een zwangere vrouw heeft 1 op 8 de kans om te sterven, en de helft van hen zijn jonger dan 16 jaar. to .Dit zeggen ze niet in onze pers, die confronteerd ons niet met de toestanden van deze vrouwen onder het goedkeurend oog van het westen, net als de kritiek op de corruptie van Karzai en zijn regime door Gordon Brown, Obama en co..., kortom door het westen gesteunde klootzakken.
Dat het er daar zo erg aan toegaat, heb ik in post 979 ook allemaal gezegd hoor. Het staat trouwens in Wikipedia en er is op vele plaatsen informatie over te vinden. Goed, het komt niet dagelijks in het nieuws maar ze kunnen geen 30 jaar aan een stuk hetzelfde blijven herhalen, hé! Maar een geheim is het hier in het Westen niet dat de toestand in Afghanistan abominabel is. Ik vermoed zelfs dat de meeste Westerlingen zich beter realiseren hoe slecht de situatie er is dan de Afghanen zelf. Waarom anders worden in Afghanistan de zwakkeren (vrouwen en meisjes) zo slecht behandeld? Waarom is er vanuit het Afghaanse volk niet meer verzet tegen de Taliban? Is dat een gevolg van het veelvuldig verspreide drugsgebruik? Druggebruikers zijn immers meestal mensen die de werkelijkheid niet aankunnen. Of gaat u nu zeggen dat het weerom de Westerlingen zijn die hen dwingen om drugs te nemen?

Ik heb hier al meermaals de vraag gesteld hoe het komt dat alles d’office de schuld is van het stoute Westen en dat niemand in het Oosten ook maar enige verantwoordelijkheid hoeft te nemen van alles wat er bij hen verkeerd gaat. Want dat begrijp ik echt niet hoor.
Oud 14 februari 2011, 17:33   #1042
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Weeral fout zwijn, deze oorlog is een imperialistische oorlog en is er om ervoor te zorgen dat een ondergeschikte pro westerse regering aan de macht blijft, zodat de middelen en rijkdommen van het land van de Afghanen in de handen van de VS en de UK komen. Tevens hebben deze weterse kapitalisten er belang bij om daar een militaire basis te hebben zodat ze hun roofgedrag kunnen behouden. Al deze redenen hebben het leven gekost aan duizenden mensen en tevens bieden ze geen voordeel voor de werkende klasse in dit land. Zoals ik kon aantonen in mijn vorige post.

Bewijzen nodig zwijntje ?

Citaat:
The United States has discovered nearly $1 trillion in untapped mineral deposits in Afghanistan, far beyond any previously known reserves and enough to fundamentally alter the Afghan economy and perhaps the Afghan war itself, according to senior American government officials
http://www.nytimes.com/2010/06/14/wo...4minerals.html
Citaat:
A team of U.S. geologists and Pentagon officials has discovered vast mineral wealth in Afghanistan, conceivably enough to turn the scarred and impoverished country into one of the world's most lucrative mining centers, a senior military official told Fox News on Monday.
http://www.foxnews.com/world/2010/06...s-afghanistan/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat het er daar zo erg aan toegaat, heb ik in post 979 ook allemaal gezegd hoor. Het staat trouwens in Wikipedia en er is op vele plaatsen informatie over te vinden. Goed, het komt niet dagelijks in het nieuws maar ze kunnen geen 30 jaar aan een stuk hetzelfde blijven herhalen, hé! Maar een geheim is het hier in het Westen niet dat de toestand in Afghanistan abominabel is. Ik vermoed zelfs dat de meeste Westerlingen zich beter realiseren hoe slecht de situatie er is dan de Afghanen zelf. Waarom anders worden in Afghanistan de zwakkeren (vrouwen en meisjes) zo slecht behandeld? Waarom is er vanuit het Afghaanse volk niet meer verzet tegen de Taliban? Is dat een gevolg van het veelvuldig verspreide drugsgebruik? Druggebruikers zijn immers meestal mensen die de werkelijkheid niet aankunnen. Of gaat u nu zeggen dat het weerom de Westerlingen zijn die hen dwingen om drugs te nemen?

