Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2011, 16:22   #581
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de clichés vliegen alweer gezwind in het rond

clichés ????? in amerika is't wel zo he , daar is men het niet verplicht van te melden hoe de eindproducten geproduceerd zijn , ggo vrij of niet !

wie denk je dat er ginder rijk wordt van heel da ggo gedoe ?
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 16:23   #582
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
clichés ????? in amerika is't wel zo he , daar is men het niet verplicht van te melden hoe de eindproducten geproduceerd zijn , ggo vrij of niet !

wie denk je dat er ginder rijk wordt van heel da ggo gedoe ?
Koeien eten al 15 jaar ggo-soja. Zijn alle koeien plots ziek geworden door die stoute ggo's?

Zijn alle Amerikanen ook plots ziek geworden door ggo's te eten?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 16:24   #583
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Het was een onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek (toch 27 van de 28 variëteiten). 't Wordt een leuke wereld wanneer VB'ers zo hun eigen democratische verantwoordelijkheid gaan opnemen tegen immigranten, wetenschappers vervolgens hun democratische verantwoordelijkheid opnemen door het onderzoek in het geheim te voeren...

Maar als ik u adres mag? Op facebook zijn er enkele voorstanders van het wetenschappelijk onderzoek die op zoek zijn naar de adressen om hun democratische verantwoordelijkheid op te nemen door voorstanders van de actievoerders hun tuin te verbouwen. Kwestie van met gelijke maten en gewichten te werken.
Wat zou er met de ondezoeks resultaten gebeuren denk je ...... of geloof je dat dat enkel dient om die mannen hun vrije tijd te benutten ?
Oud 31 mei 2011, 16:27   #584
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Koeien eten al 15 jaar ggo-soja. Zijn alle koeien plots ziek geworden door die stoute ggo's?

Zijn alle Amerikanen ook plots ziek geworden door ggo's te eten?

mensen vergelijken met koeien , verder zijn amerikanen nu niet bij de gezondste mensen he .... eerst me al hunne junk food en nu met al die ggo's
Oud 31 mei 2011, 16:29   #585
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat zou er met de ondezoeks resultaten gebeuren denk je ...... of geloof je dat dat enkel dient om die mannen hun vrije tijd te benutten ?
Ik denk dat je niet zo helemaal thuis bent in de wetenschappelijke wereld. Veel wiskundigen en theoretische fysici doen onderzoek naar dingen die waarschijnlijk binnen de 100 jaar geen enkele toepassing op de markt zullen opleveren.

Voor wetenschappers staat onderzoek doen naar iets volledig los van de markteconomische werking die voortvloeit uit hun onderzoek. Of iets op de markt mag komen of niet wordt boven het hoofd van een wetenschapper beslist. De job van een wetenschapper is onderzoek doen, kijken als je parameter x en parameter y verandert, welk resultaat dat heeft op object z.

Jij noemt dat hun vrije tijd. Voor een wetenschapper is dat hun job.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 31 mei 2011 om 16:31.
Oud 31 mei 2011, 16:30   #586
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
mensen vergelijken met koeien , verder zijn amerikanen nu niet bij de gezondste mensen he .... eerst me al hunne junk food en nu met al die ggo's
Mensen zijn levende organismen die voedsel nuttigen. Koeien zijn levende organismen die voedsel nuttigen. Waarom zouden ggo's helemaal geen invloed hebben op koeien, maar vanaf dat mensen ggo's nuttigen, worden ze des duivels vol ziekten?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 31 mei 2011, 16:42   #587
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je niet zo helemaal thuis bent in de wetenschappelijke wereld. Veel wiskundigen en theoretische fysici doen onderzoek naar dingen die waarschijnlijk binnen de 100 jaar geen enkele toepassing op de markt zullen opleveren.

Voor wetenschappers staat onderzoek doen naar iets volledig los van de markteconomische werking die voortvloeit uit hun onderzoek. Of iets op de markt mag komen of niet wordt boven het hoofd van een wetenschapper beslist. De job van een wetenschapper is onderzoek doen, kijken als je parameter x en parameter y verandert, welk resultaat dat heeft op object z.

Jij noemt dat hun vrije tijd. Voor een wetenschapper is dat hun job.

