Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2011, 22:38   #21
iiderVL
Partijlid

iiderVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee?
Wat u zegt! Maar er is wel degelijk een verschil in interpretatie, en opleiding, etc. En daar draait het om. Er zijn vele mensen die leven naar de Koran en wel fatsoenlijk weten te integreren.
Oud 10 april 2011, 22:43   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iiderVL Bekijk bericht
Wat u zegt! Maar er is wel degelijk een verschil in interpretatie, en opleiding, etc. En daar draait het om. Er zijn vele mensen die leven naar de Koran en wel fatsoenlijk weten te integreren.
Oh ja? Waar?

Overal waar een bepaalde grenswaarde "echte moslims" versus " niet moslims" overschreden word is er miserie. Indonesië,Thailand, India. Zelfs stukjes China... (waar ze wel geen medelijden hebben, en hele dorpen/stammen gewoon laten verdwijnen. Het communisme heeft blijkbaar wel goeie kantjes)
En er is geen bovengrens blijkbaar. Iran, Afghanistan, Pakistan....
Oud 10 april 2011, 22:46   #23
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Kletskoek, men kan pertinent niet én leven naar de koran én integreren. Het is óf het ene óf het andere.

Tussenvormen zijn eventueel ook nog mogelijk en dan is het noch het ene noch het andere en wordt men noch door de autochtonen als geïntegreerd gezien, noch nog langer als mede-moslim door de andere moslims gezien.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 22:46   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interpretaie zegt U?

Goed, vertel mij HOE U dit interpreteert;

'n Greep uit dat 'heilig' boek van de allerhoogste, meest mededogende, barmhartige:

Citaat:
Soera 2: 190-193 
En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen. 
Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol. 
En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.
Soera 2: 216 
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. God weet het en jij weet het niet.
Soera 2: 244 
Strijdt voor de zaak van God en weet, dat God Alhorend, Alwetend is.
Soera 3: 157-158 
En als je voor de zaak van God wordt gedood of sterft, zal God's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren. 
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot God zul je worden teruggebracht.
Soera 3: 169 
En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.
Soera 3: 195 
…En Ik zal van hen…die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van God en bij God is de beste beloning."

Soera 4: 101 
…Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Soera 4:74 
Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van God strijden. En wie voor de zaak van God strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.
Soera 4:76 
Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.
Soera 4: 89
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Soera 4: 95 
Diegenen der gelovigen die niets doen, met uitzondering der onbekwamen, zijn niet gelijk aan degenen die met hun rijkdommen en hun persoon terwille van Allah strijden. Allah heeft degenen, die met hun rijkdommen en hun persoon strijden doen uitmunten boven de rustenden en aan ieder heeft Allah het goede beloofd. Allah zal de strijders boven de stilzittenden doen uitblinken door een grote beloning
Soera 5: 33 
De vergelding degenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
Soera 5: 54 
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Ik lees wat er staat en er staat wat ik lees, niet erg 'interpretabel' zou ik zeggen...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 22:48   #25
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh ja? Waar?

Overal waar een bepaalde grenswaarde "echte moslims" versus " niet moslims" overschreden word is er miserie. Indonesië,Thailand, India. Zelfs stukjes China... (waar ze wel geen medelijden hebben, en hele dorpen/stammen gewoon laten verdwijnen. Het communisme heeft blijkbaar wel goeie kantjes)
plusminus 10 % is genoeg...

China
Oud 10 april 2011, 22:51   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien kan U de verschillende 'interpretaties' zélf zien als U op mijn schakel; Tafsir geklikt had, dáár staat de 'exegese' - zo U wil - van élk vers!

Laatst gewijzigd door SDX : 10 april 2011 om 22:52.
Oud 10 april 2011, 22:51   #27
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh ja? Waar?

Zeker weten dat het Chinese communisme wat dat betreft bijzonder goeie kantjes heeft. Zodra de lokale haatbaarden weer eens moeilijk gaan doen, lossen de Han-chinezen dat op zoals ze dat al sinds de aankomst van de islam oplossen: met grof geweld, want dat is de enige taal die de islam verstaat en begrijpt, en waar ze respect voor hebben.
Wat dat betreft kunnen wij in het westen nog heel wat van de Chinese aanpak leren.

Ook de Thai weten trouwens van wanten als de moslims weer eens beginnen te hakbarren. Dan gaat ook daar de botte bijl erin - en terecht.
Oud 10 april 2011, 22:56   #28
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Net daarom is Fitna2 bittere noodzaak!
En hier de tegenhanger van " Fitna " : Hamaswood !!
http://www.arte.tv/fr/Comprendre-le-...C=3377352.html
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 22:59   #29
iiderVL
Partijlid

Standaard

Ik begrijp uw argumenten. En ik kan me er in terugvinden. Maar het is zo dat wij worden aanzien als christenen terwijl we ook niet alles naleven. Je gaat in alles zover als je wil! Maar roepen dat Islam niet kan worden geïntegreerd is nogal dom denk ik. Het is te zien op welke manier.
Mensen die geloven in Allah, zonder "gewelddadige" gedachten zijn eveneens islamieten. Vertel me waarom deze mensen dan niet perfect zouden kunnen integreren?
Oud 10 april 2011, 23:00   #30
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
plusminus 10 % is genoeg...
Dat is de maximale nog enigzins beheersbare bovengrens, maar het gezeik met die lui begint al vanaf ze enkele procenten van de bevolking ergens uitmaken.