Ik heb hier al meermaals de vraag gesteld hoe het komt dat alles d’office de schuld is van het stoute Westen en dat niemand in het Oosten ook maar enige verantwoordelijkheid hoeft te nemen van alles wat er bij hen verkeerd gaat. Want dat begrijp ik echt niet hoor.

Ik heb u in die post niets zien schrijven over het doel dat de westerlingen hebben..., denk je dat ze de natuurlijke rijkdommen daar voor de afghaanse mannen en vrouwen aan het zoeken zijn?

Laatst gewijzigd door Wisord : 14 februari 2011 om 17:36.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 17:35   #1043
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Ik geloof dat het de Nederlanders waren die schooltjes bouwden

Diezelfde schooltjes werden door de bevolking (taliban) nadien vakkundig terug naar de 72 hoeren geschoten.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 17:44   #1044
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Ik geloof dat het de Nederlanders waren die schooltjes bouwden

Diezelfde schooltjes werden door de bevolking (taliban) nadien vakkundig terug naar de 72 hoeren geschoten.

En de bommen waren ? Made in the US ?
Oud 14 februari 2011, 17:55   #1045
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
En de bommen waren ? Made in the US ?
neenee, d�*t konden ze zelf maken hoor.
Oud 14 februari 2011, 18:07   #1046
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neenee, d�*t konden ze zelf maken hoor.
Ach Cochi, heb daarjuist 2 linkse vrienden de postings van arti, wisord en clan laten lezen, die mensen waren er niet goed van.
Het nakaarten was gewoon geweldig zoiets van:' als dat links is zijn wij rechts".
Hoe meer die idioten hier posten hoe meer mensen afhaken op links. Let eens op hoeveel normaal linkse mensen die clan verdedigen, niemand meer hoor door hun idiote postings hier, haken die allemaal af.
Links bestaat op dit forum nog alleen uit een stuk of zes idioten die door hun druggebruik op een andere planeet leven.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 18:12   #1047
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral fout zwijn, deze oorlog is een imperialistische oorlog en is er om ervoor te zorgen dat een ondergeschikte pro westerse regering aan de macht blijft, zodat de middelen en rijkdommen van het land van de Afghanen in de handen van de VS en de UK komen. Tevens hebben deze weterse kapitalisten er belang bij om daar een militaire basis te hebben zodat ze hun roofgedrag kunnen behouden. Al deze redenen hebben het leven gekost aan duizenden mensen en tevens bieden ze geen voordeel voor de werkende klasse in dit land. Zoals ik kon aantonen in mijn vorige post.

Bewijzen nodig zwijntje ?

http://www.nytimes.com/2010/06/14/wo...4minerals.html

http://www.foxnews.com/world/2010/06...s-afghanistan/
Dat werd vooral belangrijk toen de US ontdekten dat de Saudi Arabische reserves ovrschat waren:
http://www.upi.com/Science_News/Reso...6841297339421/
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 18:12   #1048
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ach Cochi, heb daarjuist 2 linkse vrienden de postings van arti, wisord en clan laten lezen, die mensen waren er niet goed van.
Het nakaarten was gewoon geweldig zoiets van:' als dat links is zijn wij rechts".
Hoe meer die idioten hier posten hoe meer mensen afhaken op links. Let eens op hoeveel normaal linkse mensen die clan verdedigen, niemand meer hoor door hun idiote postings hier, haken die allemaal af.
Links bestaat op dit forum nog alleen uit een stuk of zes idioten die door hun druggebruik op een andere planeet leven.
je neemt me de woorden uit de mond.

Ben van plan om het hier stillekes af te bollen. In feite zijn er veel betere manieren om je dag door te brengen.
Oud 14 februari 2011, 18:14   #1049
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je neemt me de woorden uit de mond.

Ben van plan om het hier stillekes af te bollen. In feite zijn er veel betere manieren om je dag door te brengen.
Yes Yes Yes! Alle lof aan Mijn Heer.

Hoe sneller, hoe liever.
Oud 14 februari 2011, 18:15   #1050
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb u in die post niets zien schrijven over het doel dat de westerlingen hebben..., denk je dat ze de natuurlijke rijkdommen daar voor de afghaanse mannen en vrouwen aan het zoeken zijn?
Citaat:

Waren dat uw 2 enige vrienden, , mss kan je nu eens voortgaan met het onderwerp ?... evenals zwijntje die steeds tracht het onderwerp waar we over bezig zijn te ontwijken.
Oud 14 februari 2011, 18:24   #1051
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Yes Yes Yes! Alle lof aan Mijn Heer.

