![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.473
|
![]() Citaat:
![]() En vooraleer je (weer) naar CO2 uitwijkt, CO2 is één van de broeikasgassen, dat valt onder het Kyoto-protocol. Maar dat wist je wslk. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Euh, dan zit u toch ergens met een verkeerde opvatting in uw achterhoofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.473
|
![]() Citaat:
Neen, ik heb op jouw vraag geantwoord dat een moderne bromfiets duidelijk meer vervuilt als een moderne auto (beide zijn benzines). (bron: Europese richtlijnen betreffende emissiegrenzen: euronorm 1 tot 6) Wat ik me afvraag is waarom ge steeds vragen stelt over dingen waarvan de links hier jou aangereikt worden. @ PeterCC trouwens ook, is was zo vrij voor hem te antwoorden, maar hij had eigenlijk het antwoord uit zijn link al gegeven in zijn post. Dit stond op page 73: Citaat:
Ik citeer onderaan page 72 en 73 nog eens, kun je de ganse context lezen waar dat vetgedrukte in staat. Citaat:
Dit was de post 149 van @ PeterCC waar hij al het antwoord uit de TML-studie citeerde: Die link van die tml-studie stond al in post 138 en 143. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 februari 2011 om 01:00. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Hoedanook, heeft het veel zin om te discussiëren over niks of tweemaal niks of eventueel driemaal niks, in vergelijking met wat het vroeger geweest is? Zowel voor diesel als voor benzine? En zo lang geleden is dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.473
|
![]() Citaat:
Wat wel is dat ´sommige´ het niet kunnen verdragen dat "de auto" na de fiets het properste vervoermiddel is. ![]() Tja, en bepaalde (oude) tweetaktbrommertjes en dito grasmaaiers zouden zelfs meer vervuilen als een moderne vrachtwagen... Zegt deze krant... Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 februari 2011 om 23:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Het gaat om heilige dogma's die van hun voetstuk vallen. Het is wellicht moeilijk om die knop om te draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.473
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Redelijk spectaculair, die EURO-5. Eerste test: auto koud starten in een gesloten garage: Niets te ruiken of te zien. Tweede test: na 1000km de binnenzijde van de uitlaatpijp schoonvegen. Die pijp is gewoon blinkend staal, kraakhelder, niets van roet te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.473
|
![]() Citaat:
Natuurlijk niet, nanogrote roetdeeltjes (10-9) kunt ge met het blote oog nooit zien, maar ze zijn er. En hoe kleiner hoe gevaarlijker. Wat denk je wat er uit je uitlaat komt als je roetfilter (op werkingstemperatuur) die opgehoopte (relatief grote) fijne roetdeeltjes naverbrand terwijl ge vlot rijdt ? (dat gaat niet in de garage gebeuren... ) Benzinemotoren (ook meer als 20 jaar oude) stoten daarmee vergeleken helemaal geen roet uit. Zoals ge hier kunt aflezen: (partikels = fijne roetdeeltjes) Links een benzine | rechts een diesel (met roetfilter) tijdens de ECE rollenbankcyclus (of ~ minimumuitstoot), dan vangt de roetfilter nog veel massa op (gram per kilometer), het aantal dan ultrafijne roetdeeltjes is wat anders, die wordt niet gemeten. ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 mei 2011 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Laten we die hele discussie die we al eens gevoerd hebben maar niet herhalen. Hoedanook, ik typ nu met een nog altijd lichtjes afgezwarte rechter wijsvinger omdat ik dezelfde oefening heb gedaan met onze andere auto, een EURO-4. De vinger bleek na de test gitzwart en ondanks naarstig poetsen dus nog altijd niet helemaal zuiver. Groot verschil, die EURO-5, werkelijk indrukwekkend. Heb jij al een EURO-5? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.473
|
![]() Citaat:
