Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 maart 2011, 21:36   #61
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En daarom dreigt hij er zelf uit te stappen? De Franstaligen (en de andere Vlaamse partijen) zouden niet liever willen. Als N-VA dat doet presenteren ze zelf BDW's hoofd op een schoteltje aan de kiezer.
Denk ik ook...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 5 maart 2011, 21:38   #62
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom zou je het tegendeel geloven? het was de taktiek in 2007-2008 en ze heeft toen gewerkt, waarom nu niet?
Omdat nu al een hele weg is afgelegd (ook voor de Franstaligen). De andere Vlaamse partijen zijn ook vragende partij voor een hervorming; net als een paar Franstaligen (trouwens).
Citaat:
de uitlatingen in de Franstalige pers van de partijen wijzen daar trouwens op. Nu een sociaal-economische regering vormen om de staatshervoming in een commissie te parkeren. Van uitstel komt afstel, dat weet jij toch ook?
Die samen doen is dan ook logisch als je vooruit wil...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 5 maart 2011, 21:39   #63
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Sinds wanneer beschouw je 99% van de Vlaamse bevolking als "niemand"?
30% tot nader orde...(en dan nog) niet overmoedig worden.
Geen kat gelooft dat er geen staatshervorming kan komen (zoals die in de nota VDL bvb.) zonder de N-VA buiten de N-VA zelf blijkbaar dan...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 5 maart 2011, 21:41   #64
largo_w

Standaard

Citaat:

Omdat de Vlamingen weer meer zullen moeten betalen, de Franstaligen weer meer privileges krijgen en de Vlamingen in Brussel zich verraden zullen weten.
U heeft m.i. niet echt goed oog op wie de "gemodereerde N-VA-stem" was bij de laatste verkiezingen...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 5 maart 2011, 21:47   #65
floris flitspaal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Illustreert eenstemeer de onwil van N-VA om tot een akkoord te komen.

Ze gaan de geschiedenis in als de partij die de grootste opgang maakte en er niets mee wilde of kon doen.

Amen.
Fout, de rexisten haalden ook zo'n monsterscore. En de volgende verkiezingen was het terug naar af. N-VA heeft een probleem: behalve De Wever is het een bende amateurs. Als er iemand zijn mond open doet ( zoals Jambon ), dan is het om stommiteiten te zeggen.
floris flitspaal is offline  
Oud 5 maart 2011, 21:53   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarom dreigt hij er zelf uit te stappen? De Franstaligen (en de andere Vlaamse partijen) zouden niet liever willen. Als N-VA dat doet presenteren ze zelf BDW's hoofd op een schoteltje aan de kiezer.
Behalve dan dat het de kiezer zeer duidelijk is dat de Franstaligen (en de andere Vlaamse partijen) niet willen samenwerken met de N-VA, dat die mensen de democratische kiezer flink te kakken zetten.

