Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2011, 17:04   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Hoe men met 500,00 € kan leven, is mij een raadsel...

------------------------------
Wat de door U bedoelde migranten betreft... daar zullen de linkse partijen wel een ingenieus plan voor hebben... Kan Wouter VB in niet inlichten?
Volgens sommigen is die 500 € nog te veel.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 17:07   #62
Kingsale
Partijlid

Standaard genoeg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een 850 �* 900 € maximum zal dichter bij de waarheid liggen.
900 E IS DAT NIET VEEL VOOR NIETS TE DOEN IK KRIJG MAAR 10 E PER WEEK ZONDOG
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 17:08   #63
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ik snap u tegenstellingen niet hoor; snoeien in grote ambtenaren lonen ok maar waarom in hemelsnaam halveren van leeflonen en uitkeringen..?
Dát alleen zal het land of onze schuld niet redden hoor.
Maar ja u bent daar samen met vele anderen hiervan heilig overtuigd en is niet met enige logica of argumenten wat dan ook van dat standpunt af te helpen blijkbaar.
Ik begrijp zijn punt hoor.

Ambtenaren zouden normaal gezien een economische meerwaarde moeten creëren. Die is er ook, al staat ze mogelijk niet in verhouding tot hun loon, daar ben ik het mee eens.
Maar alleszins hebben zij de samenleving gediend. Ik verwijt hun niet dat ze dat hebben gedaan op een manier die voor hen het meest voordelig was. Hoe zou u immers zelf zijn?

Het halveren van leeflonen en uitkeringen is natuurlijk nonsens. Maar het punt is: zorg ervoor dat je zo min mogelijk mensen hebt die van dit laatste moeten leven!
Gezien blijkt dat de hoogte van de werkloosheidsuitkeringen demotiverend werkt om werk te zoeken, kan het een idee zijn deze te verlagen. Vooral voor de vele mensen die gewoon niet wensen te gaan werken, volgens hun mogelijkheden. (Maar hoe zou je zelf gaan als je voor 50 euro per maand meerwaarde moet gaan werken en geen stijgende looncurve hebt? Daar krijg je je benzine zelfs niet mee betaald. En in die sectoren krijg je geen bedrijfswagen met tankkaart...)

Het binnenhalen van migranten en deze voorzien in gratis onderdak (asielcentra, sociale woningen, ...) en inkomen (werkloosheidsuitkering, leefloon, ...) kan natuurlijk ook niet blijven duren. Tenzij u weet hoe we dat kunnen blijven financiëren, wetende dat er steeds meer binnenkomen, zij voor aanzienlijke kosten zorgen (ook buiten de sociale zekerheid: denk maar aan juridische en het ambtenarenleger dat door en voor hen op de been geroepen wordt, zijnde extra onderwijspersoneel (taallessen), mensen die werken in die asielcentra, gevangenispersoneel, juridisch personeel, veiligheidspersoneel (politie), verzorgend personeel (dokters en verpleegkundigen) en natuurlijk ook het leger aan sociaal assistentes en bediendes die de OCMW's, RVA's, ... dienen te bevolken.

De kruik gaat maar te water tot ze barst, denk ik dan. Wetende dat in de toekomst nog minder mensen zullen instaan voor de sociale zekerheid dan er heden voor instaan, dankzij de vergrijzing, weten we ook dat er een groot probleem op ons afkomt.
Oud 5 maart 2011, 17:12   #64
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een 850 �* 900 € maximum zal dichter bij de waarheid liggen.
Neen hoor. Gelieve geen cijfers te posten die je niet getoetst hebt en die de discussie kunnen verwarren. Je weet hoe graag mensen hier hun dromen voor werkelijkheid nemen en daarbij een loopje met de waarheid voor lief nemen.

Het maximumbedrag van een werkloosheidsuitkering bedraagt 1350,44 euro!!

http://www.kunstenloket.be/advies/ve...heidsuitkering

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 maart 2011 om 17:15.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 17:18   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mijn uitkering bedraagt geen 500 euro. Daar betaal ik mijn huur van.
Die uitkering halveren is leuk, maar dan vraag ik me wel af waar ik van moet leven?
Hoezo 500 euro? Als aanvulling op je loon?

Citaat:
Wat ik dan minder begrijp, is dat men in dit land niet schijnt te vatten dat we een klein probleempje hebben:

Momenteel moet één werkende mens, drie anderen onderhouden.
Dit was reeds een zeer penibele situatie, die men niet kon volhouden.

