Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2011, 15:54   #221
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Huh?

Moslims hebben volgens jou doorgaans een blanke witte tint, misschien ook nog blauwe of groene ogen en blond haar?
Je denkt toch niet dat alle mensen met een ietwat donkerder huidskleur allemaal moslim zijn.
Citaat:
Ik dacht dat jij aangaf van ons ambtenarenapparaat deel uit te maken... je hebt hier al verteld wat je functie is.
Neen, ik gaf dat niet aan.
Ik vertelde dat ik programmeur ben en dat ik werk in de zeer uitgebreide en diverse sector van de sociale zekerheid.
Omdat je toen ook al verkeerde conclusies trok, heb ik toen ook al verduidelijkt dat ik geen ambtenaar ben.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 16:03   #222
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar lees je ik dat normaal vind?
Als ze naarstig samenwerken met allochtonen is er geen reden om hen te ontslaan.
Iemand die zijn werk niet wil doen, kan je toch niet in dienst houden.
en mag je dat soort volk op voorhand uitsluiten denk je? Mag je zulke vereisten doorgeven aan het interimkantoor? of moet je ze eerst een dag laten komen én betalen en dan ontdekken dat ze niet in het team passen?

Welke code zou je ze geven? BBB? of CCC?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 16:08   #223
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Als ik een bedrijf opricht is iedereen welkom. Maar moest het opvallen dat sommige culturen niet passen binnenin het bedrijf en de werksfeef naar beneden kelderen. Zal ik er niet aan twijfelen ook zo'n BBB code op de papieren te plaatsen.

Wel tof, onze regeringen laten hier maar alles binnen, ruilen onze cultuur en wij zouden dan nog onbekwame mensen moeten in dienst nemen om geen racist genoemd te worden?
Oud 17 juni 2011, 16:31   #224
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Wel tof, onze regeringen laten hier maar alles binnen, ruilen onze cultuur en wij zouden dan nog onbekwame mensen moeten in dienst nemen om geen racist genoemd te worden?
Yussuf staat weeral op de barricaden! de racisten gebruiken nog steeds codes zegt hij! hoe durven ze!
Oud 17 juni 2011, 23:37   #225
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En dat mag evenmin, tenzij er een duidelijke objectieve reden voor is.
Eigendomsrecht.
Een bedrijf is tot op heden tenzij het uithangt aan de voordeur geen publieke instelling. Men kan dus de toegang weigeren aan wie men dat zelf wil.

Dat is dus anders dan bv een bioscoop of café. Dat is publieke toegang.
Oud 18 juni 2011, 00:37   #226
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Yussuf staat weeral op de barricaden! de racisten gebruiken nog steeds codes zegt hij! hoe durven ze!
Misschien moeten we Yussef zijn referenties van de vorige werkgevers eens nagaan voor we hem verder helpen. Zien waar de oorzaak werkelijk ligt.
Oud 18 juni 2011, 07:29   #227
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik een bedrijf opricht is iedereen welkom. Maar moest het opvallen dat sommige culturen niet passen binnenin het bedrijf en de werksfeef naar beneden kelderen. Zal ik er niet aan twijfelen ook zo'n BBB code op de papieren te plaatsen.

Neen, Alienation, je moet geen onbekwame mensen in dienst nemen. Integendeel.
Het is de bedoeling dat de werkgever selecteert op bekwaamheid.
Oud 18 juni 2011, 12:57   #228
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Vraagje:

stel je hebt twee kandidaten, beide met exact dezelfde kwalificaties.

Het enige verschil is dat de ene oorspronkelijke Belg is en de andere niet.

Aan wie geef je de voorkeur?

Ik kan de vraag ook veranderen als je wil:
weet jij waarom het in Zuid-Afrika een tijdje geleden zo gevaarlijk was voor zwarten uit andere landen?
Kan je deze vraag eens beantwoord Artisjok?
Ik ben benieuwd naar je visie.

Dank!
Oud 18 juni 2011, 12:59   #229
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Je denkt toch niet dat alle mensen met een ietwat donkerder huidskleur allemaal moslim zijn.

Neen, ik gaf dat niet aan.
Ik vertelde dat ik programmeur ben en dat ik werk in de zeer uitgebreide en diverse sector van de sociale zekerheid.
Omdat je toen ook al verkeerde conclusies trok, heb ik toen ook al verduidelijkt dat ik geen ambtenaar ben.
Moslims zijn door hun fysieke kenmerken vrij herkenbaar.

De meeste blanken zijn niet Moslim. Zitten er dan tussen die duidelijk Arabische of Turkse roots hebben, dan is de kans groot dat ze wel Moslim zijn.

Dat zijn toch enkele wetmatigheden die je volgens mij moeilijk onder de mat kan schuiven.
Als je wil kan ik wel wat gegevens opzoeken over het aantal blanke Moslims en het aantal Arabische/Turkse Moslims, maar ik hoop dat je mate ontkenning van de werkelijkheid niet zover gaat dat je cijfers nodig hebt die dit "aantonen". :-/
Oud 18 juni 2011, 13:08   #230
Groentje-18

Standaard

Ik vind btw de stelling als je een voorkeur voor eigen volk hebt, ben je racist, wel héél zwart wit.
Het is één van de meest basale en universele principes dat mensen voorkeur hebben voor mensen met wie zij gelijkenissen vertonen. Hoe meer gelijkenissen, hoe beter.

