Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2011, 00:19   #6721
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat heb ik me ook al dikwijls afgevraagd, net zoals ik me al tijden afvraag waarom filosofen steeds doen alsof ze mohamedanen zijn, grote gggristenhaters.

Niet compenseren denk ik, maar eerder pogingen hun absolute gebrek aan vooruitgang en verlichting te verbloemen en verhullen door middel van vaag gezwatel in de ruimte over twintig keer niks.
Ja, precies, dat bedoelde ik dus!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 00:55   #6722
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
OEW, negerde U me niet?

Ik dacht dat ik op Uw negerlijst stond. :O
Soms negeer ik, en dan vergeef ik. Ik ben dynamisch in wat ik doe en denk.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 00:57   #6723
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Soms negeer ik, en dan vergeef ik. Ik ben dynamisch in wat ik doe en denk.
Oh, Dank U Mijn Heer, voor Uw vergiffenis of vergeving, nu ga ik lekker - zonder zorgen - kunnen slapen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 07:05   #6724
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier moet ik u toch tegenspreken.

God(en) is niet iets dat je kan afzweren of er niet (meer) in geloven. Je gelooft misschien niet in Jezus-God, maar je gelooft zeker in een andere god, deze god is het antwoord op de vraag wat je bent, hoe en waarom. Je kan een atheist nihilist zijn, maar ook de manier hoe je de wereld en jezelf via het nihilisme bekijkt + aanleiding tot dit geloof, is god.
Je kan toch evengoed geloven/overtuigd zijn dat er geen god is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 07:09   #6725
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Religie fundamentalisme:

Religie fundamentalisme is de meest kortzichtige manier van denken, in naam van “de religie” is alles toegestaan en wordt elke evolutie afgeremd.
Religie fundamentalisme en elke andere vorm van fundamentalisme is een gif voor het menselijk denken.
Geloof is een persoonlijke zaak, met kan dit niet uitdragen, daarom is de scheiding van religie en staat en van religie en opleiding (school) zo belangrijk.
Er zijn maar twee soorten mensen op aarde: (dichterschrijver 10e eeuw n.Chr. en tegenstander van elke vorm van religie-extremisme) de soort met hersens en geen religie en de soort met religie en geen hersens.
Religie heeft niets met vernuft te maken, religie is niet het begin maar het einde van alle weten en van alle denken.
Gelukkig zijn er op onze planeet reeds 1,1 miljard mensen humaan en niet religieus.
De (afwezigheid van godsgeloof) het atheïsme is ouder dan het geloof in de goden zelf, het geloof in de goden is een tijdsverschijnsel dat achterhaald is door de moderne evolutiewetenschap.
De doorgeschoten fantasie (Religie) of het godsgeloof werd op onze totale planeet gecreëerd om een *gegoede klasse te beschermen en te bevoordelen.
(*De gegoede klasse: de privaateconomische, ambtelijke en religie-elite zij zijn de happy few, de bevoorrechte, het profitariaat, zij profiteren van de ongelijke verdeling van kennis, geld en rijkdom)
Dit stel je toch te extreem voor.

Er is nog iets tussen religie fundamentalisme en afwezigheid van godsgeloof.
Oud 23 april 2011, 08:06   #6726
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier moet ik u toch tegenspreken.

