Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juni 2011, 07:27   #201
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ah? Dus omdad get maar een vorum iz, moeden we onze daal maar verwaerlozen? Sorry, maar dat pakt bij mij niet meer. Wie in informele situaties fouten aan de lopende band schrijft, zal dat daarbuiten ook doen.
En dan? Moet jij daar een boterham minder om eten???
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2011, 08:11   #202
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
En dan? Moet jij daar een boterham minder om eten???
Is geld dan werkelijk het enige waar mensen als jij wakker van liggen? Eigenwaarde, zegt je dat niets?
SDG is offline  
Oud 5 juni 2011, 08:12   #203
EddyBal

Standaard

Citaat:
Is geld dan werkelijk het enige waar mensen als jij wakker van liggen? Eigenwaarde, zegt je dat niets?
Wel je EIGEN waarde ligt dan voor JOU in JOUW taalgebruik, NIET in dat van een ander.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2011, 08:26   #204
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien je mocht denken dat ik een Belgicist ben, dan zit je er wel lelijk naast.
hun leuze is: wie niet onvoorwaardelijk voor ons is; is tegen ons.

Ik zie dat SDG genuanceerd probeert te denken; maar bij flaminganten pakt dat niet hoor.
of vlieg je meteen in het andere kamp.
Ze kennen alleen maar 2 kampen; een tussenweg bestaat niet.
azert is offline  
Oud 5 juni 2011, 08:28   #205
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

Ik zie dat SDG genuanceerd probeert te denken; maar bij flaminganten pakt dat niet hoor.
100% waar.

2 X.
Henri1 is offline  
Oud 5 juni 2011, 08:28   #206
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Mooi zo ,kijk eens wat een arrogantie ook alweer,dank u meneer...

Zulke mensen zoals u met zo een pretentie hebben wij écht nodig om het land sneller te kunnen splitsen...

U dient waarlijk de Vlaamse zaak,en u beseft het geeneens...
lap, nog een die kennis maakt met "Wie niet onvoorwaardelijk voor ons is, is tegen ons".
azert is offline  
Oud 5 juni 2011, 08:29   #207
EddyBal

Standaard

Citaat:

Yep, orangist of belgicist.

Gelukkig zijn er nog normale Vlamingen ook.
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2011, 08:59   #208
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn 2 gebieden in West-Europa waar de gesproken taal heel ver van de standaardtaal staat en dat is Vlaanderen en Duits-Zwitserland.Van Zwitserland zou je dat nog kunnen begrijpen want het Duitse taalgebied is zeer groot (alhoewel: het FRans van Zwitserl is +/- zoals het Frans in Frankrijk).
In VL kun je dat moeilijker snappen, het taalgebied is erg klein en toch heb je het knap lastig om te mensen te begrijpen als anderstalige die de standaardtaal geleerd heeft. Zeker geen reclame voor je taal.

Lijkt op Apple: daar is maar 1 versie van en daardoor succesvol.
Android: zeker niet slecht maar veel versies waardoor de mensen toch wat afkerig staan.

De zoveelste zaak waar jij een uitspraak over doet zonder dat jij goed op de hoogte bent. Ik neem namelijk niet aan dat je taal -en letterkunde hebt gestudeerd.
stropdrager is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:02   #209
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht

De zoveelste zaak waar jij een uitspraak over doet zonder dat jij goed op de hoogte bent. Ik neem namelijk niet aan dat je taal -en letterkunde hebt gestudeerd.
zijt gij dan in het bezit van een diploma taal- en letterkunde?
En het hangt er dan nog vanaf welke taal- en letterkunde.
azert is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:04   #210
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Niet nodig, dat is al altijd een aparte taal geweest.

