![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7481 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat andere partijen meer en meer rechtse ideeen krijgen en omdat het allochtonen probleem nu eenmaal niet "het" enigste probleem is en meest belangrijke voor mensen.
|
|
|
|
|
#7482 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
PS Dat afslagen van passanten door die groep marokkanen op het Zimmerplein is al een jaar bezig, hoeveel families van mishandelde jongens en meisjes door deze groep zullen ondertussen iets gekregen hebben tegen ALLE marokkanen denk je? Niemand durft klacht neer te leggen wegens bedreigingen. PS 2, Die twee jongens hebben dus wel durven klacht neerleggen; resultaat hun stamkroeg al kapot geslagen, auto bekrast en een brandstichting aan hun voordeur. Waarom steeds meer mensen iets krijgen tegen vooral marokkanen, alle marokkanen? Wel daarom. |
|
|
|
|
|
|
#7483 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar omdat deze een "kleine minderheid" zijn volgens velen, moeten de mensen die het meer dan eens meemaken de ogen maar mede sluiten. Hun stadsgevoel verdwijnt volledig en men voelt zich niet meer op zijn gemak in eigen "huis". Awel neen, het moet anders. Ik hoop dat er na die staatshervorming wat beweging op gebied van ordehandhaving en justitie mag komen. Want sorry hoor, mensen die deze jeugd in gestichten "opvangen" waarschuwen nu al voor tikkende tijdbommen. Moeten de kinderen van onze kinderen dan werkelijk nog erger meemaken? Ge zou durven denken dat een maatschappij erop vooruit hoort te gaan. Maar neen. Misschien moeten we de doodstraf maar eens overwegen in uitzonderingen. Waarom Dutroux, Kim De Gelder, ... er niet uithalen? Dat is plaats voor nieuw volk en minder kosten. Waarom criminelen die op basis van religie aanvallen smeden op de maatschappij niet direct doorsturen naar Guantanamo? Waarom duurt het allemaal zo lang en wachten we altijd tot het te laat is? Omdat politici hun ongelijk niet durven toegeven? En dat er dan nog meelopers zijn tussen het gewone volk dat die rode blijven verdedigen. Jawadde. |
|
|
|
|
|
|
#7484 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#7485 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7486 |
|
Staatssecretaris
|
Btw hoe komt het dat we steeds grotere 'marokkanenwijken' ttz echte ghetto's krijgen?
Waar zijn al onze lieve multicullertjes naar toe die die marokkanenen en turken toch zo leuk vinden? Die hebben toch ook allemaal de benen genomen?
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
|
|
|
|
#7487 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb allochtonen (vroeger de zogenaamde gastarbeiders) door dik en dun verdedigd. Ik heb ruzie gemaakt met collega's die wat beledigend praatten over vreemdelingen. Ik heb zelfs opmerkingen gemaakt tegen vreemde mensen omdat ze op een laatdunkende wijze over mensen van een ander land spraken. Ik heb verschillende buitenlandse vrienden gehad (Indiërs, Zaïrezen ...), in Israël werkte ik goed samen met Palestijnen. Ik durf zonder blikken of blozen zeggen dat ik nooit last had van vooroordelen. Jammer genoeg is er de laatste 6 ?* 7 jaren teveel gebeurd. Er zijn zoveel rellen en misdaden, er is zoveel agressie. Er wordt zoveel geprofiteerd van ons systeem, er is zo schandalig weinig respect voor alles wat wij hier sinds eeuwen hebben opgebouwd en voor wat ons (ja, ik bedoel ons = eigen volk) nauw aan het hart ligt. Het is gewoon niet aangenaam meer om in België te leven. Toen ik dan vorig jaar nog eens persoonlijk te maken kreeg met agressie van Marokkaanse jongeren was voor mij de maat vol. Ik heb er genoeg van! Ja, ik heb iets gekregen tegen allochtonen. Iets dat er vroeger niet was, maar dat nu - door hun gedrag! - mijn leven minder aangenaam maakt.
