![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1741 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#1742 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1743 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik wil weten wat de verantwoording is van de traditie om als gegronde reden te gebruiken voor de discriminatie. Misschien moet je er toch eerst een nachtje over slapen. |
|
|
|
|
|
|
#1744 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat helemaal niet om wat de verantwoording is van de traditie om als gegronde reden te gebruiken voor de discriminatie. Het gaat erom, wat de verantwoorde reden is om een onderscheid te maken. En als die verantwoorde reden er is, dan is er van discriminatie geen sprake. En die verantwoorde reden werd u uit de doeken gedaan. Met 'omdat', 'net zoals' en 'daarom'. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1745 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1746 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die gegronde reden heb je nog niet gegeven. Je wil nu traditie inroepen als gegronde reden; dan moet je eerst verantwoorden waarom die traditie een gegronde reden is. Ga je gang, geef nu eindelijk een gegronde reden. (tip : koeien hebben er niets mee te maken) |
|
|
|
|
|
|
#1747 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn gegronde reden is dat de menselijke samenlevingen overal en altijd een onderscheid heeft gemaakt door die relaties die voor procreatie konden zorgen een beschermd statuut te geven. Dat werd niet tegengesproken. Er werd alleen gezegd dat dit traditie was en traditie nooit een gegronde reden kon zijn. Dan heb ik aangetoond dat traditie wél een gegronde reden kan zijn als deze verantwoord kon worden. En die traditie werd verantwoord in de postings hierboven. Nu vraag jij een verantwoording voor die traditie? Die geef ik je en je vraagt daar weer een verantwoording voor. Ja zo kunnen we bezig blijven tot St Juttemis natuurlijk. De verantwoorde en gegronde reden van het onderscheid is: dat de maatschappij overal en altijd een onderscheid heeft gemaakt om vanuit die vele soorten relaties die mensen kunnen hebben, die relaties die voor procreatie konden zorgen, met name een man-vrouw-relatie, een beschermd statuut te geven, genaamd het "huwelijk". Relaties die niet kunnen voor procreatie van de soort zorgen door hun aard en eigenheid kwamen nooit in aanmerking voor datzelde statuut. Gezien dit menselijk fenomeen overal en altijd voorkomt, zien we het als een antropologisch gegeven, iets typisch menselijk, net zoals het begraven van doden bijvoorbeeld. het gaat om menselijk gedrag zowel in het voordeel van de groep als van de individuen. Het homohuwelijk draagt niks bij voor de groep, maar slechts enkel voor zichzelf en is alsdusdaning van een gans andere aard. Omdat homoseksualiteit en heteroseksualiteit wezenlijk verschillen, kan de weigering om het burgerlijke huwelijk open te stellen voor homoseksuelen, niet beschouwd worden als discriminatie. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2011 om 16:43. |
|
|
|
|
|
|
#1748 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1749 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
zucht Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 6 april 2011 om 17:08. |
||
|
|
|
|
|
#1750 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.elfri.be/gelijkheidsbeginsel |
|
|
|
|
|
|
#1751 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is volkomen gerechtvaardigd om niet zomaar alles soorten van relaties toe te laten en te erkennen als zijnde een huwelijk. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1752 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niet om dezelfde reden worden polygame huwelijken niet toegelaten; want die zijn nog steeds niet toegelaten, en huwelijk tussen 2 mannen of 2 vrouwen wel. |
|
|
|
|
|
|
#1753 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zeg ik, ja.
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#1754 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Omdat mannen en vrouwen wezenlijk verschillen, kan de weigering om vrouwen te laten stemmen nooit beschouwd worden als discriminatie. Omdat zieken en gezonden wezenlijk verschillen, kan de weigering om zieken toe te laten in mijn café nooit beschouwd worden als discriminatie. ... Dat is de consequentie van uw stelling, Paulus.
|
|
|
|
|
|
#1755 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is geen "beschuldiging", Paulus, dat is een vaststelling.
|
|
|
|
|
#1756 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dat er veel jongvolwassen homo's (meisjes en jongens) in die tijd verplicht zijn geweest om met iemand van het andere geslacht te trouwen, en hun levenlang ongelukkig zijn gebleven, dat klopt ook. Maar het is een schande dat jij dat feit hier probeert voor te stellen als een bewijs dat er niet werd gediscrimineerd. Die geforceerde huwelijken, die voor veel van die mensen in de grootste miserie en zelfs met zelfmoord zijn afgelopen, zijn het zuiverste bewijs dat er wel degelijk zwaar gediscrimineerd werd, en niet alleen op het vlak van het huwelijk. Een beetje respect dus graag voor die voorbije generaties die hun hele leven hebben afgezien.
|
|
|
|
|
#1757 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#1758 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus zit vast Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1759 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1760 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat bij het meervoudig kiesrecht er geen sprake was van discriminatie terwijl het duidelijk voorbehouden was voor mannen en bij het enkelvoudig wel sprake is van discriminatie omdat het woordje 'vrouw' ( i betwijfel dat ten sterkste .... ik gok net om het omgekeerde ) er expliciet bij stond bij het enkelvoudig stemrecht. Laatst gewijzigd door praha : 6 april 2011 om 22:41. |
|
|
|
|