Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2011, 21:57   #801
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Artisjok

En wat is realistischer?

Het verminderen vaN DRUGSHANDEL EN VERBRUIK DOOR TEGENwerken van het hele drugscircuit of het Het verminderen vaN DRUGSHANDEL EN VERBRUIK door legaliseren?
Dat zouden we eens moeten onderzoeken om het te kunnen weten.

Het is niet mijn favoriete hobby om te herhalen maar ik heb de indruk dat je hier over gelezen hebt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen. dat werd niet aangetoond.

Tussen het laagste ooit cannabisgebruik in Europa, zo’n 7% van de bevolking in Portugal, tot zo’n 30% in het VK zit een factor 4.11 Niemand weet waardoor dat komt. Niemand weet welke de determinanten van die gebruikscijfers zijn, dan wel of die te beïnvloeden zijn, en zo ja, door wat. Bij een gewoon probleem zouden dit soort vragen boven aan de lijst van onderzoeksverlangens staan, maar bij het cannabisverbod is dat niet het geval. Niemand wil weten waarom de Portugezen zo weinig en de Engelsen zo veel blowen. Niemand wil weten waarom de Nederlanders relatief weinig blowen-tussen de portugezen en engelsen in- ondanks ruim 30 jaar cannabiswinkels en ongehinderde toegang tot hasj en wiet. In Nederland mocht elke 16 jarige wiet kopen, later verhoogd tot elke 18 jarige. Iedereen boven de 18 mag altijd wiet kopen, net zoveel als ie wil. Een situatie die volgens de Engelsen, en de Fransen, en de Zweden, tot rampen dan wel tenminste tot zeer hoge gebruikscijfers moet leiden, doet dat niet!!

Niemand wil weten waarom niet. Men wil dat niet weten omdat het voor de sacrale natuur van het cannabisverbod niet van belang is.
http://www.drugsbeleid.nl/derden_cohen_1207.htm

Volgens de groep hebben initiatieven om drugs te decriminaliseren en gedogen zoals in Nederland, Australië en Portugal aangetoond dat dit niet leidt tot substantieel meer drugsgebruik.
http://www.nu.nl/buitenland/2530613/...marihuana.html
(de groep zijn die van het rapport dat onderwerp is van deze discussie)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 23:14   #802
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Artisjok

En wat is realistischer?

Het verminderen vaN DRUGSHANDEL EN VERBRUIK DOOR TEGENwerken van het hele drugscircuit of het Het verminderen vaN DRUGSHANDEL EN VERBRUIK door legaliseren?
Je moet het verbruik niet verminderen, maar de sociale last...pas dan start je redenering op een realistische basis.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 23:40   #803
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Je moet het verbruik niet verminderen, maar de sociale last...pas dan start je redenering op een realistische basis.
De sociale last van de drugverslaafden zal altijd bestaan
Het is onduidelijk in welke aanpak welke schommelingen veroorzaaakt in dat opzicht

Portugal is een heel ongemakkelijk experiment met heel ongemakkelijke resultaten voor tegenstanders van legalisatie

Het is uitkijken naar verdere experimenten van dat soort en of de resultaten bevestigd worden zoniet blijft het een one-off

Maar zoals ik al zei, de sociale last (kostprijzen daarvan) is maar één van de motiveringen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2011, 23:48   #804
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik zou het mijn kinderen alleszins afraden...
Zeker nadat ik gezien heb wat drugs met 2 kinderen van vrienden/kennissen gedaan heeft...
Ik heb u al eerder willen duidelijk maken dat met een regularisering van die illegale drugs men veel beter zou kunnen focussen op therapeutische begeleiding van verslaafden. De bewijzen zijn er.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Greenwald
The political consensus in favor of decriminalization is unsurprising in light of the relevant empirical data. Those data indicate that decriminalization has had no adverse effect on drug usage rates in Portugal, which, in numerous categories, are now among the lowest in the EU, particularly when compared with states with stringent criminalization regimes. Although postdecriminalization usage rates have remained roughly the same or even decreased slightly when compared with other EU states, drug-related pathologies — such as sexually transmitted diseases and deaths due to drug usage — have decreased dramatically. Drug policy experts attribute those positive trends to the enhanced ability of the Portuguese government to offer treatment programs to its citizens — enhancements made possible, for numerous reasons, by decriminalization.
Citaat:
achterlijke gateway-theorie
Zeer juist!

Citaat:
Artisjok
En wat is realistischer?

Het laatste natuurlijk. Kijk naar Mexico.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ted Galen Carpenter
Abandoning the prohibitionist model of dealing with the drug problem is the only effective way to stem the violence in Mexico and its spillover into the United States. Other proposed solutions, including preventing the flow of guns from the U.S. to Mexico, establishing tighter control over the border, and (somehow) winning the war on drugs are futile. As long as the prohibitionist strategy is in place, the huge black market premium in illegal drugs will continue, and the lure of that profit, together with the illegality, guarantees that the most ruthless, violence-prone elements will dominate the trade. Ending drug prohibition would de-fund the criminal trafficking organizations and reduce their power.
Citaat:
De sociale last van de drugverslaafden zal altijd bestaan
Het is onduidelijk in welke aanpak welke schommelingen veroorzaaakt in dat opzicht

Portugal is een heel ongemakkelijk experiment met heel ongemakkelijke resultaten voor tegenstanders van legalisatie

Het is uitkijken naar verdere experimenten van dat soort en of de resultaten bevestigd worden zoniet blijft het een one-off

Maar zoals ik al zei, de sociale last (kostprijzen daarvan) is maar één van de motiveringen
Niet zeveren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Greenwald
The political consensus in favor of decriminalization is unsurprising in light of the relevant empirical data. Those data indicate that decriminalization has had no adverse effect on drug usage rates in Portugal, which, in numerous categories, are now among the lowest in the EU, particularly when compared with states with stringent criminalization regimes. Although postdecriminalization usage rates have remained roughly the same or even decreased slightly when compared with other EU states, drug-related pathologies — such as sexually transmitted diseases and deaths due to drug usage — have decreased dramatically. Drug policy experts attribute those positive trends to the enhanced ability of the Portuguese government to offer treatment programs to its citizens — enhancements made possible, for numerous reasons, by decriminalization.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 11 juni 2011 om 23:58.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 00:03   #805
eno2
Banneling

Standaard

Naar Mexico kijken om het effect te zien van een realistisch beleid door de drughandel & verbruik te legaliseren, dat is zoiets als naar het oosten staan te kijken om de zon te zien ondergaan.
Oud 12 juni 2011, 00:07   #806
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Naar Mexico kijken om het effect te zien van een realistisch beleid door de drughandel & verbruik te legaliseren, dat is zoiets als naar het oosten staan te kijken om de zon te zien ondergaan.
Waarop baseert gij u eigenlijk? Ik zie trouwens dat ge het niet goed begrepen hebt. Mexico doet het niet zo goed door hun criminaliseringsbeleid.

Ik ben benieuwd.

Ik noteer ook dat ge toegeeft dat Portugal helemaal geen 'ongemakkelijk experiment' is.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 12 juni 2011 om 00:10.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 00:09   #807
eno2
Banneling

Standaard

Ik zever zoveel als ik wil tegen mensen wie ik praat geef
Oud 12 juni 2011, 00:13   #808
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een dikke twee, dat doet ge inderdaad!

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 00:14   #809
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kom, we zullen er nog ene drinken.
Oud 12 juni 2011, 00:18   #810
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Kom, we zullen er nog ene drinken.
Waarom niet ene smoren ?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 12 juni 2011, 00:21   #811
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Waarom niet ene smoren ?

Ook goed!
Oud 12 juni 2011, 00:24   #812
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ook goed!
Ik denk dat eno2 de tijd niet meer had nog iets te posten en al onderweg is naar Nederland

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 12 juni 2011, 00:27   #813
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik denk dat eno2 de tijd niet meer had nog iets te posten en al onderweg is naar Nederland
Als ik het goed voor heb woont hij nu in Spanje (las ik ergens), daar is ook genoeg te vinden hoor.
Oud 12 juni 2011, 09:44   #814
freelancer
Banneling

Standaard Gebruiken de druggebruikers drogredenen?

Wat ik, half brein, toch niet goed begrijp is het feit dat praktisch heel de wereld in oorlog is met drugs... als dat toch niet (al te) ongezond is zoals de druggebruikers willen stellen (sommigen verbeteren hun prestaties zelfs met drugs )...