Ik heb de indruk dat de kiezer die mensen met hun aanmatiging dapper moe is.
Oud 5 maart 2011, 21:56   #67
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Geen kat gelooft dat er geen staatshervorming kan komen (zoals die in de nota VDL bvb.) zonder de N-VA buiten de N-VA zelf blijkbaar dan...
Telt u daar alvast de Belangers bij dan zijn het er al meteen 40%. Komen daar nog eens de naïeve schapen, de dromers, de opportunistjes en de hersendoden die in se de Vlaamse zaak wel genegen zijn verspreid over de rest van de partijen bij, zit je gemakkelijk aan 60%.
Vigilante VL is offline  
Oud 5 maart 2011, 21:56   #68
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang er een meerderheid is in het parlement kan dat, ook als N-VA geen deel uitmaakt van die meerderheid. Dat laatste snappen ze echter niet, wat doet vermoeden dat ze in die partij écht geloven dat ze 80% van de Vlamingen vertegenwoordigen.
Ja, maar dan is er ook niets dat zegt dat N-VA de begroting en het lange-termijnplan van de regering Leterme 2½ moet helpen goedkeuren nietwaar. En dan staan ze daar mooi in hun blootje tegen eind April. Misbruik maken van de goodwill die N-VA heeft getoond zal niet ongestraft voorbij gaan.
fonne is offline  
Oud 5 maart 2011, 21:57   #69
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Telt u daar alvast de Belangers bij dan zijn het er al meteen 40%. Komen daar nog eens de naïeve schapen, de dromers, de opportunistjes en de hersendoden die in se de Vlaamse zaak wel genegen zijn verspreid over de rest van de partijen bij, zit je gemakkelijk aan 60%.
Zeker en vast niet... ik denk dat de overblijvende belangers het liefst van al de N-VA zien mislukken ik tel die er dus zeker niet bij.
En 60%... yeah right
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:00   #70
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg U: vraag aan de Vlamingen of ze geloven dat er een behoorlijke staatshervorming kan komen zonder N-VA, en ze zullen in lachen uitbarsten en U met veel plezier naar Verhofstadt en Leterme verwijzen. 99% van de Vlamingen zult ge echt niet kunnen overtuigen hoor dat er zonder N-VA een staatshervorming die naam waardig zou kunnen komen.
fonne is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:02   #71
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik zeg U: vraag aan de Vlamingen of ze geloven dat er een behoorlijke staatshervorming kan komen zonder N-VA, en ze zullen in lachen uitbarsten en U met veel plezier naar Verhofstadt en Leterme verwijzen. 99% van de Vlamingen zult ge echt niet kunnen overtuigen hoor dat er zonder N-VA een staatshervorming die naam waardig zou kunnen komen.
Uw mening interesseert me erg weinig... laat staan dat ik het normaal zou vinden dat Uw mening die is van "99% van de Vlamingen".
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:04   #72
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floris flitspaal Bekijk bericht
Fout, de rexisten haalden ook zo'n monsterscore. En de volgende verkiezingen was het terug naar af. N-VA heeft een probleem: behalve De Wever is het een bende amateurs. Als er iemand zijn mond open doet ( zoals Jambon ), dan is het om stommiteiten te zeggen.
De Rexisten zijn door de racistische Walen afgestraft omdat ze een verbond sloten met de Vlaams-nationalisten. Nogal logisch dat ze naar beneden tuimelden: ze brachten de Waalse racist het tegenovergestelde van wat die wou bereiken, namelijk de dominantie van het Waalse Herrenvolk in La Belgique Francophone. Als N-VA morgen een kartel zou afsluiten met het FDF zou het ook niet veel stemmen meer halen hoor! Maar vooralsnog verraadt N-VA zijn kiezers niet en kan hij dus op een zeer grote trouwe aanhang blijven rekenen.
fonne is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:06   #73
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw mening interesseert me erg weinig... laat staan dat ik het normaal zou vinden dat Uw mening die is van "99% van de Vlamingen".
U bent dan ook een typische Ø-VLDer die alleen geïnteresseerd is in zijn eigen hoogstpersoonlijke meninkje, niet gebaseerd op enige voeling met de realiteit. De Vlaming is echt allang niet meer zo dom als jij schijnt te denken.
fonne is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:09   #74
largo_w

Standaard

Citaat:
U bent dan ook een typische Ø-VLDer die alleen geïnteresseerd is in zijn eigen hoogstpersoonlijke meninkje, niet gebaseerd op enige voeling met de realiteit. De Vlaming is echt allang niet meer zo dom als jij schijnt te denken.
Kan allemaal goed zijn maar als O-VLD'er ben ik ervan overtuigd (vandaar ook mijn stem) dat we de beste hervorming en oplossing kunnen halen met de VLD. Niet met de N-VA... en ik zie dus ook geen probleem om het op te lossen zonder hen als ze het niet meer willen.
Dat jij dan sprekend in naam van "99% van de Vlamingen" mij wil spreken over realiteit... sta me toe... dat is gewoon hilarisch!
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:12   #75
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft m.i. niet echt goed oog op wie de "gemodereerde N-VA-stem" was bij de laatste verkiezingen...
Ik denk vooral dat jij niet begrijpt dat N-VA de stemmen heeft verzameld van alle Vlamingen die zich systematisch verraden voelden door de klassieke partijen. Partijen die zich op hun congressen wel Vlaams opstelden, maar geen enkele ruggegraat bleken te hebben van zodra het pluche van de ministerzetel in het gezicht kwam.
En daarenboven ook nog de stemmen van vele radicale Vlamingen uit het Vlaams Belang overnam die zich schaamden voor one-trick pony Dewinter en toch liever een wat democratischer nationalisme wilden.
Dus: je moet echt niet denken dat die "gemodereerde N-VA-stem" zomaar een foert-stem was. Dat blijkt trouwens ook uit de peilingen: de N-VA heeft zowat de trouwste kiezers van allemaal: wie eenmaal N-VA heeft gestemd zal dat met 90% zekerheid volgende keer ook doen. Voor CD&V is dat nog geen 70%.

