Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2011, 11:16   #4421
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Op voorwaarde dat er binnen 1000 jaar dan nog mensen bestaan in de zin dat wij dat begrijpen, en het niet allemaal mongooltjes of andere ongelukkigen geworden zijn...Want dat krijg je met radioactieve bestraling namelijk.
Je krijgt dat op dezelfde manier van straling als je dat van nanopartikeltjes en fijnstof krijgt, en van verschillende organische kankerverwekkende verbindingen en van sommige zware metalen. Namelijk alles wat het genetisch materiaal aantast. Straling is net zoals al die andere dingen, iets dat het DNA kan modifieren, en dus in de eerste plaats kanker, en in veel kleinere mate genetische defecten veroorzaken. Maar je moet al veel straling opdoen opdat het een vergelijkbaar effect begint te krijgen met de andere dingen die hetzelfde doen.

Maw, uw zin is nog meer toepasselijk op de uitstoot van kolencentrales, van vele chemische processen, en van cigaretten roken bvb. Raar dat je daar niet zit over te panikeren en U afvraagt hoe het kan dat met al die cigarettenrook, we binnen 1000 jaar allemaal geen mongooltjes gaan zijn.

Citaat:
Niet op de hoogte ? Of behoor je tot de struisvogel-soort ?
Tot welke soort behoor jij ?
Oud 16 april 2011, 11:18   #4422
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
DOEN !!! DOEN JONG !!!
Groentjes planten, kippen houden, viskes vangen uit de rivier ginder ! TOF !
Schoenmaker, blijf bij uw leest. Ik zal wel technieker blijven, ik laat het verbouwen van mijn voedsel wel over aan een boer die zijn job kent.
Maar indien en als, why not.

Beetje stroomopwaards van de ontplofte reactor een leuk plekje om te vissen, en groentjes uit eigen serre, kippen en konijnen uit eigen kweek(grotere beesten zijn zo verspillend voor 1 koppel nietwaar), ik zie nog steeds het probleem niet.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt

Laatst gewijzigd door maddox : 16 april 2011 om 11:19.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 11:19   #4423
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je krijgt dat op dezelfde manier van straling als je dat van nanopartikeltjes en fijnstof krijgt, en van verschillende organische kankerverwekkende verbindingen en van sommige zware metalen. Namelijk alles wat het genetisch materiaal aantast. Straling is net zoals al die andere dingen, iets dat het DNA kan modifieren, en dus in de eerste plaats kanker, en in veel kleinere mate genetische defecten veroorzaken. Maar je moet al veel straling opdoen opdat het een vergelijkbaar effect begint te krijgen met de andere dingen die hetzelfde doen.

Maw, uw zin is nog meer toepasselijk op de uitstoot van kolencentrales, van vele chemische processen, en van cigaretten roken bvb. Raar dat je daar niet zit over te panikeren en U afvraagt hoe het kan dat met al die cigarettenrook, we binnen 1000 jaar allemaal geen mongooltjes gaan zijn.

Tot welke soort behoor jij ?
5,4 miljoen doden PER JAAR. Even ter info.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 11:20   #4424
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
DOEN !!! DOEN JONG !!!
Groentjes planten, kippen houden, viskes vangen uit de rivier ginder ! TOF !
Weet je wat, ik zal het afval die de steenkoolcentrales hebben voor dezelfde energie op te wekken als een kerncentrale dumpen in uwen tuin Hopelijk is hij groot genoeg. Je kan daar dan je groenten beginnen op kweken. En dan zeggen dat pro kernenergie mensen geen argumenten hebben,.... Wanneer ga je het afvalprobleem van kolencentrales eens bespreken ipv altijd dat van kerncentrales boven te halen
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 11:22   #4425
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Weet je wat, ik zal het afval die de steenkoolcentrales hebben voor dezelfde energie op te wekken als een kerncentrale dumpen in uwen tuin Hopelijk is hij groot genoeg. Je kan daar dan je groenten beginnen op kweken. En dan zeggen dat pro kernenergie mensen geen argumenten hebben,.... Wanneer ga je het afvalprobleem van kolencentrales eens bespreken ipv altijd dat van kerncentrales boven te halen
Honderdduizenden doden per jaar door gewone exploitatie zijn perfect aanvaardbaar voor den dinges, zolang ze niet in HLN staan.
Oud 16 april 2011, 11:22   #4426
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met uw achtergrond in de nucleaire wetenschap, zou ik de limiet stellen op 20 millisievert gecumuleerd.
Kwestie van uw job niet in't gedrang te brengen.
Ik behoor tot "klasse B" nucleaire werkers, waar de grens op 6 mSv is gesteld. Enkel het reactorpersoneel zit in klasse A en heeft die 20 mSv grens. In werkelijkheid doe ik minder dan 1-2 mSv op per jaar.
Oud 16 april 2011, 11:27   #4427
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik behoor tot "klasse B" nucleaire werkers, waar de grens op 6 mSv is gesteld. Enkel het reactorpersoneel zit in klasse A en heeft die 20 mSv grens. In werkelijkheid doe ik minder dan 1-2 mSv op per jaar.
En hoelang Patrick?
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 11:36   #4428
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
EDIT: nog een cijfertje: jaarlijks sterven er 57 miljoen mensen, ongeveer 1% van de totale wereldbevolking.
Je hebt gelijk.
waarom al die stress als we toch allemaal doodgaan. waarom al die veiligheidsmaatregelen, normen etc als we toch allemaal het loodje moeten leggen. waarom miljarden investeren in sarcofagen rond bvb chernobyl. we gaan toch dood, de aarde blijft verder draaien en evolutie zal zich binnen een miljoen jaar perfect aangepast hebbe,.

je kunt dit opentrekken en afvragen waarom we bvb zoiets als een verkeersreglement hebben aangezien we toch allemaal ooit doodgaan. of waarom mijn appartement aan bouwreglementering moet voldoen. als het instort is het niet erg want sterven zal ik toch.
waarom krijg ik eigenlijk jodiumpillen?

zou het kunnen dat jouw slinger iets te ver doorgeslagen is?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 11:39   #4429
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

U krijgt jodiumpillen als doekje voor het bloeden nietwaar. Het heeft toch geen zin he, als Doel/Mol/Thiange de lucht ingaat zijn we toch allemaal nucleaire zombies.

De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2011, 11:41   #4430
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Je hebt gelijk.
waarom al die stress als we toch allemaal doodgaan. waarom al die veiligheidsmaatregelen, normen etc als we toch allemaal het loodje moeten leggen. waarom miljarden investeren in sarcofagen rond bvb chernobyl. we gaan toch dood, de aarde blijft verder draaien en evolutie zal zich binnen een miljoen jaar perfect aangepast hebbe,.
Stropop.

Citaat:
je kunt dit opentrekken en afvragen waarom we bvb zoiets als een verkeersreglement hebben aangezien we toch allemaal ooit doodgaan. of waarom mijn appartement aan bouwreglementering moet voldoen. als het instort is het niet erg want sterven zal ik toch.
waarom krijg ik eigenlijk jodiumpillen?
En nog een stropop. Ik woon trouwens al mijn hele leven op minder dan twintig kilometer van Doel en ik heb nog nooit jodiumpillen in huis gehad.

Citaat:
zou het kunnen dat jouw slinger iets te ver doorgeslagen is?
Bij gebrek aan argumenten doen de anti's waar ze het best in zijn: een beetje schelden.
Oud 16 april 2011, 12:00   #4431
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En zelfs een behoorlijk fout gaande kerncentrale doodt geen mensen. Dat hebben we in Fukushima gezien.

Het vreemde is dat wanneer uiterst minimale hoeveelheden radio activiteit vrij komen uit kerncentrales dat opeens wel genoeg is om veel woorden aan vuil te maken...
Ja jongen ja een lampje straalt ook maar daarom brand het licht nog niet in de bovenkamer.
Oud 16 april 2011, 12:08   #4432
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Van paniekzaaierij gesproken. Van de waarschijnlijk meer dan 20000 doden als gevolg van de aardbeving/vloedgolf, zijn er tot nu toe nul afkomstig van het feit dat er zich in het getroffen gebied kerncentrales bevonden. Akkoord, er zullen uiteindelijk wel enkele kankergevallen bijkomen (en als ze wat geluk hebben, genezen ze ervan) maar het totaal aantal doden als gevolg van straling, zal zeer beperkt blijven tov het totaal.
In dit geval omdat ze al dood waren door verdrinking.
Maar als lijk hebben ze toch nog een ferme dosis straling ontvangen, dus als levende zou dat hetzelfde geweest zijn.
En ja omdat het allemaal zo erg niet is doen ze toch maar hun beschermde pakken aan....hebben ze een maand gewacht om ze te gaan oprapen....en cijfers van hoeveel bestraling er nu feitelijk in die lijken zit gaan we al helemaal niet te weten komen.
Dus of daar nu 5% van zou komen te sterven of 50% of 100%...geen mens die er ooit het fijne van zal weten.
Oud 16 april 2011, 12:08   #4433
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja jongen ja een lampje straalt ook maar daarom brand het licht nog niet in de bovenkamer.
Mooi argument van u,.... argumenteren is het sterke punt van tegenstanders en het zal het blijkbaar altijd blijven. (voor moest je het nog niet doorhebben het was sarcasme)

