![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2641 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan is autorijden ook onaanvaardbaar. Citaat:
Tepco is inderdaad een bedrijf dat geld wil verdienen (en er daarom veel belang bij heeft dat er geen ongelukken gebeuren). Winstbejag en veiligheid hoeven elkaar niet in de weg te zitten. Dat toont bijvoorbeeld de luchtvaart goed aan. Afwezigheid van winstbejag hoeft ook niet tot meer veiligheid te voeren. Dat heeft de USSR mooi aangetoond. Citaat:
Ik bedoel maar, de straling in Tokio is nu misschien wel meer dan normaal, maar ze is nog steeds minder dan de straling waar ik hier bij mij thuis in Zwitserland aan blootgesteld ben. Dus lijkt het me niet onlogisch om me geen zorgen om de inwoners van Tokio te maken... Citaat:
Het is zoals met de gekke koeienziekte. Op een gegeven moment begon men in België op grote schaal koeien te testen, en verrek, men vond gekke koeien... Je kan overigens gerust beweren dat een bepaalde hoeveelheid aan radioactieve besmetting in groenten of fruit verwaarloosbaar is. Dat is geen drogreden. Citaat:
![]() |
![]() |
#2642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens de Japanse regering was het radio-actieve water dat in de oceaan stroomde zondag 1150 X meer radio-actief dan de maximum toegelaten standaard. Woensdag was dat 3355 X méér radio-actief Gisteren was het 4385 X meer radio-actief En morgen ??? Niets aan de hand... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er 1 Tsjernobyl ontstaat in China en er zijn 1 miljoen slachtoffers, dan zijn er nog 1.330.000.0000 spleetoogjes over. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2644 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=patrickve;5391701]Ik zal je eerlijk gezegd bekennen dat ik wel wist dat zoiets fysisch mogelijk was, maar ik dacht echt niet dat het ook daadwerkelijk ging gebeuren. Er zijn ginder zware fouten gebeurd, dat valt niet te ontkennen, maar in tegenstelling tot Chernobyl (het argument IS geldig) kunnen we dat niet van de hand doen als "wij zijn beter". Nee, het is een les die we moeten leren, dat fouten van zulke omvang WEL DEGELIJK gemaakt kunnen worden en we moeten niet denken dat omdat het lot nu toeslaat op de Japanners, dat het bij ons "niet zal kunnen".
Maar de fouten zijn leerrijk (in tegenstelling tot Chernobyl). __________________________________________________ _______________ In Chernobyl waren er onmiddellijk 4101 doden en meer dan 5000 binnen het jaar. Over de andere gevolgen zullen we voorlopig maar zwijgen zeker ? ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 1 april 2011 om 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2645 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf erbij: wij moeten véél meer investeren in alternatieve energie. Dat is de beste oplossing voor onze energie problemen. Dat doet ons NU financieel wat pijn maar over 10 jaar zullen we héél content zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2647 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2648 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat ge echt heel content zijn als ge nog 3 uren per dag gerantsoeneerde elektriciteit krijgt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de Drieklovendam doorbreekt (bv. als gevolg van een zware aardbeving) dan zijn ze plots met 100 miljoen minder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja ik vraag mij altijd af hoe we dat gaan doen: werken als het waait en als de zon schijnt. Dus dat wordt een nieuw begrip van flexibel ecologisch werken voor onze vakbond |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zeg dat Steve_M het gezegd heeft ! ![]() Laatst gewijzigd door den dinges : 1 april 2011 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2652 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel extra we moeten betalen voor gratis energie.
![]() |
#2653 |
|
![]() Ik had het deel waarop ik reageerde nochtans in het vet gezet. Volgende keer zal ik het, speciaal voor jou, onderstrepen en in een kleurtje zetten. Gaat het dan wel lukken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() T' zijn misschien hun aandelen dat ze laten zien?
![]() |
#2655 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee jongen, het is het aantal uren zonneschijn dat ze daar nog krijgen, dat neemt elke dag af door de dikke radioactieve rookwolken die boven de stad hangen
![]() wat Greenpeace verborgen houdt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 april 2011 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Foutje in de software zegt men. ![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110401_109
![]() |
![]() |
#2659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze hebben wel niet allemaal kanker gekregen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat hier al verschillende keren gezegd: ik weet niet of het U is opgevallen, maar er ginder een accident gebeurd. Bij een accident gebeuren er dingen die niet in de wettelijk toegelaten normen vallen. Waarschijnlijk zijn er bijvoorbeeld normen over de maximale hoeveelheid rook die een raffinaderij in de lucht mag brengen. Als die in brand staat, zal die ook wel die grenzen zwaar overschrijden, he. In de golf van Mexico is er ook veel meer ruwe olie in de zee gegaan dan "wettelijk toegelaten lozingen" voorschrijven, neem ik aan. Niemand zegt dat er "niks aan de hand is". We zeggen wel dat de wereld niet aan 't vergaan is. Dat de kernramp ginder zelfs voorlopig toch, stukken minder erg is dan de rest van de tsunami ramp. Dat wordt niet tegengesproken door het feit dat net in de buurt van de centrale, het zeewater sterk de wettelijke normen voor normale lozingen overschrijdt.
![]() |