Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2011, 05:04   #601
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Koffie, alcohol, cola, chocolade, tabak,... veranderen je geestestoestand en zijn dus drugs.
Bullshit van de bovenste plank..een krop sla en een maaltijd in het algemeen veranderen ook uw 'chemische' gemoedstoestand...

Personen die een tas koffie op een hoop gooien met een shot heroine zijn het niet waard van een debat aan te gaan over drugs...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 05:09   #602
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
De definitie van drugs houdt geen rekening met zaken als hoeveelheid en effect. Het is een algemene benaming voor een reeks chemicaliën die lichaam of geest beïnvloeden. Taal is precies ook niet uw sterkste kant.

Als u ontkent dat caffeïne een drug is, dan bent u simpelweg niet in staat een eerlijke discussie te voeren over drugs.

Het is geen insinuatie dat praktisch iedereen druggebruiker is, dat is de realiteit. U ontkent gewoon dat bepaalde legale zaken ook drugs zijn om uw verwrongen beeld erover te verantwoorden.

En hier laat ik het bij.
Einde debat..dankzij zo een kommaneukerij die buiten elke werkelijkheid staat zal cannabis nooit of te nimmer gelegaliseerd worden...dat stoot redelijke mensen die open staan voor een redelijk debat volledig af..

Als u ontkent dat er geen duidelijke onderscheid moet gemaakt worden tussen de ingenomen hoeveelheid van een stof en het (meetbaar) effect daarvan bent U niet in staat om een redelijk debat over drugs te voeren...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 juni 2011 om 05:12.
Oud 10 juni 2011, 05:32   #603
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Als je niet te hard op mijn zenuwen werkt

bv

ik zeg je toch dat ik nooit gewerkt zou hebben in de drugindustrie

kom jij dan af met:

Nu begrijp ik wat je bedoelde. bedankt om het toch nog uit te leggen.
Je wil dus niet werken in café's, brouwerij, drankcentrale,...
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 05:34   #604
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Bullshit van de bovenste plank..een krop sla en een maaltijd in het algemeen veranderen ook uw 'chemische' gemoedstoestand...

Personen die een tas koffie op een hoop gooien met een shot heroine zijn het niet waard van een debat aan te gaan over drugs...
Koffie, chocolade en suiker zijn niet te onderschatten consumptiemiddelen beste.
Wat doet een dagelijks glas cola bij kinderen? Liters red bull?

Natuurlijk moet je het woord drugs even ruim nemen en niet direct in link met heroïne. Drugs zijn het beste wat de mens overkomen is. Wat zou de maatschappij voorstellen als Eva ons de vrucht niet aanbod?

Wat zou muziek waard zijn zonder drugs haar bijdrage?
Hoe moet het voelen tussen 5000 man high together high on legal endorfine in the mind op deze schijf?
http://www.youtube.com/watch?v=EE7CXZ1Lyu4

Genesis 1:29 het staat in onze genesis.

Dat je moeilijk kan doen over drugs met een enorme impact zoals heroïne vind ik heel aanneembaar. Ik volg stiekem de stelling mee. Geruststelling is dat het overgrote aantal van gebruikers sowieso niet geïnteresseerd is naar heroïne.
Tuurlijk spelen velen met drugs, maar heroïne is niet meer spelen ermee. Dat is problemen opzoeken.
Maar waarom doen wij zo moeilijk over paar planten mensen? Wat schimmelsoorten waarvan ge dingen beetje anders gaat bezien zijn ook al zo'n taboe. DMT is DE molecule die het al omvat. Die je overal tegenkomt, je maakt het 's nachts aan en gaat aan het dromen.
We are on drugs every night baby. Toch is het verboden DMT te extracteren en te roken. Toch is het meer aanwezig in ieders omgeving dan je zou vermoeden.

Er kan toch op dat vlak wat veranderen. Kijk wat ze ons en de wereld aandoen! Spreek deze toch niet na. Teer op wat je zelf ziet en hoort.

Laatst gewijzigd door Alienation : 10 juni 2011 om 05:36.
Alienation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2011, 05:34   #605
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Een beetje zoals geen sigaretten en alcohol aan minderjarigen verkopen ? En die sturen dan hun meerderjarige vrienden om de boodschap te doen...
Je beseft toch wel dat dat ongelofelijk naïef is wat je daar voorstelt ?!
Ik besef dat je dat nooit voor de 100% kan afdwingen, maar toch stukken meer dan wanneer het in handen blijft van straatdealers.

