![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoezo "illegale" abortussen?
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft die illegale abortussen: stel dat een koppel doodgraag een zoon zou willen. Hun eerste kindje is een meisje (dit weten ze reeds na enkele weken zwangerschap). Omdat ze weten dat ze maar 1 kind ter wereld mogen brengen: wat gaan ze doen volgens u? (allee, sommigen toch)...dat bedoel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, in tegenstelling tot nu, waar mensen met veel kinderen worden beloond (een maatregel uit de jaren '20), krijgen mensen minder voordelen bij een tweede kind, &c. Het was overigens wél een verplichting dat ik enig kind was vermits mijn moeder na mij geen andere kinderen meer kon krijgen (en niet alleen omdat ik zo'n bonk van een kerel ben).
Laatst gewijzigd door lombas : 14 maart 2011 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als dat rechtvaardig is in uw ogen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Amai, 'k ben echt blij dat mijn eigen kinderen volwassen zijn. Kan niemand mij die ni meer afnemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En die wijze van uitdrukking: "een tweede kind kopen", net alsof er een prijskaartje aanhangt; "ah u wilt een tweede kind, das dan 500 euro aub!", met andere woorden, ge moet betalen voor uw eigen eicellen en zaadcellen en het gebruik van uw eigen baarmoeder. Of is da het neo-communisme, zelfs uw lichaam is eigendom van de staat en als ge ervan gebruik wilt maken moet ge afdokken ![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor homo's is een uitgebreide kroost uberhaupt geen evidentie. Ik verwijt je een gebrek aan inlevingsvermogen tegenover hetero's die een "gezin" willen "stichten".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In armere streken is het niet zo dat grote gezinnen helpen om je uit armoede te verheffen. Ze zorgen eerder voor een "domper". Je mag trouwens niet vergeten dat één �* twee volgroeide kinderen per volwassen vrouw dé maat is geweest gedurende de hele geschiedenis. Drie zaken lagen daar al zeker van aan de oorzaak: late huwelijksleeftijd, hoge kindersterfte, en een groot aandeel celibatairen. Pas laat in de negentiende eeuw veranderde dat. Dus nu zitten we met een nieuwe situatie. Er is best genoeg eten. Er is ook redelijke gezondheidszorg (ook in Afrika, paradoxaal genoeg), mensen hebben de neiging allemaal hun prins(es) te willen vinden, &c. Ok. En nu de gevolgen. Los van het feit of deze planeet al dan niet 6, 10, 15 of 50 miljard mensen dezelfde levenskwaliteit kan geven als die we nu in deze streken hebben (meestal) moeten we ons de vraag worden wat de sociale, culturele, politieke en economische weerslag is van de enorme bevolkingsgroei die zich voortzet. Want even nadenken: de menselijke populatie bleef redelijk onveranderd gedurende tienduizenden jaren. Tussen de klassieke oudheid en nu bleef ze gestaag groeien, met periodes van serieuze teruggang. Maar nu kan ze ongestoord verdergaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Inderdaad zal niemand voorstellen om doelbewust de gezondheidsmiddelen laag te houden voor grote delen van de wereld (terecht, voor alle duidelijkheid). Abortus zal ook maar in een heel klein percentage van de gevallen voorkomen, statistisch zal dat nauwelijks relevant zijn of worden. De enige min of meer humane weg uit is het grootscheeps brainwashen van de wereldbevolking dat voortplanting slecht is en een grote zonde. Dan nog zal het jaren duren voor er een significant effect is. Maar vermits de economie daar helemaal niet bij gebaat is, de persoonlijke vrijheden gewoon genegeerd worden (dat is nu ook het geval, maar dat is een andere discussie) en elke religie (het middel bij uitstek om mensen op grote schaal te brainwashen) knal het tegenovergestelde zegt, zal dat er niet van komen. conclusie: we gaan ten onder aan de overbevolking, we weten alleen nog niet wanneer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn niet allemaal even zot als de Vlaming die zonder morren 50% van zijn pre afgeeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedoel je nu de blanke racistische man? is die overal verantwoordelijk in heel het wereldgebeuren? dat vinden de niet-racistische wereldburgers toch gewoonlijk zo hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoeveel zwangerschappen wenst een vrouw zelf en hoeveel worden er haar opgedrongen door bezitterige echtgenoten? Hoeveel vrouwen krijgen echt de kans om baas te zijn over hun eigen lijf? Mensen die denken dat vrouwen voor de lol 9 maanden met een dikke buik lopen en de pijnen (soms zelfs de doodsangsten) van bevallingen doorstaan, zijn toch niet erg snugger.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die voorkeuren nooit begrepen. Dikwijls denk ik dat het vroeger beter was toen het onmogelijk was het geslacht van een ongeboren kind te kennen en men altijd moest aanvaarden wat er kwam. Waarom zou een meisje beter of slechter zijn dan een jongen? Wees blij als er een kindje komt en neem aan wat er komt.
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |