Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 juni 2011, 11:07   #21
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
maak u geen illusies. De goed bestuurde Belgische confederale staat komt er nooit. De franstaligen willen dat helemaal niet. Ze gaan liever allemaal samen kopje onder dan maar over iets te moeten toegeven en hervormingen door te voeren
Eh, ik maak me geen illusies. Maar het is het hoogste bod van de NVA. Op de duur is het ofwel d�*t, ofwel volledige onafhankelijkheid. En dat ze niet denken dat er ook maar één vierkante meter tweetalig gebied of gemakkelijkheidsgemeentes gaat weggegeven worden. Het zal de macht van de bezitter zijn, de macht van de sterkste: Vlaanderen baas dus
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 juni 2011, 11:16   #22
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
maak u geen illusies. De goed bestuurde Belgische confederale staat komt er nooit. De franstaligen willen dat helemaal niet. Ze gaan liever allemaal samen kopje onder dan maar over iets te moeten toegeven en hervormingen door te voeren
Inderdaad. Dit is de KERN van het probleem vandaag.

De Vlamingen willen België hervormen tot een losse (con)federatie, maar zien blijkbaar (nog altijd) niet in dat als het zover komt, voor de Franstaligen België meer hoeft. Zij willen het huidige België of geen België.

Eens alle Vlaamse (traditionele) politici dit doorhebben, kan het snel gaan.
Zeno! is offline  
Oud 17 juni 2011, 12:13   #23
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gelukkig hebben we daar nog het fort van Eben Emal, dat la Grande Belgique tegen den vreemden kan beschermen
Euh...hebben de ollanders geen zweefvliegtuigen dan?
Oud 17 juni 2011, 15:07   #24
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
de zogenaamde "hereniging" (van iets dat amper bestaan heeft) zal voor vele Vlamingen een rem zetten op de wil tot het splitsen.
bron?
Shadowke is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:33   #25
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
bron?
zijn buikgevoel waarschijnlijk. Het mijne denkt min of meer hetzelfde
vrijevlaming is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:37   #26
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik voel wel iets voor de groot nederlandse gedachte, alleen is het te laat denk ik om terug te keren naar die toestand. We zijn te lang apart geweest door dit Belgenland.
Kunt gij mijn gedachten lezen misschien? Ik zeg al jaren dat Vlamingen en Nederlanders eenzelfde volk zijn die door de loop van de geschiedenis uit elkaar getrokken zijn. Het lijkt me dan ook niet meer wenselijk om die twee volkeren onder één natiestaat te brengen. Een intensieve samenwerking met onze Noorderburen is uiteraard wél wenselijk.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 17 juni 2011, 15:45   #27
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Kunt gij mijn gedachten lezen misschien? Ik zeg al jaren dat Vlamingen en Nederlanders eenzelfde volk zijn die door de loop van de geschiedenis uit elkaar getrokken zijn. Het lijkt me dan ook niet meer wenselijk om die twee volkeren onder één natiestaat te brengen. Een intensieve samenwerking met onze Noorderburen is uiteraard wél wenselijk.
Aai Agree
vrijevlaming is offline  
Oud 17 juni 2011, 16:10   #28
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Euh...hebben de ollanders geen zweefvliegtuigen dan?
Niet nodig. Als die in Eijsden onder de Maas en kanaal door een tunnelke graven zijn ze zo in het fort binnen. Alhoewel ik denk fat er al een eeuwenoud gangenstelsel ligt dat beide zijden van de Maas verbindt.
pajoske is offline  
Oud 17 juni 2011, 16:26   #29
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gezien dit zo is, heeft de NVA als grootste Vlaamse partij de plicht een zo goed mogelijke inlandse en buitenlandse uitgangspositie in te nemen om de onvermijdelijke onderhandelingen te zijner tijd op een behoorlijke wijze te kunnen aanvatten. Met een effectief meegaan in de Belgische logica van bijvoorbeeld de financieringswet wordt dit m.i. niet bereikt. Er rust een grote verantwoordelijkheid op de NVA.
fcal is offline  
Oud 17 juni 2011, 16:30   #30
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

over de groot Nederlandgedachte nog dit: 50 jaar geleden verklaarde men Vlaamse staatsgedachten gek, vandaag is het een serieuze optie. NL+VL vandaag is dat ook een beetje gek maar wie weet in 50 jaar kan veel gebeuren.

Ik op dat de pro-België reactie om frieten, chocola en bier sarcasme was want niemand zegt dat we deze culinaire lekkernijen ook niet in een Vlaamse staat kunnen behouden.

