![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#842 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wacht maar af, binnenkort zal je hier niet eens varkensvlees meer kunnen kopen, omdat ze zich eraan storen dat het in de supermarkten ligt, dat er ergens slachterijen zijn, dat er varkens of afgeleiden vervoerd worden over onze wegen, ... Die mannen kunnen wat van klagen, ze worden niet als wij van het kastje naar de muur gestuurd maar kloppen zodanig met hun vuist op tafel dat ze op hun wenken worden bediend en zeven stappen mogen overslaan die wij zouden moeten maken. En de westerling? Wat niet weet, niet deert. Denk maar aan het schoolbestuur van een Houthalense gemeente, die in doodernst beweerde "oh, maar dat kinderen enkel halalvlees krijgen op schoolreizen gebeurt hier al jaren, op vraag van Moslimouders. Aan westerse ouders gevraagd? Ben je gek. De kinderen merkten toch geen verschil. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#843 | |
|
![]() Citaat:
Dat je niet bij voorbaat en onvoorwaardelijk wordt getolereerd indien je uiting geeft aan het feit dat je racistisch bent en je een meerwaardigheidscomplex draagt tov iedereen met een andere religie of jouw religie minder extreem beoefent? Die onvoorwaardelijkheid, is blijkbaar beperkt tot het krijgen van de Belgische nationaliteit. Het volk wil wel bepaalde dingen van deze mensen. Of de afwezigheid van bepaalde dingen van deze mensen, zou ook al goed zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#844 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overigens: bijna elk artikel van de grondwet heeft de passus 'behoudens bestraffing van ...' Die uitzonderingen worden in specifieke wetten omschreven, inclusief de straffen. Ik schreef over dat grondwetsartikel een stukje: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#846 | |
|
![]() Citaat:
Zou ze willen gezien worden zoals andere niet gesluierde mensen? Misschien is het logischer om de gedachte eens vanaf die zijde te starten, denk je niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kan perfect in orde zijn naakt de filters van de pompen van een zwembad te vervangen. Maar in de fout gaan door geen helm op te zetten in een concertzaal waar een stel dakwerkers 50 meter verder de dakgoot aan't herstellen zijn. ps, PBM's zijn Persoonlijke Beschermings Middelen. En indien Uw werkgever die niet beschikbaar stelt zijn die 100% aftrekbaar van uw belastingen, als U kan aantonen dat 1) Ze noodzakelijk zijn voor het veilig uitvoeren van de taak en 2) uw werkgever ze niet ter beschikking heeft gesteld. Maar U mist het punt. Als die onderhoudsman zich aan de geplogenheden van zijn job houd, maar ondertussen zeer duidelijk uitdraagt "Ik ben van een andere religie en wil eigenlijk dat de anderen oprotten", mogen zijn werkgevers daar niet op reageren?
![]() |
![]() |
#848 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb jij wat tegen de grondwet? Zorg dan dat je een constituante bijeen krijgt. Tot dan: ga thuis wat in je broek krabben (als je daar al niet mee bezig was).
![]() |
![]() |
![]() |
#849 |
Banneling
|
![]() Gaat ge een staatsgreep plegen? Zoniet zult gij heel uw leven op die "kopvodderij" moeten blijven staan gapen, jochie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Haar hoofddoek is een manifestatie van haar visie op onze maatschappij, wat meteen van haar een werkelijke tegenstander maakt. Ze mag van mij der hoofddoek ophouden, van mij mag de gehele hema-keten alleen nog vrouwen met hoofddoeken tewerkstellen, mij zul je er niet zien en veel autochtonen ook niet meer, net zo min als dat men hoofddoekjes op de weide van rock werchter kan spotten. Ze mag dan vlaamse zijn van afstamming maar haar nieuwe culturele identiteit en haar naar alle waarschijnlijkheid nieuwe arabische naam roepen bij mij dezelfde mengeling van onverschilligheid en afstand op als bij de houder van één van de talloze pita huisjes in gent op. Laatst gewijzigd door Nechtan : 10 maart 2011 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#851 | |
|
![]() Citaat:
Klagen bij C&A omdat een verkoper zich teveel ''als een janet'' gedraagt? Klagen bij Albert Heijn omdat een magazijnbediende thuis een affiche van de Communistische partij voor zijn raam heeft hangen? De HEMA staat in haar recht maar ik had het minder hypocriet gevonden als het eigen beleid was geweest zeer strenge kledingvoorschriften te hanteren. Maar het tegendeel is het geval, de HEMA voorziet in het gebruik van hoofddoekjes. Men is puur gezwicht voor het feit dat bepaalde klanten niet tegen de aanblik van een hoofddoekje kunnen. Bah! Ik blijf het trouwens een vreemde zaak vinden. Er moet iets anders aan de hand zijn dan alleen dat hoofddoekje: - Ofwel deed deze vrouw haar werk niet goed; - Ofwel viel ze continu haar collega's lastig met geloofskwesties en probeerde ze hen te bekeren; - Ofwel waren haar collega's geergerd dat iemand van het ''eigen volk'' zich had bekeerd tot de islam. Van de allochtonen pikken ze het nog wel ''die weten niet beter'' maar die Limburgse ''is een verraadster'' of iets dergelijks. Of een combinatie hiervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#852 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#853 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zal wel met de collega's te maken hebben. Vlamingen in hun tjeefse heimelijkheid zoeken steeds drogredenen om de grote baas een excuus voor te leggen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 maart 2011 om 01:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#855 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien wel, misschien niet, maar U mist het punt weerom. Net zoals U mij dat aanwrijft. Ik mag misschien maar een achterlijk techniekerke zijn met een A3 diplommeke van kust mijn kloten en U een Cum Laude master in whatever, maar ontwijk de mijn vragen eens niet. Ik geef telkens een simpele vergelijkende situatie. Hoofddoek tegenover brandend pentagram. Hoofddoek tegenover een voodoo praktijk. Telkens ontwijkt U, of geeft U aan mijn stelling te misprijzen. Zelfs Artisjok is een betere discutiepartner.
![]() |
![]() |
#856 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#858 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, als ander voorbeeld. Ga naar het publiek toegankelijke Technopolis, afrit Mechelen zuid op de E19, en ga daar eens de hoofddoeken tellen in verhouding tot keppeltjes... En hou dan even rekening met de verhoudingen in de "Vlaamse allochtonenhuishouding".
![]() |
![]() |
#859 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mag ik vragen welke visie de juiste is? Ik vermoed dat ik namelijk - ook al draag ik geen hoofddoek - wellicht ook een werkelijke tegenstander ben. Weet u overigens al wat u met de werkelijke tegenstanders van plan bent en kan u daar een timing op kleven? Ik woon gelukkig al even in Wallonië, echt ongerust voor mezelf ben ik dus niet, maar ik heb nog familie in Vlaanderen. Moet ik me zorgen maken als zij ook een andere visie hebben en dus werkelijke tegenstanders blijken te zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#860 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |