Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2011, 23:12   #221
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
't is te zeggen. De boer gaat naar de veiling, daar koopt de groothandelaar het en die verkoopt het via de kleinhandelaar.

Je hebt ook wakkere winkeliers die naar de groothandelsmarkt gaan om hun inkopen te doen natuurlijk. Alhoewel tegenwoordig?
De jeugd laat het liever aan zijn deur leveren en slaapt een uurtje langer.
Klopt, maar wat doe je eraan? Het is die wereld die de jeugd wil. Ik ben er ook niet helemaal content om, maar als zij dat willen, wie ben ik om hen tegen te spreken.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 23:17   #222
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Klopt, maar wat doe je eraan? Het is die wereld die de jeugd wil. Ik ben er ook niet helemaal content om, maar als zij dat willen, wie ben ik om hen tegen te spreken.
Ik spreek hun ook niet tegen. Willen zij maar half time een full time inkomen verwerven het zij zo.
Maar het is mijn probleem ook niet dat ze failliet gaan.
Oud 29 mei 2011, 23:20   #223
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik spreek hun ook niet tegen. Willen zij maar half time een full time inkomen verwerven het zij zo.
Door de steeds grotere automatisatie van de wereld, lijkt het mij een logische evolutie dat men steeds minder zal moeten werken.

Wie full time wil werken, moet dat natuurlijk ook kunnen. Maar tenzij ge steeds onzinniger werk verzint, zal er (naar mijn verwachting) steeds minder werk zijn in de wereld.

Gelukkig heeft de geschiedenis geleerd dat we in zulke perioden steeds opstoten van wetenschappelijke vooruitgang krijgen

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 29 mei 2011, 23:29   #224
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door de steeds grotere automatisatie van de wereld, lijkt het mij een logische evolutie dat men steeds minder zal moeten werken.

Wie full time wil werken, moet dat natuurlijk ook kunnen. Maar tenzij ge steeds onzinniger werk verzint, zal er (naar mijn verwachting) steeds minder werk zijn in de wereld.

Gelukkig heeft de geschiedenis geleerd dat we in zulke perioden steeds opstoten van wetenschappelijke vooruitgang krijgen
Opstoten van wetenschappelijk bewijs tegen full time werk?
Wil je me dat eens beginnen door te sturen ja?

Ik zal u eens uit leggen wat half time werk tegen full time prijs betekend.
Dat betekend dus dat voor uw full time werk u half time werk, service, dienst, broodje of what ever nog krijgt aan de prijs van full time.
M.a.w. uw loon wordt gehalveerd.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 mei 2011 om 23:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 23:33   #225
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Opstoten van wetenschappelijk bewijs tegen full time werk?
Wil je me dat eens beginnen door te sturen ja?

Ik zal u eens uit leggen wat half time werk tegen full time prijs betekend.
Dat betekend dus dat voor uw full time werk u half time werk, service, dienst, broodje of what ever nog krijgt aan de prijs van full time.
M.a.w. uw loon wordt gehalveerd.
In theorie, ja. Maar met automatisering, komt grotere productie en dus lagere prijzen.

't Is geen gedetailleerd uitgewerkt economisch systeem, maar vroeger moesten ze ook langer werken voor minder comfort dan nu. Ik geloof dat die trend zal aanhouden.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 mei 2011, 00:19   #226
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die gaan niet failliet, die gaan in de zorg. De verzorgingsstaat betaalt en de maatschappij in het algemeen verarmt.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 00:29   #227
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Met stenen gegooid? Kijk eens goed naar de filmpjes: het waren aardappelen

Ik denk trouwens dat de meerderheid van de actievoerders beter weten waar het allemaal om gaat dan jij. Denk je bijvoorbeeld echt dat die kleine bio-boeren voordelen zullen halen uit dit experiment? Net zoals dit proefveld een beetje een symbool was voor biogenetici om ggo's te promoten, was deze actie voor de actievoerders een symbool voor hun strijd ertegen. Het ging hen dus niet specifiek om deze aardappelen. het gaat hen zelfs om meer dan alleen de ggo's. Ze willen er ook het probleem mee aankaarten dat fundamenteel en onafhankelijk onderzoek in het gedrang komt.
en die actievoerders die niks te maken hebben met fundamenteel en onafhankelijk onderzoek (want daar zaten geen 'wetenschapper' bij hoor. Indien wel, gelieve bewijs te leveren), die gaan bepalen wat fundamenteel en onafhankelijk onderzoek is? Dus zij weten het beter dan de overheid, alle vlaamse universiteiten en onderzoeksinstituten samen? Waw, die collectieve intelligentie verbaast mij.

Ik denk dat geen enkel van die actievoerders mij tot in het detail kan uitleggen wat genetische manipulatie juist is en inhoudt. Of zelfs wat de risico's zijn (in detail dan he). Hoeveel percent van die actievoerders zou hier op kunnen antwoorden? 5% mss ? indien het al zoveel is.