Of gebruiken de druggebruikers drogredenen?

---------------------------------------------------------

Er is zelfs een gerenommeerde forumdeelnemer die ervan overtuigd is dat (enkel?) drugs ons landje nog kunnen redden...

Laatst gewijzigd door freelancer : 12 juni 2011 om 10:02.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 09:51   #815
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ik het goed voor heb woont hij nu in Spanje (las ik ergens), daar is ook genoeg te vinden hoor.
Aaah, daarom woont hij in Spanje!

http://frontpage.fok.nl/nieuws/20497...biljetten.html

Citaat:
Op heel veel Spaanse bankbiljetten zijn sporen van cocaïne te vinden. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van de Madrileense krant El Mundo, die het resultaat zondag publiceerde.

De onderzoekers verzamelden honderd bankbiljetten in sportscholen, supermarkten en apotheken in steden in het hele land. Op 94 daarvan troffen zij cokesporen aan.

Spanje is wegens zijn historische banden met de cocaïneproducerende landen binnen de Europese Unie het belangrijkste doorvoerland voor de drug. De consumptie van cocaïne is er ook hoger dan in de meeste andere EU-lidstaten: van de Spanjaarden tussen de vijftien en 64 jaar gebruikt volgens de krant 1,6 procent regelmatig cocaïne. Dat is bijna tweemaal zoveel als in 1999.

Spanjaarden die cocaïne gebruiken doen dat meestal door het op te snuiven door een opgerold biljet van tien of twintig euro. De krant vermeldde niet of de cokesporen op de biljetten allemaal zijn ontstaan door snuiven via die briefjes of door contact met andere biljetten.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 12 juni 2011, 10:12   #816
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Wat ik, half brein, toch niet goed begrijp is het feit dat praktisch heel de wereld in oorlog is met drugs... als dat toch niet (al te) ongezond is zoals de druggebruikers willen stellen (sommigen verbeteren hun prestaties zelfs met drugs )...
Ik begrijp dat ook niet.
Ik heb dat al meermaals gevraagd, wat er zo misdadig is aan het gebruiken, verhandelen en produceren van drugs (uitgezonderd alcohol e.d.) Maar ik krijg daar geen antwoord op.
Je zou verwachten dat iemand die voor het verbod pleit daar kan op antwoorden; maar dat kan jij ook niet.

Citaat:
Of gebruiken de druggebruikers drogredenen?
Jij hebt zeker ook geen boodschap aan wetenschap.

Citaat:
---------------------------------------------------------

Er is zelfs een gerenommeerde forumdeelnemer die ervan overtuigd is dat (enkel?) drugs ons landje nog kunnen redden...
Ook jij kan een gerenommeerd forumdeelnemer worden.
Het volstaat om te discussiëren gebruik makend van argumenten.
Ik heb het je al een zeldzame keer zien doen. Je kan het dus. Blijven proberen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2011, 10:28   #817
eno2
Banneling

Standaard

voorbeelden van drugs-gerelateerde syntaxis-verdraaiingen in deze draad:

Citaat:
Ik noteer ook dat ge toegeeft dat Portugal helemaal geen 'ongemakkelijk experiment' is.

Als ik op mijn kop ga staan en van achter naar voor lees, dan vind ik daar de originele betekenis in terug
Oud 12 juni 2011, 10:31   #818
eno2
Banneling

Standaard

Zou deze bewering ook drugs-gerelateerd zijn?

Citaat:
Maar ik krijg daar geen antwoord op.
ik heb het antwoord al zoveel keer gegeven, dAT IK HET NU MAAR VAN MIJN
clipboard gehaald heb
Oud 12 juni 2011, 10:35   #819
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik dacht dat dat de bedoeling was van deze draad.
en helaas, hoewel de oorlog tegen de drugs al door de tegenstander verloren (verklaard) is, blijven de scheldkanonnen maar schieten
Oud 12 juni 2011, 10:37   #820
eno2
Banneling

Standaard

@ artisjok

als je hier een maatschappelijk debat wil voeren, zal je iemand moeten weten te importeren in het debat, die naar jouw gevoel met argumenten weet te komen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be