![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Stel er komen NU verkiezingen, op wie brengt u uw stem uit? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,56% |
SP.a |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,64% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
51 | 83,61% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
Open VLD |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ik stem op het VB.
Mijn vrouw ook. Mijn tante en diens zoon ook. En als mijn kinderen meerderjarig zijn , die ook. |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik zou het zeker niet slecht vinden als 'Vlaamse' CD&V'ers verhoudingsgewijs meer stemmen zouden halen dan de 'Belgische' CD&V'ers. Misschien valt de partij dan uiteen (stel je voor, Peeters' scheurlijst vormt een kartel met de N-VA), en dan pas zal er iets veranderen. De CD&V is de sleutel van het hele spel. Een strategische stem poogt het vuur daar wat aan te wakkeren. Ik begrijp je punt over de federale regering met Vlaamse minderheid. En ik begrijp ook dat je geen 'Vlaamse' CD&V'ers kan/wil bespeuren. Maar wat meer gevoel voor strategie kan wonderen doen.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jammer voor dit forum en de diversheid in meningen dat er meer dan 80% Vlaams stemt.
Maar er is hoop dat dit langzzaam de waarheid en realiteit wordt... elk jaar sterven er meer oudjes die op de traditionelen stemmen... ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker 1/2 van die zaal is 65+. Voor de rest nog wat jonge 50igers, die hun kinderen meegebracht hebben, omdat CD&V toch een partij van het gezin is ![]() Maar tsjeven zijn tenminste sympathiek. Vorig jaar een festijn van de VLD bijgewoond. Zelden zo gefrustreerd geraakt tijdens mijn werk (wat een bende irritante eikels)!. Veeleer gepensioneerde dikke nekken in een maatpak. Zo het type die je op de straat tegen komt en 50 rijden waar je 70 mag met hun dikke BMW. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Afgaande op de resultaten van deze (onvolledige) poll, heeft Albert overschot van gelijk om tegen nieuwe verkiezingen te zijn - vanuit zijn standpunt gezien dan toch.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog altijd niemand die durft toegeven op de SP.A te stemmen. Nu ja, ik zou in hun plaats ook beschaamd zijn om het toe te geven.
|
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Super hoe je bv 'VB' - 'LDD' - 'blanco' en 'niet' vergeet in uw poll..
Ik kleur dan ook geen bolleke want ik ga zoals voordien bij volgende verkiezing wederom gewoon thuisblijven.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Overigens - en zonder eender welke partij als perfect te willen afschilderen - zijn de Vlaamse christen-democraten sinds decennia de motor achter de Vlaamse autonomie èn welvaart. |
|
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben inderdaad niet snel beschaamd (nergens goed voor) maar om te zeggen dat ik helemaal geen schaamte ken is toch een lichte overdrijving hoor. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Demosthenes : 10 mei 2011 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom de welverdiende electorale pandoering overlaatst en u horende, er komen er nog want jullie leren slecht. ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Schepen
|
![]() K' ben toch wel redelijk teleurgesteld hoor in veel partijen, waarschijnlijk komt dat omdat de meeste partijen meer interne interesse hebben dan interesse in het land...
|
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt ze? Gebruik ze dan toch in hemelsnaam.
En hou aub op met de CD&V = Vlaams leugen
![]() |