![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om hun eigen polsen door te snijden wanneer de partij onder de 10% daalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het punt is natuurlijk dat de N-VA helemaal niet ingesteld is op de 50%-strategie in het Vlaams Parlement, maar integendeel binnen het Belgisch kader wil blijven werken. Siegfried Bracke stelde terzake dat hij nooit zou samenwerken met het VB, zelfs als er daarmee een meerderheid kan behaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 mei 2011 om 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=f4gu54u3dzc Wat schiet N-VA -en Vlaanderen bij uitbreiding- op met de hand te rijken naar het VB? Een excuus om zich helemaal langs de kant te laten schuiven door de sossen, tsjeven, liberalen en groenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waart gij vroeger geen CD&V'er????
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze bieden zich vanzelf met hopen aan. Weliswaar veel opportunisten, maar die filteren we er wel uit. Als er "postjes" te verdelen zijn, moet je niet hengelen. Wij zijn wel met andere zaken bezig. Het zou wel bijzonder dom zijn van N-VA om te hengelen in de VB vijver. Het VB is gewoon irrelevant geworden, en Annemans wil nog eens in de belangstelling staan. Niet meer of minder. Laatst gewijzigd door giserke : 27 mei 2011 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Je moet me niet geloven, maar het is zo. Ik zie dus nog geen reden tot paniek. We hebben het al eerder meegemaakt, de zogenaamde leegloop richting LDD dan. De meesten daarvan proberen intussen terug bij het VB binnen te geraken. Ja, er zijn lekken en barsten in het VB-schip momenteel, maar neen : het schip is nog niet aan het zinken. Daarvoor werkt de politiek teveel in cycli, wat comes up must go down. Maar ook : wat goes down can rise again.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 27 mei 2011 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En nog zo'n misvatting : ook bij VB worden er nu nog nieuwe leden ingeschreven, soms uit het niets en vanuit spontane interesse, dus van lineaire achteruitgang is geen sprake. Het volstaat dat daar her en der eens nieuw talent uit opduikt en we kunnen weer vooruit, al is het maar lokaal. Sommigen geraken zelfs N-VA beu nadat ze er een jaar geleden voor stemden en de stilstand waarnemen. Politiek is verder ook een kwestie van mensen en menselijke omgang, niet alleen van theorieën. De rest zal de tijd wel uitwijzen.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 27 mei 2011 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwoord: Franstalige politiekers mee kittelen. Werkt gegarandeerd tot grote tevredenheid !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noem paard en kar, en we kunnen beginnen praten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
''En dat is zo, want ik vind dat." ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze week nog met een medewerker van N-VA gesproken en die zei dat het gewicht van Bracke binnen de Vlaamse media niet in verhouding staat met het gewicht van de man binnen N-VA. Nu het was één van Bourgeois..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het gaat me niet om dat individu uit mijn streek, maar om het punt dat ik maak : de zogezegde marginalen van het VB en de hogerontwikkelden van de N-VA. Als ik dan zo'n folder te zien krijg, dan is dat voor mij een teken dat dit plaatje niet klopt en dat is het punt dat ik hier maak. Dat er forummers dit geloven en andere niet... daarom is het een (anoniem) forum. Er zijn er zo nog : mensen die ooit bij het VB een titeltje kregen waarbij je later vaststelt dat die mensen daar eigenlijk niet voor in aanmerking zouden mogen komen. Opeens lees je dan in de krant dat ze overstappen naar LDD of N-VA en vraag je je af waarom die mensen dan ineens zo belangrijk zijn, of aanvaardbaar voor die "ernstige" politieke partijen. Het is meestal ook de enige keer in hun politieke "carrière" dat ze erin slagen pers te halen. Dat maakt allemaal deel van uit het politiek spel en ik heb intussen geleerd me daar niet meer druk in te maken of me over op te winden. Eigenlijk is het allemaal best grappig soms, als je het politiek circus weet te relativeren.
Brugge Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 27 mei 2011 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Goh, u hebt deze week met een medewerker van N-VA gesproken. Tegen zulke ijzersterke bewijzen kan ik niet op.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |