![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
#382 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wat me opvalt op die site van de Raad, is dat ook daar nergens een programma te vinden is.
|
|
|
#383 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vraag mij af wat alle andere partijen zijn. En ik blijf onovertuigd. Dit ruimt naar regime-installatie. Dat is nog nooit goed gegaan, in de meerderheid van de gevallen zelfs niet op korte-termijn. En dan overloop ik gewoon de laatste 20 jaar. Aan de geschiedkundige ervaringen begin ik zelfs niet.
Laatst gewijzigd door lombas : 27 maart 2011 om 18:10. |
|
|
|
|
|
#384 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
van 2004.... Citaat:
|
||
|
|
|
|
#385 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wat wil je, dat ze een politiek voeren in iemand anders zijn belang? Zoals pakweg Amerika voor Israël doet, leidt dat tot een beter resultaat?
|
|
|
#386 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het zou me al plezieren indien ze hun hypocrisie achterwege zouden laten of indien de bevolking daarop enkel met hoongelach zou antwoorden.
|
|
|
#387 | |
|
|
Citaat:
2/ Jij wil politiek zonder hypocrisie? Veel geluk.
|
|
|
#388 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Hier dan: Citaat:
(geen volledige site maar anderen citeerden het: http://fr-fr.facebook.com/note.php?n...09989562351036 en elders) Nog één, wapenleveringen door Saudi Arabië op verzoek van de VS: U.S. asks Saudi Arabia to supply rebels with weapons, in a bid to avoid direct military involvement in Libya unrest Het wordt op andere sites ook vermeld. En dit: “I assume that a lot of weapons are going to find their way there (to rebels in Libya) from one means or another over the course of the next weeks,” Senate Foreign Relations Committee Chairman John Kerry, from Obama’s Democratic Party, told CBS’s Face the Nation on Sunday. Laatst gewijzigd door filosoof : 27 maart 2011 om 20:33. |
||
|
|
|
|
#389 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#390 | |
|
|
Citaat:
En, geloof het of niet, maar de Europese Unie verkoopt zichzelf als zijnde een entiteit die vrede en welvaart nastreeft, dan is het ook in uw belang om vrede te hebben rondom u. Ingrijpen in humanitaire crisissen is dan zowel in uw eigen belang als...humanitair. Trouwens, we geven ook bijzonder veel geld aan ontwikkelingshulp, niet genoeg volgens u, maar toch veel. Is niet in ons eigen belang.
|
|
|
#391 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/White_movement http://en.wikipedia.org/wiki/White_Terror_%28Russia%29 Toen faalde het omdat Stalin er zeer hard tegenaan ging. Het Witte Leger is men kuis 'vergeten', Stalin is de enige die nog vermeld wordt als de baarlijke duivel. In Spanje deden Mussolini en Hitler hetzelfde, tijdens het interbellum, om de opstandige generaal Franco te helpen. Ook dat is men 'vergeten'. (Mussolini viel wel ook Libyë binnen. Vergeten.) In Angola gebeurde het ook. Vergeten. Laatst gewijzigd door filosoof : 27 maart 2011 om 20:48. |
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#393 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar het is waar de gelijkenis is treffend. En nog beter: Citaat:
|
|
|
|
#394 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Nee, daar hebben we nog de vrijwilligers noch het geld voor. Dus een compleet onuitvoerbaar absurd idee.
|
|
|
#395 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Fascistische regimes hebben elkaar met succes gesteund, so what? Wilt dat zeggen dat democratische regimes elkaar niet mogen steunen?
|
|
|
#396 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
1 Opstand 2 VN resolutie 3 Wapenlevering Er kan nooit een causaal verband zijn tussen het begin van de opstand en de wapenleveringen aangezien ze niet in die volgorde plaatsvonden.
|
|
|
#397 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het kostenplaatje van de no-fly zone voor een paar weken wordt geraamd op 1 miljard dollar. België telt ongeveer 1 miljoen ambtenaren, die per jaar 7,5 miljard kosten. Begrijp me niet verkeerd Je kan voor hetzelfde geld dus enkele weken beschikken over 1 miljoen mensen. Moet genoeg zijn zeker? |
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vermits de wapens van die rebellen ook niet zomaar uit de lucht vielen en de operaties bezig zijn lijkt het logisch dat nu aan 't licht mag komen wie de leveranciers zijn. Zouden die bronnen een beetje aan 't beuzelen zijn over 't begin van hun leveringen?
terloops, dit is ook een interesant artikeltje: http://truthfrequencynews.com/?p=1384 |
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.time.com/time/world/artic...057455,00.html De leider van de opstand is de voormalige minister van Justitie van Qedaffi, Mustafa Abdul Jalil: http://www.ft.com/cms/s/0/5bfb98b0-5...#axzz1Hprqr87W http://www.nolanchart.com/article8465.html Een democraat? Terloops, de opstandelingen in Angola waren ook niet direct democraten, de tsaristen in Rusland nog minder. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2011 om 01:00. |
|
|
|
|
|
#400 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Een man wiens visie ik doorgaans hoog acht en die vaak mee bepalend is voor de vorming van mijn mening over het Midden-Oosten en de Arabische wereld -Juan Cole - somt tien redenen op waarom de oorlog tegen Libië niet te vergelijken valt met de invasie van Irak in 2003.
Zijn argumentatie gaat in tegen de mijne en ze verplicht me tot verdere reflectie en analyse. Maar ik ben zo eerbaar ze hier toch te publiceren al ondermijnt de man - een zeer goed ingelichte en betrouwbare bron en wat mij betreft ook opinionleader - voor een deel mijn argumentatie. Let wel: hij schrijft nergens dat hij voorstander is van de militaire interventie maar dat is wel wat ik tussen de regels lees. Zonder meer een belangrijk stuk in de vorming van onze mening terzake. Juan Cole: top ten ways that libya 2011 is not iraq 2003 EDIT: Ik moet mezelf corrigeren aangezien de man in een ander stuk schrijft: Citaat:
food for thought
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 28 maart 2011 om 01:03. |
|
|
|