Ze zullen allemaal wel het youtube filmke van monsanto kunnen navertellen, dat wel. En de pamfletten nakauwen van hun 'leiders'

Mij niet gegeven dat u, en anderen, een verschillende mening bent toegedaan over ggo's. Ieder zijn mening. Maar als je dan toch 'publiek ongehoorzaam' wil zijn, zorg dan dat je 100% op de hoogte bent van wat er gebeurt. Dit zou je toch tenminste verwachten van mensen die zo'n actie willen voeren.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 mei 2011 om 00:32.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 00:32   #228
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
en die actievoerders die niks te maken hebben met fundamenteel en onafhankelijk onderzoek (want daar zaten geen 'wetenschapper' bij hoor. Indien wel, gelieve bewijs te leveren), die gaan bepalen wat fundamenteel en onafhankelijk onderzoek is? Dus zij weten het beter dan de overheid, alle vlaamse universiteiten en onderzoeksinstituten samen? Waw, die collectieve intelligentie verbaast mij.

Ik denk dat geen enkel van die actievoerders mij tot in het detail kan uitleggen wat genetische manipulatie juist is en inhoudt. Of zelfs wat de risico's zijn (in detail dan he). Hoeveel percent van die actievoerders zou hier op kunnen antwoorden? 5% mss ? indien het al zoveel is.

Ze zullen allemaal wel het youtube filmke van monsanto kunnen navertellen, dat wel. En de pamfletten nakauwen van hun 'leiders'
Doet mij denken aan een discussie die ik onlangs had met een paranormale in't echt Hij kon kosmische energie gebruiken enzo, toen ik hem vroeg wat energie was (met het begrip arbeid of kracht en verplaatsing of zoiets was ik al content geweest) kon hij mij niet antwoorden

En hij wou mij ook een of ander kruid laten eten "40 keer krachtiger dan die ge in de winkel koopt". Ik: krachtiger? Hoe bedoelt ge? Wat doet het?

Wou mij ook niet antwoorden

Zoveel vragen! Zo weinig antwoorden!

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 mei 2011, 02:40   #229
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.deredactie.be/permalink/1.1034648

Echt verdacht... Een opvoorhand aangekondigd actie, met tijdstip zelfs vermeld, bewaking door tientallen agenten voor maar 108 plantjes en de politie heeft zijn werk niet kunnen doen.

Ik weet niet wat ik het ergst moet vinden, de onzinnigheid van de actie (alsof die actie het -internationale- onderzoek naar ggo's zal tegenhouden...), of het feit dat de politie zo weinig heeft gedaan.
Dit zal nog een staartje krijgen. De flikken gaan de mist in. Ook wat sneu voor die wetenschappers dat ze daar maar staan te staan terwijl hun werk naar de kloten wordt geholpen. Mocht ik wetenschapper geweest zijn dan had ik mijn erf wat beter bewaakt.

Wat ik wel niet snap is waarom ze zoveel tralalalala maken rond dat velt. Konden ze niet gewoon een boer laten betalen om die dingen ergens te zetten in plaats van heel de wereld te tonen waar die dingen staan. Bestaan er in Vlaanderen ook geen plaatsten waar men die dingen kan zetten waar veel meer bescherming is. Ik zou zeggen Kleine Brogel maar daar loop je tegenwoordig ook binnen en buiten. De lochting van de rector of whatever.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 03:54   #230
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht

Mij niet gegeven dat u, en anderen, een verschillende mening bent toegedaan over ggo's. Ieder zijn mening. Maar als je dan toch 'publiek ongehoorzaam' wil zijn, zorg dan dat je 100% op de hoogte bent van wat er gebeurt. Dit zou je toch tenminste verwachten van mensen die zo'n actie willen voeren.
Tegen genetische manipulatie ben ik niet tegen zolang dit enkel dient om resistenter en meer voedsel te bekomen. Waar ik echter wel tegen ben is dat dit zelfs zo ver gaat dat je je planten enkel kan sproeien met een sproeimiddel die door de fabrikant gemaakt wordt,...
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 06:23   #231
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Nee, bio is beter, zie maar naar de komkommers ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 06:42   #232
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Nog even naar boduo:

http://www.standaard.be/meningen/commentaar/index.aspx

"het proefveldje van ruw geschat 3 are "

Vind ik niet slecht geschat van mij ...

