![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Brussel is geen gewest meer als het Vlaamse volk zich onafhankelijk verklaard. Brussel heeft nu eenmaal geen constitutieve macht en zal dus bijgevolg de Hoofdstad van Vlaanderen blijven. Jammer genoeg voor Vlaanderen kan Brussel zich niet afscheiden. Jammer genoeg zeg ik, want op die manier zouden we de Belgische schuld in drie kunnen verdelen, Wallonie, Vlaanderen en Brussel die dan elks een derde van de Belgische schuld meenemen om af te betalen naar eigen goeddunken. Helaas dus. De Franstalige imperialistische dromen zullen bedrog blijken. De Belgische schuld zal dus paritair tussen Wallonie en Vlaanderen gedeeld worden.
|
|
|
|
#102 |
|
Europees Commissaris
|
Onder andere. Het gewest zijn zal ook al veel doen. Een verkozen parlement hebben dat de middelvinger naar annexerende Vlaamse handjes zal uitsteken.
Een beetje om allemaal dezelfde redenen als Vlaanderen wil afscheiden. Maar ik zou zeggen: probeer eens en we zullen zien of uw blinde profetie in vervulling zal gaan... |
|
|
|
|
#103 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Net zomin als al die andere inwoners die destijds evenmin iets te zeggen hadden toen die bij het vastleggen van de taalgrens noodgedwongen bij de andere taalgemeenschap werden ingedeeld... Snappie..... |
|
|
|
|
|
#105 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus we zien wel als het zover is, vooralsnog steken de Brusselaars geen middelvinger uit maar een bedelnap.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 mei 2011 om 18:53. |
||
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En denk je dat, in de veronderstelling dat Brussel "zich afscheurt", er veel voor Vlaanderen zal veranderen? "Bruxelles" zal nog steeds niet in staat zijn zijn lekkende financiële kranen te stoppen zonder bijkomende externe financiële transfers. Wallonië zal hen daar niet veel kunnen bij helpen. Dus ...
|
|
#107 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik docht da generaliseren en vakskesdenken een privilege van ons rechtse rakkers was, niet van linkse clowns
Laatst gewijzigd door Fj9lnir : 26 mei 2011 om 18:57. |
|
|
|
|
|
#108 | ||||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
#109 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
#111 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#112 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
En gelieve mij geen clown te noemen. Beleefd blijven siert een mens, ook op internet. |
|
|
|
|
|
#114 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat mij nu net denken dat je introvert bent en dat daarin de reden zat dat je me niet schijnt te begrijpen. Weet je niet? Omdat die mensen zich orienteren aan het abstracte denkbeeld dat ze in hun verstand van de feiten maken inplaats van zich te richten op het blote feit zoals hun extraverte collega's. Maar goed, we zullen zien wanneer de Brusselaars de uitgestoken bedelnap vervangen door de uitgestoken middelvinger.
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, ook in uw versie, waar de Brusselaars uiteraard schuldenvrij blijven omdat ze naast hun schoenen lopen en Frans spreken.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 mei 2011 om 19:07. |
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Wat een draak van een zin. Ik kan er werkelijk niet uit opmaken wat je bedoelt. Wat bedoel je er precies mee? De ligging van wat bepaalt de nieuw aan te nemen identiteit? De ligging van de nieuwe grenzen? |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nog een reden te meer dat Wallo-Brux wil klaar zijn voor het geval BDW beslist om de onafhankelijkheid van Klein-Vlaanderen uit te roepen. BRU zal in elk geval niet volgen.
Bovendien zijn ze niet van plan om mee te stappen in het verhaal van BDW om BE steen voor steen af te breken. BDW denkt: simpel; ik wil de mensen niet bang maken; laten we stoemelings BE op een rustige manier afbreken en aan de Franstaligen vragen om daaraan mee te werken. Helaas voor BDW zijn de Franstaligen niet zo naïef. |
|
|
|
|
#120 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|