![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Is het geen tijd dat Vlamingen op hun strepen gaan staan en hun politieke rechten opeisen? Een sterk signaal dat de nood aan een grondige staatshervorming alleen groter is geworden en de politieke spelletjes enkel in een drama zullen eindigen? Een overduidelijk nee tegen de Franstalige blokkade en financiële chantage?
Een van de grootste successen in de geschiedenis van de Vlaamse ontvoogding was het protest in Leuven voor een Nederlandstalige universiteit. De tijd is volgens mij gekomen dat de Vlaming zijn stem laat horen in de straten van Brussel. Een betoging mét inhoud, niet-partijgebonden, waarin Vlamingen massaal hun eisen voor een confederaal België en de uitvoering van de octopusnota naar voor schuiven. Of kijken we moedeloos toe en zijn we de laffe, verdeelde Vlamingen die men ons verhoopt te zijn?
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is slechts 1 minimum-positie en dat is volwaardig federalisme of confederalisme in de het NVA-jargon. Lukt dat niet, dan zijn er ingrijpender oplossingen. De keuze is aan de Franstaligen: loyaal volwaardig federalisme �* la Zwitsers of boedelscheiding in een internationale (Europese) context.
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoewel ik je geen ongelijk geef wil ik het N-VA tegen de rest gevoel dat door de franstaligen wordt aangewakkerd overstijgen en de Vlaamse eenheid benadrukken. Alle Vlaamse partijen hebben de octopusnota, die overgins aanleunt bij de nota-De Wever, ondertekent. Als N-VA-stemmer wil ik de hand uitsteken naar álle Vlamingen en zelfs franstaligen die bereid zijn dit land te hervormen. Tegelijk zou ik hiermee alle Vlaamse partijen aan hun engagement willen herinneren en het onophoudelijk kinderachtig politiek machtsspel tegen de N-VA willen aankaarten. Dit is volgens mij het laatste wat we kunnen doen om deze zero-sum game te kunnen doorprikken en de franstalige partijen duidelijk te maken dat het menens is.
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 23 mei 2011 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() De reactie komt wel, maar de Vlamingen voelen het nog te weinig . Ondertussen bereiden de Walen de toekomst voor en beraden zich over hoe ze dit het voordeligst kunnen flikken.
Wij, Vlamingen , zijn te goedgelovig en laten ons alweer zonder dat we het beseffen, in het zak zetten! Eigenlijk moesten we iets meer Waal zijn, dan pas zouden we in vuur en vlam schieten en daadwerkelijk reageren, niet enkel op papier. Laatst gewijzigd door omaplop : 23 mei 2011 om 14:02. |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Flaminganten zijn toch echt een bende zielepoten, jezus... de regering die zelfs naar deze burgerlijk-democratische normen eigenlijk illegaal is besliste om vliegtuigen naar Libië te sturen maar d�*�*r reageren ze niet op eh.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, kijk naar de geschiedenis, oorlog tegen moslims zit in onze genen.
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, kadhafi is dus geen moslim?
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() minder dan de zogenaamde rebellen die gij graag wilt steunen.
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen hebben er weinig tegen te doen. Het is de federale regering die daar op vraag van de Navo op heeft gereageerd. Daar is geen spoortje Vlaams-Natiolalisme te vinden. En "Flamingant" is een franstalig scheldwoord voor eenieder die Vlaanderen koestert.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 mei 2011 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp u niet helemaal, is Kadhafi nu een moslim of niet?
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd... Khadhafi laat de Islam graag vallen voor zijn fortuin. Moeten we nu lief zijn voor die massamoordenaar?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 mei 2011 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Deze draad gaat trouwens over een Vlaamse mars op Brussel, blijkbaar vinden de flaminganten de Belgische staat niet goed... behalve wanneer die staat andere landen gaat beschieten, dan zwijgen de flaminganten uiteraard. Nooit meer oorlog? Ken ik ni meneer. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent aan het spartelen jongen.
Is de vraag te moeilijk voor u?
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar wel, het simpele gegeven dat we daar zijn geeft daarover toch uitsluitsel?
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben niet degene die met dat achterlijk argument "de islam" is afgekomen. Ik wil helemaal niet dat het geld van mijn belastingen wordt gebruikt om andere landen te beschieten en of daar nu moslims wonen of niet kan mij geen bal schelen. |
|
![]() |