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 30 mei 2011, 07:46   #233
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Tegen genetische manipulatie ben ik niet tegen zolang dit enkel dient om resistenter en meer voedsel te bekomen. Waar ik echter wel tegen ben is dat dit zelfs zo ver gaat dat je je planten enkel kan sproeien met een sproeimiddel die door de fabrikant gemaakt wordt,...
Dan was dit een erg efficiente actie. Door die geitenwollensokkentypes weten we nu dat zelfstandig onderzoek niet te beschermen valt. Waardoor het onderzoek op gesloten en bewaakte bedrijfsterreinen zal moeten gebeuren. Met alle patenten vandien.

Ze zijn toch zo slim hé, met hun "burgerlijke ongehoorzaamheid"
Oud 30 mei 2011, 07:50   #234
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tja 60 man politie, tegen meer dan 200 betogers / agressors.
Jammer genoeg was het gewone politie en geen oproerpolitie met traangas, pepperspray en matrak.

Hopelijk lappen ze die opgepakte idioten een serieuze schadevergoeding én een werkstraf aan hun broek.
Volkomen mee eens. De gearresteerden zouden moeten opdraaien voor alle schade + de kosten van een nieuw experiment + de kosten van de politie.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 07:57   #235
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je niet goed geïnformeerd bent, want onder de actievoerders bevinden zich bijvoorbeeld boeren en wetenschappers. Het is nogal flauw en vooral voorspelbaar om de actie op deze manier aan te vallen.
Wat u hier "actievoerders" noemt is gewoon een ordinaire knokploeg van mensen die menen dat als zij het politieke debat niet kunnen winnen ze maar naar geweld moeten grijpen: anti-democraten dus.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2011, 08:14   #236
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik hoop met je mee. Een groot schandaal is het. Een overwinning voor de domme kant van onze samenleving. Ik heb er gewoon geen woorden voor.
Ik zou graag bij Bart Staes thuis een moment van burgerlijke ongehoorzaamheid organiseren. Hell, hij mag zelf beslissen welke 1 m² van zijn woonst mag vernietigd worden! Als dat geen mooie geste is...
Oud 30 mei 2011, 08:17   #237
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is perverser dan dat... het plantje is niet alleen resistent tegen de aardappelziekte, maar ook tegen de door hen geproduceerde herbiciden. Ze winnen dus 2 keer.
bron?
Oud 30 mei 2011, 08:23   #238
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Net zozeer men de gevaren niet ten volle beseft van kernenergie, beseft men het van genetisch gemanipuleerde gewassen.
Het masker van de eco-fundamentalisten begint eindelijk af te vallen. Zelfs in Iran hebben wetenschappers meer mogelijkheden om aan biotechnologie te doen dan in België...

Citaat:
Met speelt voor God en denkt door het snijden in DNA structuren ongestraft de natuur kan verbeteren een aanpassen.
Exactly my point: de tegenstand is puur godsdienstig en gestoeld op religieus fundamentalisme.

Citaat:
Evenwel weet men de gevolgen niet op lange termijn. Want geen enkel onderzoek is er gedaan naar gezondheid enz.
En als er onderzoek komt, dan vernietigen uw compagnons dat. Goed bezig.

Citaat:
Ik weet sowieso al dat het heel gevaarlijk is.
De getuigen van Jehova, deel II.

Citaat:
Want wat Monsanto allemaal op zijn kerfstok heeft, ziet U uitvoerig op Youtube !
Inderdaad: gisteren zijn er een heel pak van die Monsanto-gekken een Monsanto-gif komen spuiten op een aardappelveld in Wetteren. Afmaken die horde runderen (excuses aan het edele koebeest voor het gebruik van zijn naam voor een stel imbeciele nozems)!

Ten andere: als dit een argument is, dan kunt u evengoed op een Oostendse visser gaan kloppen om tegen de walvisvaart in Japan te protesteren.
Oud 30 mei 2011, 08:24   #239
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De patatjes gaan al zo lang mee dat ze nog veel langer zullen meegaan zonder een eigenaar ook.
Feit is; als ik patatjes wil zetten of mais of wat dan ook en ik kan mijn zaden herwinnen en gebruiken voor de volgende oogst dan is dat mijn recht en eigendom.
Eenmaal het een eigenaar heeft heb ik geen recht meer.
En door de genetische manipulatie is het niet geschikt voor hergebruik en moet ik ze aankopen aan de prijs die ze mij aanbieden. Of ik nu akkoord ben of niet!
M.a.w de landbouwer wordt dan de onderaannemer van een multinational wat betreft zijn gewassen.
als ik F1 zaad zaai, mijn tomaten pluk, en de zaadjes droog, kan ik ze ook niet meer gebruiken het jaar derop.
Oud 30 mei 2011, 08:24   #240
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ik geef die gasten (betogers) gelijk.

Dat ze hun wetenschap maar doen in hun labo's.

En er ligt al genoeg vuiligheid in de winkelrekken.

Allee, de "specialisten" kunnen nu weer gaan nuanceren.
Niet praten over dingen waar ge geen verstand van hebt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be