Nu laten we �* volonté mensen binnen die hun thuisland om economische (en dus begrijpelijke) redenen ontvlucht zijn en die hier waarschijnlijk niet zullen werken (reden: ze kunnen de taal niet, ze kennen de cultuur niet, ze zijn anders, ze willen niet werken, ...).
Kan iemand mij vertellen via welk ingenieus plan dat heden volledig lijkt te ontbreken, deze mensen onderhouden zullen worden?
Waar haal jij die "�* volonté" vandaan?
Ken jij niets van de wetgeving?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 17:20   #66
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen hoor. Gelieve geen cijfers te posten die je niet getoetst hebt en die de discussie kunnen verwarren. Je weet hoe graag mensen hier hun dromen voor werkelijkheid nemen en daarbij een loopje met de waarheid voor lief nemen.

Het maximumbedrag van een werkloosheidsuitkering bedraagt 1350,44 euro!!

http://www.kunstenloket.be/advies/ve...heidsuitkering
Wat is het minimumbedrag?
Oud 5 maart 2011, 17:22   #67
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Hoe men met 500,00 € kan leven, is mij een raadsel...

------------------------------
Wat de door U bedoelde migranten betreft... daar zullen de linkse partijen wel een ingenieus plan voor hebben... Kan Wouter VB in niet inlichten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
"daar betaal ik mijn huur van" heeft weinig informatieve waarde als we niet weten hoeveel huur je betaalt en of je al of niet een woning deelt met roommates.
Iemand die effektief alleen woont in een redelijk appartementje (1slpk, open kitchinette, kleine woonkamer) betaalt al gauw 500 euro HUUR alleen.
Voil�*.
En als de Vlaamse wooncode overal wordt toegepast, zal je binnen afzienbare tijd geen appartementen/woonsten onder die prijs meer vinden. Al is dat nu ook al het geval.
Al heeft liever iedereen een woonst die aan bepaalde comfortstandaarden voldoet, het heeft het averechtse effect dat op die manier wonen op de private huurmarkt voor velen onbetaalbaar wordt. Ze wachten op de sociale woning, waar de gezinnen die hier pas binnenkomen met hun massa kinderen natuurlijk voorrang krijgen vanwege hun gezinssituatie ... Intussen bouwt de overheid maar bij en stimuleert ze huurders hun gewone wooneenheden 'sociaal te verhuren', wat hen aardige voordelen oplevert qua bescherming van het gehuurde en een gegarandeerde maandelijkse huurinkomst.
(Als je het langs de kant van de verhuurder bekijkt kan hij vaak niet minder vragen. Het renoveren van een oud pand tot op de normen van de Vlaamse wooncode brengt een pak kosten met zich mee. Daarnaast moet de verhuurder meestal ook nog maandelijks zijn lening afbetalen, voor het pand dat hij verhuurt... En gezien de meesten verhuren met de bedoeling een opbrengst te bekomen die hoger is dan wat de spaarrente biedt...)
Er zijn natuurlijk groepen die niet moeten voldoen aan de Vlaamse wooncode, met name de groepen die geen Vlaamse roots hebben. Die kunnen per definitie niet beschuldigd worden van huisjesmelkerij.
Jammergenoeg ben ik zeer goed geïnformeerd over deze materie omdat familie en kennissen in deze sector actief zijn... en die informatie kennen heeft pas echt misselijkmakende gevolgen!!! Goed dat dit niet bekend is bij het grote publiek...

Maar om uw vraag te beantwoorden: een kamer met gemeenschappelijke keuken en sanitair. Een studentenkot dus a 100 euro/maand (peda). Verder zal je me niet betrappen op enige luxe of comfort. Goddank is die situatie voor mij - als alles goed loopt - maar tijdelijk en niet uitzichtloos. Doch maakt dat er niet makkelijker op. Om een baan te vinden is kunnen zeggen dat je een rijbewijs en auto hebt toch een plus... Het helpt ook om op potentiële werkplekken te kunnen geraken.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 maart 2011 om 17:25.
Oud 5 maart 2011, 17:30   #68
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoezo 500 euro? Als aanvulling op je loon?
LOL!

Citaat:
Waar haal jij die "�* volonté" vandaan?
Ik lees misschien af en toe eens?

Citaat:
Ken jij niets van de wetgeving?
Bedoel je de wet die toelaat dat mensen die niet worden toegelaten eeuwig kunnen blijven procederen ? En die ervoor zorgt dat mensen die het land moeten verlaten toch niet weggaan?
En de wet op gezinshereniging? Of de wet die ervoor zorgt dat slechts een luttel percentage van de migrantenstroom die hier dagelijks binnenkomt, ook echt de groep uitmaakt waarvoor die wet bestemd is?

