Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2011, 12:54   #361
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah ok, je bent er effectief nog trots op ook. Lol. Toen ik 12 was stond ik ook vol trots te glunderen tegenover mijn vrienden toen ik de leerkrachten uitdaagde
Ik begrijp de samenhang tussen uw crapuleuze gedrag van toen je jong was met mijn verkeersongeluk niet goed.
Oud 12 mei 2011, 12:57   #362
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Poging tot doodslag uiteraard. Je moet al goed gek zijn om daar slagen en verwondingen in te zien.
Mooi, mooi. Goeie draad. Heel interessant.
Poging tot doodslag is wanneer je het doel hebt om iemand te doden en wanneer het mislukt is. Je moet echt een psychopaat zijn om iemand te willen doden door dat je geen vergunning hebt om aan de luchthaven te staan te wachten. Want alleen een psychopaat zou in dat geval niet capabel zijn om in te schatten welke misdaad/overtreding erger of het ergst is.

Citaat:
Uiteraard is zo een badge systeem niet waterdicht. Ook daar kunnen na verloop van tijd misbruiken optreden. Daarom moet er nog steeds gecontroleerd worden.
"Federale politie"-systeem is ook niet waterdicht.
Waterdichte systemen bestaan niet. Je kan beginnen met iets en dan verder verbeteren ("waterdichter" maken).

Citaat:
Ik ben helemaal niet kwaadaardig ingesteld. Het overgrote deel van de Brusselse taxichauffeurs heeft al lang genoeg bewezen dat het crapuul is. Dat is uiteraard jammer voor de paar die het wel goed menen.
Uitzonderlijk voor de taxi- en buschauffeurs.
- Het beschikken over een Europees Rijbewijs (permanent; met een rijexamen praktijk en theorie in België of eventueel in de EU-landen) verplichten

- Psychosociale test invoeren/verstrengen.

- Verplichte examen "Deffensief rijden" invoeren.

- Concurrentie stimuleren (zodat er meer firma's en zelfstandige taxi-chauffeurs de kans krijgen om als chauffeur te werken of als een zelfstandige te beginnen) en ervoor zorgen dat ze hun beroep financieel en psychologisch aantrekbaar vinden.

ALGEMEEN: Kwantiteit stimuleren om een hogere kwaliteit te verzekeren.
Wie niet goed doet, zal automatisch door zo'n strategie K.O. worden.

Citaat:
De gemeente zaventem stimuleert helemaal geen monopolie. Er zijn namelijk meerdere taxibedrijven met vergunningen voor de luchthaven. Wat ze wel niet doen is het toelaten van iedereen. Dat is geen monopolie en dat gebeurT op zowat alle niveaus om enigszins de controle op de spelers te kunnen bewaren, de continuiteit en de kwaliteit van de dienstverlening te kunnen verzekeren. Het is uiteraard ook in het belang van de chauffeurs zelf want teveel concurrentie zullen ook zij serieus in hun portomonnee voelen. Dergelijke maatregelen worden genomen op elk niveau en daar is niks mis mee.
(geen commentaar)

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 13:03.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 13:01   #363
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Al wie een beetje gezond verstand heeft weet zonder meer dat die agent volkomen correct gehandeld heeft. U haalt er een heel woordenboek bij om als afleidingsmanoeuvre die agent in een kwaad daglicht te stellen. Een mens die gewoon zijn werk doet ...
Het is een wonder dat er niet meer gewapende agenten rondlopen in deze tijd zonder enig respect voor de samenleving.
Marie, al wie een gezond verstand heeft weet zonder meer dat je aan het zagen bent.
Oud 12 mei 2011, 13:37   #364
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp de samenhang tussen uw crapuleuze gedrag van toen je jong was met mijn verkeersongeluk niet goed.
Ik snap wel dat jij dat niet begrijpt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 14:28   #365
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap wel dat jij dat niet begrijpt.
Op de man spelen.
Oud 12 mei 2011, 14:45   #366
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Marie, al wie een gezond verstand heeft weet zonder meer dat je aan het zagen bent.
Neem eens een spiegel en kijk er even in.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 14:47   #367
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de man spelen.
Tis alvast beter dan op de man te rijden. Trouwens, jij hebt zelf aangegeven dat je het niet begrijpt. Dat ik dat snap kan je bezwaarlijk "op de man spelen" noemen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 12 mei 2011 om 14:48.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 14:54   #368
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tis alvast beter dan op de man te rijden. Trouwens, jij hebt zelf aangegeven dat je het niet begrijpt. Dat ik dat snap kan je bezwaarlijk "op de man spelen" noemen.
De flik reed tegen mij, moedwillig.

Als concept is dat toch niet onbegrijpbaar?
Oud 12 mei 2011, 15:18   #369
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Neem eens een spiegel en kijk er even in.
Heb jij vrienden Hoomer?
Oud 12 mei 2011, 16:06   #370
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij vrienden Hoomer?
Yep, zelfs echte in real life, ik hoef daar geen 6 dubbelnicks voor aan te maken.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 16:17   #371
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk dat die agent dat geprobeerd heeft. Onze sterke arm der wet staat niet bekend voor zijn schietvaardigheid.

Maar ik begrijp het compleet. Uiteindelijk is er wel een moordpoging geweest nietwaar, die agent heeft in pure zelfverdediging gehandeld.
Er zijn blijkbaar getuigen die hebben gezien dat die flik op die wagen is gesprongen, en dat die wagen maar een paar meter met die flik er op is gaan rijden.

Bovendien een raar kantje die niet klopt.

Een flik ligt op de capeau van een wagen in volle vaart. 1 Welke zot gaat dan die chauffeur in het hoofd schieten? en 2 hoe kun je uw revolver trekken als je heen en weer bingeld op die capeau?

Laatst gewijzigd door giserke : 12 mei 2011 om 16:19.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 16:56   #372
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi, mooi. Goeie draad. Heel interessant.
Poging tot doodslag is wanneer je het doel hebt om iemand te doden en wanneer het mislukt is. Je moet echt een psychopaat zijn om iemand te willen doden door dat je geen vergunning hebt om aan de luchthaven te staan te wachten. Want alleen een psychopaat zou in dat geval niet capabel zijn om in te schatten welke misdaad/overtreding erger of het ergst is.

"Federale politie"-systeem is ook niet waterdicht.
Waterdichte systemen bestaan niet. Je kan beginnen met iets en dan verder verbeteren ("waterdichter" maken).

Uitzonderlijk voor de taxi- en buschauffeurs.
- Het beschikken over een Europees Rijbewijs (permanent; met een rijexamen praktijk en theorie in België of eventueel in de EU-landen) verplichten

- Psychosociale test invoeren/verstrengen.

- Verplichte examen "Deffensief rijden" invoeren.

- Concurrentie stimuleren (zodat er meer firma's en zelfstandige taxi-chauffeurs de kans krijgen om als chauffeur te werken of als een zelfstandige te beginnen) en ervoor zorgen dat ze hun beroep financieel en psychologisch aantrekbaar vinden.

ALGEMEEN: Kwantiteit stimuleren om een hogere kwaliteit te verzekeren.
Wie niet goed doet, zal automatisch door zo'n strategie K.O. worden.

(geen commentaar)
Citaat:
Dat is geen monopolie en dat gebeurT op zowat alle niveaus om enigszins de controle op de spelers te kunnen bewaren, de continuiteit en de kwaliteit van de dienstverlening te kunnen verzekeren.
U bent weer bezig met uw wijsneuzige verbeteringen terwijl u zelf voortdurend fouten schrijft :
- uw eerste alinea : doordat moet aan elkaar geschreven worden in deze context.
- uw tweede alinea : correct is "meer waterdicht", niet "waterdichter".
- men zegt niet : "Verplichte examen "Deffensief rijden" invoeren" maar wel : "Verplicht examen "Defensief rijden" invoeren"

Over de inhoud van uw post heb ik het hier maar even niet.
Oud 12 mei 2011, 17:19   #373
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U bent weer bezig met uw wijsneuzige verbeteringen terwijl u zelf voortdurend fouten schrijft :
Heb ik het omgekeerde beweerd?
Ik merk het op en ik corrigeer. Is het een misdaad?

Citaat:
- uw eerste alinea : doordat moet aan elkaar geschreven worden in deze context.
- uw tweede alinea : correct is "meer waterdicht", niet "waterdichter".
- men zegt niet : "Verplichte examen "Deffensief rijden" invoeren" maar wel : "Verplicht examen "Defensief rijden" invoeren"
Bedankt Marie.

Citaat:
Over de inhoud van uw post heb ik het hier maar even niet.
OK, roep me, als er vragen zijn.
Oud 12 mei 2011, 17:25   #374
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Yep, zelfs echte in real life..
)))
Goed zo.
Meer vrienden, minder vijanden.

Citaat:
... ik hoef daar geen 6 dubbelnicks voor aan te maken.
... zoals sommigen hier.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 17:25.
Oud 12 mei 2011, 17:48   #375
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Er zijn blijkbaar getuigen die hebben gezien dat die flik op die wagen is gesprongen, en dat die wagen maar een paar meter met die flik er op is gaan rijden.

Een flik ligt op de capeau van een wagen in volle vaart. 1 Welke zot gaat dan die chauffeur in het hoofd schieten? en 2 hoe kun je uw revolver trekken als je heen en weer bingeld op die capeau?
Die taxichauffeur is gewoon afgemaakt als een wild dier?
Oud 12 mei 2011, 17:51   #376
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Die taxichauffeur is gewoon afgemaakt als een wild dier?
Als een wild dier?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 18:13.
Oud 12 mei 2011, 18:17   #377
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als een wild dier?
Was dat de agent die de chauffeur vermoord heeft misschien?
Oud 12 mei 2011, 18:25   #378
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, het staat zo goed als vast dat die taxichauffeur gewoon zijn gat veegt aan die geciviliseerde pv. Iets wat hij trouwens ook gewoon gekregen zou hebben moest hij geciviliseerd gestopt zijn voor die controle.
Tenzij er ook nog iets anders aan het licht komt natuurlijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 18:31   #379
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

Citaat:
Uit beelden van de bewakingscamera's en de verklaring van de klant blijkt, volgens het parket, dat de taxichauffeur bij het zien van de agent eerst achteruit is gereden en dan op de agent is afgereden.
Citaat:
De chauffeur voerde ook herhaaldelijk bruuske manoeuvres uit om de agent van de motorkap te schudden. Pas twee kilometer verder stopte de taxichauffeur, na herhaaldelijk aandringen van zijn klant."
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-op-agent.aspx

Er zijn wel degelijk echte getuigenen van dit voorval. Men wordt ook niet zomaar aangehouden voor poging tot doodslag als men niet zeker van zijn stuk is.
Oud 12 mei 2011, 18:40   #380
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Was dat de agent die de chauffeur vermoord heeft misschien?
Wie heeft wie vermoord?

Een taxichauffeur heeft met een politieagent op zijn wagen 1km gereden. De agent heeft, volgens de media, 2 waarschuwingsschoten gelost en dan de taxichauffeur op zijn schouder geschoten.

Niemand (hier) heeft de beelden gezien. Niemand (hier) weet precies hoe de politieagent op de wagen beland is. Niemand weet wie dat agent is (zijn persoonlijkheid, ervaring, reputatie, troeven en fouten) en wie de chauffeur (zijn persoonlijkheid, psychische gezondheid, ervaring als als een chauffeur, strafblad, enz.)

A) Indien de chauffeur de politieagent opzettelijk omver gereden heeft (en indien de politieagent daardoor op de wagen beland is); indien de politieagent 2 waarschuwingsschoten gelost heeft en dan op de schouder van de taxichauffeur geschoten omdat de taxichauffeur niet stopte;
dan is er sprake van;
1. een zeer correcte politieagent. Zulke agenten hoeven zeker belangrijkere dingen te doen, dan zo'n "vergunningsspel" te spelen.
2. een agressieve chauffeur, een wild/gewelddadig persoon (verdere details ken ik niet: ze moeten de zaak onderzoeken natuurlijk).
B) Indien de chauffeur de politieagent niet opzettelijk omver gereden heeft; indien hij uit schrik reageerde en indien de politieagent zelf op de wagen gesprongen heeft, daarna 2 waarschuwingsschoten gelost en dan op de schouder van de taxichauffeur geschoten omdat de taxichauffeur niet stopte;
dan is er sprake van;
1. een correcte politieagent. Zulke agenten hoeven belangrijkere dingen te doen, dan zo'n "vergunningsspel" te spelen.
2. een agressieve chauffeur, een idioot (verdere details ken ik niet: ze moeten de zaak onderzoeken natuurlijk).
C) Indien de chauffeur de politieagent niet omver gereden heeft; indien hij uit schrik reageerde en indien de politieagent zelf op de wagen gesprongen heeft, daarna 2 "waarschuwingsschoten" gelost, waarvan 1 op de schouder van de taxichauffeur omdat de taxichauffeur niet stopte;
dan is er sprake van;
1. een niet correcte politieagent. Zulke agenten hoeven gewaarschuwd en, indien nodig, ontslagen en bestraft te worden.
2. gevaarlijke chauffeur, een idioot (verdere details ken ik niet: ze moeten de zaak onderzoeken natuurlijk).

Laatst gewijzigd door QuasiX : 12 mei 2011 om 18:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be