![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Totaal onzinnige paniekreactie, die blijkbaar was ingegeven door electorale berekeningen van de Duitse oppertsjeef Angela Merkel. Uiteindelijk heeft ze juist daardoor de verkiezingen in Baden-Württemberg verloren, dat dom wicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En binnenkort is de uranium op ook nog ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2284 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zonne-instraling is er stukken lager dan in de Sahara, Kalahari, Noord-australie, Arizona of delen west van de Andes. Dat zijn zowat de enige plaatsen waar je economisch thermische zonnecentrales kunt installeren. En geen zonnepanelen dus, want die zijn onbetaalbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kernenergie heeft een veel lager dodental dan steenkoolcentrales en gascentrales. kernenergie is de goedkoopste bron van energi het stockeren van afval is een gevolg van de politiek inmening en geen beslissing van de firma's en er is nog uranium voor 1000jaar energie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2287 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel ik kan mij inbeelden als we vandaag alle kerncentrales uitdraaien, dat we zodanig snel de fossiele grondstoffen beginnen consumeren, dat we binnen 100jaar zeggen, hadden we toen niet de fossiele petroleum en gas verbrandt, dan konden we nu goedkoop zonnepanelen maken, maar ze hebben toen gepanikeerd en zijn massaal beginnen overschakelen op gasgestookte centrales, en het gevolg is nu dat we geen grondstoffen meer hebben om die zonnepanelen te maken..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat staat al vast. Heeft niks met anti te maken. 't is gewoon zo. Pro's hebben daar wat moeite mee.
![]() |
![]() |
#2289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige alternatief dat jullie kennen zijn zonnepanelen en windmolens. Windmolens bestaan al van in de tijd van heel lang geleden en zonnepanelen...tja zo indrukwekkend is dat nu ook weer niet. Kan ik er dan uit besluiten dat ingenieurs niks kunnen verzinnen? Er zijn nochtans mogelijkheden. Men zou bv energie kunnen opwekken via trillingen, geluid zelfs, water, brandstoffen van meerdere materialen en waarschijnlijk van veel zaken die ik ook niet ken natuurlijk. En toch valt alles altijd stil. Wat heeft men dan de laatste 50 jaar zo gedaan als ik vragen mag?
![]() |
![]() |
#2290 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graag wou ik even opmerken dat Greenpeace even betrouwbaar is als de zogenaamde kernlobby. Beiden zijn namelijk anti-CO2 en verdedigen in feite dezelfde belangengroepen.
Dat gezegd zijnde, moet men beseffen dat de energieopwekking op 1 of andere manier moet gebeuren. Kool(C)- of kern-energie, we zullen er nog een tijdje nolens volens mee voort moeten sukkelen, als ik me zo mag uitdrukken. Mag ik hopen dat de autoriteiten dit energieprobleem in spe oplossen zonder dat er een politieke agenda van wordt gemaakt in de stijl van 'neo-babylonische waterwetten' aka Kopenhagen climategate. Ten slotte moet iedereen beseffen dat om zogenaamde vervuiling te beperken iedereen in eigen huis kan beginnen. Eis vervolgens dezelfde maatregelen/beperkingen/verbeteringen van de 'grote industrie'. De belangengroepen zullen steeds meer energie en grondstoffen voor hun dolgedraaide industrie opeisen, ze zullen U bestraffen met 'taksen' en beperkingen terwijl de aan een falende economie gekoppelde industrie steeds meer zal verbruiken. Sta dit niet toe en werk proactief mee aan een efficiënte(re) energie- consumptie/opwekking. En dit geldt tevens voor alle andere consumptiegoederen. Draai niet mee dol in de zinloze consumptierace (domme waardeloze electronische producten/gadgets). Laatst gewijzigd door zonbron : 31 maart 2011 om 03:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen: lees het boek van Mckay eens over de energieproblematiek. http://www.withouthotair.com/ Het is een echte aanrader. Het is geen pro-kernenergie boek of zo, het is een nuchtere analyse van het energie vraagstuk, met schattingen en grootte-ordes. Het beste werk ter zake dat ik ooit heb gezien. En vrij toegankelijk.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2011 om 04:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2292 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze zich aan de momenteel "daar" geldende norm houden, kan je de opgenomen dosis alleen maar vaststellen met een dosimeter op het moment zelf, of nadien met een bloedproef. 250millisievert is nog niet eens kort bij de drempel van stralingsziekte. 2500 millisievert daarentegenover is gegarandeerd stralingsziek, wat op een kater van 2-3 weken neerkomt, een verzwakte weerstand voor een maand of 3 en een verhoogde kans op kanker. Alsof die kans niet zou verhogen na continue bezopen zijn voor 3 weken. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 maart 2011 om 06:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas maar op, of U word ook als Pro Kernenergie Freak aangeduid.
![]() |
#2294 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu meten ze iets maar ze meten veel te weinig. De radioactiviteit verspreidt zich ook niet regelmatig. Dus een denkbeeldige cirkel trekken rond bijv. Fukushima heeft weinig zin. Ondanks dat ze blijven koelen is er elke dag uitstoot. Het bekken waar kernafval ligt is lek. Koelwater stroom lekker de zee in. En is er weer geen gevaar voor de volksgezondheid. Omhulsels (in zirkonium) waar de splijtstof in zit is ook beschadigd. Het gaat dus over zirkonium en die kan een temp aan van 700°C. bron: ARD. Ze gaan nu ook proberen om een laagje plastiek over alles te gieten ![]() Alweer een hoogtechnologische oplossing.... Ze zijn daar zo hoogtechnologisch dat ze zelf niet meer weten waaraan te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder ben ik niet pro kernenergie noch pro C-energie, maar wel realistisch. Als iedereen werkende stopcontacten van een hoog vermogen, op allerlei ondenkbare plaatsen in huis wil, en liefst nog een paar 3 fasen in de schuur en elders, dan moet daar een prijs voor betaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2296 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is een potentieël hulpmiddel vanuit de VS , een soort van kunsthars, die als ze over een oppervlak gespoten wordt, alle stof bind,en op die manier ook los radioactief materiaal vast kan houden. Ze willen dat gebruiken om de verspreiding van nucleair materiaal tegen te gaan. Met natuurlijk als nadeel dat lokaal de straling wat hoger gaat blijven. Citaat:
![]() |
![]() |
#2297 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
water vervuild, grond errond zwaar vervuild, exportblokkade omwille van vervuiling, alle veiligheidssystemen hebben gefaald waardoor men heeft teruggegrepen op zandzakjes, waterkanonnen en helikopters om de beol te koelen (zonder succes). ettelijke werkers zijn opgenomen en dreigen oa amputaties te moeten ondergaan, drinkwater tokyo is vervuild, ondertussen zeker 1 meltdown, nog steeds nul controle over de reactoren, ... i'm not convinced |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2298 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
over het aantal indirecte slachtoffers kun je tot in de eeuwigheid blijven discussiËren over causaliteit. bvb amper 10% vd baby's in de getroffen regio's (witrusland, ukraine) wordt gezond geboren. zijn die andere 90% geen slachtoffers vd kernenergie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2299 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#2300 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan? Dat is alleen maar statistiek, en dan kunnen we gaan vergelijken met andere situaties. Maar dat mag niet, want alleen Kernenergie is Nu akahba. Citaat:
![]() |