Ahzo , onderzoek doen naar iets dat hoogstwaarschijnlijk geen nut heeft , zelfs niet binnen 100 jaar ...... dat noem jij een job ? mijn gedacht is dat tijdsverdrijf !

al die " onderzoekers " moeten betaald worden , die onderzoeken moeten ook betaald worden , en wie denk jij dat buiten de staat mee heel dat gedoe sponsort

trouwens , ik ben niet tegen dieje ggo hé , enkel tegen dat als dat er komt het op de verpakking staat , je zal is zien hoeveel dat die ggo's zullen verkopen als mensen de keuze kunnen maken tussen al dan niet ggo !
Oud 31 mei 2011, 16:42   #588
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik hou U niet tegen om dat te eten ..... , echter wat ik eet , drink enz daar wil ik nu eenmaal zelf over beslissen ! en heel dat ggo gedoe vertrouw ik nu eenmaal niet , heb jij daar problemen mee ?
Nee hoor, maar aangezien er geen fundamenteel verschil tussen een ggo en een niet-ggo is, is de vraag om beide te scheiden even idioot als een groene die ik onlangs hoorde vragen kernenergie elektriciteit op een ander elektrisch netwerkt te steken dan alle andere elektriciteit.

Geen kat die kan zeggen of een patat in de winkel na gelijk welk experiment ermee te doen kan zien of daar genetische manipulatie aan te pas is gekomen.

Geen kat die kan zeggen of elektriciteit is opgewekt door kernenergie of door groene energie nadat het is opgewekt.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 31 mei 2011, 16:48   #589
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ahzo , onderzoek doen naar iets dat hoogstwaarschijnlijk geen nut heeft , zelfs niet binnen 100 jaar ...... dat noem jij een job ? mijn gedacht is dat tijdsverdrijf !
Vertel dat maar aan Einstein, dat hij aan tijdsverdrijf deed toen hij al zijn ontdekkingen deed. Of dacht je dat men nu op zoek kon gaan naar kernfusie zonder Einsteins onderzoek? Of dacht je dat men nu aan ruimtevaart kon doen zonder Newton? Dacht je dat uberhaupt iets van wetenschap mogelijk was zou een Griek zich niet beziggehouden hebben met het 'tijdsverdrijf' om de formules van Pythagoras op te stellen en pi te ontdekken enzo?

Exacte wetenschappers kunnen er ook niet aan doen dat de wereld zo traag is om hen te volgen.
Citaat:

al die " onderzoekers " moeten betaald worden , die onderzoeken moeten ook betaald worden , en wie denk jij dat buiten de staat mee heel dat gedoe sponsort
Het onderzoek dat hier gebeurde was onafhankelijk. Enkel gesponsord door de overheid dus, op die ene variëteit na.
Citaat:

trouwens , ik ben niet tegen dieje ggo hé , enkel tegen dat als dat er komt het op de verpakking staat , je zal is zien hoeveel dat die ggo's zullen verkopen als mensen de keuze kunnen maken tussen al dan niet ggo !
Been there, heard that. Hetzelfde verhaal met o zo ongezonde aspartaam. Nu staat het op talloze verpakkingen, is er op enkele extremisten na nog iemand die erop let dat hij geen aspartaam inneemt?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 31 mei 2011, 16:53   #590
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens, zouden wetenschappers enkel onderzoek mogen doen naar dingen die op de markt gaan komen, waarom denk je dat er dan nu een LHC in genève staat? Denk je dat dat in iedereen zijn achtertuin gaat staan binnen de 5 jaar?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 31 mei 2011, 17:05   #591
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel dat maar aan Einstein, dat hij aan tijdsverdrijf deed toen hij al zijn ontdekkingen deed. Of dacht je dat men nu op zoek kon gaan naar kernfusie zonder Einsteins onderzoek? Of dacht je dat men nu aan ruimtevaart kon doen zonder Newton? Dacht je dat uberhaupt iets van wetenschap mogelijk was zou een Griek zich niet beziggehouden hebben met het 'tijdsverdrijf' om de formules van Pythagoras op te stellen en pi te ontdekken enzo?

me dunkt dat einstein , pythagoras , einstein niet zo werden gephust door winstmakende munti nationals die enkel uit zijn op winst bejag ! newton en pythagoras zijn ook niet voor god gaan spelen door dna structurenn te veranderen he

Citaat:
Exacte wetenschappers kunnen er ook niet aan doen dat de wereld zo traag is om hen te volgen. Het onderzoek dat hier gebeurde was onafhankelijk. Enkel gesponsord door de overheid dus, op die ene variëteit na.
tja , als een privé bedrijf of multi national zoiets sponsort willen ze wel een resultaat ( lees achteraf winst maken ) wat hun dna gepruts binnen 20 jaar of meer met de mens zal doen maakt hun niet uit !

Citaat:
Been there, heard that. Hetzelfde verhaal met o zo ongezonde aspartaam. Nu staat het op talloze verpakkingen, is er op enkele extremisten na nog iemand die erop let dat hij geen aspartaam inneemt?
tja , zo ne extremist ben ik niet maar als ik weet dat er in iets aspartaan zit zal ik dat wel mijden ! veelvuldig gebruik veroorzaakt kanker , dus veel light of suiker vrije producten gebruik ik niet !

Laatst gewijzigd door pibo® : 31 mei 2011 om 17:06.
Oud 31 mei 2011, 17:15   #592
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
me dunkt dat einstein , pythagoras , einstein niet zo werden gephust door winstmakende munti nationals die enkel uit zijn op winst bejag ! newton en pythagoras zijn ook niet voor god gaan spelen door dna structurenn te veranderen he
Dit was 27/28e ofte 96,4% wetenschappelijk onafhankelijk onderzoek. Niet gepusht door eender wie. Onafhankelijk. Onafhankelijk. Onafhankelijk.

De 28e variëteit was (o.a.) om te testen hoe de ene patat invloed had op de andere ggo-patat.

Volgens sommigen spelen fysici (Einstein, Newton, ...) nog meer voor god dan biologen. Fysici experimenteren met de fundamentele aard van de natuur, biologen goochelen enkel met de bouwstenen van de natuur.

Citaat:

tja , als een privé bedrijf of multi national zoiets sponsort willen ze wel een resultaat ( lees achteraf winst maken ) wat hun dna gepruts binnen 20 jaar of meer met de mens zal doen maakt hun niet uit !
Ze konden hetzelfde bereiken op 20 jaar onderzoek met kruisingen. Hoe zou gij zijn als ge een bedrijf hebt in ggo-zaad. 20 jaar wachten op hetzelfde resultaat, of wachten op Godot tot er eindelijk eens in het beperkte wetenschapsbudget voldoende geld vrijgemaakt is voor het onderzoek waar zij op wachten? Vertienvoudig het budget van het wetenschappelijk onderzoek, voor mijn part mag dan het gesponsord onderzoek ook weg.

Trouwens, UGent doet ook in samenwerking met Umicore onderzoek naar nieuwe materialen in de onderzoeksgroep vastestoffysica. Denkt ge dat bedrijven veel zijn met vervalste resultaten? Als er een volksepidemie uitbreekt door vervalste ggo-resultaten of een brug instort omdat het onderzochte materiaal van umicore instort, weten zij ook dat ze mogen inpakken.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 31 mei 2011, 17:26   #593
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit was 27/28e ofte 96,4% wetenschappelijk onafhankelijk onderzoek. Niet gepusht door eender wie. Onafhankelijk. Onafhankelijk. Onafhankelijk.

De 28e variëteit was (o.a.) om te testen hoe de ene patat invloed had op de andere ggo-patat.

Volgens sommigen spelen fysici (Einstein, Newton, ...) nog meer voor god dan biologen. Fysici experimenteren met de fundamentele aard van de natuur, biologen goochelen enkel met de bouwstenen van de natuur.

Ze konden hetzelfde bereiken op 20 jaar onderzoek met kruisingen. Hoe zou gij zijn als ge een bedrijf hebt in ggo-zaad. 20 jaar wachten op hetzelfde resultaat, of wachten op Godot tot er eindelijk eens in het beperkte wetenschapsbudget voldoende geld vrijgemaakt is voor het onderzoek waar zij op wachten? Vertienvoudig het budget van het wetenschappelijk onderzoek, voor mijn part mag dan het gesponsord onderzoek ook weg.

Trouwens, UGent doet ook in samenwerking met Umicore onderzoek naar nieuwe materialen in de onderzoeksgroep vastestoffysica. Denkt ge dat bedrijven veel zijn met vervalste resultaten? Als er een volksepidemie uitbreekt door vervalste ggo-resultaten of een brug instort omdat het onderzochte materiaal van umicore instort, weten zij ook dat ze mogen inpakken.
nu ga je nog een brug met voeding vergelijken .......
maar kan jij met de volle 200 % zeggen dat die ggo's binnen binnen 20 , 30 jaar of langer niks verkeerd doet ? ben jij soms god ?

verder als ik een ggo bedrijf zou hebben , en ik investeer in onderzoek , dan is dat om resultaat ( winst ) te hebben ! tabaksfabricanten zien ook enkel op winst ! die hebben ook lang volgehouden dat roken niet ongezond was !

dus ja , jij je ggo eten , ik heb twijfels dat als hier echt ggo rommel doorkomt men dit aangeeft op de verpakking ! dus ben ik volledig tegen dieje ggo rommel
Oud 31 mei 2011, 17:29   #594
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
maar kan jij met de volle 200 % zeggen dat die ggo's binnen binnen 20 , 30 jaar of langer niks verkeerd doet ? ben jij soms god ?
Kan jij met 200% zekerheid zeggen dat jij niet ooit de hele mensheid zal uitroeien?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2011, 17:30   #595
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nu ga je nog een brug met voeding vergelijken .......
Nee, dat kan niet. Maar er is niets wetenschappelijks dat doet vermoeden dat het iets verkeerd zou doen. (Deze) ggo's zijn identiek aan wat men via kruisingen kan bekomen. En bij kruisingen wordt er ook niet vanuit gegaan dat ze per definitie schadelijk zijn, tot het tegendeel bewezen wordt.

Wetenschap werkt altijd in de omgekeerde richting.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 31 mei 2011, 17:31   #596
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kan jij met 200% zekerheid zeggen dat jij niet ooit de hele mensheid zal uitroeien?
Sterker zelfs, door het vlindereffect kan hij daar net de aanzet toe gegeven hebben door dat bericht te typen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 31 mei 2011, 17:45   #597
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110531_150

KULeuven schorst drie medewerkers voor actie tegen aardappelveld

Citaat:
De universiteit van Leuven heeft drie van haar onderzoekers geschorst omdat ze deelnamen aan de actie tegen het Ggo-aardappelveld. Dat meldt de VRT. Ook tegen een andere medewerkster van de KULeuven worden nog stappen ondernomen.

Enkele dagen geleden bestormden actievoerders van de Field Liberation Movement (FLM) het aardappelveld in Wetteren waar proeven met genetisch gemanipuleerd voedsel plaatsvonden. Achteraf bleek dat drie medewerkers van de KULeuven hadden deelgenomen aan de actie.

De universiteitsraad van de KUL besliste nu om die drie medewerkers te schorsen. Het is nog niet duidelijk of ze ook juridisch vervolgd worden, maar indien dat het geval is, riskeren ze ontslagen te worden.

Afstand

Gisteren maakte de universiteit al bekend dat ze maatregels ging nemen tegen een onderzoekster die de actie van het FLM publiekelijk had verdedigd. De uitspraken waren volgens de KUL in strijd met de deontologie van haar onderzoekers.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 31 mei 2011, 18:12   #598
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110531_150

KULeuven schorst drie medewerkers voor actie tegen aardappelveld
ahja , je mag nooit tegen de kar van je baas rijden , al heeft je baas geen gelijk
Oud 31 mei 2011, 18:14   #599
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat kan niet. Maar er is niets wetenschappelijks dat doet vermoeden dat het iets verkeerd zou doen. (Deze) ggo's zijn identiek aan wat men via kruisingen kan bekomen. En bij kruisingen wordt er ook niet vanuit gegaan dat ze per definitie schadelijk zijn, tot het tegendeel bewezen wordt.

Wetenschap werkt altijd in de omgekeerde richting.
bwah , toen men in japan begon met kern energie , vermoedde men ook dat dit veilig was ..... de reactors wel tegen een bevingske kosten

zeg dit nu nog is in japan !
Oud 31 mei 2011, 18:25   #600
Schafarnisch
Vreemdeling

Standaard

Er is natuurlijk een verschil tussen andermans wetenschappelijk werk afbreken en vreedzaam betogen uit overtuiging. In het eerste geval kan je spreken van imagoschade voor de Kuleuven, veel kan je dus niet tegen een sanctie inbrengen - los van het feit of die GGO's nu slecht zijn of niet -
Schafarnisch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be