Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2011, 18:04   #8281
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Nogmaals ik heb niks tegen de relatie zelf, maar ik vind gewoon dat 'homoseksualiteit' en 'huwelijk' niet samen gaan, en daar hoef je niet noodzakelijk religieuze standpunten voor te hebben. Inderdaad ook vanwege geschiedkundige argumenten kan je erop tegen zijn. Ik vind gewoon dat het nu niet meer is zoals het oorspronkelijk bedoeld is.
Onzin. Het huwelijk was oorspronkelijk een contract tussen twee partners en dat is het nu nog steeds.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 18:11   #8282
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nogmaals ik heb niks tegen de relatie zelf, maar ik vind gewoon dat 'homoseksualiteit' en 'huwelijk' niet samen gaan, en daar hoef je niet noodzakelijk religieuze standpunten voor te hebben. Inderdaad ook vanwege geschiedkundige argumenten kan je erop tegen zijn. Ik vind gewoon dat het nu niet meer is zoals het oorspronkelijk bedoeld is.
Je kan via geschiedkundige argumenten ook voor slavernij zijn. Tradities veranderen nu eenmaal, het huwelijk is daar geen uitzondering op en is daar ook niet van gespaard gebleven.
Oud 2 juni 2011, 18:12   #8283
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude87 Bekijk bericht
Zou de wetenschap dat dit anderen gelukkig maakt je kunnen overtuigen? Amerikanen vinden frieten met mayonaise niet samengaan (als we pulp fiction mogen geloven), maar dat wil toch niet zeggen dat wij dat wel naar waarde weten te schatten!
Nou ja, het is allang legaal in Nederland en Belgie dus als ze met elkaar willen trouwen dan doen ze maar. Zo erg vind ik het nu ook weer niet
Maar voor mij is het een verbintenis tussen man en vrouw en voor anderen een verbintenis tussen twee personen.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 18:15   #8284
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou ja, het is allang legaal in Nederland en Belgie dus als ze met elkaar willen trouwen dan doen ze maar. Zo erg vind ik het nu ook weer niet
Maar voor mij is het een verbintenis tussen man en vrouw en voor anderen een verbintenis tussen twee personen.
Het is alles normaal vandaag de dag, zelfs een kind in het buitenland gaan kopen is normaal geworden.
Oud 2 juni 2011, 18:18   #8285
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is alles normaal vandaag de dag, zelfs een kind in het buitenland gaan kopen is normaal geworden.
Een kind kopen ? Ja ik heb verhalen gehoord van dat soort gevallen in Brazilie en Nepal, en ongetwijfeld nog een aantal andere landen. Vreselijk is dat
Ook al ben je nog zo arm, je eigen kind gaan verkopen
Oud 2 juni 2011, 18:31   #8286
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Raf;

Citaat:
Geen gelijke rechten dus...
Ik ben dús wel voor volledige financiele rechten van gelijke geslachtigen.
Citaat:
Er is geen objectieve reden om een andere aanpak te verantwoorden. Daarom is het discriminatie.
Toch wel. Ik vind het niet vreemd dat een afwijkende/alternatieve sexuele geaardheid een andere aanpak verdient. Onderscheid maken is niet altijd discriminatie als dat onderscheid terecht is.
Citaat:
Flauwe kul. Mensen met gelijke interesses zoeken nu eenmaal elkaars gezelschap. Mensen met een interesse voor voetbal, hebben ook hun eigen bars en feestjes. Dat heeft hoegenaamd niets te maken met gelijke rechten of het gebrek daaraan.
Maar die gayparades zijn toch niet nodig vind ik, het is niet nodig om speciaal trots te zijn voor een kenmerk waar je niks voor heb moeten doen. Stel dat er een paar blanken een ''White Pride'' willen organiseren of zwarte mensen een ''Black Pride''. Dan zou dat zogezegd racistisch zijn. Het is even onzinnig om trots te zijn voor je sexuele voorkeur als voor je huidskleur, vind ik. Ook aparte Olympische Spelen voor homo's vind ik onzinnig. Wat belet hun om mee te doen aan de normale spelen ?
Oud 2 juni 2011, 18:32   #8287
St Germain Tourist
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het is niet omdat homoseksuelen met elkaar geen kinderen kunnen verwekken, dat er geen kinderen kunnen zijn, weze het uit een vorige relatie of geadopteerd. Voor lesbische vrouwen is er overigens überhaupt geen probleem om aan kinderen te komen. Die kinderen verdienen op zijn minst dezelfde juridische omkadering die andere kinderen krijgen. Daarom alleen al is het niet meer dan elementaire logica dat het huwelijk wordt opengesteld voor homoseksuelen.
Raf: toegegeven, hier heb je wel een punt
Oud 2 juni 2011, 18:34   #8288
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kind kopen ? Ja ik heb verhalen gehoord van dat soort gevallen in Brazilie en Nepal, en ongetwijfeld nog een aantal andere landen. Vreselijk is dat
Ook al ben je nog zo arm, je eigen kind gaan verkopen
Het ging om een Oekraïense draagmoeder. In hoeverre armoede daar iets mee te maken heeft, is niet duidelijk. Zij wist op voorhand waar ze aan begon en heeft haar deel van de overeenkomst ook netjes nagekomen, net zoals het homokoppel dat het kind wou adopteren. Het was een volstrekt idiote wetgeving die bijna roet in het eten gooide. Gelukkig is het allemaal in orde gekomen en is het kind nu bij zijn twee papa's, waar het thuishoort.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 juni 2011, 18:37   #8289
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging om een Oekraïense draagmoeder. In hoeverre armoede daar iets mee te maken heeft, is niet duidelijk. Zij wist op voorhand waar ze aan begon en heeft haar deel van de overeenkomst ook netjes nagekomen, net zoals het homokoppel dat het kind wou adopteren. Het was een volstrekt idiote wetgeving die bijna roet in het eten gooide. Gelukkig is het allemaal in orde gekomen en is het kind nu bij zijn twee papa's, waar het thuishoort.
Mensenhandel.
Oud 2 juni 2011, 18:41   #8290
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. Ik vind het niet vreemd dat een afwijkende/alternatieve sexuele geaardheid een andere aanpak verdient. Onderscheid maken is niet altijd discriminatie als dat onderscheid terecht is.
Dat klopt. Dan rest nog de vraag wat er terecht is aan het onderscheid tussen homo- en heteroseksuelen wat betreft het burgerlijk huwelijk.

Citaat:
Maar die gayparades zijn toch niet nodig vind ik, het is niet nodig om speciaal trots te zijn voor een kenmerk waar je niks voor heb moeten doen.
Dat zou ik niet durven zeggen. Het gaat niet zozeer om het trots zijn om dat kenmerk, dan wel het ervoor uitkomen en zijn leven te leven naar dat kenmerk. Voor iedere homoseksuele persoon is dat een innerlijke emotionele strijd. Voor sommigen een strijd die ze jammer genoeg niet aankunnen. Zelfmoord is nog altijd de belangrijkste doodsoorzaak onder jonge homoseksuelen. Daarom alleen al heeft de gay parade zijn "nut", al is het maar om aan die jonge homoseksuelen te laten zien dat ze niet alleen zijn en dat ze zich nergens voor hoeven te schamen.

Citaat:
Stel dat er een paar blanken een ''White Pride'' willen organiseren of zwarte mensen een ''Black Pride''. Dan zou dat zogezegd racistisch zijn. Het is even onzinnig om trots te zijn voor je sexuele voorkeur als voor je huidskleur, vind ik. Ook aparte Olympische Spelen voor homo's vind ik onzinnig. Wat belet hun om mee te doen aan de normale spelen ?
Niets. Zoals ook niets heteroseksuelen belet om mee te doen aan de gay games. Het doel is juist om te laten zien dat er veel homoseksuele atleten zijn. De sportwereld is immers nog een van de laatste bastions waar homoseksualiteit een taboe is.

Citaat:
Oud 2 juni 2011, 18:41   #8291
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mensenhandel.
Dramaqueen.

Citaat:
Oud 2 juni 2011, 18:56   #8292
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dramaqueen.
Mensen, die in het buitenland, buiten elke wettelijke regeling om, op bestelling gemaakt worden en afgeleverd worden in het weeshuis tot de betalende klant het kind kan komen halen, het doet toch enigszins aan mensenhandel denken Raf.
Oud 2 juni 2011, 19:01   #8293
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan begrijpen dat een vrouw als ze ongewenst zwanger is haar kind afstaat, eventueel aan een homokoppel. Ik zou zelf nooit een kind kunnen afstaan maar er zijn situaties die om begrip vragen.
Maar om zich zwanger te laten maken en een kind te dragen enkel en alleen om het na de geboorte te verkopen daar heb ik ook maar één woord voor : mensenhandel.
Oud 2 juni 2011, 19:05   #8294
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik moet hier voor een stuk Xeno bijtreden.
Een kind is geen absoluut recht. Een kind heeft wel rechten maar kan geen voorwerp uitmaken van een eis.
Het belang van het kind moet steeds centraal staan, commercieel draagmoederschap lijkt me geen must voor de identiteitsvorming van een kind, noch van de draagmoeder.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 21:03   #8295
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ah, dus mensen die om de een of andere reden geen kinderen kunnen of willen krijgen mogen ook al niet trouwen.
Toch wel hoor...
Dan luidt het argument plots dat die mensen ( zolang het een heterofiel stel betreft ) tenminste de potentiële procreatie bij andere hetero-koppels hoog houden.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2011, 21:09   #8296
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is nu eenmaal "rechtse" logica.
Dát heb je dan toch mis hoor ...
'rechtse logica' bezielt nu eenmaal dat de ongewenste consequenties volgende uit een normale logica plots genegeerd worden of als gedoogde uitzondering worden beschouwd
Oud 2 juni 2011, 21:17   #8297
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah voila.... iedereen tevreden dus
Oud 2 juni 2011, 21:23   #8298
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Toch wel hoor...
Dan luidt het argument plots dat die mensen ( zolang het een heterofiel stel betreft ) tenminste de potentiële procreatie bij andere hetero-koppels hoog houden.
AH, just, heel logisch.
Oud 2 juni 2011, 21:23   #8299
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'De seksuele geaardheid is de aard van de amoureuze betrekkingen of erotische verlangens van een persoon.'
Maar dat bedoelde je immers niet
Anders moet de wethouder inderdaad in de slaapkamer gaan kijken daar waar het hier eenvoudig zou kunnen door een op gekleefd labeltje M of V ?

En dat maakt het nog altijd niet gegrond ( onderscheid in behandeling dus) omdat het onderscheid terecht ( onmiskenbaar ) zou zijn
Oud 2 juni 2011, 21:29   #8300
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. Het huwelijk was oorspronkelijk een contract tussen twee partners en dat is het nu nog steeds.
Van onzin gesproken kan deze wel tellen, vind ik.

Maar het illustreert wel mooi hoe jij, als homo, verkeerdelijk over het huwelijk denkt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 juni 2011 om 21:31.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be