|
|
|
|
#7488 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus beginnen de mensen te stemmen op andere partijen die gedeeltelijk bepaalde ideeën van het VB voorstaan.
|
|
|
|
#7489 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7490 | |||||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 mei 2011 om 19:34. |
|||||||
|
|
|
|
|
#7491 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het zou u moeten duidelijk zijn - na lezing van deze posts - dat er inderdaad meer mensen zijn die iets krijgen tegen allochtonen. Of vindt u het normaal dat flyers voor sharia worden uitgedeeld in Antwerpen op de Meir? Of vindt u het normaal dat een groep van tientallen Marokkanen willekeurige passanten aframmelt? Ja, ik weet het stilaan wel, in uw deel van de wereld (de hof van Eden?
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 21 mei 2011 om 19:35. |
|
|
|
|
|
|
#7492 |
|
Vreemdeling
|
Dit soort verhaal mag jou dan wel heel anekdotisch lijken, ikzelf hoor dit soort verhalen steeds vaker de laatste tijd. Bewegingen in de omgekeerde richting ben ik evenwel nog niet tegen gekomen. Netto resultaat van dit is dat er dus wel degelijk steeds meer mensen niet zo opgezet zijn zijn met migranten.
|
|
|
|
|
|
#7493 | |
|
|
Citaat:
Zie dit, waarop je trouwens niet antwoord. Laatst gewijzigd door Hoomer : 21 mei 2011 om 19:41. |
|
|
|
|
|
|
#7494 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Wil jij een discussie voeren op basis van anekdotes. Jij bent slachtoffer geweest van een agressie. Dat is zeer spijtig, en ik begrijp dat je daar niet goed van was en bent. Maar indien die jongeren autochtonen geweest waren met een Chiro-uniform; zou je dan nu iets hebben tegen Chiro-jongeren? Je spreekt over profiteren van ons systeem. Besef je dat velen jou ook als profiteur aanzien; omdat je werkloos bent. Ik besef zeer goed dat jij niet wil profiteren; omdat je verteld heb hoe het komt dat je werkloos bent. Jou treft geen schuld. Misschien is dit bij velen die jij aanziet als profiteur ook zo. Wacht tenminste tot je de feiten kent alvorens iemand te beschuldigen van profiteren. Citaat:
Vind je dat normaal? Citaat:
Ook niet als tientallen autochtonen dit doen. Vind jij dat dan weer wel normaal? |
|||
|
|
|
|
|
#7495 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7496 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is dat moeilijk voor u of zo? Ik denk dat je bovendien jezelf dom houdt wanneer iemand je nog moet uitleggen dat de sharia als doelstelling heeft de rechtstaat af te schaffen, iets wat de wachttoren niet geoogt. Maar behalve dat u de koran nooit gelezen heeft weet u blijkbaar ook niet wat sharia is. Kent u veel chirojongeren die mensen van andere origine aftuigen, bedreigen, lastig vallen? Kent u veel mensen die hiertegen uit angst geen klacht meer durven neerleggen? Zitten de gevangenissen vol chirojongeren? Hou toch eens op iedere discussie lam te leggen met argumenten waarbij een kind kan lezen dat het geen argumenten zijn. |
|
|
|
|
|
|
#7497 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch één opmerking: als sharia onder vrije meningsuiting valt dan negationisme ook wel, zeker?
|
|
|
|
#7498 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Chirojongeren uit Melsele trekken spoor van vernieling Maar néé, die vliegen daar niet voor in den bak. Raar, hé? Laatst gewijzigd door filosoof : 21 mei 2011 om 20:40. |
|
|
|
|
|
|
#7499 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7500 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niemand lees ik...evenmin gaat het over herhaaldelijke agressie tegenover mensen van andere origine, wel over een uit de hand gelopen fuif! |
|
|
|
|