Citaat:
China
Chinese aanpak
Oud 10 april 2011, 23:01   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw argumenten. En ik kan me er in terugvinden. Maar het is zo dat wij worden aanzien als christenen terwijl we ook niet alles naleven. Je gaat in alles zover als je wil!
In hoevere ben je dan Christen?

Citaat:
Maar roepen dat Islam niet kan worden geïntegreerd is nogal dom denk ik. Het is te zien op welke manier.
Mensen die geloven in Allah, zonder "gewelddadige" gedachten zijn eveneens islamieten. Vertel me waarom deze mensen dan niet perfect zouden kunnen integreren?
Omdat mensen die wel in Allah geloven, zonder de geweldadigheden te aanbidden, geen Islamidioten zijn.
Oud 10 april 2011, 23:04   #32
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw argumenten. En ik kan me er in terugvinden. Maar het is zo dat wij worden aanzien als christenen terwijl we ook niet alles naleven. Je gaat in alles zover als je wil! Maar roepen dat Islam niet kan worden geïntegreerd is nogal dom denk ik. Het is te zien op welke manier.
Waarover hebt U 't, kán n mens niet géén religie hebben, zijn er enkel maar moslims en christenen op deze wereld?

Omdat de zwijgende meerderheid nooit oft nimmer zal opstaan tégen de extreme minderheid en nooit ofte nimmer zal opstaan om Uw en mijn rechten en vrijheden te verdedigen en luidop zullen zeggen dat onze wetten boven die van allah staan...géénéén!

Neem de proef op de som!

Laatst gewijzigd door SDX : 10 april 2011 om 23:05.
Oud 10 april 2011, 23:05   #33
iiderVL
Partijlid

Standaard

Citaat:
In hoevere ben je dan Christen?

Omdat mensen die wel in Allah geloven, zonder de geweldadigheden te aanbidden, geen Islamidioten zijn.
Zij noemen zichzelf toch zo. En wie zijn wij om ze tegen te spreken.
Oud 10 april 2011, 23:07   #34
iiderVL
Partijlid

Standaard

Citaat:
Waarover hebt U 't, kán n mens niet géén religie hebben, zijn er enkel maar moslims en christenen op deze wereld?
Het gaat over integratie. Toch?
Oud 10 april 2011, 23:09   #35
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg de indruk dat u de bekende fout maakt om de islam als een soort van exotisch christendom te zien. Welnu, dat is het pertinent niet. De islam is inherent geweldadig en criminogeen. Dat er evenwel zichzelf moslim-noemenden zijn die niet geweldadig zijn en/of een hang naar criminaliteit hebben, is ondanks de islam, niet dankzij.
Oud 10 april 2011, 23:09   #36
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over integratie. Toch?
Moeilijke vragen beantwoord U liever niet?
Oud 10 april 2011, 23:10   #37
iiderVL
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik krijg de indruk dat u de bekende fout maakt om de islam als een soort van exotisch christendom te zien. Welnu, dat is het pertinent niet. De islam is inherent geweldadig en criminogeen. Dat er evenwel zichzelf moslim-noemenden zijn die niet geweldadig zijn en/of een hang naar criminaliteit hebben, is ondanks de islam, niet dankzij.
Wat een prachtig paradox.
Oud 10 april 2011, 23:19   #38
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar is niks paradoxaals aan.
Oud 11 april 2011, 08:21   #39
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Gisteren de Weg naar Mekka gezien. Ze toonden een discussie met Jan Leyers en een moslim, en die moslim kon niet verstaan dat Jan Leyers het niet kan verstaan dat ze daar in Algerije, een ultra-Islam land, hun dochters niet de kans geven bv. zangeres te worden. Ze geven hen daar geen vrijheid!!

En iedereen die uit de Islam gaat moet terechtgesteld en de keel overgesneden worden. Dus uhm... Sus Iratus heeft een punt.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 11 april 2011 om 08:22.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2011, 09:06   #40
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is geen paradox. Gematigde moslims en seculiere moslims naar uw smaak treft u alleen aan in landen waar de Sharia niet wordt toegepast. De islam staat geloofsafval niet toe dus daarom noemen zulke personen zich nog steeds moslims en ze blijven bevriend met hun volk en familie en gedragen zich schijnheilig. En dat vindt u voorbeeldig. Zodra moslims de overhand krijgen in de samenleving ontstaat de situatie van het Filmpje en verdwijnt uw denkbeeldige paradox.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be