Wat is taal. Taal is niets meer of minder dan een communicatie middel. Communiceren Antwerpenaren of Limburgers niet soms, in het Antwerps of in het Limburgs?
Dit soort zaken lees ik ook heel vaak op het forum van Le Soir. Denk daar maar eens over na.
stropdrager is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:06   #211
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
zijt gij dan in het bezit van een diploma taal- en letterkunde?En het hangt er dan nog vanaf welke taal- en letterkunde.
Kortom, je was opnieuw uit je duim aan het zuigen.
stropdrager is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:15   #212
EddyBal

Standaard

Citaat:
Dit soort zaken lees ik ook heel vaak op het forum van Le Soir. Denk daar maar eens over na.
Ben jij een van die idioten die zich dat voordeel laat aannaaien als een nadeel? Dat wij hier onbegrijpelijke dialecten spreken en dat men daarom geen standaard Nederlands moet leren?

De rijkdom die we hebben aan dialecten , waar je nergens op aarde zoveel verschillen vind zoals hier in Vlaanderen: elke 5km² zijn eigen variant, maakt dat ons gehoor gescherpt wordt om onderscheid te kunnen maken in al die rijkdom van klankvarianten. Het is dan ook de grootste reden waarom Vlamingen zo makkelijk andere talen aanleren: wij worden geboren op een plaats waar men eigenlijk ALLE mogelijke klanken (enkele speciale uitgezonderd) die in de wereld worden uitgestoten om een plaatselijke taal te wormen, terugvind in het dagelijkse leven.

Zij die dus kappen op onze dialecten, op ons verkavelingsvlaams en consoorten, zijn IDIOTEN die gewoon te dom zijn om te beseffen welk een rijkdom we daardoor bezitten. Zij die daardoor het standaard Nederlands als vluchtmiddel gebruiken om "een grote taal" te vormen, zijn gewoon bangeschijters die eigenlijk de franstaligen gelijk geven en liever hun eigenheid verliezen, ja zelfs Vlaanderen, willen verloochenen en liever hollander zijn dan Vlaming, omdat ze zich eigenlijk schamen voor die dingen waar we net fier mogen op zijn.

Wees Vlaming: spreek Vlaams!
EddyBal is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:17   #213
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Yep, orangist of belgicist.

Gelukkig zijn er nog normale Vlamingen ook.
Het is wel grappig om vast te stellen dat Vlaamse belgicisten en Vlaams-nationalisten er alles aan doen om te ontkennen dat we Nederlands spreken of schrijven.

Vlaams-nationalisten en belgicisten hebben meer gemeen dan ze denken.

En ja, de tijd dat ik mezelf als Vlaams-nationalist beschouwde, ligt al een tijdje achter me.
stropdrager is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:22   #214
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, je was opnieuw uit je duim aan het zuigen.
moet je daar een diploma voor hebben? Anders ken je daar niets van, is je besluit?
azert is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:26   #215
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ben jij een van die idioten die zich dat voordeel laat aannaaien als een nadeel? Dat wij hier onbegrijpelijke dialecten spreken en dat men daarom geen standaard Nederlands moet leren?

De rijkdom die we hebben aan dialecten , waar je nergens op aarde zoveel verschillen vind zoals hier in Vlaanderen: elke 5km² zijn eigen variant, maakt dat ons gehoor gescherpt wordt om onderscheid te kunnen maken in al die rijkdom van klankvarianten. Het is dan ook de grootste reden waarom Vlamingen zo makkelijk andere talen aanleren: wij worden geboren op een plaats waar men eigenlijk ALLE mogelijke klanken (enkele speciale uitgezonderd) die in de wereld worden uitgestoten om een plaatselijke taal te wormen, terugvind in het dagelijkse leven.

Zij die dus kappen op onze dialecten, op ons verkavelingsvlaams en consoorten, zijn IDIOTEN die gewoon te dom zijn om te beseffen welk een rijkdom we daardoor bezitten. Zij die daardoor het standaard Nederlands als vluchtmiddel gebruiken om "een grote taal" te vormen, zijn gewoon bangeschijters die eigenlijk de franstaligen gelijk geven en liever hun eigenheid verliezen, ja zelfs Vlaanderen, willen verloochenen en liever hollander zijn dan Vlaming, omdat ze zich eigenlijk schamen voor die dingen waar we net fier mogen op zijn.

Wees Vlaming: spreek Vlaams!
Vlaams spreken? Waarom zijn we dan nu in het Nederlands aan het communiceren? Trouwens, wat is dat Vlaams?

Misschien heb je het nog niet gemerkt; maar er wordt steeds minder dialect gesproken in Vlaanderen. Er zijn nog maar weinig jongeren die dialect kunnen (ik kan het ook niet). Dat heeft ook te maken met de verhoogde mobiliteit. Veel Vlamingen wonen, studeren of werken tijdens hun leven nu eenmaal in verschillende provincies of regio's. De tijd dat het leven zich onder de eigen kerktoren afspeelde, is definitief voorbij.

Het heeft eigenlijk ook geen enkele zin om een plaatselijk dialect le leren, die ze in het volgende dorp toch niet meer spreken.
stropdrager is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:32   #216
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
moet je daar een diploma voor hebben? Anders ken je daar niets van, is je besluit?
Je kan natuurlijk altijd aan zelfstudie doen. Maar ik denk niet dat je dat doet, zeker als ik jouw eerdere berichten op dit forum lees.

Blijkbaar ben je namelijk niet op de hoogte dat er in Nederland ook dialecten zijn die een stuk verder afwijken van het algemeen Nederlands dan sommige dialecten die in Vlaanderen worden gesproken.
stropdrager is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:34   #217
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan natuurlijk altijd aan zelfstudie doen. Maar ik denk niet dat je dat doet, zeker als ik jouw eerdere berichten op dit forum lees.

Blijkbaar ben je namelijk niet op de hoogte dat er in Nederland ook dialecten zijn die een stuk verder afwijken van het algemeen Nederlands dan sommige dialecten die in Vlaanderen worden gesproken.
Ik ben vaak in Nederland en je wordt er altijd in het AN aangesproken. Hun & ons accent zorgt wel eens voor wat verwarring.
azert is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:34   #218
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

"De media doet alles wat mogelijk is om regeerakkoord nogmaals te verhinderen" was en is nog steeds de titel van deze draad.

(Er staat wel een fout in deze titel: 'de media' is de meervoudsvorm van 'het medium', het werkwoord moet eveneens de meervoudsvorm krijgen: 'doen' dus.)

We kunnen 'taal' ook als een medium beschouwen, maar het zou me toch ten zéérste verbazen mocht blijken dat 'de taal' (of 'de talen') alles doen wat mogelijk is om regeerakkoord nogmaals te verhinderen.

Mag ik voorstellen dat we de discussie vanaf nu terug over 'de media' laten gaan?

Ik zou om te (her)beginnen graag mijn tot nu toe onbeantwoord gebleven vraag aan de draad-starter herhalen:

"Over wélke media zullen we het eens hebben?"

Over de gesubsidieerde of over de zichzelf bedruipende?

Over radio en TV, over de kranten en tijdschriften, over de 'nieuwe' (lees: 'elektronische') media?

Over de Nederlandstalige, over de Franstalige, over de anderstalige?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 5 juni 2011 om 09:35.
djimi is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:40   #219
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben vaak in Nederland en je wordt er altijd in het AN aangesproken. Hun & ons accent zorgt wel eens voor wat verwarring.
Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat er in Nederland geen dialecten worden gesproken. Sommige dialecten wijken ver af van het AN.
stropdrager is offline  
Oud 5 juni 2011, 09:43   #220
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt. Maar dat wil niet zeggen dat er in Nederland geen dialecten worden gesproken. Sommige dialecten wijken ver af van het AN.
maar die worden vooral in informele omstandigheden gebruikt; terwijl in Vlaanderen tussentaal de norm is.
In Ned-Limburg kom ik zelden, maar daar heb je meer kans dat Limburgs gebruikt wordt; maar Limburgs zou je ook als een aparte taal kunnen beschouwen.
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be