Dat klopt natuurlijk, een euro-5 heeft een 5 maal lagere grenswaarde (5 mg/km) als een euro-4 (25 mg/km) aan massa van roetpartikels, wat natuurlijk al 5 x beter is, maar dit zegt helemaal niet dat het 5-maal beter is aan schadelijkheid, want de partikelgrootte en het aantal is doorslaggevend. Ik kan alleen maar hopen dat dat aantal van die ultrafijne roetdeeltjes ook evenredig verminderd (niet ontstaan...), maar ook bij de naverbranding van de deeltjes onderweg... Hetzelfde aantal <2,5 nM partikels zijn volgens de grenswaarden van het *WHO* dubbel zo schadelijk als <10 nM partikels. Het verschil in aantal en massa hoef ik dan toch niet uit te leggen, men meet bij de grenswaardes alleen de massa hé niet het aantal. uit Wiki: Citaat:
![]() ook: http://www.mnn.com/earth-matters/tra...tes-a-big-deal Citaat:
![]() Vanaf dan rijden we toch maar 15.000 km/j ipv ca 33.000 nu) Mijn euro 2 benzine hou ik natuurlijk, daar rij ik amper 3-4000 km/ jaar mee. * WHO * Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 mei 2011 om 21:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.473
|
![]() Citaat:
Het kan goed zijn dat we nog minder kms per jaar doen als die geschatte 15000 km. (kleinkinderen worden steeds ouder ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.221
|
![]() Citaat:
Even dezelfde oefening gedaan. Nog altijd niets te ruiken, en de uitlaatbuis is nog altijd even proper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.505
|
![]() Citaat:
De keuze is nog veel complexer dan dat, je moet ook nog rekening houden me thet milieu tijdens de productie, en met de sociale waarden die de firma hanteert voor zijn personeel en voor al zijn onderaannemers. http://www.goodguide.com/categories/...cars##products in de kleine wagens een elektrische smart een ford focus 2l lexus hybrid 2.4l CVT toyota yaris 1.5l nissan leaf in de medium gezinswagens het is nogal erg amerikaans de lijst, maar ziet toch al tot mijn verbazing welke gigantische inspanning de amerikanen aan het doen zijn http://www.goodguide.com/categories/...cars##products 2011 FORD Fusion Hybrid 2.5L CVT 2WD Gasoline - CA 2010 MERCURY Milan Hybrid 2.5L CVT 2WD Gasoline - CA 2010 TOYOTA Prius 1.8L CVT 2WD Gasoline - CA 2011 LINCOLN MKZ Hybrid 2.5L CVT 2WD Gasoline - CA 2011 MERCEDES-BENZ E350 Bluetec 3L Automatic 2WD Diesel - CA 2010 NISSAN Altima Hybrid 2.5L CVT 2WD Gasoline - CA 2010 MAZDA 6 2.5L Semi Automatic 2WD Gasoline - CA en in de stationswagens of hatchbacks.. http://www.goodguide.com/categories/...gons##products dodge caliber 2.4l toyota matrix 1.8l vw jetta 2l audi A3 2l kia soul 1.6l honda fit 1.5l mitsubishi lancer 2.4l volvo v50 2.5l Dus ik zou denken dat je een volvo V50 gekocht hebt ? een eDrive ?
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 september 2011 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Burgemeester
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
|
![]() Kerncentrales stoten géén smog uit, kolen en gas centrales wél.
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool) |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.473
|
![]() Citaat:
Neen, ik ga nog een jaar langer wachten, voor het moment beweegt zich veel op de benzinemarkt voor de lage middenklassers. Eerst de echte verbruiksresultaten van deze afwachten: Citaat:
bvb een VW Polo TSI 105 PK benzine (euro 5) of Skoda Fabia (idem techniek) heeft namelijk - nog - een normverbruik van 5,3 liter/100 km. Wordt spannend wie het haalt qua echte verbruikscijfers (test ADAC bvb) , de atmosferische Mazda-techniek met 14:1 compressieverhouding én lichtbouw, of de (wslk verbeterde) downsizing turbo-techniek van het VW-concern. Indien het VW-techniek wordt tendeer ik qua prijs-kwaliteit voorlopig naar Skoda, die brengen ook 2-3 nieuwe modellen in 2012 op de markt (dan *TSI-benzinemotoren 105 �* 140 PK, voor ons dan wel met DSG-automatiek) http://www.standaard.be/artikel/deta...lid=VRODS_8778
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 september 2011 om 11:45. |
||
![]() |
![]() |