Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2011, 20:12   #781
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maar DRUGS ZAL EERST NOG DE OORLOG MOETEN WINNEN TEGen de confessionelen.

Dat is het grootste homogene machtsblok dat nooit gaat wijken
Het zijn natuurlijk hoofdzakelijk zij die heilig geloven aan de " zonde" van drugverslaving die de legalisering tegenhouden.
Ze geloven niet zozeer in de "zonde" van de drugsverslaving (dat is namelijk een ziekte zoals iedere andere verslaving), eerder in de door waanideeën ingegeven angsten zoals "het gebruik zal stijgen", "het zal verkocht worden in de winkels waar wij met de kindjes komen", "het gebruik zal zich verplaatsen naar de openbare ruimte", etc.
Oud 11 juni 2011, 20:21   #782
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Daar beslissen ze toch zelf over eens ze volwassen zijn. Raadt u vrienden die graag een pint drinken (ik zeg maar iets) ook steeds aan om te stoppen? Ik denk dat ze u rap beu gehoord zullen zijn.
Ik zou het mijn kinderen alleszins afraden...
Zeker nadat ik gezien heb wat drugs met 2 kinderen van vrienden/kennissen gedaan heeft...

Laatst gewijzigd door freelancer : 11 juni 2011 om 20:21.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 20:24   #783
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Afraden zou U het alleszins niet doen?
------------------------------------------------------------
Kunnen ze de uwe verdamper dan eventueel gebruiken of moeten ze een nieuwe aanschaffen?
Ik zou mijn kinderen de verdamper alleszins aanraden als ze willen blowen, zou er hun zelfs eentje kopen en zou zeker niet wachten tot ze 18 zijn. Met alcohol of het roken van sigaretten daarentegen zou ik heel wat terughoudender zijn.

Ik ken heel wat blowers die reeds blowen van rond hun 15, geen enkele heeft hiervan enige belemmering ondervonden tijdens zijn studies en verdere carrière. Sommigen zijn ondertussen bedrijfsleiders of directeurs in grote ondernemingen en hebben alles wat ze maar zouden willen én blowen nog steeds als ze daar zin in hebben. De meesten hebben bovendien een maagdelijk wit strafblad en onderhouden een gezin.

Ik ken er geen één die van blowen aan lager wal is geraakt, met uitzondering van diegenen die ook nog aan ander spul zaten of dronken i.p.v. te blowen.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 20:28   #784
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Ik zou mijn kinderen de verdamper alleszins aanraden als ze willen blowen, zou er hun zelfs eentje kopen en zou zeker niet wachten tot ze 18 zijn. Met alcohol of het roken van sigaretten daarentegen zou ik heel wat terughoudender zijn.

Ik ken heel wat blowers die reeds blowen van rond hun 15, geen enkele heeft hiervan enige belemmering ondervonden tijdens zijn studies en verdere carrière. Sommigen zijn ondertussen bedrijfsleiders of directeurs in grote ondernemingen en hebben alles wat ze maar zouden willen én blowen nog steeds als ze daar zin in hebben. De meesten hebben bovendien een maagdelijk wit strafblad en onderhouden een gezin.

Ik ken er geen één die van blowen aan lager wal is geraakt, met uitzondering van diegenen die ook nog aan ander spul zaten of dronken i.p.v. te blowen.
Wist U dat
de gevaren van cannabis nog steeds worden onderschat. Veel beleidsbepalende Nederlandse drugsdeskundigen zijn zelf gebruiker en hebben de risico's jarenlang moedwillig gerelativeerd.

Het wordt het steeds duidelijker dat cannabisgebruikers een groter risico lopen om ook aan de harddrugs te gaan. Volgens het Landelijk Alcohol en Drugs Informatie Systeem (LADIS) steeg alleen al van 2001 tot 2005 de vraag om hulp vanwege een canabisverslaving van 2001 tot 2005 met 43 procent tot veertienduizend mensen.

Hier na te lezen

Oud 11 juni 2011, 20:31   #785
eno2
Banneling

Standaard

'k zal 't eens vragen aan religieus rechts waarom ze tegen drugs zijn.

