Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2011, 16:37   #7481
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De partij die men daarvoor speciaal heeft opgericht (VB) wordt steeds kleiner.
Omdat andere partijen meer en meer rechtse ideeen krijgen en omdat het allochtonen probleem nu eenmaal niet "het" enigste probleem is en meest belangrijke voor mensen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 17:36   #7482
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is dat zo? Krijgen er meer mensen iets tegen een onbepaald aantal allochtonen?
Kijk arti, 3 weken terug worden de 2 zoons van vrienden van ons op het Zimmerplein te Lier zomaar bijeen geslagen door een dertigtal marokkanen, die vrienden van ons waren extreme linksen die nooit een slecht woord over vreemdelingen wouden horen, ik garandeer je die mensen hebben sinds drie weken iets tegen marokkanen.
PS Dat afslagen van passanten door die groep marokkanen op het Zimmerplein is al een jaar bezig, hoeveel families van mishandelde jongens en meisjes door deze groep zullen ondertussen iets gekregen hebben tegen ALLE marokkanen denk je?
Niemand durft klacht neer te leggen wegens bedreigingen.
PS 2, Die twee jongens hebben dus wel durven klacht neerleggen; resultaat hun stamkroeg al kapot geslagen, auto bekrast en een brandstichting aan hun voordeur.

Waarom steeds meer mensen iets krijgen tegen vooral marokkanen, alle marokkanen? Wel daarom.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 18:12   #7483
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kijk arti, 3 weken terug worden de 2 zoons van vrienden van ons op het Zimmerplein te Lier zomaar bijeen geslagen door een dertigtal marokkanen, die vrienden van ons waren extreme linksen die nooit een slecht woord over vreemdelingen wouden horen, ik garandeer je die mensen hebben sinds drie weken iets tegen marokkanen.
PS Dat afslagen van passanten door die groep marokkanen op het Zimmerplein is al een jaar bezig, hoeveel families van mishandelde jongens en meisjes door deze groep zullen ondertussen iets gekregen hebben tegen ALLE marokkanen denk je?
Niemand durft klacht neer te leggen wegens bedreigingen.
PS 2, Die twee jongens hebben dus wel durven klacht neerleggen; resultaat hun stamkroeg al kapot geslagen, auto bekrast en een brandstichting aan hun voordeur.

Waarom steeds meer mensen iets krijgen tegen vooral marokkanen, alle marokkanen? Wel daarom.
Het ding is hem dus: zulke verhalen zijn geen uitzonderingen meer. Het gaat er erger en erger aantoe. Dat men onlangs nog flyers zat uit te delen op de Meir voor de sharia tart ook alle verbeelding.
Maar omdat deze een "kleine minderheid" zijn volgens velen, moeten de mensen die het meer dan eens meemaken de ogen maar mede sluiten. Hun stadsgevoel verdwijnt volledig en men voelt zich niet meer op zijn gemak in eigen "huis".

Awel neen, het moet anders. Ik hoop dat er na die staatshervorming wat beweging op gebied van ordehandhaving en justitie mag komen. Want sorry hoor, mensen die deze jeugd in gestichten "opvangen" waarschuwen nu al voor tikkende tijdbommen. Moeten de kinderen van onze kinderen dan werkelijk nog erger meemaken? Ge zou durven denken dat een maatschappij erop vooruit hoort te gaan. Maar neen.

Misschien moeten we de doodstraf maar eens overwegen in uitzonderingen. Waarom Dutroux, Kim De Gelder, ... er niet uithalen? Dat is plaats voor nieuw volk en minder kosten.
Waarom criminelen die op basis van religie aanvallen smeden op de maatschappij niet direct doorsturen naar Guantanamo?
Waarom duurt het allemaal zo lang en wachten we altijd tot het te laat is?
Omdat politici hun ongelijk niet durven toegeven? En dat er dan nog meelopers zijn tussen het gewone volk dat die rode blijven verdedigen. Jawadde.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 18:19   #7484
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zoals ik al meerdere keren heb gezegt heeft het alvast geen positieve invloed.
Waarom neem jij enkel de criminele daden van individuen van een bepaalde afkomst in beschouwing, en niet de criminele daden van individuen van een andere afkomst?

