Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2011, 17:41   #741
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Omdat men de genetische structuur wijzigt van de plant.

Als de wijziging inderdaad 100% voordelig, onschadelijk en dus 'goed' is. Dan is er niks aan de hand.

Maar het risico bestaat dat het evenzeer 100% schadelijk is. Of gedeeltelijk. En dat er groot gevaar ontstaat voor de mens, natuur, omgeving of de plantensoort zelf !

En stel dat dit pas ontdekt wordt na 50 jaar, dat intussen de mensen de plant niet alleen grootschalig teelt en consumeert.

Dan is de catastrofe enorm, en kan het EFFECT inderdaad de grootorde aannemen van een massavernietigingswapen zonder enige gelijk op deze wereld !

Dat bedoel ik met deze uitspraken.
Daarom ook dat er onderzoek wordt gedaan. Verklaart u trouwens ook eens hoe precies die stoute ggo's zich 50 jaar gaan koest houden en dan plots, als ware het georkestreerd, alleen na 50 jaar de mensheid gaan aanvallen?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:43   #742
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Als de wijziging inderdaad 100% voordelig, onschadelijk en dus 'goed' is. Dan is er niks aan de hand.

Maar het risico bestaat dat het evenzeer 100% schadelijk is. Of gedeeltelijk. En dat er groot gevaar ontstaat voor de mens, natuur, omgeving of de plantensoort zelf !

En stel dat dit pas ontdekt wordt na 50 jaar, dat intussen de mensen de plant niet alleen grootschalig teelt en consumeert.

Dan is de catastrofe enorm, en kan het EFFECT inderdaad de grootorde aannemen van een massavernietigingswapen zonder enige gelijk op deze wereld !

Dat bedoel ik met deze uitspraken.
Als jouw stelling waarheid was, waren we al lang dood. Mutaties vinden dagelijks plaats, net zoals kruisingen.

Al de planten die we nu telen zijn het gevolg van kruisingen, en kijk, we zijn nog niet dood.

Jij bent zo iemand die 100 jaar geleden zou protesteren tegen kinderen tussen zwarten en blanken, al was het maar omdat er "onnatuurlijke" dingen uit zouden komen !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:43   #743
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het een belachelijke vergelijking is, dan schat ik Uw denkvermogen nog lager in. En dat was al zeer laag als ik Uw tegenargumentie gezien heb op het debat inzake kerncentrales.

We zijn alvast uitgepraat. Want het is zinloos om logica te doceren voor de kleuterklas.
Ik had destijds een 16 op mijn examen logica, dus daaraan ligt het niet. Je vergelijking met de waterstofbom is compleet van de pot gerukt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:44   #744
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kennis van zaken lost dit soort idiote vergelijkingen op. Zoek eens op hoe kernfusie of een fusiebom werkt Enige theoretische kennis ter zake zou die wetenschapper al hebben genekt.

Iets dat jij ook eens dringend moet aanschaffen: wat wetenschappelijke kennis.
Jij neemt een autoriteit aan die niet eens bewezen is en in zijn plaats gesteld is om deze zaken te evalueren. En gezien U een subjectief waardeoordeel koppelt aan Uw uitspraken en inhoudelijk niet tegenargumenteert met logica, gerelateerde bewijsvoering. Dan ben ik er zo goed als zeker van dat U geen wetenschapper bent. En als U het bent, dan gaat U alvast niet veel presteren.

Wij zijn uitgepraat.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:46   #745
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik had destijds een 16 op mijn examen logica, dus daaraan ligt het niet. Je vergelijking met de waterstofbom is compleet van de pot gerukt.
Wss ben je dan ook een robot (sic, harriechristus). Ofwel ga je met hen akkoord, ofwel begrijp je hen niet.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 1 juni 2011, 17:46   #746
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Of je verstand is van te laag niveau om de vergelijking te maken en de analogie te begrijpen.