't Zal wel iets met de wil van God te maken hebben

't Is wel een machtsblok dat ik niet graag op mijn tenen zou krijgen
of op mijn kop

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2011 om 20:34.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 20:33   #786
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wist U dat
de gevaren van cannabis nog steeds worden onderschat. Veel beleidsbepalende Nederlandse drugsdeskundigen zijn zelf gebruiker en hebben de risico's jarenlang moedwillig gerelativeerd.

Het wordt het steeds duidelijker dat cannabisgebruikers een groter risico lopen om ook aan de harddrugs te gaan. Volgens het Landelijk Alcohol en Drugs Informatie Systeem (LADIS) steeg alleen al van 2001 tot 2005 de vraag om hulp vanwege een canabisverslaving van 2001 tot 2005 met 43 procent tot veertienduizend mensen.

Hier na te lezen

Oud 11 juni 2011, 20:37   #787
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wist U dat

Hier na te lezen

14000 mensen... hoeveel percent is dat van de blowers??? Vergelijk dat eens met drank of pillen verslaafden.

Er zijn nu eenmaal mensen die vatbaar zijn voor verslavingen en alles zullen nemen om in een roes te geraken, wiet zal de drempel daarvoor niet verlagen. Het heeft trouwens geen zin om te blowen als je hard drugs gebruikt, al was het maar omdat je wiet dan onmiddellijk op is. Ik ken zelfs mensen die omwille van die reden gestopt zijn met hard drugs!!
Oud 11 juni 2011, 20:39   #788
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wist U dat

Hier na te lezen

Wat zijn die gevaren die men kende en die men verzwegen heeft?
Waarop baseert dit heerschap zich om te stellen "Het wordt het steeds duidelijker dat cannabisgebruikers een groter risico lopen om ook aan de harddrugs te gaan."?

Als je hier op de link van het artikel klikt, kan je een interessante discussie volgen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 20:48   #789
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
artisjok
Ik leg niemand mijn wil op.
Waarom wil jij iedereen (de meerderheid) die geen legalisering wil, jouw persoonlijke minderheidswil om te legaliseren opleggen?

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2011 om 20:53.
Oud 11 juni 2011, 20:55   #790
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien jij een drugsvrije wereld wil, dan wil jij ieder mens je wil opleggen om geen drugs te gebruiken.
Wanneer ik pleit voor legalisering is iedereen (van+18) vrij om al dan niet drugs te gebruiken. Als jij geen drugs wil gebruiken mag je dat nog altijd laten.
Ik leg niemand mijn wil op. Jij legt iedereen jouw wil op.
Waarom wil jij iedereen jouw wil opleggen?

Wordt het dan niet hoog tijd om een realistisch drugsbeleid uit te stippelen?

Je bedoelt geen alcohol e.a; drugs op straat, op café en op de werkvloer.

Natuurlijk moeten er preventiecampagnes komen met eerlijke objectieve en volledige informatie.
Citaat:
Waarom wil jij iedereen (de meerderheid) die geen legalisering wil, jouw persoonlijke minderheidswil om te legaliseren opleggen?

ik wil net zoals velen deelnemen aan democratische beslissings- processen

Maar ja, jij kiest voor de slogans hé om houten-taal discussies mee te voeren
Je weigert blijkbaar om mijn uitleg te begrijpen aangezien jij het nodig vindt om er 1 zinnetje uit te knippen (zonder link)
Oud 11 juni 2011, 20:55   #791
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de 'meerderheid' niet te beslissen heeft over zaken waar zij amper last van hebben. Wanneer iemand door zijn gedrag derden niets in de weg legt, hoeven die anderen hun niet te moeien ook al zijn ze in de meerderheid. Democratie gaat over hoe je een maatschappij organiseert en niet hoe een individu dat zou moeten doen.
Oud 11 juni 2011, 20:59   #792
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok
stropop-redenering
Dat wil ik niet.

Waarom wil jij anderen jouw wil (legalisering) opleggen?

Dit is ook de tweede keer dat ik je een waarschuwing moet geven dat ik nog aan het editen ben en je post verder te beantwoorden.

Ik ben dus nog niet aan je vetjes toe

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2011 om 21:15.
Oud 11 juni 2011, 21:02   #793
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Omdat de 'meerderheid' niet te beslissen heeft over zaken waar zij amper last van hebben. Wanneer iemand door zijn gedrag derden niets in de weg legt, hoeven die anderen hun niet te moeien ook al zijn ze in de meerderheid. Democratie gaat over hoe je een maatschappij organiseert en niet hoe een individu dat zou moeten doen.
Voorlopig worden wetten nog democratisch gestemd

Richt misschien eens een one-issue-drug-legaliseringspartij op?

Ondertussen kunnen we het maatschappelijke debat voeren.
Oud 11 juni 2011, 21:02   #794
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
stropop-redenering
Dat wil ik niet.

Het is niet omdat je een meerderheid hebt, dat je het recht hebt de minderheid te beknotten. Dat is niet langer democratie, maar eerder fascisme. De meerderheid moet nog altijd het belang van iedereen dienen. Het is in het belang van de maatschappij om de meeste drugs te legaliseren, teneinde een heleboel criminaliteit te elimineren, inkomsten te genereren en nodeloze kosten te drukken.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 21:05   #795
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je weigert blijkbaar om mijn uitleg te begrijpen aangezien jij het nodig vindt om er 1 zinnetje uit te knippen (zonder link)

Je oneindige opdringerigheid om de partners van je discussies op te zadelen met allerlei instructies over hoe ze jouw eindeloze stroom herhalingen moeten quoten en her-quoten doet me denken aan de boekverbrandingen omdat bij mij ook de behoefte opduikt, God beter 't, om dat boekje waar je altijd dezelfde zinnetjes uit citeert, in het vuur te werpen.
Oud 11 juni 2011, 21:11   #796
eno2
Banneling

Standaard

We leven hier nu eenmaal in de dictatuur van de meerderheid

Er bestaAT OOK NOG EEN ANDER ZOT CLICHÉ DAT PAS GECOIND IS DOOR DE BURGERBEWEgING VAN 1000 burgers door Van REybrouck, die schrijver van Congo

Ik moet die even opzoeken, maar het is ook hallucinant politiek- minderheidsgejank

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2011 om 21:12.
Oud 11 juni 2011, 21:19   #797
eno2
Banneling

Standaard

Artisjok
Citaat:
wordt het dan niet hoog tijd om een realistisch drugsbeleid uit te stippelen?
En wat is realistischer?

Het verminderen vaN DRUGSHANDEL EN VERBRUIK DOOR TEGENwerken van het hele drugscircuit of het Het verminderen vaN DRUGSHANDEL EN VERBRUIK door legaliseren?
Oud 11 juni 2011, 21:25   #798
eno2
Banneling

Standaard

Artisjok
Citaat:
Hoe zit het daar met "de sociale druk en de corporatie- druk, hun manipulatie, annexatie en uiteindelijk annihilatie van de vrije wil ten gunste van de verslavende middelen"?
Even belabberd als bij ons, want ik rekende stilzwijgend roken en alcohol mee in mijn uitspraak - dat kan ik bij jouw niet doen,

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2011 om 21:25.
Oud 11 juni 2011, 21:30   #799
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien jij een drugsvrije wereld wil, dan wil jij ieder mens je wil opleggen om geen drugs te gebruiken.
Wanneer ik pleit voor legalisering is iedereen (van+18) vrij om al dan niet drugs te gebruiken. Als jij geen drugs wil gebruiken mag je dat nog altijd laten.

Wordt het dan niet hoog tijd om een realistisch drugsbeleid uit te stippelen?

Je bedoelt geen alcohol e.a; drugs op straat, op café en op de werkvloer.

Natuurlijk moeten er preventiecampagnes komen met eerlijke objectieve en volledige informatie.
Citaat:
stropop-redenering
Dat wil ik niet.

Jij schreef nochtans dat je een drugsvrije wereld wilt (alhoewel je beseft dat dit onmogelijk is) Je hoeft je daarvoor niet te verstoppen achter een vermeende democratische meerderheid.

Je weigert blijkbaar om mijn uitleg te begrijpen aangezien jij het nodig vindt om er 2 zinnetjes uit te knippen (zonder link)
Oud 11 juni 2011, 21:52   #800
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ondertussen kunnen we het maatschappelijke debat voeren.
Ik dacht dat dat de bedoeling was van deze draad.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be