Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2011, 11:22   #41
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het lijkt me nochtans zo te zijn dat u zich aangevallen voelt doordat ik het Frans een insignificante taal vind.
Waar haalt u dat vandaan ? Ik ben gewoon iemand die nooit zulke beschrijvingen zal gebruiken. Dat sommige Vlamingen dat voor het Frans gebruiken straalt niets meer dan een hoog Calimerogehalte uit, en is ronduit lachwekkend, niet in het minst voor Franstaligen zelf. Het maakt niet uit dat iemand dat voor het Nederlands hetzelfde vindt; het gaat als moedertaalspreker gewoon niet op tenzij die persoon zelfrespect ontbeert.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 mei 2011 om 11:24.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 11:27   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Waar haalt u dat vandaan ? Ik ben gewoon iemand die nooit zulke beschrijvingen zal gebruiken. Dat sommige Vlamingen dat voor het Frans gebruiken straalt niets meer dan een hoog Calimerogehalte uit, en is ronduit lachwekkend, niet in het minst voor Franstaligen zelf. Het maakt niet uit dat iemand dat voor het Nederlands hetzelfde vindt; het gaat als moedertaalspreker gewoon niet op tenzij die persoon zelfrespect ontbeert.

Jij moet die beschrijving helemaal niet gebruiken van mij. Verder heeft het ook helemaal niet met Calimero te maken. Ik zeg gewoon de feiten zoals ze zijn. Frans is compleet insignificant geworden en dat heeft niets met respectloosheid te maken maar met feiten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 11:28   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
5 minuten gleden las ik op de Belgische site van een Vlaams bedrijf dat bij de wereldtop hoort op haar gebied. Omdat de site in het Engels opent ben ik ff gaan kijken naar de verschillende te kiezen talen: Engels, Frans, Japans, Tsjechisch en Chinees. Géén Nederlands. Dat zegt veel denk ik.
Linkje naar het bedrijf?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 11:41   #44
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Het zijn niet de kinderen die falen, het zijn de ouders.

Vroeger kwamen kinderen aan in de lagere school en waren min of meer opgevoed. Ouders deden hun werk. Tegenwoordig willen meer en meer ouders "de beste vriend" van hun kind zijn. Ze zijn zelfs bevreesd om het woord "nee" tegen hun koter te gebruiken of beginnen met een 8jarige te onderhandelen. Luisteren is er niet meer zozeer bij.

Die 8jarige komt dan aan in een school. Er wordt in het onderwijs onderscheid gemaakt tussen kennis, vaardigheden en attitudes. Om het in die terminologie uit te leggen moet de leerkracht veel meer tijd en moeite investeren in het aanbrengen van attitudes dan vroeger. De doelstelling "stilzitten, zwijgen en opletten" bijvoorbeeld kostte 20 jaar geleden veel minder tijd dan vandaag omdat de meeste leerlingen dat al konden van thuis. Deze evolutie heeft een negatieve weerslag op de doelstellingen rond kennis en vaardigheden.

Het volgende jaartje wil de leerkracht van het tweede leerjaar beginnen met de voor dat jaar voorgeschreven kennis maar moet eerst nog de kennis van het eerste jaar ( dat ze toen niet gezien kregen ) te onderwijzen. Alsook de attitudes die de leerlingen weer verleerd zijn tijdens de 2 maanden grote vakantie opnieuw in te oefenen. Een leerling die beleefd is en luistert is die attitude na de grote vakantie weer kwijt als zijn ouders daar te nonchalant mee omspringen.

De achterstand in kennis en vaardigheden is zoals een rollende sneeuwbal : hij wordt groter en groter ... en dit over de jaren heen. Uiteindelijk ( om een lang verhaal kort te maken ) zijn leerkrachten in het 6de middelbaar bezig met het uitleggen van leerstof die aldus de leerplannen in het 3de jaar reeds gezien moest zijn. Daarnaast wordt een groot deel van de leerstof noodgedwongen ook niet meer gezien wegens tijdgebrek.

Het is geen zwart wit verhaal, het is uiteraard niet zo dat de schuld enkel bij de ouders ( of leerlingen ) ligt en er geen slechte leerkrachten kunnen zijn, maar we mogen ons ook niet blindstaren op de "slechte leraren die de schuld zijn van alles". Overigens ... hoe word je een slechte leerkracht ? Ben je niet soms de ellende gewoon kotsbeu ? Is een deel van de "slechte" leraren niet gewoon cynisch geworden en ontmoedigd geraakt door de situatie ( die ze niet veroorzaakten maar wel de schuld van krijgen ) ?

Ik kan me vergissen, maar ik heb de indruk dat ouders meer en meer de populaire willen uithangen met hunne kleine en hun eigen verantwoordelijkheden trachten af te schuiven op het onderwijs ( dat het altijd gedaan heeft en dus altijd met de vinger gewezen moet worden ).

mvg. Sint Ignacius
Helemaal mee akkoord.
Oud 10 mei 2011, 13:15   #45
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Mijn jongste zit in Gent, tweede bachelor Taal en Letterkunde, Frans-Engels.
Zijn ervaring: hoewel er in het eerste jaar zogezegd slechts een goede basiskennis vereist was, werd ongeveer de helft geflest en zoeken die nu andere oorden op. Onvoldoende basiskennis meegekregen vanuit het middelbaar. De groep die de Franse taal koos is zeer klein geworden, telde de meeste buizers. Vier keer zoveel studenten kiezen voor Engels-Nederlands. Dat betekent dat het Frans afneemt in belang en in interesse. Wat moeten we dan niet vrezen voor onze moedertaal...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 14:17   #46
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Linkje naar het bedrijf?
Geloof je me niet?
Je zal het toch zonder linkje moeten doen deze keer.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 16:38   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vroeger kwamen kinderen aan in de lagere school en waren min of meer opgevoed. Ouders deden hun werk. Tegenwoordig willen meer en meer ouders "de beste vriend" van hun kind zijn. Ze zijn zelfs bevreesd om het woord "nee" tegen hun koter te gebruiken of beginnen met een 8jarige te onderhandelen. Luisteren is er niet meer zozeer bij.

Die 8jarige komt dan aan in een school. Er wordt in het onderwijs onderscheid gemaakt tussen kennis, vaardigheden en attitudes. Om het in die terminologie uit te leggen moet de leerkracht veel meer tijd en moeite investeren in het aanbrengen van attitudes dan vroeger. De doelstelling "stilzitten, zwijgen en opletten" bijvoorbeeld kostte 20 jaar geleden veel minder tijd dan vandaag omdat de meeste leerlingen dat al konden van thuis. Deze evolutie heeft een negatieve weerslag op de doelstellingen rond kennis en vaardigheden.

Het volgende jaartje wil de leerkracht van het tweede leerjaar beginnen met de voor dat jaar voorgeschreven kennis maar moet eerst nog de kennis van het eerste jaar ( dat ze toen niet gezien kregen ) te onderwijzen. Alsook de attitudes die de leerlingen weer verleerd zijn tijdens de 2 maanden grote vakantie opnieuw in te oefenen. Een leerling die beleefd is en luistert is die attitude na de grote vakantie weer kwijt als zijn ouders daar te nonchalant mee omspringen.

De achterstand in kennis en vaardigheden is zoals een rollende sneeuwbal : hij wordt groter en groter ... en dit over de jaren heen. Uiteindelijk ( om een lang verhaal kort te maken ) zijn leerkrachten in het 6de middelbaar bezig met het uitleggen van leerstof die aldus de leerplannen in het 3de jaar reeds gezien moest zijn. Daarnaast wordt een groot deel van de leerstof noodgedwongen ook niet meer gezien wegens tijdgebrek.

