![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#13881 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moet u het toch eens opnieuw lezen, hoor. In het midden van de 19e eeuw is de betekenisverschuiving van het woord "Vlaanderen" een feit dat niet zomaar uit de lucht komt vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13882 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nu vind ik het niet erg, maar ik vind dat het beter heeft gekund. De naam stamt af van een Bijbelse naam en heeft - naast een Hebreeuwse - ook zelfs een Nederlandse variant. Twee varianten die mooier hadden geweest dan wat ik nu heb. Een grappig Duits artikel erover, trouwens: http://de.uncyclopedia.org/wiki/Kevinismus ![]() Citaat:
Nomen est omen. Het is belangrijk je spruitjes deftige namen te geven.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 maart 2011 om 22:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13883 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13884 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() braak
![]() |
#13885 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#13886 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13887 | |
|
![]() ![]() Nee hoor: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13888 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb een collega op het werk zo ooit eens weten vertellen dat ze haar kinderen later zeker nooit een typisch Nederlandse naam zou geven. Haar redenering was dat indien dat kind later bijvoorbeeld later op het werk met mensen uit het buitenland in contact zou komen of naar het buitenland zou reizen, er daar niemand zou zijn die die naam zou begrijpen of kunnen uitspreken en hij daardoor wel eens belachelijk zou kunnen overkomen. Indien het kind een meisje zou zijn, dacht ze aan een naam als 'Louise' om te kiezen, bijvoorbeeld. Ik zeg ook maar wat ik letterlijk gehoord heb, he. Ik zit hier dus helemaal niets te verzinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13889 | |
|
![]() Citaat:
![]() echter in de betekenis van kaas die plat is (bijvoorbeeld 'niet rond') om de betekenis van vlakke smaak mee te geven is het nodig dit samen te trekken tot plattekaas.
![]() |
![]() |
#13890 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de kaas tussen uw tenen wat is dat dan? Stinkkaas?
![]() |
#13891 | |
|
![]() Citaat:
het kan ook platte stinkkaas zijn, maar geen plattestinkkaas voor zover ik weet
![]() |
![]() |
#13892 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het komt doodgewoon hier op neer dat de Belgicisten alles aangrijpen om toch maar de gedachte aan een toenadering tussen Nederland en Vlaanderen met alle middelen te bestrijden. Ondermeer door varianten (zowel in uitspraak als in lexicon) die in elk taalgebied heel gewoon zijn, sterk uit te vergroten als het over het Nederlands gaat. Om voor de hand liggende redenen.
![]() |
![]() |
#13893 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In een andere draad, de mening van een doorsnee-Brit op dat forum: Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 maart 2011 om 12:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13894 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13895 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=9pEXtuwsudU Ouest-Flamand ![]() http://www.youtube.com/watch?v=aADlt8jfcow “Ja, het Frans heeft zoveel meer nuances” *trekt Cloaka-smoel als rare uiting van bewondering* Maar - het dient gezegd - de Anglofiele zelfhaat is alomtegenwoordig in de gehele Nederlandstalige wereld, vooral bij de jonge generatie. Ik durf zelfs zeggen dat Vlaanderen er vandaag erger aan toe is ! Het Frans is in Vlaanderen vervangen door het Engels, da's al.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 maart 2011 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13896 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13897 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dáárin zie ik ook mijn verklaring voor hun nood om het Nederlands tussen lijntjes minderwaardig te noemen, wanneer het gesprek er niet eens over gaat. Ze beheersen het niet voldoende, behalve als stug, inefficiënt communicatiemiddel om Bickies in te bestellen. Hoe zou men het kunnen in zijn omgeving ? Goed Nederlands spreken wordt er immers verketterd als zijnde 'nationalisme' en is een groot taboe. Een Engelstalige New Yorker die in het Frans schrijft als Jonathan Littell is al heel wat minder zielig daartegenover.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 maart 2011 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13898 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13899 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13900 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 11 maart 2011 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |