Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2011, 11:36   #21
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ze kloppen ook niet zomaar op burgers he. Die mensen wisten goed genoeg dat ze daar niet mochten zijn.
Hebben ze een wet gebroken misschien?

Citaat:
Nu dat is nog geen reden om erop te kloppen, maar als ze gewoon thuis waren gebleven hadden ze geen klop gehad.
No comment.
Oud 28 mei 2011, 11:46   #22
Sfax
Banneling

Standaard

Hoe schattig toch weeral, bij moeder gaan janken omdat die stoute agent er niet werkloos bij gaat zitten kijken wanneer ze hem/haar aanvallen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 11:50   #23
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Hoe schattig toch weeral, bij moeder gaan janken omdat die stoute agent er niet werkloos bij gaat zitten kijken wanneer ze hem/haar aanvallen.
Dat kan u niet hardmaken.
Oud 28 mei 2011, 11:51   #24
Capsula
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ze kloppen ook niet zomaar op burgers he. Die mensen wisten goed genoeg dat ze daar niet mochten zijn. Nu dat is nog geen reden om erop te kloppen, maar als ze gewoon thuis waren gebleven hadden ze geen klop gehad.
Unmanned drone spotted.
Capsula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 12:14   #25
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Dat kan u niet hardmaken.
Jij kan ook niet hardmaken dat die agenten als eerste zijn beginnen slagen
Oud 28 mei 2011, 12:22   #26
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jij kan ook niet hardmaken dat die agenten als eerste zijn beginnen slagen
Kan ik wel. De mensen zaten op een plein en werden geslagen (want ze moesten van het plein verwijderd worden voor de commerce).

Ik hoef trouwens niets hard te maken, er zijn geen wetten overtreden, dus er zou zeker geen sprake moge zijn van geweld.

[EDIT] Het filmpje bij het artikel laat trouwens duidelijk zien wie er begonnen is. Mensen die terugslaan moedig ik zelfs aan.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 28 mei 2011 om 12:28.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 12:26   #27
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan ik wel. De mensen zaten op een plein en werden geslagen (want ze moesten van het plein verwijderd worden voor de commerce).
Lol, juist ja, omdat jij dat zegt is het plots bewezen .

Dan kan ik even goed zeggen dat ze slaag gekregen hebben omdat ze agressief naar de politie hebben gereageerd toen ze vriendelijk gevraagd werden plaats te ruimen.

Citaat:
Ik hoef trouwens niets hard te maken, er zijn geen wetten overtreden, dus er zou zeker geen sprake moge zijn van geweld.
Jij zegt dat er geen wetten overtreden zijn. Agenten aanvallen is wel degelijk een overtreding van de wet.
Oud 28 mei 2011, 12:30   #28
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Lol, juist ja, omdat jij dat zegt is het plots bewezen .

Dan kan ik even goed zeggen dat ze slaag gekregen hebben omdat ze agressief naar de politie hebben gereageerd toen ze vriendelijk gevraagd werden plaats te ruimen.
Blijven zitten is agressief? Rare definitie. Kijk dan naar het filmpje, ongelovige Thomas.

Citaat:
Jij zegt dat er geen wetten overtreden zijn. Agenten aanvallen is wel degelijk een overtreding van de wet.
Bewijs dat die aangevallen zijn.
Oud 28 mei 2011, 12:33   #29
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijven zitten is agressief? Rare definitie. Kijk dan naar het filmpje, ongelovige Thomas.
Lol, ik volg je niet blindelings in je gejank en daarom ben ik de ongelovige thomas?
Als ik de foto's op de standaard zie, zie ik ook agressie naar politie toe.

Citaat:
Bewijs dat die aangevallen zijn.
De agenten hebben gereageerd, dat is genoeg bewijs . Die mannen beginnen echt wel niet plots zomaar te slaan; daarvoor zijn ze aan net iets teveel regeltjes gebonden.

Bewijs jij maar eens dat ze echt wel zomaar uit het niets zijn beginnen slaan. 't Is te eenvoudig om statements zinder bewijs te maken, om dan eenieder die je in vraag stelt naar bewijs te gaan vragen .
Oud 28 mei 2011, 12:35   #30
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Lol, ik volg je niet blindelings in je gejank en daarom ben ik de ongelovige thomas?
Als ik de foto's op de standaard zie, zie ik ook agressie naar politie toe.
Dat heet zelfverdediging.

Citaat:
De agenten hebben gereageerd, dat is genoeg bewijs . Die mannen beginnen echt wel niet plots zomaar te slaan; daarvoor zijn ze aan net iets teveel regeltjes gebonden.

Bewijs jij maar eens dat ze echt wel zomaar uit het niets zijn beginnen slaan. 't Is te eenvoudig om statements zinder bewijs te maken, om dan eenieder die je in vraag stelt naar bewijs te gaan vragen .
Kijk naar het filmpje. Waarop reageren ze? Mensen die zitten? Mensen die hun lege handen tonen? Mensen die wat roepen?

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 28 mei 2011 om 12:36.
Oud 28 mei 2011, 12:53   #31
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heet zelfverdediging.
Voor de agenten ook

Als je als betogertje met de agenten wil spelen, dan moet je er maar tegen kunnen dat zij ook met jou spelen.
Oud 28 mei 2011, 12:56   #32
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Voor de agenten ook

Als je als betogertje met de agenten wil spelen, dan moet je er maar tegen kunnen dat zij ook met jou spelen.
En toch maar niet willen antwoorden waarop de agenten reageren in het filmpje. Ik snap het wel, er is geen verantwoording voor het gedrag van die agenten.

Ik heb trouwens maar één foto gevonden op DS waar "agressie" tegen een agent op te zien is, namelijk iemand die hem met zijn helm op de grond probeert te trekken omdat hij op een ongewapende burger aan't slaan is (dat is namelijk te zien in de daaropvolgende foto).
Oud 28 mei 2011, 12:58   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
En toch maar niet willen antwoorden waarop de agenten reageren in het filmpje. Ik snap het wel, er is geen verantwoording voor het gedrag van die agenten.
Daar heb je al verschillende keren antwoord op gekregen...

En als je nog eens heel expliciet antwoord wil: ik zie niets verkeerd in dat filmpje. Weerspannige betogers en agenten die daarop reageren. Moeten die betogers ook maar niet zitten duwen en trekken...

Citaat:
Ik heb trouwens maar één foto gevonden op DS waar "agressie" tegen een agent op te zien is, namelijk iemand die hem met zijn helm op de grond probeert te trekken omdat hij op een ongewapende burger aan't slaan is (dat is namelijk te zien in de daaropvolgende foto).
Reality is clearly in the beholders eye
Oud 28 mei 2011, 13:02   #34
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Daar heb je al verschillende keren antwoord op gekregen...
Nog gaan liegen ook.

Citaat:
En als je nog eens heel expliciet antwoord wil: ik zie niets verkeerd in dat filmpje. Weerspannige betogers en agenten die daarop reageren. Moeten die betogers ook maar niet zitten duwen en trekken...
Waar zie jij betogers duwen en trekken? Er zijn er die zitten, er zijn er die hun lege handen tonen, er zijn er die rechtstaan, er zijn er die wat roepen, ... Is dat uw definitie van agressie?

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 28 mei 2011 om 13:02.
Oud 28 mei 2011, 13:02   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben ze een wet gebroken misschien?
Die protesten waren toch verboden? Zoja, dan breken ze wel degelijk de wet.

Citaat:
No comment.
Dacht ik al.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 13:07   #36
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Die protesten waren toch verboden? Zoja, dan breken ze wel degelijk de wet.
Dat kan wel zijn, ja (zeker in Spanje). Niet aan gedacht. Verklaart dat het gebruik van geweld?
Oud 28 mei 2011, 13:11   #37
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog gaan liegen ook.

Waar zie jij betogers duwen en trekken? Er zijn er die zitten, er zijn er die hun lege handen tonen, er zijn er die rechtstaan, er zijn er die wat roepen, ... Is dat uw definitie van agressie?
Om je met je eigen woorden te beantwoorden: Kijk eens naar je filmpje
Oud 28 mei 2011, 13:13   #38
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze kloppen ook niet zomaar op burgers he. Die mensen wisten goed genoeg dat ze daar niet mochten zijn. Nu dat is nog geen reden om erop te kloppen, maar als ze gewoon thuis waren gebleven hadden ze geen klop gehad.
Wat voor onzin is dat? Hebben ze de wet gebroken? Waar staat in de wet dat ze moeten thuis blijven?

Het blijft me steeds meer verbazen dat voormalige probandagisten van vrijheid van meningsuiting (genre VB), steeds felle voorstander zijn van het neerslaan van betogingen. Nochtans, ik ken een aantal mensen persoonlijk die in Barcelona waren tussen die studenten, dat het zeer verrijkend was.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 13:15   #39
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

[EDIT] Het filmpje bij het artikel laat trouwens duidelijk zien wie er begonnen is. Mensen die terugslaan moedig ik zelfs aan.
Een dikke ²
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 13:19   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat voor onzin is dat? Hebben ze de wet gebroken? Waar staat in de wet dat ze moeten thuis blijven?
Die protesten waren verboden, de betogers waren dus wel degelijk de wet aan het overtreden. Als ze daarbij nog eens de politie gaan provoceren moeten ze niet komen janken dat er klappen gevallen zijn.

Citaat:
Het blijft me steeds meer verbazen dat voormalige probandagisten van vrijheid van meningsuiting (genre VB), steeds felle voorstander zijn van het neerslaan van betogingen. Nochtans, ik ken een aantal mensen persoonlijk die in Barcelona waren tussen die studenten, dat het zeer verrijkend was.
De wet overtreden, de politie provoceren en aanvallen heeft geen barst met vrije meningsuiting te maken. Dat zijn daden, geen uitingen van meningen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be