Het is geen zwart wit verhaal, het is uiteraard niet zo dat de schuld enkel bij de ouders ( of leerlingen ) ligt en er geen slechte leerkrachten kunnen zijn, maar we mogen ons ook niet blindstaren op de "slechte leraren die de schuld zijn van alles". Overigens ... hoe word je een slechte leerkracht ? Ben je niet soms de ellende gewoon kotsbeu ? Is een deel van de "slechte" leraren niet gewoon cynisch geworden en ontmoedigd geraakt door de situatie ( die ze niet veroorzaakten maar wel de schuld van krijgen ) ?

Ik kan me vergissen, maar ik heb de indruk dat ouders meer en meer de populaire willen uithangen met hunne kleine en hun eigen verantwoordelijkheden trachten af te schuiven op het onderwijs ( dat het altijd gedaan heeft en dus altijd met de vinger gewezen moet worden ).

mvg. Sint Ignacius
Daar klopt wel veel van.
Maar ook de onderwijswereld zelf is half zot geworden.
Liever leuteren over hoogdravende projecten en aanverwante zever, in plaats van een combinatie van kennis leren verwerven, èn kennis verwerven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 16:52   #48
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Is het dan met de engelse taal zoveel beter ??? De meeste (jong)volwassenen scheppen op dat ze zo goed engels kunnen, meestal gaat het dan maar om MTV-engels
Goh, op MTV is het vooral dialect, niet? Zelfs dat kunnen het merendeel van de jongeren niet. Ik schaamde me er voor om te zien hoe veel fouten mensen uit de richting talen kunnen maken. Uitspraak, zinsbouw, spelling, ... (Ik zal maar zwijgen over grammatica).

Het niveau van de jeugd lijkt mij enorm zwak. Enkel dingen uit hun hoofd leren gaat bij de gemiddelde student. Aangezien het huidige systeem meer gaat over punten dan over dingen leren, wordt al hetgeen men leerde al bij de volgende test uit het brein 'gewist'.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2011, 21:17   #49
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik ben nog niet zo lang geleden afgestudeerd en ben nu zelf bezig met onderwijs. Het gaat hier dus over vrij recente zaken die ik bij vrijwel iedereen in mijn leeftijdscategorie tegenkom.

Dit wil uiteraard niet zeggen dat dit overal zo is, maar het geeft toch een indicatie.
Als je dan toch bezig bent met onderwijs dan zou je moeten weten dat wat je schrijft volgens de leerplannen enorme onzin is. In de eerste graad Frans en trouwens bij élke taal staat in de leerplannen dat 60% van de punten op vaardigheden moeten gegeven worden. Daarvan moet de helft (30%) dus op het mondelinge gedeelte staan, dan nog eens 10% op begrijpend lezen, 10% op zelfstandig (!) schrijven en 10% op luisteren. De overige 40% is dan weer woordenschat en grammatica Ik weet waar jij les gevolgd hebt of van wie je het nu krijgt maar ik zou DRINGEND!!! eens de leerplannen waaraan ELKE leerkracht zich te houden heeft eens bovenhalen.
Oud 10 mei 2011, 21:28   #50
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Des te pijnlijker voor ze als ze na de middelbare school naar universiteit en hogeschool gaan en dan vaak geconfronteerd worden met lesmateriaal in academisch Engels.
Daar sta je dan met je MTV-Eubonics.
Als het dat dan nog maar zou zijn! Maar o.i.v. ketnet, nickelodeon en het vlamse disney-channel waar alle engelstalige series worden nederlands nagesynchroniseerd kunnen ze zelfs dat niet meer. In de klassen van de eerste graad is er een ENORM verschil tussen diegenen die online gamen/chatten en dus tenminste de basisnotie hebben en iets verstaan en diegenen die dat niet doen, naar ketnet en de andere rommel kijken en dus op niveau 0 staan als de lessen engels beginnen want ze hebben het nog NOOIT gehoord door onze nationalistische navelstaarderij op de tv-zenders. Je kan tegenwoordig een hele avond tv kijken zonder een woord engels te horen. Dat kon 10 jaar geleden gewoonweg niet. Daardoor wordt de beginsituatie totaal anders want de leerkracht moet die leerlingen ook meesleuren terwijl de 'gamers' eigenlijk al verder zitten en dus ook afhaken wegens niet interessant/uitdagend genoeg waardoor ze in hun 'gaming' taal blijven steken...
Oud 10 mei 2011, 23:45   #51
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Als je dan toch bezig bent met onderwijs dan zou je moeten weten dat wat je schrijft volgens de leerplannen enorme onzin is. In de eerste graad Frans en trouwens bij élke taal staat in de leerplannen dat 60% van de punten op vaardigheden moeten gegeven worden. Daarvan moet de helft (30%) dus op het mondelinge gedeelte staan, dan nog eens 10% op begrijpend lezen, 10% op zelfstandig (!) schrijven en 10% op luisteren. De overige 40% is dan weer woordenschat en grammatica Ik weet waar jij les gevolgd hebt of van wie je het nu krijgt maar ik zou DRINGEND!!! eens de leerplannen waaraan ELKE leerkracht zich te houden heeft eens bovenhalen.
Hoezo weet je dat? Ik neem aan dat dat een typfout is.

Waar haal ik iets aan dat enorme onzin is? Het leeuwendeel van wat ik geschreven heb is vanuit mijn eigen ervaring, hoe ik zelf les heb gehad. Ik vermeld enkel iets over de lagere school, wat de leerlingen daar moeten kunnen, en dus niet over de eerste graad, noch enige andere graad in het secundair onderwijs. Hoe het leerplan dat al dan niet voorschrijft is interessant om weten maar doet niets af aan wat ik geschreven heb. Je kunt enkel commentaar hebben op leerkrachten die dan blijkbaar het leerplan niet juist volgen.

Er staat inderdaad een groot deel van de punten op vaardigheden, dat is zo. Het gaat erom dat de vaardigheden niet correct toegepast/aangeleerd worden. Hoe verklaar je anders dat er na acht jaar Frans, bijna niemand die taal spreekt? Als je daar een verklaring voor hebt, zou ik het zeker appreciëren dat je ze hier met ons deelt.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 10 mei 2011 om 23:47.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 05:45   #52
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Herr Eberhard zal content zijn, binnenkort zijn er geen Vlamingen meer die nog (voldoende) Frans beheersen om Franstaligen überhaupt te woord te kunnen staan.
De Vlamingen moeten frans leren om een taalkundige minderheid in België te woord te kunnen staan?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 06:16   #53
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

mvg. Sint Ignacius
Mijn ervaringen als leerkracht Nederlands & Duits in een school van het Enseignement de la Communauté française de Belgique dwingen mij ertoe het hier grotendeels mee eens te zijn.

En dat doet mij helemaal geen plezier.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 10:28   #54
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het dat dan nog maar zou zijn! Maar o.i.v. ketnet, nickelodeon en het vlamse disney-channel waar alle engelstalige series worden nederlands nagesynchroniseerd kunnen ze zelfs dat niet meer. In de klassen van de eerste graad is er een ENORM verschil tussen diegenen die online gamen/chatten en dus tenminste de basisnotie hebben en iets verstaan en diegenen die dat niet doen, naar ketnet en de andere rommel kijken en dus op niveau 0 staan als de lessen engels beginnen want ze hebben het nog NOOIT gehoord door onze nationalistische navelstaarderij op de tv-zenders. Je kan tegenwoordig een hele avond tv kijken zonder een woord engels te horen. Dat kon 10 jaar geleden gewoonweg niet. Daardoor wordt de beginsituatie totaal anders want de leerkracht moet die leerlingen ook meesleuren terwijl de 'gamers' eigenlijk al verder zitten en dus ook afhaken wegens niet interessant/uitdagend genoeg waardoor ze in hun 'gaming' taal blijven steken...
Dat is precies dezelfde kemel die de franstaligen hanteren sinds altijd. Alle films en reportages worden steevast gedubt met als reden het "comfort" van de kijker. Het enige wat die kijker ervan overhoudt is tunnelvisie en taalonkunde. Misschien kan men zich troosten met de gedachte dat het ook bij anderen er zo aan toegaat, maar die anderen zijn geen Belgen.
Oud 11 mei 2011, 10:40   #55
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Mijn jongste zit in Gent, tweede bachelor Taal en Letterkunde, Frans-Engels.
Zijn ervaring: hoewel er in het eerste jaar zogezegd slechts een goede basiskennis vereist was, werd ongeveer de helft geflest en zoeken die nu andere oorden op. Onvoldoende basiskennis meegekregen vanuit het middelbaar. De groep die de Franse taal koos is zeer klein geworden, telde de meeste buizers. Vier keer zoveel studenten kiezen voor Engels-Nederlands. Dat betekent dat het Frans afneemt in belang en in interesse. Wat moeten we dan niet vrezen voor onze moedertaal...
hoh, ik zou het gebrek aan talenkennis niet als enige reden aanstippen dat er zoveel geflest zijn in het eerste jaar. Het valt mij ook op dat de werkethiek van studenten er op achteruit gaat. Ik ben nochtans maar zelf zes jaar geleden afgestudeerd, maar ik voel het aan dat er een serieus verschil is ontstaan. Tweede zits worden als vanzelfsprekend aangevoeld, er in eerste zit doorzijn is quasi niet mogelijk of vinden ze vreemd (wetende dat internationale studies aantonen dat het niveau van het onderwijs achteruit aan het gaan is! Tel beide op en trek een conclusie...) Ik weet niet hoe het bij jullie zat, maar wie een academische studie deed in mijn periode, begon toch op redelijke tijd voor het eerste examen met serieus blokken. Nu vinden ze het vreemd als je zegt dat je toen minstens 6 uur per dag deed en indien nodig nog veel meer. "hoh, na vier uur is het vat af bij mij hoor" Tjah, wat verwacht je dan van je resultaten?

Een spijtige zaak van zo'n tendensen is dat het onderwijs zich aan het aanpassen is aan de studenten ipv omgekeerd: in sommige univs gaan er al stemmen op om met VIER examenreeksen te werken ipv nu TWEE. Kortom: als de studenten het te lastig/moeilijk vinden om een hoop stof te verwerken in een keer en met horden geflest zijn, dan maken we het wel wat simpeler. Zeer spijtige zaak vind ik dat. Wat is de volgende stap? Iedere week testjes zoals in het lager secundair?
In de werkwereld moet je daar toch ook niet mee afkomen?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 11:00   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Och, dat de helft van de eerste kanners buist, is al lang een feit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 11:21   #57
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Alle films en reportages worden steevast gedubt met als reden het "comfort" van de kijker. Het enige wat die kijker ervan overhoudt is tunnelvisie en taalonkunde.
Dan leidt dus de hele wereld op de Nederlanden, en wat Baltische en Scandinavische landen na, aan tunnelvisie en taalonkunde.

En dat zegt iemand uit een regio waar het eigen volk zich zo slecht kan uitdrukken in de Nederlandse taal dat de helft wordt ondertiteld. Het enige Vlaamse wereldrecord.

(Taalonkunde: gedubt = gedubd of gedubbed, eraan overhouden ipv ervan overhouden)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 mei 2011 om 11:22.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 11:28   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tiens, ik ken mensen hier op het forum die vinden dat dit niet waar is.
Oud 11 mei 2011, 12:49   #59
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
... Iedere week testjes zoals in het lager secundair?
In de werkwereld moet je daar toch ook niet mee afkomen?
In sommige werkwerelden krijg je eigenlijk zo goed als elke dag meerdere examens, en die zijn zeker niet van de gemakkelijkste.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 14:40   #60
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Och, dat de helft van de eerste kanners buist, is al lang een feit.
In bepaalde richtingen is dat pas een feit sinds een Vlaams minister (VDB) het nodig achtte de toelatingsproef af te schaffen. De student zonder bemiddelde ouders had toch evenveel recht enkele jaren zijn tijd te verdoen op kosten van de gemeenschap (die uiteindelijk het grootste deel van de opleiding bekostigt).
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be