![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Station Montparnasse in Parijs * Olieraffinaderij Total in Le Havre * Een hotel aan de Côte d'azur Veel gemakkelijker doelwitten dan kerncentrales. |
|
|
|
|
|
|
#4102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) de sterftecijfers namen allang voor Tsjernobyl gestaag toe, terwijl die in België afnamen; 3) de oorzaken van de stijgende sterfte in Oekraïne zijn zelfmoorden, alcohol, AIDS, TBC, en niet kanker. |
|
|
|
|
|
|
#4104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Fire Protection System Operating Experience Review for Fusion. |
|
|
|
|
|
|
#4105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4106 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
't Draakske of 't Kriekske |
|
|
|
|
|
|
#4107 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4108 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#4109 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het bewijst alleen maar je vooringenomenheid bij het bekijken van cijfermateriaal.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 12 april 2011 om 21:55. |
|
|
|
|
|
|
#4110 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het bewijst alleen maar dat je de discussie niet gevolgd hebt. Als je in 1960 geen kindjes maakt, zijn er rond 1985 geen vruchtbare vrouwen genoeg om kindjes te maken. En dat, tesamen met het stijgende sterftecijfer, heeft voor een snelle daling in de populatie gezorgd.
|
|
|
|
|
|
#4111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1° hun economie omgooiden naar het westerse model en hun grenzen opengooiden 2° een keiharde emigratie beleefd hebben van hun bevolking die handen en poten aan hun lijf hadden genoeg om overal te gaan werken; In plaats dat Belgie zijn deuren openzette voor die mensen, moesten onze rode draad in de regering perse het islam kiesvee voorkiezen, maar kom we zijn aan het zagen. 3° een failliet van hun verouderde en niet westerse competitieve industrie beleefd hebben, of een tewerkstelling die inzakte als een soufle en de emigratiegolf nog eens versterkt 4° een invloed van westers kapitaal en een revival van hun industrie met technologietransfer vanuit europa... 5° een invoer van westerse anticonceptiemethoden ipv hun barbaarse abortusmethoden, en een aansluiting bij onze westerse levensstijl... Dan zie toch van hier, dat een zwakke economie doet de geboorten zakken, een sterke economie stijgen... en dat gebeurt zo overal... Dat een verandering van de bevolkingspyramide door een emigratie van de 30+ ook een soufflé geeft Dat een influx van westerse normen en levensstijl ook de regulatie beter maakt etc Vent toch , als statisticus zou je ZEKER gebuisd zijn, zo van die verbanden gaan zoeken die er niet noodzakelijk zijn. Ik zou zeggen je hebt een verband die je denkt te zien, maar je moet nog keihard het juiste bewijs zoeken. En dat zal zeker niet gebueren met de data dat je hier presenteret, je zult een nogal beter sample moeten zoeken om een 'significant' verband aan te tonen. Ik beweer hier nu zelf niet het verband te hebben bewezen, maar als ik één ding zeker ben dat ik méér kans heb om een bewijs te vinden van mijn stellingen dan van uw fallout stelling. TYPISCH: ach ik heb dat pilleke genomen en sedert dat ik dat pilleke genomen heb, heb ik een rood jeukend plekske op mijn teen...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 april 2011 om 22:39. |
|
|
|
|
|
|
#4112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4113 |
|
Banneling
|
't Is zover, level seven is toegekend, `t zelfde als Tchernobyl
|
|
|
|
|
|
#4114 |
|
Banneling
|
Als we u in een bad met water steken, genereert gij dan tot een mens met een goed hart �* volonté, ik zal barbecuehandschoenen aandoen om de ziekte van “eigenbelang” niet over te krijgen, zo heb je misschien gratis maatschappelijke vriendschap!
|
|
|
|
|
|
#4115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want een reactor die nu plots hetzelfde niveau haalt is tenslotte veel minder erg. ps; het steekt niet op een terra meer of minder hoor.
|
|
|
|
#4116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zou dan ook verwachten dat als er enkele staven op 1 km liggen, er vele korterbij moeten liggen en dat het stralingsniveau aan de poorten van de centrale toch wel veel hoger zou zijn dan wat aangegeven is. Het zou een hachelijke situatie zijn om rond te lopen ginder: enkele minuten in de buurt van zo een staaf en je bent gaar. Nu, misschien zijn al die staven in puttekes gevallen of zo he. Weet ik niet. Heb je daar ergens een bevestiging van dat er stukken staaf op een km zijn gevallen ? Het zou een aanwijzing zijn voor de uiterst slechte toestand van de piscines natuurlijk.
|
|
|
|
#4117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is in Chernobyl honderd keer meer spul (ik begrijp niet waarom men altijd van 10% spreekt) vrijgekomen, ongeveer 10^19 Bq, en dat spul is veel ruimer verspreid geworden. Of je dat nu erg vind of niet in absolute termen heeft geen belang. In Fukushima is op dit ogenblik van de orde van (enkele ?) 10^17 Bq vrijgekomen, en dat spul is over een veel kleiner gebied verspreid. Dat is dus grofweg 100 keer minder, en minder verspreid. Blijkt nu dat de limiet van "niveau 7" ongeveer op dat van Fukushima ligt. Je kan dus Fukushima vergelijken met een overstroming van 15 cm water, en Chernobyl met een tsunami van 10 meter hoog. Of die tsunami nu erg is of niet, de overstroming is veel kleiner. Als je echter als "hoogste schaal" alles beschouwt wat meer dan 10 cm water in de kelders laat lopen, dan zijn de twee (een overstroming van 15 cm, en een tsunami van 10 meter) in hetzelfde vakje ingedeeld. Dat wil daarom nog niet zeggen dat ze "alletwee even erg" zijn. Als je naar de "geest" van niveau 7 kijkt, echter (onvermijdelijke sanitaire gevolgen, in meerdere landen en dergelijke), dan zit Fukushima helemaal niet aan 7. Chernobyl was een middelmatig erg ongeluk, vergelijkbaar met andere serieuze industriele rampen, en met een redelijk belangrijke dodentol die rond de 10 000 zit (met een grote foutmarge op). Fukushima zal op dit ogenblik nog niet eens 100 lange-termijn doden veroorzaakt hebben en is dus vergelijkbaar met een autobus ongeluk of zo en het besmette gebied is ook veel kleiner (een vlek rond dat dorp Iiate of wat is het). Het KAN wel nog serieus verergeren in Fukushima als er daar zware lekken optreden. Maar NU is dat het geval nog niet.
|
|
|
|
#4118 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Want laten we wel wezen, het "onheil" dat de problemen met de kerncentrale van fukushima aanricht is nog steeds peanuts in vergelijking met wat de tsunami aangericht heeft, of wat de paniekzaaierij nog zal aanrichten.
|
|
|
|
#4119 |
|
|
Euh. De "cumulatieve waarden" zijn al weken lang te raadplegen op de website van MEXT. Hoe kom je bij het idee dat die nu pas toegegeven worden?
|
|
|
#4120 | |
|
|
Citaat:
En als ze dat doen, dan hoop ik dat ze niet naar Zwitserland komen want op dit moment is de straling hier hoger dan in Tokio...
|
|