Hoe sneller, hoe liever.
met dank voor uw zeer waardevolle bijdrage. Zoals steeds apprecieer ik uw gedegen kennis en vooral de onderbouwde manier waarop u uw standpunt kan verdedigen!

Een dikke proficiat.
Oud 14 februari 2011, 18:26   #1052
Hoomer

Standaard

Citaat:
Waren dat uw 2 enige vrienden, , mss kan je nu eens voortgaan met het onderwerp ?... evenals zwijntje die steeds tracht het onderwerp waar we over bezig zijn te ontwijken.
Nee hor, ik heb vrienden genoeg, daardoor heb ik op 6 jaar zo weinig postings, wat niet van iedereen kan gezegd worden.
Oud 14 februari 2011, 19:06   #1053
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat werd vooral belangrijk toen de US ontdekten dat de Saudi Arabische reserves ovrschat waren:
http://www.upi.com/Science_News/Reso...6841297339421/

Zeer juist...., ik ben blij dat er toch nog iemand over dit onderwerp wenst door te gaan ipv het waardeloos gezever van onze rechtse rakkers hier.
Oud 14 februari 2011, 19:15   #1054
Hoomer

Standaard

Citaat:
Zeer juist...., ik ben blij dat er toch nog iemand over dit onderwerp wenst door te gaan ipv het waardeloos gezever van onze rechtse rakkers hier.
Hoe, welk onderwerp? Ik mag hier 20 topics lezen en steeds kom ik dezelfde linkse zever tegen.
Oud 14 februari 2011, 19:28   #1055
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat het tegenwoordig een must is om je te verontschuldigen voor wandaden en wanuitspraken van anderen die tot dezelfde zogenaamde groep behoren; wil ik me verontschuldigen voor en me distantiëren van de hier gedane racistische uitspraken en persoonlijke aanvallen.
Wel kijk eens aan, dat is heel vriendelijk van je Artisjok. Na jarenlang het VB en mensen die kritiek hebben op de islam te demoniseren kom je precies toch stilletjes aan tot aanzicht. Excuses aanvaard.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 20:02   #1056
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met dank voor uw zeer waardevolle bijdrage. Zoals steeds apprecieer ik uw gedegen kennis en vooral de onderbouwde manier waarop u uw standpunt kan verdedigen!
Ik dacht wel dat ge uw eigen niveau kunt appreciëren.
Oud 14 februari 2011, 20:27   #1057
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hij niet kan begrijpen is dat het Christendom pas 2000 jaar oud is,
Moet dat een soort argument vormen waardoor het christendom 'jong' en dus niet zo achterlijk te noemen valt ?

Citaat:
dat het Nieuwe Testament alle regels en wetten afschaft van het Oude Testament.
Ah ja ? Da's dan volkomen nieuw hoor

Citaat:
Wat ook heel moeilijk blijkt te zijn is dat wij geen zaken hebben met het Oude Testament het is gewoon de geschiedenis en de wetten van de Joden.
Wie bedoel je hier met 'wij' ?
Ik ( en wij) hebben inderdaad geen zaken met het OT, of eender welke religie, of zouden dat niet moeten hebben... doch de werkelijkheid is wel volkomen anders.
Er zijn tal van hedendaagse wetten terug te brengen op een voortzetting van traditie die ver terug gaat tot zelfs dat OT.

Dus dat klop allemaal langs geen kanten.
In weze is er gewoon geen verschil in achterlijkheid ( onrechtvaardig, haatdragend, wreed ) als het enkel van één van die religies zou afhangen.
Al een geluk dat we hier een vrij seculier maatschappelijk bestel kennen...

De vraag dringt zich dan ook op waarom sommigen het enige middel dat we hebben en haar dienst meermaals bewezen heeft, in aller haast, als eerste zou dienen opgeblazen te worden enkel uit een zekere angst dat er nu een religie op voorgrond treedt waarvan de meest fervente fundamentele aanhangers ervan vermeend worden net komaf met te willen maken.
Dat is iets wat elke logica te boven gaat ....
... tot op het moment, natuurlijk, als plots blijkt dat velen van onder hen wel erg veel waarde hechten aan bepaalde normen en tradities met een verdacht rkk-reukje.... dan begrijp ik het weer volkomen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2011, 20:42   #1058
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Moet dat een soort argument vormen waardoor het christendom 'jong' en dus niet zo achterlijk te noemen valt ?

