![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#681 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ja ze moeten dat allemaal niet zo een potje majonaise van maken, op het einde van de rit zul je niets hebben, als je dan electrabel een dikke rente doet betalen, dan moet je als overheid die jodium tabletjes bestellen capité |
|
|
|
|
|
|
#682 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#683 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Als je over kilo/megaton spreekt, spreek je over een explosie (paddestoelwolk, de luchtverplaatsing, de hitte, ...), niet over radioactieve straling. Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/TNT_equivalent |
|
|
|
|
|
|
#684 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#685 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus als je dat zo vergelijkt dan weet je gewoon van OK, er is radioactiviteit die lekt, maar in feite als ik hier 2 kilometer verder ga gaan staan, dan heb ik nog 10mSev of hetzelfde van een vliegreis en 2 CT Scans. Snap je zo een beetje, mensen vluchten van Tokyo voor 2mSev, terwijl ze door te vliegen via de bodyscans meer gaan krijgen... Dus moet dat lang duren allemaal ? Liefst niet natuurlijk, maar in feite binnen een week spreken ze er niet meer van.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 maart 2011 om 22:59. |
|
|
|
|
|
|
#686 | |
|
Burger
|
Citaat:
Maar kerncentrales ontploffen niet zomaar, Doel is veilig. Het grootste gevaar voor Doel is ouderdom, geen aardschokken, geen tsunami's en ook niet terrorisme. De reactoren van Doel zijn ontworpen voor een levensduur van 40 jaar dat is dus 2015 voor Doel 1 en Doel 2, 2022 voor Doel 3 en 2025 voor Doel 4. Maar indien na ongeveer 40 jaar hun reactorvat vervangen wordt zijn ze geschikt en erop berekend om 80 jaar mee te gaan. Dat kernenergie niet perfect is weet iedereen maar we zullen het ermee moeten doen tot we efficiëntere methodes hebben om hernieuwbare energie te winnen en tot we technologisch in staat zijn om de eerste commerciële kernfusiecentrales in gebruik te nemen.
|
|
|
|
#687 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iedereen zou dat al lang moeten gesnapt hebben vind ik. Hoe groter de intensiteit hoe groter het gebied. En ik vind dus nergens informatie over hoe groot de intensiteit is van die reactoren. En onze whizzkids hier weten het blijkbaar ook niet.
|
|
|
|
#688 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iets verder 6000 msev en iets later dood 1500-2000 msev inwendige bloedingen tot de dood 1000 msev stralingsziekte...99% dood Relatieve veilige stralingen maximum 20 msev Vergelijk dus de nabijheid van een meltdown niet met een bodyscan.
|
|
|
|
#689 | |
|
Burger
|
Citaat:
Hierbij moet je nog weten: -Wat voor hout is het? -Hoe lang brandt het? -Aan welke temperatuur? -Hoeveel hout is er? -Wat is de getroffen regio van de rook? -Hoe sterk is het verdund? -... Er zijn gewoon zoveel parameters dat het praktisch onmogelijk is om hierop een antwoord te geven omdat je niet al deze factoren kunt voorspellen. Als de ramp achter de rug is zal het mogelijk zijn om hier een schatting van te geven. P.S. Ik neem aan dat je met intensiteit bedoelt hoeveel straling er mogelijk kan vrijkomen?
|
|
|
|
#690 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als men kerncentrales blijft bij zetten en het licht van de zon ontkent, gaat er ook niks gebeuren. Energie moet een bocht van 180° maken. Zowel wat betreft de opwekking ervan als het verbruik er van. We kunnen niet op lange termijn de planeet offeren ten koste van energie en kapitaal.
|
|
|
|
#691 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als er morgen een atoombom ontploft van 0 kiloton zal het besmet gebied vele keren kleiner zijn dan wanneer er één ontploft van 5 megaton. Met andere woorden met 0 kiloton zal misschien een dorp of 5 weg zijn. Met 5 megaton zal misschien een hoofdstad of 5 weg zijn. Als een piepklein duikboot reactor een meltdown heeft dan is dat beperkt. Als 6 grote reactoren een meltdown heeft dan is dat vele en vele keren groter dan die piepkleine.
|
|
|
|
#692 | |
|
Burger
|
Citaat:
When you get to the top of the mountain, keep climbing. Laatst gewijzigd door Neil13 : 16 maart 2011 om 23:48. |
|
|
|
|
|
|
#693 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet niet hoe ze het moeten oplossen. Hier moeten de echte ingenieurs zich onderscheiden van het kaf onder de ingenieurs.
|
|
|
|
#694 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
#695 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Men is er mee bezig maar het gaat niet vooruit. ================================================== ======== Maar er is wel een andere oplossing die veel veiliger is dan een reactor die op plutonium werkt. Als je dit leest http://www.wetenschapsblog.nl/2010/0...de-21ste-eeuw/ dan zie je dat er zelfs een vrij simpel veiligheidssysteem in te bouwen is dat een melt-down voorkomt. Als de stroom wegvalt bij zo'n reactor, dan stopt die vanzelf. Geen gedoe met exploderende reactors of melt-down. Het is omdat de wapenindustrie plutonium nodig had voor wapens dat we nu opgezadeld zitten met het foute type reactor. Het zijn de Amerikanen die het voorbeeld hebben gegeven, hun technologie is wereldwijd gebruikt (en gekopieerd). Tik bij Google "Thorium reactor" in, dan vind je alle mogelijke informatie. Intussen zijn er veel Japanners in angst, woedend en getraumatiseerd. Er zijn problemen met de aanvoer van voedsel en drank(water). Omdat er chauffeurs (van vrachtwagens) zijn die weigeren om verder te rijden. Ze weten niet waar ze aan toe zijn i.v.m. die straling. En volgens de Amerikanen moet er ontruimd worden in een straal van 80 km. (Fukushima Daiichi) |
|
|
|
|
|
|
#696 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#697 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tja als het veilig kan dan is er natuurlijk geen bezwaar. Maar zoals we nu bezig zijn?
|
|
|
|
#698 |
|
Burger
|
Het probleem is dat een ommezwaai van het energiebeleid niet zomaar een beslissing is die ingenieurs zelf nemen. Wij hebben in onze opleiding vakken gekregen zoals Duurzame Technologie, ingenieurs zijn over het algemeen tegen kolencentrales en voor kerncentrales aangevuld met hernieuwbare energie. Jammer genoeg ligt deze beslissing bij de politiek, energieleveranciers en producenten.
|
|
|
#699 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Naargelang ik vernomen heb zou men met aardgas en stoom of zo aardig in de buurt kunnen komen van kernenergie.
Maar de kern is volgens mij het verbruik dat drastisch naar beneden moet door apparaten te ontwikkelen die veel minder energie verbruiken. In vergelijking met bv de led lamp met de gloeilamp.
|
|
|
#700 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik begrijp dat wel want eerlijk gezegd is kernenergie iets fantastisch. Maar de nadelen t.o.v. de voordelen bij een ramp is wel dramatisch.
|
|