Misschien moet jij eens kijken naar het asielbeleid ...

Ernstig nu: denk je werkelijk dat een echt arme ooit een voet in België of eender welk Europees of Westers land zal zetten?

Maar zelfs als we alle echt armen naar hier halen...dan nog de vraag: wie gaat het betalen. Jij?
Iets uit de hoed toveren kan niet (inflatie).

Citaat:
Wat is het minimumbedrag?
Tip: Als je op een link klikt, verschijnt er informatie !!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 maart 2011 om 17:31.
Oud 5 maart 2011, 17:35   #69
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Wees daar maar zeker van. Met dank aan onze goeie vriend Verhofstadt.
Die heeft op zijn manier de korf hier en daar wat bijgesteld.
Goed wetende dat hij daarmee de koopkracht een flinke knauw gaf.
Citaat:
Er zijn elf nieuwe producten, vijf vliegen uit de index. Nieuw zijn onder meer pralines, koffiepads en machines die met de koffiepads werken, verse ravioli en een reeks elektronische producten zoals de mp3-speler, de multifunctionele printer, een gps-toestel en een geheugenkaart. Er komt ook een dienst bij: het afdrukken van digitale foto's. Wat vliegt uit de korf: de discman, de scanner, de herschrijfbare cd en de kleurenfilmpjes.

Ook het afdrukken van kleurenfilmjes valt uit de korf. Voor alle duidelijkheid, aan het gewicht van de index verandert niks. Voeding bijvoorbeeld, maar ook elektronica, blijft even zwaar wegen in de
Oud 5 maart 2011, 17:43   #70
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die lonen worden betaald door mensen die daar hun eigen geld in willen steken. De lonen van ambtenaars worden gefinancieerd met geld van mensen die daar niet voor kiezen.
De meerderheid van de mensen die beroep doen op ambtenaars, betalen zelf nooit een cent aan die ambtenaars. Integendeel, ze ontvangen ervan.

Wie gebruikt namelijk vooral ambtenaars?
- kinderen / studenten (kinderbijslag, onderwijs, studiebeurzen, ...)
- gepensioneerden (bejaardenzorg, pensioenen, ziekenzorg, ...)
- gedetineerden/criminelen (gevangenissen, juridisch apparaat, juridische instellingen, ...)
- werklozen/armen/... (ocmw's, rva's, allerlei instellingen tegen armoede op allerhande niveaus, asielcentra, alles wat uitgebouwd is rond allochtonen en migranten, en uiteraard de vervangingsinkomens, ...)
- invaliden/zieken (uitkeringen, mutualiteiten, ziekenzorg, ...)

Oud 5 maart 2011, 17:48   #71
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Bullshit, het geld is de meerwaarde die de werknemers genereren met hun arbeid.
Daar kan ik het niet mee eens zijn.

Achter alles moet een plan zitten... zonder plan en een zekere strategie of systematiek ben je niets. Daarbij moet iemand bereid zijn om dat plan of risico te durven nemen...

Degenen die daarvoor zorgen, zijn niet de werknemers. De werknemers leveren een dienst die deeluitmaakt van dat ruimer plan, en worden hiervoor betaald.
Akkoord dat een exuberant bedrag, een exuberant bedrag blijft en dat inderdaad niet goed klinkt in de ogen van velen die naar eigen best vermogen hard werken tegen een maandloon dat niet eens 1/1000e bedraagt van deze astronomische bedragen.
Anderzijds is het normaal dat degenen die het verst geraken in de rat race (normaal gezien hopelijk de meest getalenteerden, op het één of ander vlak), een hoger inkomen zullen krijgen.
De één schopt het verder dan de ander, zo is dat nu eenmaal... en er zijn er die bepalen wie het verst schopt, of die bepalen hoe ver de anderen schoppen, of die hun eigen loon mogen bepalen, enzovoort...

Doch, ik heb zeer veel respect voor de topmannen die hun hoge bonussen aan zich voorbij lieten gaan de voorbije jaren.
Oud 5 maart 2011, 17:56   #72
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
LOL!
Kan je uitleggen hoe het komt dat jij uitkering lager is dan de minimumuitkering

Citaat:
Ik lees misschien af en toe eens?
Het VB-blaadje?