Voor Vlaanderen zijn er weinig argumenten pro België van de 5 argumenten zijn er al minstens 2 ronduit negatief voor Vlaanderen: Transfers en met de Walen heulend koningshuis (die trouwens vanwege hun naam en geldfaam alleen al nooit echt dakloos zullen zijn)

De bufferstaatfunctie is België reeds in 1914 volledig verloren en in het huidige EU uiteraard volledig. We zijn geen neutrale bufferstaat meer want wil je de EU en Navo raken dan moet je beginnen met België bombarderen.

Laatst gewijzigd door Glenneke : 17 juni 2011 om 16:33.
Glenneke is offline  
Oud 17 juni 2011, 16:40   #31
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
over de groot Nederlandgedachte nog dit: 50 jaar geleden verklaarde men Vlaamse staatsgedachten gek, vandaag is het een serieuze optie. NL+VL vandaag is dat ook een beetje gek maar wie weet in 50 jaar kan veel gebeuren.

Ik op dat de pro-België reactie om frieten, chocola en bier sarcasme was want niemand zegt dat we deze culinaire lekkernijen ook niet in een Vlaamse staat kunnen behouden.

Voor Vlaanderen zijn er weinig argumenten pro België van de 5 argumenten zijn er al minstens 2 ronduit negatief voor Vlaanderen: Transfers en met de Walen heulend koningshuis (die trouwens vanwege hun naam en geldfaam alleen al nooit echt dakloos zullen zijn)

De bufferstaatfunctie is België reeds in 1914 volledig verloren en in het huidige EU uiteraard volledig. We zijn geen neutrale bufferstaat meer want wil je de EU en Navo raken dan moet je beginnen met België bombarderen.
Glenneke, ik hoop toch dat je in de redenen die ik in de beginpost opsomde genoeg de ironie herkend hebt en snapt dat we dit - alhoewel ze blijkbaar als enige redenen voor het nut van België op dit moment kunnen aangehaald worden - als pure drogredenen en dus als van geen tel beschouwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juni 2011, 16:41   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Glenneke, ik hoop toch dat je in de redenen die ik in de beginpost opsomde genoeg de ironie herkend hebt en snapt dat we dit - alhoewel ze blijkbaar als enige redenen voor het nut van België op dit moment kunnen aangehaald worden - als pure drogredenen en dus als van geen tel beschouwen.
Alles bij u heeft precies een baard, zelfs Vlaanderen.

Leuke symboliek!
Another Jack is offline  
Oud 17 juni 2011, 16:49   #33
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard weet ik dat door de aard waarin de post is geschreven, maar wou ze toch even onderuit halen voor er Belgicisten op springen
Oud 17 juni 2011, 16:50   #34
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Uiteraard weet ik dat door de aard waarin de post is geschreven, maar wou ze toch even onderuit halen voor er Belgicisten op springen
Oud 17 juni 2011, 16:58   #35
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Alles bij u heeft precies een baard, zelfs Vlaanderen.

Leuke symboliek!
Nee, baarden dat laat ik aan die Shame-belgicisten over die hem laten groeien zolang er geen regering is. Straks vallen ze erover.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juni 2011, 17:24   #36
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

En we wachten nog steeds op een eerste voordeel van België dat Vlaanderen niet kan hebben.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 17 juni 2011, 17:26   #37
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
En we wachten nog steeds op een eerste voordeel van België dat Vlaanderen niet kan hebben.
Jep, ik ben er echt benieuwd naar. Zou de PS-studiedienst daar mee bezig zijn, misschien?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juni 2011, 17:27   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nee, baarden dat laat ik aan die Shame-belgicisten over die hem laten groeien zolang er geen regering is. Straks vallen ze erover.
Hoe?
Ik tel bij uw avatar en onderschrift toch ook 3 baarden?
Another Jack is offline  
Oud 17 juni 2011, 17:29   #39
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hoe?
Ik tel bij uw avatar en onderschrift toch ook 3 baarden?
En was dat je argument pro België?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 juni 2011, 17:31   #40
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zijn buikgevoel waarschijnlijk. Het mijne denkt min of meer hetzelfde
Alle NVA leden waarmee ik inlevende lijve spreek, zijn tegen de samenvoeging. Alle Vlamingen die ik regelmatig spreek lachen me uit als ik er nog maar over begin "hej seg, nen 'ollander weurre? Noeit e manneke"

Das meer dan mijn buikgevoel. Das het buikgevoel van vele mensen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be