Zoals de enquete weergeeft hier op het forum zijn de meeste mensen nog altijd voorstander. Waarom moet een regering dan altijd luisteren naar een kleine minderheid? Hoe meer men kraait hoe meer men er naar luistert,....
Oud 16 april 2011, 12:09   #4434
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
In dit geval omdat ze al dood waren door verdrinking.
Maar als lijk hebben ze toch nog een ferme dosis straling ontvangen, dus als levende zou dat hetzelfde geweest zijn.
En ja omdat het allemaal zo erg niet is doen ze toch maar hun beschermde pakken aan....hebben ze een maand gewacht om ze te gaan oprapen....en cijfers van hoeveel bestraling er nu feitelijk in die lijken zit gaan we al helemaal niet te weten komen.
Dus of daar nu 5% van zou komen te sterven of 50% of 100%...geen mens die er ooit het fijne van zal weten.
Je valt in herhaling en dit argument is al eens besproken
Oud 16 april 2011, 12:10   #4435
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Je zegt dat wat ik zeg "dikke zever" is en vervolgens schrijf je zelf:

Ze zijn dus niet als gevolg van de straling gestorven. Dat geef je hier zelf toe. Dus mijn uitspraak dat er nog geen mensen van aan de gevolgen van straling gestorven zijn is dus nog steeds correct.
Of misschien bestaat er voor jou er geen onderscheid tussen feiten en dikke zever. Dat zou veel verklaren...
Manipuleren van cijfers noemen ze jou soort van uitleg.
Oud 16 april 2011, 12:13   #4436
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Manipuleren van cijfers noemen ze jou soort van uitleg.
Waar manipuleert men hier cijfers,... volgens mij zie jij toch de doden rond u oren vliegen ze.
Oud 16 april 2011, 12:13   #4437
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi argument van u,.... argumenteren is het sterke punt van tegenstanders en het zal het blijkbaar altijd blijven. (voor moest je het nog niet doorhebben het was sarcasme)

Zoals de enquete weergeeft hier op het forum zijn de meeste mensen nog altijd voorstander. Waarom moet een regering dan altijd luisteren naar een kleine minderheid? Hoe meer men kraait hoe meer men er naar luistert,....
Omdat de meeste mensen de onzin lezen die op internet verschijnt. O.a. zoals hier door voorstanders die hun bronnen ergens anders gevonden hebben van andere zeveraars.

Mocht je eens een encyclopedie of ernstige boeken raadplegen zou je tot ganse andere conclusies komen.
Oud 16 april 2011, 12:14   #4438
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat de meeste mensen de onzin lezen die op internet verschijnt. O.a. zoals hier door voorstanders die hun bronnen ergens anders gevonden hebben van andere zeveraars.

Mocht je eens een encyclopedie of ernstige boeken raadplegen zou je tot ganse andere conclusies komen.
Zoals de overdreven reacties op straling? Negatief nieuws blijft altijd veel langer en beter hangen,.... dus als je dan alles relativeert komt je uit in het voordeel van kernenergie In boeken of encyclopedia zal je de ramp in Japan nog niet tegenkomen dus van waar haal jij dat dan als je geen onzin leest?

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 16 april 2011 om 12:15.
Oud 16 april 2011, 12:15   #4439
Steve_M

Standaard

Citaat:

*lachband*
Oud 16 april 2011, 12:17   #4440
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In vele gevallen hebben ze er opritten mee gelegd. Tot hiertoe nog geen doden gevonden op opritten.

Ach wat een quatsch over die kolen rommel vertellen jullie hier allemaal toch.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be