Laatst gewijzigd door fonne : 5 maart 2011 om 22:14.
fonne is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:13   #76
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker en vast niet... ik denk dat de overblijvende belangers het liefst van al de N-VA zien mislukken ik tel die er dus zeker niet bij.
En 60%... yeah right
Het zou behoorlijk debiel zijn van die Belangers om elke correcte stap naar autonomie te dwarsbomen vanuit een soort viscerale rancune. De NV-A is nu echt de laatste kans op een verregaande Vlaamse autonomie aan het opgebruiken. In deze fungeert het VB als het Vlaams geweten van de NV-A en volgt met de nodige kritische blik en argwaan de intenties van die partij.
Het VB ziet volgens mij heus wel in dat de NV-A vooralsnog het momentum uit haar partij geduwd heeft en de facto niets anders kan dan meegaan als en alleen als de correcte koers gevaren wordt.

30% v.d NV-A'ers
10% v.d VB'ers
5% v.d O-VLD'ers
5% v.d Saucissen
10% v.d Tsjeven

Zo vergezocht?

Laatst gewijzigd door Vigilante VL : 5 maart 2011 om 22:19.
Vigilante VL is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:15   #77
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik denk vooral dat jij niet begrijpt dat N-VA de stemmen heeft verzameld van alle Vlamingen die zich systematisch verraden voelden door de klassieke partijen. Partijen die zich op hun congressen wel Vlaams opstelden, maar geen enkele ruggegraat bleken te hebben van zodra het pluche van de ministerzetel in het gezicht kwam.
En daarenboven ook nog de stemmen van vele radicale Vlamingen uit het Vlaams Belang overnam die zich schaamden voor one-trick pony Dewinter en toch liever een wat democratischer nationalisme wilden.
Dus: je moet echt niet denken dat die "gemodereerde N-VA-stem" zomaar een foert-stem was. Dat blijkt trouwens ook uit de peilingen: de N-VA heeft zowat de trouwste kiezers van allemaal: wie eenmaal N-VA heeft gestemd zal dat met 90% zekerheid volgende keer ook doen. Voor CD&V is dat nog geen 70%.
net wat ik dacht... geen flauw idee.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:18   #78
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Het zou behoorlijk debiel zijn van die Belangers om elke correcte stap naar autonomie te dwarsbomen vanuit een soort viscerale rancune. De NV-A is nu echt de laatste kans op een verregaande Vlaamse autonomie aan het opgebruiken. In deze fungeert het VB als het Vlaams geweten van de NV-A en volgt met de nodige kritische blik en argwaan de intenties van die partij.
Het VB ziet volgens mij heus wel in dat de NV-A vooralsnog het momentum uit haar partij geduwd heeft en de facto niets anders kan dan meegaan als en alleen als de correcte koers gevaren wordt.
Dat gelooft U toch zelf niet?
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:21   #79
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan allemaal goed zijn maar als O-VLD'er ben ik ervan overtuigd (vandaar ook mijn stem) dat we de beste hervorming en oplossing kunnen halen met de VLD.
Welke Ø-VLD? Die van Willy de Waele? Van Marino Keulen? Of toch maar die van Matthias Declerck? Met Ø-VLD is er gewoon niets te bereiken omdat ze intern niet eens weten wat ze dan wel zouden willen bereiken (buiten de postekes natuurlijk). Op papier Vlaams, in de praktijk regime-slaafkes.
Citaat:
Niet met de N-VA... en ik zie dus ook geen probleem om het op te lossen zonder hen als ze het niet meer willen.
Waarom kon Sandertje de Croo jr. het dan niet?
Citaat:
Dat jij dan sprekend in naam van "99% van de Vlamingen" mij wil spreken over realiteit... sta me toe... dat is gewoon hilarisch!
Geen kat gelooft dat er met de Ø-VLD een behoorlijke staatshervorming zou kunnen gerealiseerd worden, je moet echt wel compleet naast de realiteit staan om dat te geloven. Zijn de huidige problemen niet juist het resultaat van de incompetentie van Verhofstadt terzake? En van de geldingsdrang van Sandertje? Waarom kon hij het niet? En hoeveel Ø-VLD burgemeesters in Vlaams-Brabant ben jij bereid op te offeren op het altaar van een voor Vlaams-Brabant catastrofale hervorming?
fonne is offline  
Oud 5 maart 2011, 22:22   #80
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gelooft U toch zelf niet?
Heeft u nog zo van die conversatiedooddoeners of gaat u ook een beetje beargumenteren waarom? Anders zie ik niet goed in wat u op een discussieforum komt uitrichten.
Vigilante VL is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be