Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2011, 17:04   #261
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Als ik dat bericht goed lees dan is het Filip Dewinter die voor vertraging zorgt in deze zaak omdat hij ook klachten heeft ingediend?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:46   #262
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De titel van deze draad.
Waarom staat er niet "Homo's en gelovigen"?
De titel van deze draad is; Homo's en moslims', Niet 'álle moslims zijn homofoob'

Mijn gedacht, om te bespreken hoe moslims (niet álle, want dat staat er niet expliciet bij) omgaan met homo's of 't homo-zijn.

Waarom er niet staat; 'Homo's en gelovigen' moet je mij niet vragen, de bedoeling zal geweest zijn om, zoals ik hierboven schreef; te bespreken hoe moslims (niet álle, want dat staat er niet expliciet bij) omgaan met homo's of 't homo-zijn.

Indien jij daar 'gelovigen' van wil maken, 't staat je immers vrij om daar zélf 'n andere draad over op te starten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:49   #263
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is goed nieuws, het zal die mensen enkel maar kwader maken.

Naar het spreekwoord, de zaken op de spits drijven.
Maak ze niet kwaad, anders gaan ze misschien 'radicaliseren'!
Oud 2 maart 2011, 17:51   #264
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De titel van deze draad is; Homo's en moslims', Niet 'álle moslims zijn homofoob'

Mijn gedacht, om te bespreken hoe moslims (niet álle, want dat staat er niet expliciet bij) omgaan met homo's of 't homo-zijn.

Waarom er niet staat; 'Homo's en gelovigen' moet je mij niet vragen, de bedoeling zal geweest zijn om, zoals ik hierboven schreef; te bespreken hoe moslims (niet álle, want dat staat er niet expliciet bij) omgaan met homo's of 't homo-zijn.

Indien jij daar 'gelovigen' van wil maken, 't staat je immers vrij om daar zélf 'n andere draad over op te starten.
Ik denk dat alle moslims, met uitzondering van gay moslims, homofoob zijn. T'is een verplichting van hun godsdienst.

Laatst gewijzigd door Pilleke : 2 maart 2011 om 18:03.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:54   #265
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Als ik dat bericht goed lees dan is het Filip Dewinter die voor vertraging zorgt in deze zaak omdat hij ook klachten heeft ingediend?
Het wordt natuurlijk héél lastig als ze FDW gelijk moeten geven.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:54   #266
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over sex met kinderen, iedereen weet dat dit strafbaar is, het gaat over de haat tegenover pedofielen, haat om wat ze zijn.

Plotseling is die mensen hun geaardheid geen geaardheid maar een ziekte. Nadat we die periode met homo's hebben meegemaakt zijn nu de pedofielen aan de beurt.
Ik zie pedofelie niet als " geaardheid" maar als een stoornis in seksuele ontwikkeling wat tot strafbaar en moreel verwerpelijk gedrag leidt, seks met kinderen! Dat leidt tot haat omdat er kinderen bij betrokken zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:59   #267
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen maar omdat de maatschappij zich aanpast. Want nog niet zolang geleden was homofillie strafbaar ja?

Ik moet er u evenwel opwijzen dat pedofillie in de jaren zeventig en tachtig van vorige eeuw maatschappelijk wel nog geaccepteert werd.

Mensen zoals A Colen protesteerden toen al tegen de pedofillie in de kerk. Als al de rest zweeg!

Dat men pedofillie maatschappelijk niet accepteert is een veranderlijk gegeven dus. Er zijn trouwens maatschappijen geweest - zoals ik eerder zei ook de onze pre-Dutroux, die pedofillie niet alleen accepteerden maar ook nog hoog aanschreven. Herinner u Solon, een van de zeven wijzen van Griekenland, "pedasterie is het recht van de vrije man."

Maar om terug te komen op wat je schrijft, we mogen toch nog wel over pedofielen, homo's en hetero's in dezelfde zin praten zonder dat je moet beginnen schreeuwen over bepaalde waardeoordelen?

En als men hier beweerd dat pedofillie geen geaardheid is maar een ziekte dan is dat gewoonlijk door mensen die beginnen huilen als er iemand hetzelfde schrijft over homo's.

Een geaardheid is geen ziekte, het is iets net als je psychologische type, je wordt ermee geboren.
Pedofelie was evengoed strafbaar in de jaren zeventig,als dat het nu is hoor.
Seks met minderjarigen is al zeer lang strafbaar, en je maakt nogal een tijdsprong wanneer je teruggaat naar de tijd van slaven,zoals bij de Grieken.

Ik probeer je uit te leggen dat je juist helemaal niet over pedofelie kunt praten alsof dit gelijkgestelt kan worden met hetero of homoseksualiteit, het eerste is wel en het andere niet strafbaar; omdat het niet gelijk is.
Oud 2 maart 2011, 18:02   #268
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het (mijn) uitgangspunt was dat het gezin in de vorm "vader moeder kind" de normale toestand was.

Dat de kinderwens van twee homo's het kind dus tekort doet. Maakt dat van hen bij voorbaat slechte ouders? Neen, alleen is het zo dat vader geen moeder is, sorry.
Die normale toestand is langzamerhand eerder uitzondering dan regel, denk maar aan de vele alleenstaande ouders.
Allemaal kinderen die tekortkomen?
Dat denk ik niet; kinderen kunnen evengoed door twee mannen, of vrouwen, een man en vrouw of door een alleenstaande worden opgevoed.
Oud 2 maart 2011, 18:03   #269
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Schrijf ik dat ergens of zo?.
Ah, fijn. Er is dus niks aan de hand met de titel van deze topic. Derhalve heb jij een overbodige én irrelevante vraag gesteld.
Oud 2 maart 2011, 18:09   #270
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Ik denk dat alle moslims, met uitzondering van gay moslims, homofoob zijn. T'is een verplichting van hun godsdienst.
Ja, maar dan gaan ze weer álle andere 'geloven' erbij halen om 'n punt te maken eh.

In ándere (kristelijke) landen wordt homo-zijn óók bestraft!

Aan torenkranen laten bengelen, hoogste toren smijten, stokslagen en zo...ik heb al ooit iets nog vele erger gezien (filmke dan) wat er in zo'n ieslamietsch land met 'n homo werd gedaan....'t was nie proper...iets met 'n scherpe stok ergens indouwen en dan die stok rechtop zetten enzo...
Oud 2 maart 2011, 18:16   #271
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Als het goe is, mag het gezegd worden.

Om op uw quote (met enige vertraging) in te pikken:
Als men goed bekijkt waar het probleem van fysieke uitingen van homofobie zich voornamelijk stelt, dan kan men er inderdaad niet naatskijken en staan de Moslimjongeren in de steden op de eerste rij.

Maar laten wij nu eens verder kijken dan gewoon het kenmerk "Moslim". Wat ziet men? Dat het eigenlijk gaat om een contra-cultuur binnen onze maatschappij, waar de klemtoon op het "anders zijn" ligt. Die groep heeft een eigen dresscode ontwikkeld, eigen "taal", eigen lichaamstaal, enz. Het "Moslim"-zijn maakt daar integraal deel van uit, hoewel de meesten toch wel een zeer rare belevenis van de Islam voor ogen hebben. Trouwens, veel Islamofoben op dit forum hebben een betere kennis van de Koran dan zij. Maar dit terzijde.

Als men verder kijkt naar de groepen die fysieke homogeweld plegen, kan men naar drie andere groepen gaan: de niet-Moslim probleemjongeren in de steden, de Afrikaanse bendes en de skinheads, met verschillen uiteraard in manier van handelen, keuze van "slachtoffers", enz. Het gaat hier om niet-Moslims, maar die wel allemaal dezelfde gemene deler hebben: het extreme macho-gedrag in groepsverband. Het gaat om sub-culturen waar men "stoer" moet zijn, waar vrouwen lustobjecten zijn die als seksueel voorwerp dienen. Wie geen ballen aan zijn lijf heeft, is strond. En laat het nu juist zo zijn dat zij homo's als verwijfde mannen zien, iets dat totaal ingaat tegen hun visie van de man. Dus moeten zij kunnen aantonen dat zij geen homo's zijn, geen mietjes (in het Frans zegt men trouwens: "je suis un homme moi, un vrai, je suis pas un pédé"), en hoe kan dit beter gebeuren dan door homo's in elkaar te slagen, en weg te jagen.

Wat mij betreft is dat de oorzaak van alle ellende, daarbij nog zeggend dat dit gedrag versterkt wordt door de historische maatschappelijke afkeuring rond homo's en de culturele homofobie in onze contreien.

Om terug te komen naar de link tussen homofobe Moslimjongeren en Islam, de Islam is ook een versterkende factor. Het gaat om een godsdienst die homoseksualiteit ten strengste verbiedt (zoals Christendom en Jodendom) en die ingebed is in een patriarcale structuur die kan uitmonden in totale vrouwenonvriendelijkheid (zoals in Saoedi-Arabië). Het machogedrag is daar een logische vervolg van in het kader van een tegen-cultuur gebaseerd op het anders-zijn (liefst zo extreem mogelijk), waardoor het effect zichzelf versterkt.

Dus is de belevenis van Islam door die jongeren één van de aanzetten tot homohaat en geweld, maar, wat mij betreft, is dit NIET de primaire oorzaak die terug te vinden is in een tegencultuur met machogedrag (en het feit dat men hen te gemakkelijk hun gang laat gaan...). Als men te fel gaat focussen op de Islam, loopt men het risico naast de echte oorzaken te grijpen, en het probleem dus absoluut niet oplossen; wat niet betekent dat men niet via de Islam (o.a. via de Imams) kan ingrijpen. Maar, het voornamelijkste werk moet gebeuren in het kader van de hele problematiek van die tegencultuur. Het wereldbeeld van die jongeren veranderen heeft volgens mij weinig zin (daarom is het ook een tegencultuur), maar men kan wél ingrijpen op de handelingen zelf, op het plegen van geweld (in de breede zin van het woord). En dit doen is niks anders dan een plicht voor onze maatschappij.
Wat je schrijft klopt, maar ik wil dan ook niet focussen op de islam omdat ik daar in wezen geen boodschap aan heb.We leven niet in een samenleving waar religie de rechten van burgers bepaald, dat moet je dus gelovigen, ongeacht of het nu moslims, Katholieken of anderen zijn, duidelijk maken.