God(en) is niet iets dat je kan afzweren of er niet (meer) in geloven. Je gelooft misschien niet in Jezus-God, maar je gelooft zeker in een andere god, deze god is het antwoord op de vraag wat je bent, hoe en waarom. Je kan een atheist nihilist zijn, maar ook de manier hoe je de wereld en jezelf via het nihilisme bekijkt + aanleiding tot dit geloof, is god.
Blijkbaar is het voor jou onmogelijk om je voor te stellen dat er mensen zijn die al die poespas achter zich gelaten hebben.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 08:08   #6727
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
als je vier personen hebt die volgens hun religie ieder claimen dat ze dé waarheid in pacht hebben, is het wel lastig om vredevol naast elkaar te leven.(multikultie = naastelkaarleving, niet samen-leving)
Waarom is het lastig om vredevol naast elkaar te leven, wanneer je een andere waarheid in pacht hebt?
Oud 23 april 2011, 08:09   #6728
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom is het lastig om vredevol naast elkaar te leven, wanneer je een andere waarheid in pacht hebt?
Omdat ze alle vier vinden dat er maar één juiste waarheid is natuurlijk.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 09:08   #6729
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Omdat ze alle vier vinden dat er maar één juiste waarheid is natuurlijk.
Dat heb je al verteld.
Maar waarom het lastig om vredevol naast elkaar te leven; als je een andere waarheid in pacht hebt?
Oud 23 april 2011, 10:42   #6730
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is wel leuk.

In dit opzicht :
Religie is de vijand van onze samenleving; zolang religie ronddwaalt is multicul onmogelijk. Zolang religie hier is, kunnen we het enkel bevechten. Eenmaal uitgeroeid kan je dan verder gaan kijken, doch tot dan zijn alle andere ideeën irrelevant.
Is het een vijand; maar niet de vijand.
Er is nog wel ander gedachtegoed dat een grotere vijand is.
Ik zie niet waarom religie per definitie multicul onmogelijk zou maken.

je mag gerust een vijand noemen, voor mij is het DE vijand
daar wij afmoeten van ons redelijk ziek financieel verloningssysteem, dit kunnen wij onmogelijk verwezenlijken zolang angstige mensen hun toevlucht kunnen zoeken bij totalitaire allessturende stromingen als religie.

En wat Quasix typt is ook juist, mensen zijn kuddebeesten, wij vinden het fijn om samen te zijn, wat ik niet fijn vindt is dat sommigen daar misbruik van maken en munt uit slaan zonder omzien naar de gezondheid van de samenleving (institutionele religie is nu wel veel gevaarlijker dan een heler of ziener die her en der een keer optreedt en doet alsof hij/zij positieve energie uitstraalt terwijl het natuurlijk de aanwezige mensen zelf zijn die alle moeite doen ). Mij lijkt het op zich wel interessant om zien wat komt zonder religie, zou het echt nog onverdraagzamer kunnen? Ik denk van niet.
Er is weinig verkeerd u verbonden te voelen tot een groep of een vereniging, het is volgens mij wel verkeerd andere verenigingen als minderwaardig te beschouwen omdat u er geen interesse in hebt en helemaal zot wordt het als je zonder enige fundering beetje gaat roepen dat je het gelijk in pacht hebt.

kleine hint aan de Quasix: er zijn geen doelen. Mensen zijn, en dat is al meer dan genoeg, wij moeten niet presteren, wij moeten ons niet bewijzen, wij moeten niks bouwen, wij moeten helemaal niks en elk wie wil mag meedoen.
Er is dus blijkbaar een 4de categorie van mensen die religie niet aanvaarden: zij die het leven als leven aanzien en daar geen beperkingen op aanvaarden. Wij zijn religie's vijand (niet andersom é, religie valt mensen aan; het is niet omdat u zich verheven voelt dat anderen zich niet mogen verdedigen), indien religie erin zou slagen om elk gedachtengoed evenwaardig te aanvaarden dan waren wij geen vijanden, en die religies zoals Quasix aanhaalt mogen gerust millenia oud zijn, mensen die religie zien voor wat het is, zijn dat ook (ik voel mij verre van uitzonderlijk).