Citaat:
En ik hoor enkel meer berichten over discriminatie en niet dat allochtonen het zo leuk vinden dat ze allemaal werk vinden bv.
Misschien ligt dat aan de selectie.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 18:23   #7485
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Waarom criminelen die op basis van religie aanvallen smeden op de maatschappij niet direct doorsturen naar Guantanamo?
Wil jij de rechtsstaat afschaffen?
Oud 21 mei 2011, 19:10   #7486
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Btw hoe komt het dat we steeds grotere 'marokkanenwijken' ttz echte ghetto's krijgen?

Waar zijn al onze lieve multicullertjes naar toe die die marokkanenen en turken toch zo leuk vinden?
Die hebben toch ook allemaal de benen genomen?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 19:21   #7487
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Krijgen er meer mensen iets tegen een onbepaald aantal allochtonen?
Ik ga hier even voor mezelf spreken. Ik kan moeilijk zeggen wat de gevoelens van anderen zijn.
Ik heb allochtonen (vroeger de zogenaamde gastarbeiders) door dik en dun verdedigd. Ik heb ruzie gemaakt met collega's die wat beledigend praatten over vreemdelingen. Ik heb zelfs opmerkingen gemaakt tegen vreemde mensen omdat ze op een laatdunkende wijze over mensen van een ander land spraken. Ik heb verschillende buitenlandse vrienden gehad (Indiërs, Zaïrezen ...), in Israël werkte ik goed samen met Palestijnen.
Ik durf zonder blikken of blozen zeggen dat ik nooit last had van vooroordelen.
Jammer genoeg is er de laatste 6 ?* 7 jaren teveel gebeurd. Er zijn zoveel rellen en misdaden, er is zoveel agressie. Er wordt zoveel geprofiteerd van ons systeem, er is zo schandalig weinig respect voor alles wat wij hier sinds eeuwen hebben opgebouwd en voor wat ons (ja, ik bedoel ons = eigen volk) nauw aan het hart ligt. Het is gewoon niet aangenaam meer om in België te leven. Toen ik dan vorig jaar nog eens persoonlijk te maken kreeg met agressie van Marokkaanse jongeren was voor mij de maat vol.
Ik heb er genoeg van!
Ja, ik heb iets gekregen tegen allochtonen. Iets dat er vroeger niet was, maar dat nu - door hun gedrag! - mijn leven minder aangenaam maakt.
Oud 21 mei 2011, 19:24   #7488
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De partij die men daarvoor speciaal heeft opgericht (VB) wordt steeds kleiner.
Reden daarvoor is simpel. Door een wel heel ondemocratisch cordon sanitaire, kan het VB nooit in een regering komen, hoeveel stemmen het ook haalt.
Dus beginnen de mensen te stemmen op andere partijen die gedeeltelijk bepaalde ideeën van het VB voorstaan.
Oud 21 mei 2011, 19:27   #7489
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik ga hier even voor mezelf spreken. Ik kan moeilijk zeggen wat de gevoelens van anderen zijn.
Jij hebt dus iets gekregen tegen allochtonen; maar je weet niet of er meer mensen iets gekregen hebben tegen allochtonen.
Oud 21 mei 2011, 19:33   #7490
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
1a) Nee, tegen deze groep van moslim jongeren

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...emitisch.dhtml
En op welke manier moet ik dat zeggen tegen de de "helft" van de moslim leerligen? Wil je dat we samen racisme en criminaliteit bestrijden? Zowel tegen de criminele allochtonen als de criminele autochtonen? Zowel tegen racisme door de autochtonen, als door de allochtonen?

Citaat:
1b) Omdat rasisme in mijn ogen een oorzaak is van een stuk van criminaliteit...nm geweld...
Inderdaad.

Citaat:
... welke veelvuldig in mijn links voorkomen.
Hoezo?

Citaat:
2) Dat weet ik niet. Waarschijnlijk niet allemaal.
Maar jij bent op dit forum toch !?

Citaat:
3) Omdat ik geen van deze moslims ken.
Ken ik hen misschien?