Citaat:
Bedoel je de wet die toelaat dat mensen die niet worden toegelaten eeuwig kunnen blijven procederen ? En die ervoor zorgt dat mensen die het land moeten verlaten toch niet weggaan?
En de wet op gezinshereniging? Of de wet die ervoor zorgt dat slechts een luttel percentage van de migrantenstroom die hier dagelijks binnenkomt, ook echt de groep uitmaakt waarvoor die wet bestemd is?

Misschien moet jij eens kijken naar het asielbeleid ...
Neen, ik bedoel deze wetgeving.
http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingenrecht/index.aspx
Citaat:
Ernstig nu:
Ach, wat je hierboven schreef was om te lachen. Leuke humor!
Citaat:
denk je werkelijk dat een echt arme ooit een voet in België of eender welk Europees of Westers land zal zetten?

Maar zelfs als we alle echt armen naar hier halen...dan nog de vraag: wie gaat het betalen. Jij?
Iets uit de hoed toveren kan niet (inflatie).
Ik dacht dat je zou uitleggen van waar je die "a volonté" haalt.

Citaat:
Tip: Als je op een link klikt, verschijnt er informatie !!
Je bent dus samenwonend en moet helemaal alleen de huur betalen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 5 maart 2011 om 17:59.
Oud 5 maart 2011, 18:22   #73
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

Het VB-blaadje?
Moet dit echt?

Laatst gewijzigd door freelancer : 5 maart 2011 om 18:22.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 19:04   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet dit echt?
Ken jij een ander blad dat "Nu laten we �* volonté mensen binnen" zou schrijven?
Oud 5 maart 2011, 19:31   #75
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ken jij een ander blad dat "Nu laten we �* volonté mensen binnen" zou schrijven?
Ik weet het niet... maar ik weet wel dat het waarschijnlijk niet ver van de waarheid is...
(en vooraleer U het gaat uitroepen... Ik ben geen racist en geen blokker : )

Maar bij gelegenheid zou ik toch wel eens van U willen vernemen hoe men dat allemaal gaat (blijven) betalen?... Men kan zijn eigen armen nog geen fatscoenlijk bestaan geven...
Oud 5 maart 2011, 19:44   #76
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet... maar ik weet wel dat het waarschijnlijk niet ver van de waarheid is...

Maar bij gelegenheid zou ik toch wel eens van U willen vernemen hoe men dat allemaal gaat (blijven) betalen?... Men kan zijn eigen armen nog geen fatscoenlijk bestaan geven...
inderdaad, zo erg is het gesteld in ons landje.
Oud 5 maart 2011, 19:53   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal jij het vandaan dat het niet ver van de waarheid is?
Ook ergens gelezen?

Citaat:
Miljonairstaks invoeren, fraude aanpakken, notionele belastingsaftrek afschaffen, drugs toestaan
Mogelijkheden genoeg, maar de wil ontbreekt.
Oud 5 maart 2011, 20:16   #78
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal jij het vandaan dat het niet ver van de waarheid is?
Ook ergens gelezen?

Miljonairstaks invoeren, fraude aanpakken, notionele belastingsaftrek afschaffen, drugs toestaan
Mogelijkheden genoeg, maar de wil ontbreekt.
Tja, onze armen gratis drugs geven is misschien nog een oplossing...
Oud 5 maart 2011, 20:29   #79
Woetse
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Uitkeringen al in mei omhoog

Als de projecties van het Planbureau kloppen, zouden de sociale uitkeringen al in mei met 2% stijgen, en de wedden van het overheidspersoneel en de meeste werknemers in de zorgsector in juni.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110301_099

__________________________________________________ _

Ik vind dit bericht misselijkmakend. In zowat elk Europees land worden er grondige besparingen doorgevoerd, de pensioenleeftijden worden opgedreven, het onderwijssysteem geeft niet meer gratis aan jan & alleman les, ambtenaars worden massaal ontslagen, ...

Hier in België is er nog helemaal niets bespaard. En dat terwijl wij één van de Europese landen zijn met de grootste publieke schuld. Als er één land is waar ze ambetenaren zouden moeten afdanken, onderwijs privatiseren, sociale uitkeringen beginnen te halveren dan is het België wel. Maar neen, wij gaan nog wat meer geld verkwisten.

En dan zijn ze hier nog verbaasd als speculanten op de financiële markten Belgische obligaties beginnen te shorten ...
U heeft blijkbaar geld te veel? Als dat zo is, dan mag je gerust elke komende 'loonsverhoging' op mijn rekening storten hoor.
Woetse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 20:41   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, onze armen gratis drugs geven is misschien nog een oplossing...
Waarvoor zou dat een oplossing zijn?
Waar haal jij zo'n idee vandaan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be