Laatst gewijzigd door the_dude : 23 april 2011 om 10:44.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 10:46   #6731
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De Christelijke miljardairs hebben de waarheid in pacht:

Christelijke miljardairs:

http://www.svdneb.nl/images/blauwe_brief_dec._08.pdf

die zit
Oud 23 april 2011, 10:53   #6732
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
... kleine hint aan de Quasix: er zijn geen doelen. Mensen zijn, en dat is al meer dan genoeg, wij moeten niet presteren, wij moeten ons niet bewijzen, wij moeten niks bouwen, wij moeten helemaal niks en elk wie wil mag meedoen.
Wij hebben beiden gelijk daaromtrent. Omdat we "het doel" vanuit verschillende hoeken bekijken.
Het leven heeft geen doel.
Het doel van het leven is het bestaan en het bestrijden om te bestaan.

Citaat:
Er is dus blijkbaar een 4de categorie van mensen die religie niet aanvaarden: zij die het leven als leven aanzien en daar geen beperkingen op aanvaarden.
Ik ben helemaal met u mee eens. Er zijn zeker veel meer dan 4 categorieën. En ik heb het tegengestelde ook niet beweerd.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2011, 14:03   #6733
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
je mag gerust een vijand noemen, voor mij is het DE vijand
daar wij afmoeten van ons redelijk ziek financieel verloningssysteem, dit kunnen wij onmogelijk verwezenlijken zolang angstige mensen hun toevlucht kunnen zoeken bij totalitaire allessturende stromingen als religie.
Akkoord dat we afmoeten van ons redelijk ziek financieel verloningssysteem, daarom is voor mij een ideologie vijandig afhankelijk van wat ze predikt; eerder dan van in wiens naam.
Het kapitalisme is vijandiger, dan de bevrijdingstheologie die enkele tientallen jaren gelden opgang maakten in Zuid-Amerika. (Waar het vaticaan initieel niet gelukkig mee was)
Citaat:
En wat Quasix typt is ook juist, mensen zijn kuddebeesten, wij vinden het fijn om samen te zijn, wat ik niet fijn vindt is dat sommigen daar misbruik van maken en munt uit slaan zonder omzien naar de gezondheid van de samenleving (institutionele religie is nu wel veel gevaarlijker dan een heler of ziener die her en der een keer optreedt en doet alsof hij/zij positieve energie uitstraalt terwijl het natuurlijk de aanwezige mensen zelf zijn die alle moeite doen ). Mij lijkt het op zich wel interessant om zien wat komt zonder religie, zou het echt nog onverdraagzamer kunnen? Ik denk van niet.
Ja, we zijn wellicht beter af zonder religie. Maar dat is niet realistisch.
Citaat:
Er is weinig verkeerd u verbonden te voelen tot een groep of een vereniging, het is volgens mij wel verkeerd andere verenigingen als minderwaardig te beschouwen omdat u er geen interesse in hebt en helemaal zot wordt het als je zonder enige fundering beetje gaat roepen dat je het gelijk in pacht hebt.
Akkoord, maar dat is ook weer ongeacht of men zich beroept op een god.
Citaat:
kleine hint aan de Quasix: er zijn geen doelen. Mensen zijn, en dat is al meer dan genoeg, wij moeten niet presteren, wij moeten ons niet bewijzen, wij moeten niks bouwen, wij moeten helemaal niks en elk wie wil mag meedoen.
Er is dus blijkbaar een 4de categorie van mensen die religie niet aanvaarden: zij die het leven als leven aanzien en daar geen beperkingen op aanvaarden. Wij zijn religie's vijand (niet andersom é, religie valt mensen aan; het is niet omdat u zich verheven voelt dat anderen zich niet mogen verdedigen), indien religie erin zou slagen om elk gedachtengoed evenwaardig te aanvaarden dan waren wij geen vijanden, en die religies zoals Quasix aanhaalt mogen gerust millenia oud zijn, mensen die religie zien voor wat het is, zijn dat ook (ik voel mij verre van uitzonderlijk).
Dat is afhankelijk van mens tot mens.
Sommigen hebben een doel nodig in het leven. Ook al is dat doel nep.
Oud 23 april 2011, 14:12   #6734
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Akkoord dat we afmoeten van ons redelijk ziek financieel verloningssysteem, daarom is voor mij een ideologie vijandig afhankelijk van wat ze predikt; eerder dan van in wiens naam.
Het kapitalisme is vijandiger, dan de bevrijdingstheologie die enkele tientallen jaren gelden opgang maakten in Zuid-Amerika. (Waar het vaticaan initieel niet gelukkig mee was)

Ja, we zijn wellicht beter af zonder religie. Maar dat is niet realistisch.

