![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 |
|
Parlementslid
|
Kunnen die dat, als de beslissing genomen is in het parlement van de Franse Gemeenschap?
|
|
|
|
|
#262 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat gaat niet, men kan over het aarderijkskundige feit zelfs niet de waarheid verdragen want dan valt de abstracte stelling in hun hoofd uiteen.
|
|
|
|
#263 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Voor de rest is het trouwens heel gemakkelijk: hoofdstad Vlaams gewest: geen (dat hoeft van mij ook niet; Zwitserland doet het ook goed zonder hoofdstad) hoofdstad Vlaamse gemeenschap: Brussel hoofdstad Waals gewest: Namen hoofdstad Franse gemeenschap: Brussel hoofdstad Duitstalige gemeenschap: Eupen Ik heb al gezegd dat juridisch gezien Vlaanderen niet bestaat. Vlaanderen wordt gewoon door iedereen in de volksmond gebruikt omdat Vlaams gewest nu eenmaal niet goed klinkt. Meer hoeft u er niet achter te zoeken. |
|
|
|
|
|
#265 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rogge : 26 mei 2011 om 21:54. |
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eén armlastig Gewest dat, samen met een ander armlastig bijna-Gewest (nog stééds géén 'région �* part entière'), het land dat leur appartient maar wél door de flaminboche overeind moet worden gehouden d.m.v. welbewuste provocaties - de "Fédération Wallonie-Bruxelles" is slechts een voorlopig hoogtepunt in een lange reeks - nog onbestuurbaarder maakt, dat moet voor iemand die solidair wil blijven toch wel een harde noot om te kraken zijn? Ofwel zijn de politieke vertegenwoordigers van mijn Franstalige landgenoten onverbeterlijke uilskuikens, ofwel zijn ze staatsgevaarlijke ruziestokers. Wordt het niet stilaan hoog tijd dat daaruit conclusies worden getrokken?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 26 mei 2011 om 21:57. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
WEER fout. Brussel is niet de hoofdstad van Vlaanderen, maar van het Vlaamse Gewest en de Vlaamse Gemeenschap. Het Waalse Gewestheeft ervoor gekozen om Brussel niet als haar hoofdstad te erkennen en heeft daar in feite toen voor een stuk afstand van gedaan. Ze willen nu het te laat is die schade die ze toen hebben aangericht terug herstellen. Maar daarvoor is het te laat: ze hadden er eer moeten aan denken (hun beroemde kortetermijnvisie).
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#270 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik zou graag hebben dat u antwoord geeft op mijn vraag. Niet om u te ambeteren in deze discussie, maar omdat ik oprecht benieuwd ben naar de grondslag van uw standpunt. Dank u. Citaat:
|
||
|
|
|
|
#271 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 mei 2011 om 22:05. |
||
|
|
|
|
#272 |
|
Parlementslid
|
Mijn vraag, Solidarnosc, is eigenlijk dit: vindt u dat Brussel de Franstaligen toekomt?
|
|
|
|
|
#273 |
|
Minister-President
|
Ik vermoed van wel als dat de belangen schaad van de Vlaamse Brusselaar. Maar ik denk dat het beter is heel die affaire te negeren. Uiteindelijk is er een niet mis te verstaan signaal gegeven door Kris Peeters en eerste minister Leterme, dat moet volstaan.
|
|
#274 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar we moeten ons vroeg of laat toch wel afvragen, als de Franstaligen dan toch niet vreedzaam en van goede wil met ons willen samenleven, waarom zouden we het dan blijven doen?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 mei 2011 om 22:08. |
||
|
|
|
|
#275 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn voorspelling: Een geweldig pak slag voor de 'Vlaamse' partijen in HV, Ronse, en misschien nog wat gemeentes waar partijen als UNION of FDF mee willen doen. Ik verheug me er nu al op. |
|
|
|
|
|
#276 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mogelijkheid b dus. Maar het zijn vooral strategen. Dat kunnen we van de Vlaamse onbenullen/toppolitici niet beweren denk ik toch.
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#278 |
|
Europees Commissaris
|
Bedoel je Franstaligen of Walen? Want ik denk dat ze nu de facto al bijna de Franstaligen toekomt, ook al zullen er velen hier op het forum dat ontkennen.
|
|
#279 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
"Enkel grondwettelijke benamingen tellen" (Yves Leterme) Dat is duidelijk gesteld, punt andere lijn.
|
|
|
#280 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind de link wel niet zo meteen terug.
|
|