Met de rest van mijn post ga je akkoord?

Laatst gewijzigd door artisjok : 10 juni 2011 om 05:35.
Oud 10 juni 2011, 05:34   #606
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu begrijp ik wat je bedoelde. bedankt om het toch nog uit te leggen.
Je wil dus niet werken in café's, brouwerij, drankcentrale,...
Dat is het punt, de rest is maar bijzaak..
Oud 10 juni 2011, 05:40   #607
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Koffie, chocolade en suiker zijn niet te onderschatten consumptiemiddelen beste.
Wat doet een dagelijks glas cola bij kinderen? Liters red bull?

Natuurlijk moet je het woord drugs even ruim nemen en niet direct in link met heroïne. Drugs zijn het beste wat de mens overkomen is. Wat zou de maatschappij voorstellen als Eva ons de vrucht niet aanbod beste?

Wat zou muziek waard zijn zonder drugs haar bijdrage?Hoe moet het voelen tussen 5000 man high together high on legal endorfine in the mind op deze schijf?
http://www.youtube.com/watch?v=EE7CXZ1Lyu4

Genesis 1:29 het staat in onze genesis.

Dat je moeilijk kan doen over drugs met een enorme impact zoals heroïne vind ik heel aanneembaar. Ik volg stiekem de stelling mee. Geruststelling is dat het overgrote aantal van gebruikers sowieso niet geboeid is naar heroïne.
Tuurlijk spelen velen met drugs, maar heroïne is niet meer spelen ermee. Dat is problemen opzoeken.
Maar waarom doen wij zo moeilijk over paar planten mensen? Wat schimmelsoorten waarvan ge dingen beetje anders gaat bezien zijn ook al zo'n taboe. DMT is DE molecule die het al omvat. Die je overal tegenkomt, je maakt het 's nachts aan en gaat aan het dromen.
We are on drugs every night baby. Toch is het verboden DMT te extracteren en te roken.

Er kan toch op dat vlak wat veranderen. Kijk wat ze ons en de wereld aandoen! Spreek deze toch niet na. Teer op je zelf ziet en niet hoort.
Mozart..Handel...La esterella muziek zonder drugs

Voor de rest is het een klassieke stropop redenering..ook alcohol wordt door het lichaam aangemaakt in de darmen en toch is dit voor geen enkele zinnige mens een excuus om al alcohol te schenken aan kleine kinderen..waarom ? omdat de HOEVEELHEID ahet sleutelwoord is...
Oud 10 juni 2011, 05:42   #608
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik gooi dat niet op één hoop; maar die stoffen hebben een gemeenschappelijke naam.
Koffie is oppeppend. Waarom zou dat geen drug zijn? Als koffie geen drug is, is speed ook geen drug.

Die stoffen zijn niet even schadelijk en verslavend. Daarom werd dit in een grafiek gezet.
Oud 10 juni 2011, 05:44   #609
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Het schijnt dat men pralines ongestraft mag 'gebruiken'...

Velen begrijpen dan ook niet waarom het gebruik van wiet dan niet wordt gelegaliseerd... Zelfs als men meer dan 7 dagen per week gebruikt...

Eerlijk gezegd... ik begrijp dat ook niet...
Ik blow ook al meer dan enkele jaren dagelijks.
Voor ik naar mijn werk vertrek, onderweg naar het werk, na mijn werk, onderweg naar huis, als ik thuiskom, voor ik ga slapen, als ik optsta, voor ik ga eten, voor ik mij klaarmaak om te werken en de cirkel is rond.
So fucking what?
Oud 10 juni 2011, 05:49   #610
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Mozart..Handel...La esterella muziek zonder drugs

Voor de rest is het een klassieke stropop redenering..ook alcohol wordt door het lichaam aangemaakt in de darmen en toch is dit voor geen enkele zinnige mens een excuus om al alcohol te schenken aan kleine kinderen..waarom ? omdat de HOEVEELHEID ahet sleutelwoord is...
mijne quote is ge edit want had lange nacht en die moest ik effe verdampen.
Ja maar door die hoeveelheid leren ze wel de smaak van drank kennen.
Waarom de kinderen niet laten drinken en een voorbeeldfunctie aannemen? Zo denk ik er tegenwoordig over. Drank kan echt het allerslechtste in mensen bovenhalen. En daar hangen mensen onbewust ook aan vast.
Want de afhankelijkheid van alcohol is dikwijls aanwezig zonder het zelf op te merken. Mensen die regelmatig iets drinken merken daar niets van. Maar zeg toch maar eens altijd neen tegen een alcoholisch drankje. U zult zien, tga u pijn doen.
Tienermeisjes horen het al sowieso niet te drinken. Onze generatie verloederd van ik zo'n beetje.
Als ge de vrouwen van vroeger ziet en nu. Die van vroeger konden kleren maken, perfect strijken enzovoort.
Nu zijn we allemaal tamzakken afhankelijk van wat ze ons aanbieden. Slaves we are
Oud 10 juni 2011, 06:00   #611
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gooi dat niet op één hoop; maar die stoffen hebben een gemeenschappelijke naam.
Koffie is oppeppend. Waarom zou dat geen drug zijn? Als koffie geen drug is, is speed ook geen drug.

Die stoffen zijn niet even schadelijk en verslavend. Daarom werd dit in een grafiek gezet.
Koffie hoort niet thuis in een debat over de eventuele legalisatie van verboden substanties..simpel..

Citaat:
De gekweekte soorten sla bevatten – zij het in wat mindere mate dan de wilde soorten – in hun melksap het lactucarium. Deze stof zou een zwak pijnstillende, kalmerende en enigszins slaapverwekkende werking hebben.
ik begrijp heel goed dat er buiten de verboden stoffen nog honderden andere stoffen zijn die een (lichte) invloed hebben op de geest...maar mij een mededruggebruiker noemen omdat ik een kop koffie drink om zo heroine en cocaine of crack verteerbaarder te maken voor legalisatie pakt geen verf bij mij..
Oud 10 juni 2011, 06:03   #612
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
mijne quote is ge edit want had lange nacht en die moest ik effe verdampen.
Ja maar door die hoeveelheid leren ze wel de smaak van drank kennen.
Waarom de kinderen niet laten drinken en een voorbeeldfunctie aannemen? Zo denk ik er tegenwoordig over. Drank kan echt het allerslechtste in mensen bovenhalen. En daar hangen mensen onbewust ook aan vast.
Want de afhankelijkheid van alcohol is dikwijls aanwezig zonder het zelf op te merken. Mensen die regelmatig iets drinken merken daar niets van. Maar zeg toch maar eens altijd neen tegen een alcoholisch drankje. U zult zien, tga u pijn doen.
Tienermeisjes horen het al sowieso niet te drinken. Onze generatie verloederd van ik zo'n beetje.
Als ge de vrouwen van vroeger ziet en nu. Die van vroeger konden kleren maken, perfect strijken enzovoort.Nu zijn we allemaal tamzakken afhankelijk van wat ze ons aanbieden. Slaves we are
Ge gaat hier niet mee scoren bij het andere geslacht hier..

Voor de rest praat je nog steeds langs me door, je wil het taboe rond DMT minimaliseren door aan te tonen dat wij dit van nature aanmaken en tezelfdertiijd zet je pleidooi neer tegen een andere 'natuurlijke' drug alcohol..
Oud 10 juni 2011, 06:06   #613
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Ge gaat hier niet mee scoren bij het andere geslacht hier..

Voor de rest praat je nog steeds langs me door, je wil het taboe rond DMT minimaliseren door aan te tonen dat wij dit van nature aanmaken en tezelfdertiijd zet je pleidooi neer tegen een andere 'natuurlijke' drug alcohol..
Ik sluit wel af met wij en wil daarmee zeggen dat de jongens niet moeten onderdoen. Maar ne man is en blijft het betere geslacht.

Kijk, het was lange nacht dus ik praat niet expres langs je door.
Ik heb niets tegen alcohol. Ik vind het gewoon vreemd dat tieners zich dronken kunnen voeren en de mensen die drugs willen gebruiken zo nagekeken worden als junkies.
Oud 10 juni 2011, 06:08   #614
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Koffie hoort niet thuis in een debat over de eventuele legalisatie van verboden substanties..simpel..
Koffie hoort thuis in een debat over drugs. Simpel.
Evenals alcohol.
Citaat:
ik begrijp heel goed dat er buiten de verboden stoffen nog honderden andere stoffen zijn die een (lichte) invloed hebben op de geest...maar mij een mededruggebruiker noemen omdat ik een kop koffie drink om zo heroine en cocaine of crack verteerbaarder te maken voor legalisatie pakt geen verf bij mij..
Ik begrijp niet waarom de invloed van koffie en alcohol op de geest moet geminimaliseerd worden.
Oud 10 juni 2011, 06:11   #615
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sluit wel af met wij en wil daarmee zeggen dat de jongens niet moeten onderdoen. Maar ne man is en blijft het betere geslacht.

Kijk, het was lange nacht dus ik praat niet expres langs je door.
Ik heb niets tegen alcohol. Ik vind het gewoon vreemd dat tieners zich dronken kunnen voeren en de mensen die drugs willen gebruiken zo nagekeken worden als junkies.
Wat betreft cannabis is dat alleen wettelijk zo...ik denk dat veel mensen evenveel walging voelen bij een stomdronken figuur dan bij een stoned persoon..zeker als je wat ouder wordt verlies je alle respect voor iemand die zich zwaar laat gaan..
Oud 10 juni 2011, 06:12   #616
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Wat betreft cannabis is dat alleen wettelijk zo...ik denk dat veel mensen evenveel walging voelen bij een stomdronken figuur dan bij een stoned persoon..zeker als je wat ouder wordt verlies je alle respect voor iemand die zich zwaar laat gaan..
Dat is locatie gebonden. De oude garde is nog levendig aanwezig hoor.
Ik denk dat iedereen wel dat filmpje op hln.be gezien heeft zeker? Van die dronken man in Engeland dat ze tot bij hem thuis gefilmd hebben?

Ik vraag mij af wat er moest gebeurd zijn als er jongeren een jointje stonden te rollen.
Oud 10 juni 2011, 06:18   #617
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Anderzijds zijn er veel mensen die stomdronken zeer leuk vinden. Ga eens naar het carnaval in Aalst. Ik bedoel niet de stoet. Blijf erna hangen.

Behalve stomdronken heb je ook dronken, aangeschoten, tipsy, "een beetje los",... Je hebt een hele schaal van toestanden tussen nuchter en stomdronken.
Vanaf welke toestand voel jij walging?
Oud 10 juni 2011, 06:18   #618
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Koffie hoort thuis in een debat over drugs. Simpel.
Evenals alcohol.

Ik begrijp niet waarom de invloed van koffie en alcohol op de geest moet geminimaliseerd worden.
Omdat die invloed (koffie) bijna verwaarloosbaar is tov de nu verboden substanties daarom, maar dat willen die linkse rastakopjes niet verstaan..die blijven mieren neuken omdat dat voor hun een sterk argument lijkt voor legalisatie ...
dezelfde hysterische polarisatie als waarmee ze onlangs een pattattenveld te lijf zijn gegaan, de onkunde om feiten in een juist perspectief te plaatsen, het is voor linkiewinkie extremisten altijd alles of niks..iets is een drug of het is er geen..de capaciteit tot beinvloeding maakt geen bal uit voor hun..
Oud 10 juni 2011, 06:20   #619
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Anderzijds zijn er veel mensen die stomdronken zeer leuk vinden. Ga eens naar het carnaval in Aalst. Ik bedoel niet de stoet. Blijf erna hangen.

Behalve stomdronken heb je ook dronken, aangeschoten, tipsy, "een beetje los",... Je hebt een hele schaal van toestanden tussen nuchter en stomdronken.
Ela nix tegen carnaval ej, tedoemme toch Artisjok
Oud 10 juni 2011, 06:21   #620
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

ohja zeker en vast..voor mij persoonlijk stopt de pret bij een beetje los..maar ik kan perfect ook nog door een deur met iemand die af en toe een jointje rookt..ik beschouw hem/haar zeker niet als een walgelijke junkie

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 juni 2011 om 06:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be