![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3201 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Men verdedigt hier TEPCO door te zeggen "ja maar, ZO'N hoge tsunami, dat had niemand kunnen voorzien" Ok, soit... Maar dat het koelwater dat ze vanaf dag 1 in die reactoren pompten er radioactief ging uitkomen, waardoor ze met een enorme hoeveelheid extra radioactief afval zitten, dat konden ze blijkbaar ook al niet voorzien. Wat kunnen die knoeiers eigenlijk WEL voorzien? |
|
|
|
|
|
|
#3202 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
De moment er gesproken werd over zeewaterkoeling, wisten de "pro's" dat die reactoren afgeschreven waren, en da's een serieus kostenplaatje en een moeilijke beslissing voor CEO's die ver weg van alle miserie zitten. En wat had U liever, een aantal rokende radioactiviteit spuwende hoopjes corium in een betonnen bak, of hetgeen we nu zien? Citaat:
|
|
|
|
#3203 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3204 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#3205 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je moet niet zo onnozel doen, we hoeven niet terug naar de prehistorische tijden te gaan, er moeten enkel de juiste mensen op de juiste plaatsen gezet worden, om een degelijk, veilig en eerlijk beleid uit te werken. Normaal gezien worden politici bet�*�*ld voor zulke dingen, NIET om hun eigen zakken en die van de allerslechtsten onder ons te vullen, en de rest van de bevolking in de miserie te duwen. En het is d�*t dat ik nodig heb, en mag eisen, in ruil voor de belastingen die ik betaal. |
|
|
|
|
|
|
#3206 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En daar zijn ze totnu toe vrij goed in gelukt. Of er altijd voldoende snel gereageerd is, of altijd de juiste methode gebruikt is... zal later wel blijken, maar tot nu toe moeten we ze krediet geven. Geef toe, de omstandigheden om te werken waren ook niet alledaags (hoogspanningslijnen tegen de vlakte, diesels en wegen weggespoeld, een paar tienduizend doden in de onmiddelijke omgeving...). |
|
|
|
|
|
|
#3207 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het grootste probleem zal uiteindelijk nog de evacuatie geweest zijn. |
|
|
|
|
|
|
#3208 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu er zullen wel lessen getrokken worden, en de noodvoorzieningen zullen waarschijnlijk wel wereldwijd herzien en uitgebreid worden (toegankelijkheid kontrolezaal, nog meer en betere dieselvoedingen, beschikbaarheid koelwater, beschikbaarheid interventieteam wereldwijd inzetbaar...). Maar nogmaals, geen enkele Greenpeaceaanhanger had een dergelijke afloop durven/willen voorspellen. |
|
|
|
|
|
|
#3209 |
|
Staatssecretaris
|
Dat valt ook moeilijk te ontkennen, de effecten van straling tonen zich pas over langere duur. En ook dan zullen de cijfers gemanipuleerd worden. Overal komt er advies de zone uit te breiden en men talmt. Terwijl elke episode worst-case uitvalt.
|
|
|
|
|
|
#3210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze mogen dan opschuiven naar Luik of zo.
|
|
|
|
#3211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is zo om de 8 �* 9 jaar dus. Statistisch gezien zijn wij ver aan de beurt.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 april 2011 om 19:37. |
|
|
|
|
|
|
#3212 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, de lokale anti's blijven maar hopen op een Tjernobyl nietwaar, en liefst een meervoudige.
|
|
|
#3213 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hopen? t' is al lang bezig !
|
|
|
#3214 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Exact mijn punt. Dank U voor de medewerking.
|
|
|
#3215 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pomp controleren...staat ze er nog? Oké
|
|
|
|
#3216 |
|
Banneling
|
En als het dan maar niet knalt in de Franse kerncentrales die zo dicht mogelijk tegen de Belgische grens gebouwd zijn, want waar moeten ze d�*n naartoe vluchtten ?
|
|
|
|
|
|
#3217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3218 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Graag gedaan.
ps. de scholen zijn gecontroleerd op straling en terug veilig verklaart.....80 km verder. Als dat geen goed nieuws is voor u?
|
|
|
#3219 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zou het ook niet weten. Nederland zeker?
|
|
|
#3220 | |||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Kijk naar Tjernobyl, de zwaarste nucleaire ramp die de mensheid tot nu toe gekend heeft, bestudeer de gevolgen en vergelijk die eens met de gevolgen van andere rampen, vergelijk het percentage van kankers en geboortedefecten van die streek (en streek mag je gerust héél ruim nemen) en vergelijk die met de omgevingen van andere industrieën en zeker die van koolcentrales. http://www.hometownhazards.com/2007/...near-coal.html Citaat:
Citaat:
Maar koolcentrales zijn niet de enige bronnen van problemen: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19450849 Citaat:
http://aje.oxfordjournals.org/conten...p1/96.abstract Citaat:
En dan hebben we nog de gevallen waar we de oorzaak zelfs nog niet van weten: http://www.msnbc.msn.com/id/40855275/ns/health-cancer/ http://www.palmbeachpost.com/news/ne...ls-206471.html Citaat:
Doe verdomme op zijn minst eens wat onderzoek. En ja, je zult ook studies vinden die de oorzaken linken aan nucleaire incidenten, contaminaties, experimenten en bommen. Een goed artikel over de moeilijkheid om dingen te linken is dit: info.susqu.edu/docs/clustermyth.pdf
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||||||
|
|
|