Citaat:
(Stop met onzin te spuien
Welke onzin?

Citaat:
, ik volg niemand)
En ik wel - sommigen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 mei 2011 om 19:34.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 19:34   #7491
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt dus iets gekregen tegen allochtonen; maar je weet niet of er meer mensen iets gekregen hebben tegen allochtonen.
Hebt u de moeite gedaan om de posts van Hoomer en Alienation hierboven volledig te lezen? Ik zag dat u slechts enkele regeltjes ervan in uw antwoorden behandelde, net zoals u mijn post slechts gedeeltelijk citeert.
Maar het zou u moeten duidelijk zijn - na lezing van deze posts - dat er inderdaad meer mensen zijn die iets krijgen tegen allochtonen.
Of vindt u het normaal dat flyers voor sharia worden uitgedeeld in Antwerpen op de Meir?
Of vindt u het normaal dat een groep van tientallen Marokkanen willekeurige passanten aframmelt?
Ja, ik weet het stilaan wel, in uw deel van de wereld (de hof van Eden? ) gebeurt er nooit iets. Jammer genoeg leven we niet allemaal in het paradijs.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 21 mei 2011 om 19:35.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 19:40   #7492
J.D.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dit soort verhaal mag jou dan wel heel anekdotisch lijken, ikzelf hoor dit soort verhalen steeds vaker de laatste tijd. Bewegingen in de omgekeerde richting ben ik evenwel nog niet tegen gekomen. Netto resultaat van dit is dat er dus wel degelijk steeds meer mensen niet zo opgezet zijn zijn met migranten.
J.D. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 19:40   #7493
Hoomer

Standaard

Citaat:
Meer mensen iets gekregen tegen allochtonen, ik weet dat wel en merk de verandering dagelijks de meeste mensen hebben iets tegen allochtonen.
Zie dit, waarop je trouwens niet antwoord.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 21 mei 2011 om 19:41.
Oud 21 mei 2011, 19:59   #7494
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hebt u de moeite gedaan om de posts van Hoomer en Alienation hierboven volledig te lezen? Ik zag dat u slechts enkele regeltjes ervan in uw antwoorden behandelde, net zoals u mijn post slechts gedeeltelijk citeert.
Maar het zou u moeten duidelijk zijn - na lezing van deze posts - dat er inderdaad meer mensen zijn die iets krijgen tegen allochtonen.
Ik heb gecopieerd wat relevant is voor de discussie.
Wil jij een discussie voeren op basis van anekdotes.
Jij bent slachtoffer geweest van een agressie. Dat is zeer spijtig, en ik begrijp dat je daar niet goed van was en bent.
Maar indien die jongeren autochtonen geweest waren met een Chiro-uniform; zou je dan nu iets hebben tegen Chiro-jongeren?
Je spreekt over profiteren van ons systeem. Besef je dat velen jou ook als profiteur aanzien; omdat je werkloos bent. Ik besef zeer goed dat jij niet wil profiteren; omdat je verteld heb hoe het komt dat je werkloos bent. Jou treft geen schuld. Misschien is dit bij velen die jij aanziet als profiteur ook zo. Wacht tenminste tot je de feiten kent alvorens iemand te beschuldigen van profiteren.
Citaat:
Of vindt u het normaal dat flyers voor sharia worden uitgedeeld in Antwerpen op de Meir?
Valt dat niet onder vrije meningsuiting? De getuigen van jehovah gaven hun "Wachttoren" aan mijn (toen nog minderjarige) zoon in mijn voortuin. De Scientology dinges overhandigden hem op de trein hun Bijbel.
Vind je dat normaal?
Citaat:
Of vindt u het normaal dat een groep van tientallen Marokkanen willekeurige passanten aframmelt?
Neen, dat vind ik niet normaal.
Ook niet als tientallen autochtonen dit doen. Vind jij dat dan weer wel normaal?
Oud 21 mei 2011, 20:08   #7495
Hoomer

Standaard

Citaat:
Jij bent slachtoffer geweest van een agressie. Dat is zeer spijtig, en ik begrijp dat je daar niet goed van was en bent.
Maar indien die jongeren autochtonen geweest waren met een Chiro-uniform; zou je dan nu iets hebben tegen Chiro-jongeren?
Je spreekt over profiteren van ons systeem. Besef je dat velen jou ook als profiteur aanzien; omdat je werkloos bent. Ik besef zeer goed dat jij niet wil profiteren; omdat je verteld heb hoe het komt dat je werkloos bent. Jou treft geen schuld. Misschien is dit bij velen die jij aanziet als profiteur ook zo. Wacht tenminste tot je de feiten kent alvorens iemand te beschuldigen van profiteren.