Dat betekent daarom dus niet dat islam geen invloed heeft als religie op het standpunt van moslims tegenover homoseksualiteit, maar zoals gezegd; het is ook de combinatie van islam als ideologie met een machocultuur. De gemeenschappelijke factor met alle andere groepen die zeer afwijzend tegenover homo's staan is volgens mij angst.

Angst om gepakt te worden door een man. Vanwege de vernedering, schande,het " wijf" te zijn in een mannengemeenschap. Kijk maar naar gevangenissen, machogebeuren bij uitstek waar seks gelijkgesteld wordt aan macht.
Oud 2 maart 2011, 19:25   #272
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ging het niet over.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Het is gewoon een feit dat de homohaat uit (fanatiek) religieuze en de rechtse hoeken komt. Om daar nu te gaan stellen zoals enkelen hier in deze draad, dat het enkel de moslims zijn is idioot. Net zoals in de andere draad met halal voeding gebruiken ze het om hun haatobsessie te voeden.
Citaat:
Doe daar 's 'n link of citaat van, van iemand die beweert dat 't 'enkel' moslims zijn?
Citaat:
De titel van deze draad.
Waarom staat er niet "Homo's en gelovigen"?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 19:40   #273
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 19:44   #274
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar dan gaan ze weer álle andere 'geloven' erbij halen om 'n punt te maken eh.

In ándere (kristelijke) landen wordt homo-zijn óók bestraft!

[i]Aan torenkranen laten bengelen, hoogste toren smijten, stokslagen en zo...ik heb al ooit iets nog vele erger gezien (filmke dan) wat er in zo'n ieslamietsch land met 'n homo werd gedaan....'t was nie proper...iets met 'n scherpe stok ergens indouwen en dan die stok rechtop zetten enzo...
Opvallend hoe de islamgatlikkers muisstil blijven over hoe omgegaan wordt met homo''s in moslimlanden ... maar wel in volle hysterie uitbarsten als Leonard een verkeerde uitspraak doet. Hoe zou die achterbaksheid te verklaren zijn?

Laatst gewijzigd door Pilleke : 2 maart 2011 om 19:44.
Oud 2 maart 2011, 19:48   #275
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ging het niet over.

Ik zie nog steeds nergens staan dat 't 'enkel' moslims zijn.

Wat precies begreep je niet aan wat ik schreef?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=262
Oud 2 maart 2011, 19:50   #276
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opvallend hoe de islamgatlikkers muisstil blijven over hoe omgegaan wordt met homo''s in moslimlanden ... maar wel in volle hysterie uitbarsten als Leonard een verkeerde uitspraak doet. Hoe zou die achterbaksheid te verklaren zijn?
Zou je denken dat ze 'n verborgen agenda hebben?

Ik pieker me gek, maar kom niet op de logica, net zomin ik de logica van die neocommies snap, die liefde voor 'n bepaalde 'religie aka criminele organisatie/ideologie, raakpunten?
Oud 2 maart 2011, 19:53   #277
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou je denken dat ze 'n verborgen agenda hebben?

Ik pieker me gek, maar kom niet op de logica, net zomin ik de logica van die neocommies snap, die liefde voor 'n bepaalde 'religie aka criminele organisatie/ideologie, raakpunten?
Ik zou niet liever hebben dat ze die opvallende achterbaksheid motiveren.
Oud 2 maart 2011, 20:00   #278
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, er bestaan zo veel vormen van achterbaksheid. Het aanmaken van een dubbelnick om een permban op dit forum te omzeilen, bijvoorbeeld...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 20:01   #279
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar wacht ik al zo lang op, begrijp 't nog steeds niet.

Wát oh wat zou die 'motivatie' eigenlijk zijn, zij die zo gestreden hebben om 'religie' te vertrappelen, de 'eigen' religie dan, die we hier al eeuwen hadden, niet dat ik daar niet dankbaar voor ben hoor, maar 'n nóg intolerantere, vrouwonvriendelijke ideologie de hand boven 't hoofd houden...

't Is niet dat ik 't nog nooit gevraagd heb hoor, dus daar kan 't niet aan liggen!
Oud 2 maart 2011, 20:02   #280
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ach, er bestaan zo veel vormen van achterbaksheid. Het aanmaken van een dubbelnick om een permban op dit forum te omzeilen, bijvoorbeeld...
Daar se, de Raf, ik wist nie eens dat gij nog bestond hier op 't forum, waar hebde gij zo lang uitgehangen mijne jong?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be