Akkoord, maar dat is ook weer ongeacht of men zich beroept op een god.

Dat is afhankelijk van mens tot mens.
Sommigen hebben een doel nodig in het leven. Ook al is dat doel nep.

Wie geluk zoekt via het behalen van doelen zal dat geluk steeds achterna hollen. (zalig gezegde)
Waarom is dat niet realistisch?
Oud 23 april 2011, 14:13   #6735
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Wij hebben beiden gelijk daaromtrent. Omdat we "het doel" vanuit verschillende hoeken bekijken.
Het leven heeft geen doel.
Het doel van het leven is het bestaan en het bestrijden om te bestaan.

Ik ben helemaal met u mee eens. Er zijn zeker veel meer dan 4 categorieën. En ik heb het tegengestelde ook niet beweerd.
en die reflexen, zijn instincten? Of moet ik dat toch anders verstaan?
Oud 23 april 2011, 14:17   #6736
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie geluk zoekt via het behalen van doelen zal dat geluk steeds achterna hollen. (zalig gezegde)
Zalig?
Ja het is een knap gezegde.
Citaat:
Waarom is dat niet realistisch?
Omdat religie een kwestie van geloven is.
Je kan nooit iedereen overtuigen dat er geen god is.

Laatst gewijzigd door artisjok : 23 april 2011 om 14:18.
Oud 23 april 2011, 14:33   #6737
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zalig?
Ja het is een knap gezegde.

Omdat religie een kwestie van geloven is.
Je kan nooit iedereen overtuigen dat er geen god is.
got me

ik wil ook niemand overtuigen, ik wil dat er opgehouden wordt met het indoctrineren van kleinsaf zo mensen niet langer van in de kribbe ziekelijk gemaakt worden.
Overtuigen van de afwezigheid van niks, is sowieso onmogelijk, je kunt niet aantonen dat niks er niet is, het is er sowieso niet.
Ik ben geen wiskundige maar als je een bewijs kunt leveren waarom ledig, ledig is, doe gerust
Oud 23 april 2011, 15:46   #6738
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
got me

ik wil ook niemand overtuigen, ik wil dat er opgehouden wordt met het indoctrineren van kleinsaf zo mensen niet langer van in de kribbe ziekelijk gemaakt worden.
Je kan eventueel die indoctrinatie verbieden op school; maar je kan mensen niet verbieden hun kinderen op te voeden volgens hun normen en waarden en levensovertuiging.

Citaat:
Overtuigen van de afwezigheid van niks, is sowieso onmogelijk, je kunt niet aantonen dat niks er niet is, het is er sowieso niet.
Ik ben geen wiskundige maar als je een bewijs kunt leveren waarom ledig, ledig is, doe gerust
Dat is nu net het probleem.
Oud 23 april 2011, 15:48   #6739
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kan eventueel die indoctrinatie verbieden op school; maar je kan mensen niet verbieden hun kinderen op te voeden volgens hun normen en waarden en levensovertuiging.

Dat is nu net het probleem.

daarom dat de bewijslast steeds ligt bij zij die geloven dat er wel iets is.
Niks is er altijd.
Oud 23 april 2011, 16:47   #6740
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
daarom dat de bewijslast steeds ligt bij zij die geloven dat er wel iets is.
Ja, je hebt wel een punt.

Citaat:
Niks is er altijd.
Dat is ook een schoontje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be