![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1441 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Btw je voorbeeldje i.v.m. tabak trekt op niet veel hé Dat risico op longkanker is er omdat er carcinogene stoffen vrijkomen bij een verbrandingsproces... dat is dus niet eigen aan het tabak roken. Je had misschien beter dat voorbeeld genomen m.b.t de drug nicotine zelve die achteraf gebleken toch niet zo onschuldig bleek als aanvankelijk werd gedacht en m.b.t. het belang van een strenge controle en reglementering van een afgeleverd product ( cfr. er wordt/werd wel wat gerotzooid met allerhande additieven die de sector eraan toevoegt ) |
|
|
|
|
|
|
#1442 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1443 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1444 |
|
Minister
|
En ik denk soms Praha dat ie zelfs soms nog ene drinkt
|
|
|
|
|
|
#1445 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mag ik je er op wijzen dat dank zij die oudere generatie er coffeeshops zijn in Nederland. |
|
|
|
|
|
|
#1446 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom zou legalisatie kamikaze zijn? Kamikaze voor de maffia, ja. Ben jij misschien bij de maffia dat je zo voor dat verbod bent? |
|
|
|
|
|
|
#1447 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1448 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Men kan zo ook sensibiliseren. Tabak is wel een goed voorbeeld. Enkele decennia geleden werden wij nog overspoeld met reclame zoals "De sigaret van de sportman" "Alle stoere mannen (cowboys) roken"... Men wilde gewoon het verband longkanker/tabak niet trekken. De ontkenning was troef. |
|
|
|
|
|
|
#1449 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wie er nog het beste idee van heeft, dat is wellicht hun directe omgeving... Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2011 om 09:33. |
|
|
|
|
|
|
#1450 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Guzman ondergaat allerlei tests en hersenscans. Hij ontdekt dat hij de hersenen heeft van een typische verslaafde. En daar schrikt hij behoorlijk van. Weliswaar gebruikt hij al 4 jaar geen alcohol meer, maar lijkt hij zeer gevoelig voor allerlei andere verslavingen. Wat moet hij hier tegen doen?http://omroep.vara.nl/Afleveringen-d...tml?&tx_ttnews[tt_news]=24518&tx_ttnews[backPid]=2252&cHash=606d996bba De uitzending kan je nog bekijken http://omroep.vara.nl/Uitzending-gem...ash=06b2b1ffec |
|
|
|
|
|
|
#1451 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Door het verbod subsidiëren we de maffia, is er geen kwaliteitscontrole, wordt er drugs aan om het even wie verkocht (mensen met verslavingsproblemen, kinderen) zonder enige controle! |
|
|
|
|
|
|
#1452 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de tienpuntenvraag is, bij welk systeem (legalisatie - verbod) men het grootste aantal verslaafden gaat krijgen. En zelfs ne niet verslaafde alcoholdrinker zal, bvb als autobestuurder een gevaar zijn voor de maatschappij, als hij als toevallige drinker, een paar pintjes teveel opheeft. |
|
|
|
|
|
|
#1453 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En alcohol, tabak... worden niet verkocht aan mensen met verslavingsproblemen ? |
|
|
|
|
|
|
#1454 |
|
Banneling
|
De partijen en de politiekers zijn hier niet aan legalisatie te krijgen omdat het opnemen van legalisatie in een politiek programma politieke kamikaze is, ze worden door het kiesvee daar zonder meer over afgeslacht
de druggebruikertjes zullen dus zelf een politieke partij moeten oprichten. Ik stel de naam P.I.G voor: Partij van de Ideale Gebruiker Ik heb een blanco strafregister, dat kan van veel druggebruikers die de gevangenissen vullen vanwege ideaal druggebruik, of vanwege diefstal voor druggebruik, of vanwege een bewezen hogere algemene criminaliteitsvatbaarheid door drugs-ontregeling , niet gezegd worden |
|
|
|
|
|
#1455 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar de druggebruikers beloven ons dat ze willen legaliseren om het aantal druggebruikers te laten afnemen. Dus gaan ze de deregulering zeer streng reguleren Wie zou hun eerlijke bedoelingen nu niet met de handjes gevouwen geloven? |
|
|
|
|
|
|
#1456 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Toch vreemd hé.
|
|
|
|
#1457 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juni 2011 om 10:46. |
|
|
|
|
|
|
#1458 |
|
Banneling
|
Verslaafd zijn of niet, stellen ze dat vast, bij die onderzoeken, met een leugen-detector?
Dan zullen ze veel leugens ontdekt hebben |
|
|
|
|
|
#1459 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vroeger wel. In mijn opinie gaat legalisatie - moest het ooit gebeuren, weinig uithalen omdat de staat niet kan leveren aan dezelfde prijs als de kwekers die nu aktief zijn. We hebben het hierbij dan over wiet.
|
|
|
|
|
#1460 |
|
Europees Commissaris
|
Laatste report dat ik vind over Nederland:
Zelfs van de 2 jaar geleden 4 promille blijft nu maar 2,7 promille over. http://www.emcdda.europa.eu/attachem...NR_2009_NL.pdf En het report van België is weg van 1995. http://www.emcdda.europa.eu/attachem...NR_2009_BE.pdf Ze doen zelfs geen moeite meer om het te meten in België.
|