![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het vervolg gewoon geen racisme plegen en racistische klanten de deur wijzen. Zou dat niet beter zijn?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat morgen iemand gaat solliciteren met opvallend grote oren. Hij wordt afgewezen, zogenaamd niet passend binnen het bedrijf, te weinig ervaring, ... weet ik wat. Negen kansen op de tien is de werkelijke reden zijn oren, die de HR verantwoordelijke doen vermoeden dat hij een makkelijk slachtoffer van pesten kan worden met alle mogelijke problemen voor het bedrijf als gevolg, of waardoor hij er gewoon niet zo voorkomend uitziet als verwacht wordt. Deze man of vrouw kan niets doen. Een niet-blanke die gaat solliciteren, al dan niet met buitenproportionele oorschelpen, heeft de mogelijkheid om zijn afwijzing op zijn huidskleur te steken ... (Al trok zijn cv bv. op niets en was hij duidelijk minder capabel dan de andere kandidaten). Merk op dat persoon 1 verder kan gaan met solliciteren en een operatie kan overwegen die iets aan zijn uiterlijk kan doen. Ruw geschatte kostprijs: 5000 euro (incluis dagen dat hij niet kan gaan werken, medisch materiaal en uiteraard de opname en operatie zelf.). Persoon 2 kan een klacht indienen bij het CGKR en een veelvoud van de 5000 euro die persoon 1 krijgt eisen, en bovendien ervoor zorgen dat er in de samenleving een soort publieke opinie van links versus rechts ("links is boos op discriminerend en racistisch rechts") gevoed wordt, wat op den duur tot sterke polemieken kan leiden. (Toegegeven, moest ik persoon 2 zijn: ik zou het ook proberen! Zie hoeveel dat meisje bij de Hema, in Genk nota bene, kon vangen ![]() Ik wil maar zeggen: de discriminatie wet leidt tot positieve discriminatie. Niet-blanken veeleisende mensen (het wil nogal eens voorkomen dat bepaalde volkeren een stuk eisender zijn dan de gemiddelde "ik ben bang dat iemand mij opmerkt" binnenvrettende Vlamingen) hebben op deze manier steeds een stok achter de deur... Dat is een probleem. Volgens mij zelfs een probleem dat een negatieve spiraal (voor henzelf) in werking zet: ze hebben het gevoel beschermd te zijn door de overheid, en permitteren zich daardoor meerdere dingen. Met als gevolg dat ze ervoor kunnen zorgen dat er werkelijk gediscrimineerd zal worden. Uitzonderingen in de wet voor bepaalde dingen hebben volgens mijn minieme ervaring ermee vooral als gevolg dat de tenen van de groep die onder de uitzondering valt, enkel maar groeien ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 juni 2011 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat alle allochtoonse medemensen zich eens leren te integreren dan is er geen enkel niet-racistisch excuus meer.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met je gebruikelijk simplismen zal je er niet komen hoor...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laten we het debacle van de Genkse Hema niet vergeten, een onnozele zotte trien die het nut van moslims aan te werven terecht in vraag heeft gesteld.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen simplisme. De wetgeving hierrond is voor iedereen voldoende duidelijk, ook voor interimkantoren.
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het mag niet dus mag men het niet doen = Simplisme troef.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 16 juni 2011 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal goed en wel, maar waar kunnen we nu nog ongestraft een blank persoon huren/aannemen?
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij je bezondigt aan racisme en je wordt betrapt, kan de rechter je tot een schadevergoeding veroordelen. Toch niet zo ingewikkeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De klant is koning, maar binnen de grenzen van de wet. Laatst gewijzigd door artisjok : 16 juni 2011 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen wake up, de wereld is veranderd, we leven niet meer in de jaren 30-40. Allochtonen zijn er nu eenmaal en zullen er ook altijd blijven. Het enige dat je kan doen is langzaamaan van beide kanten leren samen te leven.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Waarom hanteer je dan zelf simplismen en reduceer je het probleem tot "die werkgevers + interimkantoren zijn per definitie racistisch"? Of is het niet gepast te suggereren dat ook de allochtoon zijn rol hierin te spelen heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |