![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1381 | |
|
Banneling
|
Mooi antwoord.
Kijk eens aan wat een verschil met de stoere macho-cultuur van het drinken (er goed tegen te kunnen) en de sociale druk om er van te genieten. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juni 2011 om 18:09. |
|
|
|
|
|
|
#1382 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1383 |
|
Banneling
|
" druggebruik komt over als een psychische zwakte" betekent niet dat druggebruik een psychische zwakte is.
|
|
|
|
|
|
#1384 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1385 | ||
|
Banneling
|
Dank je.
Citaat:
Onder de cannabis en drugsgebruikers zullen er ook wel gebruikers zijn die gebruiken omdat ze denken dat het stoer is. Citaat:
Of begreep ik je verkeerd? |
||
|
|
|
|
|
#1386 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en dat was net waarom ik bezwaar maakte tegen het gebruik van het woord "perceptie" Ik ben het dus eens met je formulering. Alleen heb je mijn bedoeling niet goed begrepen of verkeerd voorgesteld |
|
|
|
|
|
|
#1387 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1388 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit vraag ik je voor de tweede keer Natuurlijk bestaat het recreatief gebruik: in de perceptie van de recreatieve gebruiker. HET SLEUTELWOORD Is: claim. Ik zei je dat je op dit terrein eigenlijk niet zoiets als "recreatief"kan claimen a priori. hET DOET ME denken aan "sociaal drinken" Dat is ook zo'n term waar het verschil met afhankelijkheid dun en wazig is Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juni 2011 om 18:19. |
|
|
|
|
|
|
#1389 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu het nog eens geraken over het al dan niet "Het IS een psychische zwakte" Verslaving is een psychische zwakte, gebruik niet. |
|
|
|
|
|
|
#1390 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1391 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Anders is zo'n claim een loze pretentie Hoe kan je weten of iemand zonder drugs kan als ie (recreatief) drugs gebruikt? En als ie geen drang voelt,waarom gebruikt hij dan? Volgens mij klopt er dus niet veel van Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juni 2011 om 18:24. |
|
|
|
|
|
|
#1392 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1393 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In elk geval valt deze claim niet anders te bewijzen dan door ermee te stoppen, waardoor het ideale geval dan zichzelf opheft. Deze formulering van jou bevat overigens al de mogelijke suggestie, dat zelfs eventuele afhankelijkheid eigenlijk voor niemand een probleem is, want je hebt het woordje nu gewoon weggelaten. Goed gevonden, ik heb het dus terug opgevist. Want dat is namelijk wel een probleem. |
|
|
|
|
|
|
#1394 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1395 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Desnoods als lichtend pad in deze duistere tijden... Laatst gewijzigd door freelancer : 17 juni 2011 om 18:41. |
|
|
|
|
|
|
#1396 |
|
Banneling
|
Ik was decades lang afhankelijk van drank en stopte zonder enig probleem, last, moeite of terugval.
Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt, om te claimen dat ik niet afhankelijk was. Ik had daar alleen geluk mee, dat de ontwenning zo vlot ging. |
|
|
|
|
|
#1397 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1398 |
|
Gouverneur
|
Dat heb ik u al vaker proberen duidelijk te maken. U luistert echter niet naar argumenten, zoals eno2.
Bij een legalisering van drugs komt er heel veel geld vrij dat niet meer gespendeerd wordt aan het achternazitten, arresteren en opsluiten van producenten/dealers/gebruikers. Zelfs een fractie van dat geld is genoeg om te zorgen voor voldoende therapeutische begeleiding voor verslaafden/zieken. Bijgevolg zakt het aantal drugsdoden.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 17 juni 2011 om 19:41. Reden: typfout |
|
|
|
|
|
#1399 | ||
|
Banneling
|
Dus? Waaruit besluit je dit.
De meerderheid van de gebruikers beantwoorden aan dit ideale geval. Citaat:
Citaat: