![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#781 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#782 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zeker nadat ik gezien heb wat drugs met 2 kinderen van vrienden/kennissen gedaan heeft... Laatst gewijzigd door freelancer : 11 juni 2011 om 20:21. |
|
|
|
|
|
|
#783 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik ken heel wat blowers die reeds blowen van rond hun 15, geen enkele heeft hiervan enige belemmering ondervonden tijdens zijn studies en verdere carrière. Sommigen zijn ondertussen bedrijfsleiders of directeurs in grote ondernemingen en hebben alles wat ze maar zouden willen én blowen nog steeds als ze daar zin in hebben. De meesten hebben bovendien een maagdelijk wit strafblad en onderhouden een gezin. Ik ken er geen één die van blowen aan lager wal is geraakt, met uitzondering van diegenen die ook nog aan ander spul zaten of dronken i.p.v. te blowen. |
|
|
|
|
|
|
#784 | |
|
Banneling
|
Citaat:
de gevaren van cannabis nog steeds worden onderschat. Veel beleidsbepalende Nederlandse drugsdeskundigen zijn zelf gebruiker en hebben de risico's jarenlang moedwillig gerelativeerd. Hier na te lezen __________________ |
|
|
|
|
|
|
#785 |
|
Banneling
|
'k zal 't eens vragen aan religieus rechts waarom ze tegen drugs zijn.
't Zal wel iets met de wil van God te maken hebben 't Is wel een machtsblok dat ik niet graag op mijn tenen zou krijgen of op mijn kop Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2011 om 20:34. |
|
|
|
|
|
#786 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#787 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
14000 mensen... Er zijn nu eenmaal mensen die vatbaar zijn voor verslavingen en alles zullen nemen om in een roes te geraken, wiet zal de drempel daarvoor niet verlagen. Het heeft trouwens geen zin om te blowen als je hard drugs gebruikt, al was het maar omdat je wiet dan onmiddellijk op is. Ik ken zelfs mensen die omwille van die reden gestopt zijn met hard drugs!! |
|
|
|
|
|
|
#788 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat zijn die gevaren die men kende en die men verzwegen heeft? Waarop baseert dit heerschap zich om te stellen "Het wordt het steeds duidelijker dat cannabisgebruikers een groter risico lopen om ook aan de harddrugs te gaan."? Als je hier op de link van het artikel klikt, kan je een interessante discussie volgen. |
|
|
|
|
|
|
#789 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2011 om 20:53. |
|
|
|
|
|
|
#790 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#791 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Omdat de 'meerderheid' niet te beslissen heeft over zaken waar zij amper last van hebben. Wanneer iemand door zijn gedrag derden niets in de weg legt, hoeven die anderen hun niet te moeien ook al zijn ze in de meerderheid. Democratie gaat over hoe je een maatschappij organiseert en niet hoe een individu dat zou moeten doen.
|
|
|
|
|
|
#792 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat wil ik niet. ik wil net zoals velen deelnemen aan democratische beslissings- processen Maar ja, jij kiest voor de slogans hé om houten-taal discussies mee te voeren Waarom wil jij anderen jouw wil (legalisering) opleggen? Dit is ook de tweede keer dat ik je een waarschuwing moet geven dat ik nog aan het editen ben en je post verder te beantwoorden. Ik ben dus nog niet aan je vetjes toe Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2011 om 21:15. |
|
|
|
|
|
|
#793 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Richt misschien eens een one-issue-drug-legaliseringspartij op? Ondertussen kunnen we het maatschappelijke debat voeren. |
|
|
|
|
|
|
#794 |
|
Minister-President
|
Het is niet omdat je een meerderheid hebt, dat je het recht hebt de minderheid te beknotten. Dat is niet langer democratie, maar eerder fascisme. De meerderheid moet nog altijd het belang van iedereen dienen. Het is in het belang van de maatschappij om de meeste drugs te legaliseren, teneinde een heleboel criminaliteit te elimineren, inkomsten te genereren en nodeloze kosten te drukken.
|
|
|
|
|
|
#795 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je oneindige opdringerigheid om de partners van je discussies op te zadelen met allerlei instructies over hoe ze jouw eindeloze stroom herhalingen moeten quoten en her-quoten doet me denken aan de boekverbrandingen omdat bij mij ook de behoefte opduikt, God beter 't, om dat boekje waar je altijd dezelfde zinnetjes uit citeert, in het vuur te werpen. |
|
|
|
|
|
|
#796 |
|
Banneling
|
We leven hier nu eenmaal in de dictatuur van de meerderheid
Er bestaAT OOK NOG EEN ANDER ZOT CLICHÉ DAT PAS GECOIND IS DOOR DE BURGERBEWEgING VAN 1000 burgers door Van REybrouck, die schrijver van Congo Ik moet die even opzoeken, maar het is ook hallucinant politiek- minderheidsgejank Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2011 om 21:12. |
|
|
|
|
|
#797 | |
|
Banneling
|
Artisjok
Citaat:
Het verminderen vaN DRUGSHANDEL EN VERBRUIK DOOR TEGENwerken van het hele drugscircuit of het Het verminderen vaN DRUGSHANDEL EN VERBRUIK door legaliseren? |
|
|
|
|
|
|
#798 | |
|
Banneling
|
Artisjok
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2011 om 21:25. |
|
|
|
|
|
|
#799 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Je weigert blijkbaar om mijn uitleg te begrijpen aangezien jij het nodig vindt om er 2 zinnetjes uit te knippen (zonder link) |
||
|
|
|
|
|
#800 |
|
Banneling
|
|
|