![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3841 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3842 |
Minister-President
|
![]() Als ik mag kiezen leg ik mijn leven toch liever in de handen van een bekwame arts en probeer ik in te grijpen waar nodig en waar ik kan. Dus ook op het gebied van abortus.
![]() |
#3843 |
Minister-President
|
![]() Hoeveel doden de kerk op z'n geweten heeft , daar gaan we het niet over hebben zeker?
![]() |
#3844 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, want ik zie niet in wat het verband hiermee is. Tenzij u zich door mijn antwoorden in het nauw gedreven voelt, en het dus over iets anders probeert te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3845 |
Minister-President
|
![]() Nee zeker niet. Ik ben van mening dat iedereen baas is over zijn of haar lichaam en dat de kerk en aanverwanten zich niet te moeien heeft. Wat gaat het hen aan of iemand al dan niet condooms gebruikt , of aburtus pleegt ,of overgaat naar actieve euthanasie? Niks, helemaal niks.
![]() |
#3846 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat u het nog steeds niet snapt. Alsof wij, christenen, de arts zouden miskennen en bij ziekte ons op onszelf terugtrekken. "In Gods hand leggen" is immers geen fatalisme, maar een vertrouwen dat ook God ons uiteindelijk nabij is. Meestal door de rol van andere mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3847 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3848 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3849 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, dat kan! Mensen veranderen soms, en ook hun ethiek. Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 maart 2011 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3850 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3851 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hierboven beschrijft u duidelijk dat u een gevaar bent voor uw medemensen van wie u niet verdraagt dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor hun leven en wat nog gevaarlijker is u duidt ook aan dat u zelf geen verantwoordelijkheid neemt voor uw eigen handelen. Er bestaat hulp hoor, wordt moedig!
![]() |
![]() |
#3852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Namelijk dat iemand verantwoordelijkheid moet durven nemen voor het ongeboren leven dat zich niet zelf kan verdedigen en toch massaal wordt afgeslacht. Overeenkomstig het gebod van God: "Hou net zoveel van God en je medemens, als dat je van jezef houdt". Hij laat zich als gelovige zich daarvoor inspireren door het voorbeeld van Christus, die dat gegeven tot het uiterste in de praktijk heeft gebracht, als voorbeeld voor velen. 'k Zit er misschien een beetje naast, maar zeker niet veel. En ja.... ik heb daar respect voor. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 12 maart 2011 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3853 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hierboven wordt wederom de ziekte : eigenwaan voorgesteld. Deze ziekte treed op bij mensen die zichzelf zo verheven voelen boven de rest van de maatschappij dat zij via hun wanen denkbeeldige zaken in leven roepen waarvoor zij dan moeten instaan, vanwege hun verhevenheid uiteraard. Niemand vraagt hen iets, doch dat speelt voor deze mensen geen rol, zij staan boven het helpen van hun medemens, zij willen folteren met hun wanen en dit enkel en alleen om hun kleine wereld in stand te houden. Dit vloeit voort uit hun angst voor het onbekende, zij begrijpen niks onbekends en dwingen eender wat zij ontmoeten in hun eigen enge denkwereld. er is hulp mogelijk, durf te leven!
![]() |
![]() |
#3854 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet Jan, maar jij spreekt over ziekelijke mensen als zij er een anderemening op nahouden. Laten we dus maar in het midden laten wie zich hier verheven voelt. Het ongeboren leven kan vaak nog geen hulp vragen. Het is trouwens onzin om alleen maar hulp te bieden aan zij die dat kunnen vragen. Jans motivatie is geen angst, maar liefde. Juist dat siert hem. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3855 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
over het eigen leven handelt de mens steeds naar eigen goeddunken; enkel zij die geen verantwoordelijkheid willen nemen voor het eigen handelen (ergo : religieaanhangers) leggen de verantwoordleijkheid voor hun handelen bij hun gefantaseerd wezentje. Leven is relevant, wat u ervan maakt is iets ziekelijk dat nog zeer weinig met menselijk leven te maken heeft. er zijn geen stellingen, er is enkel de mensheid die zich verdedigd tegen religie.
![]() |
![]() |
#3856 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat ontwaard mijn oog doorheen deze pagina's mensonterende religienonsens: Intelligentie! ![]()
![]() |
![]() |
#3857 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() religie heeft angst van mensen die verantwoordelijkheid opnemen voor hun leven, religie kan daar niet mee om; dit wordt in deze thread onderwijl zo'n goeie 190 pagina's wederom aangetoond.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 12 maart 2011 om 13:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3858 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit wat u allemaal schrijft, kan ik slechts besluiten dat u zich niet alleen geenszins kunt inleven in de denk- en gevoelswereld van de gelovige, maar dat u ook niet echt weet waarover u praat. Juist door onze godsdienst worden wij gesteld voor onze eigen verantwoordelijkheid. Dat is zeker het geval in het christendom waar het eigen handelen een belangrijk element vormt, want wij geloven immers dat God ons met een vrije wil heeft geschapen en dat Hij ons in ons doen en laten nabij is. God gaat met de mensen op weg. M.a.w. als de mens geen initiatief neemt en geen stappen zet, gaat ook God niet mee. Daarom ook dragen wij een grote verantwoordelijkheid: niet alleen in dit maar ook in het naaste leven. Juist het tegenovergestelde van wat u ons probeert aan te smeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3859 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3860 | |
Secretaris-Generaal VN