Valt dat niet onder vrije meningsuiting? De getuigen van jehovah gaven hun "Wachttoren" aan mijn (toen nog minderjarige) zoon in mijn voortuin. De Scientology dinges overhandigden hem op de trein hun Bijbel.
Vind je dat normaal?

Ook niet als tientallen autochtonen dit doen. Vind jij dat dan weer wel normaal?
Leef jij wel op deze wereld? Of ben je weer "van de wereld"?
Oud 21 mei 2011, 20:26   #7496
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vind je dat normaal?

Er werd u al vaak verzocht citaten volledig weer te geven en niet selectief, waarmee u anderen heel gemakkelijk op een verkeerd been zet omdat u zaken uit hun contekst licht.
Is dat moeilijk voor u of zo?
Ik denk dat je bovendien jezelf dom houdt wanneer iemand je nog moet uitleggen dat de sharia als doelstelling heeft de rechtstaat af te schaffen, iets wat de wachttoren niet geoogt. Maar behalve dat u de koran nooit gelezen heeft weet u blijkbaar ook niet wat sharia is.

Kent u veel chirojongeren die mensen van andere origine aftuigen, bedreigen, lastig vallen? Kent u veel mensen die hiertegen uit angst geen klacht meer durven neerleggen?
Zitten de gevangenissen vol chirojongeren?
Hou toch eens op iedere discussie lam te leggen met argumenten waarbij een kind kan lezen dat het geen argumenten zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 20:35   #7497
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vind je dat normaal?

Ik sluit mij aan bij de antwoorden van Hoomer en Alice hierboven. Het heeft geen zin om nog meer te antwoorden, u verdraait toch alles of haalt er onzinnige voorbeelden bij (cfr. Chirojongeren vergelijken met een bende allochtonen die willekeurige passanten aframmelen).
Toch één opmerking: als sharia onder vrije meningsuiting valt dan negationisme ook wel, zeker?
Oud 21 mei 2011, 20:36   #7498
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Er werd u al vaak verzocht citaten volledig weer te geven en niet selectief, waarmee u anderen heel gemakkelijk op een verkeerd been zet omdat u zaken uit hun contekst licht.
Is dat moeilijk voor u of zo?
Ik denk dat je bovendien jezelf dom houdt wanneer iemand je nog moet uitleggen dat de sharia als doelstelling heeft de rechtstaat af te schaffen, iets wat de wachttoren niet geoogt. Maar behalve dat u de koran nooit gelezen heeft weet u blijkbaar ook niet wat sharia is.

Kent u veel chirojongeren die mensen van andere origine aftuigen, bedreigen, lastig vallen? Kent u veel mensen die hiertegen uit angst geen klacht meer durven neerleggen?
Hou toch eens op iedere discussie lam te leggen met argumenten waarbij een kind kan lezen dat het geen argumenten zijn.
Citaat:
Chirojongeren?
Herseltse Chiro vernielt terrein van KSA Lummen

Chirojongeren uit Melsele trekken spoor van vernieling

Citaat:
Maar néé, die vliegen daar niet voor in den bak. Raar, hé?

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 mei 2011 om 20:40.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 20:52   #7499
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Belachlijke reactie, en hoeveel mensen hebben die voor hun levenlang invalide geklopt?
Oud 21 mei 2011, 20:56   #7500
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoeveel mensen werden in mekaar geslagen? Hoeveel bedreigd?
Niemand lees ik...evenmin gaat het over herhaaldelijke agressie tegenover mensen van andere origine, wel over een uit de hand gelopen fuif!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be