Ah ja ? Da's dan volkomen nieuw hoor

Wie bedoel je hier met 'wij' ?
Ik ( en wij) hebben inderdaad geen zaken met het OT, of eender welke religie, of zouden dat niet moeten hebben... doch de werkelijkheid is wel volkomen anders.
Er zijn tal van hedendaagse wetten terug te brengen op een voortzetting van traditie die ver terug gaat tot zelfs dat OT.

Dus dat klop allemaal langs geen kanten.
In weze is er gewoon geen verschil in achterlijkheid ( onrechtvaardig, haatdragend, wreed ) als het enkel van één van die religies zou afhangen.
Al een geluk dat we hier een vrij seculier maatschappelijk bestel kennen...

De vraag dringt zich dan ook op waarom sommigen het enige middel dat we hebben en haar dienst meermaals bewezen heeft, in aller haast, als eerste zou dienen opgeblazen te worden enkel uit een zekere angst dat er nu een religie op voorgrond treedt waarvan de meest fervente fundamentele aanhangers ervan vermeend worden net komaf met te willen maken.
Dat is iets wat elke logica te boven gaat ....
... tot op het moment, natuurlijk, als plots blijkt dat velen van onder hen wel erg veel waarde hechten aan bepaalde normen en tradities met een verdacht rkk-reukje.... dan begrijp ik het weer volkomen
Wij hebben oprecht medelijden met u.
Oud 14 februari 2011, 20:42   #1059
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De bijbel is geschreven door mensen, zogenaamd geïnspireerd door god, maar evengoed door mènsen geschreven, het is de geschiedenis/het verhaal van het joodse volk, is niet geschreven in gebiedende wijs, maar in VVT.
Door de komst van Jezus is het christendom vredelievend geworden, jezus predikte naastenliefde, bracht 'n god van liefde. Zijn grootste offer was zijn eigen leven geven voor het uitwissen van alle zonden, voor alle mensen.

De koraan is het letterlijke, láátste woord van god neergezonden aan zijn profeet, die het voorbeeld is voor alle mensen en alle tijden, aan dat woord k�*n/m�*g niet getornd worden. het grootste offer van mohamed was het némen van levens om zijn ideologie te verspreiden en 'kritiek' in bloed te smoren!

Net als alle kritiek op de criminele ideologie geprobeerd wordt te smoren in ; "haat, rassiesme, nazi e.d." te krijsen.

Ik zou wel weten wat kiezen, maar dankzij ònze VvR hoef ik geen enkele te kiezen, m�*g ik leven zònder sprookjes, ook jullie allemaal, d�*t is géén verdienste van ieslaam, integendeel! Ieslaam kènt geen VvR!

Omarm ieslaam, laat je onderdompelen in de ieslaamietische wrede en douw het iedereen door de strot!

Mijn portie is voor fikkie, maar zelfs fikkie lust ze niet.
SDX, met alle respect.... maar je kan dat boompje natuurlijk naar willekeur oprichten....
dat is 't 'm nu net...het blijft een boekje.
Het gaat niet over het boekje maar over het ge(mis)bruiken ervan, het hanteren als een vorm van legitimatie, voor bepaalde misdadige handelingen.
Nu hoor ik je al afkomen dat het wel gaat om het boekje en de Koran niet anders kan dan leiden tot dood, verderf en onderdrukking daar waar de bijbel net het goede nastreeft en al het leed dat veroorzaakt is in naam van dat boek enkel op last komt van diegenen die het misbruikten.
Misschien, ipv van ons louter te baseren op (vermeende) rationele pogingen, er een uitspraak over te doen moeten moeten we gewoon kijken naar wat men empirisch kan vaststellen.
Oud 14 februari 2011, 20:48   #1060
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, hij is links.
tjah door extrapolatie en een even eerlijke kamp-indeling kan je dan niet anders dan tot het besluit komen dat het Christendom vele male meer slachtoffers heeft gemaakt en dat nog in toenemende mate doet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be