Wij zijn ook uitgepraat. Ga nog wat filmpkes bekijken van Jack de Ripper.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 17:53   #747
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij neemt een autoriteit aan die niet eens bewezen is en in zijn plaats gesteld is om deze zaken te evalueren. En gezien U een subjectief waardeoordeel koppelt aan Uw uitspraken en inhoudelijk niet tegenargumenteert met logica, gerelateerde bewijsvoering. Dan ben ik er zo goed als zeker van dat U geen wetenschapper bent. En als U het bent, dan gaat U alvast niet veel presteren.

Wij zijn uitgepraat.
Ik ken nog iemand waar je graag mee zult discussieren: harriechristus

Nog even wachten tot hij terug is !
Oud 1 juni 2011, 17:54   #748
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Of je verstand is van te laag niveau om de vergelijking te maken en de analogie te begrijpen.

Echt hilarisch.

Man ge maakt u oneindig belachelijk.
Oud 1 juni 2011, 17:55   #749
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Wij zijn uitgepraat.
U mag denken wat u wilt. Mocht ik interesse heb kon ik mijn beroep zo aantonen met een dikke lijst publicaties, maarbon, daar heb ik geen zin in.

Maar het kan me echt niet schelen wat u denkt of doet.
Oud 1 juni 2011, 18:12   #750
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aha, eindelijk komen we tot de kern van de zaak. Ik snap wel nog steeds niet goed hoe deze wijziging dan wel '100% schadelijk' zou kunnen zijn. Men gaat heel gericht een aantal genen wijzigen zodat bijvoorbeeld de fotosynthese efficîënter verloopt. Wat is het probleem eigenlijk?

Pas op, ik denk dat men zeker zijn reservaties moet hebben bij genetische manipulatie. Een bio-ingenieur heeft me ooit eens uitgelegd wat de nadelen waren. Maar in deze draad zitten de tegenstanders gewoon op basis van vage quasi-religieuze buikgevoelens af te geven op genetische manipulatie zonder dat ze er eigenlijk iets van afweten. Ze doen me denken aan creationisten.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 18:16   #751
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Das ook weer waar , ik heb ook niemand zien debatteren aan dat patattenveld alleen een bende hooligans met vernielzucht gezien....dat is uw niveau..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 1 juni 2011 om 18:17.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2011, 23:44   #752
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Men moet niet de technologie begrijpen om tot het ethisch antwoord te komen. Ik ga een verhaaltje voor de kindjes vertellen, misschien dat het er beter ingaat.

Nemen we even aan dat er geen waterstofbom was. En een wetenschapper wenst onderzoek te doen naar de waterstofbom, en verzekert dat er totaal geen gevaar is. Dat bij een ontploffing van deze bom, er een grote massa water zal ontstaan door supersnelle reactie van waterstof met de aanwezige elementen in de lucht. Dat zijn onderzoek menswaardig is, want hij zal niet alleen branden kunnen blussen, maar ook nog eens regen brengen op plaatsen waar het nodig is.

De vraag die men stelt is, als er een hoop andere wetenschappers wijzen naar de potentiële gevolgen. Naar de gevaren, naar de apocalyptische gevolgen.

Maar als de wetenschapper betaalt is door Al Qaida, en de regering is Al Qaida. En de regering laat de wetenschapper begaan ofwel uit dommeheid, ofwel omdat ze ook denken er commercieel voordeel uit te halen, ofwel ze
misschien wel die bom kunnen gebruiken, goed dan ook.

Wel in dit alles, moet het volk dan zomaar de wetenschapper laten begaan ? Moeten de andere wetenschappers die toelaten ? Enzovoort.

Wel maakt U eens de transitie van dit verhaal naar dit debat.

Misschien verkent U zo onbeheerde zones onder Uw hersenpan.
En als rood groen was, is blauw geel.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 00:00   #753
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is alvast aan Uw uitspraken niet te merken.

En wat mij betreft, is het antwoord inhoudelijk niet van belang.
neen dus
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 08:25   #754
Zwitser

Standaard

Citaat:
[i]Nemen we even aan dat er geen waterstofbom was. En een wetenschapper wenst onderzoek te doen naar de waterstofbom, en verzekert dat er totaal geen gevaar is. Dat bij een ontploffing van deze bom, er een grote massa water zal ontstaan door supersnelle reactie van waterstof met de aanwezige elementen in de lucht. Dat zijn onderzoek menswaardig is, want hij zal niet alleen branden kunnen blussen, maar ook nog eens regen brengen op plaatsen waar het nodig is.
Dat jij geen flauw benul hebt van wat een waterstofbom is, is iets wat we alvast niet hoeven aan te nemen...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 08:29   #755
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moet niet de technologie begrijpen om tot het ethisch antwoord te komen. Ik ga een verhaaltje voor de kindjes vertellen, misschien dat het er beter ingaat.

Nemen we even aan dat er geen waterstofbom was. En een wetenschapper wenst onderzoek te doen naar de waterstofbom, en verzekert dat er totaal geen gevaar is. Dat bij een ontploffing van deze bom, er een grote massa water zal ontstaan door supersnelle reactie van waterstof met de aanwezige elementen in de lucht. Dat zijn onderzoek menswaardig is, want hij zal niet alleen branden kunnen blussen, maar ook nog eens regen brengen op plaatsen waar het nodig is.

De vraag die men stelt is, als er een hoop andere wetenschappers wijzen naar de potentiële gevolgen. Naar de gevaren, naar de apocalyptische gevolgen.

Maar als de wetenschapper betaalt is door Al Qaida, en de regering is Al Qaida. En de regering laat de wetenschapper begaan ofwel uit dommeheid, ofwel omdat ze ook denken er commercieel voordeel uit te halen, ofwel ze
misschien wel die bom kunnen gebruiken, goed dan ook.

Wel in dit alles, moet het volk dan zomaar de wetenschapper laten begaan ? Moeten de andere wetenschappers die toelaten ? Enzovoort.

Wel maakt U eens de transitie van dit verhaal naar dit debat.

Misschien verkent U zo onbeheerde zones onder Uw hersenpan.
Jij hebt DUIDELIJK niet het MINSTE idee wat een "waterstofbom" eigenlijk is, anders zou je verhaaltje er helemaal anders uitzien. Dat je te dom bent om dat te beseffen, maar toch op hoger niveau wil mee debatteren, is eigenlijk hilarisch. Maar gelukkig voor jou besef je zelfs dat niet, want anders zocht je wel een steen om tien jaar onder weg te kruipen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 08:32   #756
Zwitser

Standaard

<deleted>
... repeat ...

Laatst gewijzigd door Zwitser : 2 juni 2011 om 08:33.
Oud 2 juni 2011, 08:33   #757
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Hoe kan jij volhouden dat multinationals zich op een manier gedragen die hun eigen bestaan (en winstgevendheid) in het gedrang zou brengen.

En waarom is dat een probleem? Mag een bedrijf niet proberen meer winst te maken met betere producten?
Ik had het over de kleine boer, die maakt ook meer winst met ggo-zaad.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 2 juni 2011, 08:34   #758
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik had het over de kleine boer, die maakt ook meer winst met ggo-zaad.
Bij een herlezing van mijn antwoord merkte ik ook dat ik je volledig verkeerd begrepen had. Sorry.
... repeat ...
Oud 2 juni 2011, 08:37   #759
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Bij een herlezing van mijn antwoord merkte ik ook dat ik je volledig verkeerd begrepen had. Sorry.
Geen probleem

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 2 juni 2011, 08:54   #760
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel...het stelletje vandalen kan zich aan een gepeperde rekening verwachten,(want verschillende partijen hebben zich burgerlijke partij gesteld)en diegenen die gevochten hebben met de flikken riskeren ook nog eens een paar maanden brommen.

gerechtigheid zal geserveerd worden.....geweldplegingen moeten ALTIJD bestraft worden,of we kunnen evengoed onze rechtsstaat opdoeken..

Ik vraag mij overigens af of die overvallers congé genomen hebben op hun werk of.....*slecht karakter van kelt komt boven"*...dat het hier gaat om mensen die geld krijgen van de overheid,en ondertussen,hulpvaardig als steeds, andere overheidsprojekten om zeep proberen te helpen.

Laatst gewijzigd door kelt : 2 juni 2011 om 08:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be