Dat wil echter niet zeggen dat ze een afkeer, haat, e.d. hebben tegenover alles wat anders is. Anders zou je nogal wat zien.

Stel ik ga naar de winkel voor een flesje parfum. Iets zal mijn voorkeur dragen. De rest van de flesjes ga ik niet op de grond kapot smijten en de winkelier gaat geen klacht tegen me indienen omdat ik een voorkeur had voor het ene en de andere, al zijn ze evenwaardig en misschien zelfs goedkoper, links liet liggen.

Mijn voorkeur is overigens dat België of Vlaanderen, en vooral de oudere en oorspronkelijke voor zover mogelijk blank blijven of dat, als het niet anders kan, de niet-blanken de rust en vrede niet te veel verstoren en zich zoveel mogelijk integreren.
Mag dat even?

Dat wil niet zeggen dat ik plots nazistische ideeën verafgood.
Ik wil gewoon, als ik straks buitenkom, al dan niet met mijn kind of kleinkind, me thuisvoelen in de buurt. Het idee hebben dat de buurt "mijn buurt" is, de buurt waar ik ben opgegroeid en gelukkig heb vertoefd, en als het even kan zou ik liefst willen dat ze nog herkenbaar is.
Als ik dat doe en het gevoel heb in Oezbekistan of één of andere smeltkroes van culturen te zijn terechtgekomen �* la wat we vandaag zien in sommige Vlaamse en Brusselse regio's, is er me dunkt iets mis.

Moest ik dat zo leuk vinden, dan had ik wel gekozen om mezelf en mijn eventuele (klein)kinderen te laten opgroeien in de Arabische wereld bijvoorbeeld...
Maar voorlopig voel ik me daar weinig toe aangetrokken, dankjewel.
Ik vind dan ook niet dat we ons mooie Vlaanderen tot een Arabische, voormalig communistische of oezbekistaanse nederzetting moeten laten verworden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 13:09.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:12   #231
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

euh... je mag wel degelijk aan een interimbureau vragen dat ze enkel bekwame mensen sturen. Dat is niet verboden.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:16   #232
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind btw de stelling als je een voorkeur voor eigen volk hebt, ben je racist, wel héél zwart wit.
Het is één van de meest basale en universele principes dat mensen voorkeur hebben voor mensen met wie zij gelijkenissen vertonen. Hoe meer gelijkenissen, hoe beter.

Dat wil echter niet zeggen dat ze een afkeer, haat, e.d. hebben tegenover alles wat anders is. Anders zou je nogal wat zien.

Stel ik ga naar de winkel voor een flesje parfum. Iets zal mijn voorkeur dragen. De rest van de flesjes ga ik niet op de grond kapot smijten en de winkelier gaat geen klacht tegen me indienen omdat ik een voorkeur had voor het ene en de andere, al zijn ze evenwaardig en misschien zelfs goedkoper, links liet liggen.

Mijn voorkeur is overigens dat België of Vlaanderen, en vooral de oudere en oorspronkelijke voor zover mogelijk blank blijven of dat, als het niet anders kan, de niet-blanken de rust en vrede niet te veel verstoren en zich zoveel mogelijk integreren.
Mag dat even?

Dat wil niet zeggen dat ik plots nazistische ideeën verafgood.
Ik wil gewoon, als ik straks buitenkom, al dan niet met mijn kind of kleinkind, me thuisvoelen in de buurt. Het idee hebben dat de buurt "mijn buurt" is, de buurt waar ik ben opgegroeid en gelukkig heb vertoefd, en als het even kan zou ik liefst willen dat ze nog herkenbaar is.
Als ik dat doe en het gevoel heb in Oezbekistan of één of andere smeltkroes van culturen te zijn terechtgekomen �* la wat we vandaag zien in sommige Vlaamse en Brusselse regio's, is er me dunkt iets mis.

Moest ik dat zo leuk vinden, dan had ik wel gekozen om mezelf en mijn eventuele (klein)kinderen te laten opgroeien in de Arabische wereld bijvoorbeeld...
Maar voorlopig voel ik me daar weinig toe aangetrokken, dankjewel.
Ik vind dan ook niet dat we ons mooie Vlaanderen tot een Arabische, voormalig communistische of oezbekistaanse nederzetting moeten laten verworden.
Tof, dat white power-discours. Zelf maak ik eerder een onderscheid op basis van wat iemand bijdraagt tot de samenleving. Zo verkies ik eerlijk gezegd de (niet-blanke) Marokkaanse arbeiders die hier recht tegenover mijn deur een gebouw aan het slopen zijn (en dus ook belastingen betalen) ver boven mensen wier bijdragen hypothetische toekomstbeloften zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:19   #233
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tof, dat white power-discours. Zelf maak ik eerder een onderscheid op basis van wat iemand bijdraagt tot de samenleving. Zo verkies ik eerlijk gezegd de (niet-blanke) Marokkaanse arbeiders die hier recht tegenover mijn deur een gebouw aan het slopen zijn (en dus ook belastingen betalen) ver boven mensen wier bijdragen hypothetische toekomstbeloften zijn.
Als je dan de arbeiders groter vindt bijdragen dan de mensen die nadenken over de maatschappelijke toekomst: er zijn genoeg landen waar er niet wordt nagedacht over die toekomst en er arbeiders te over zijn.

Naar het schijnt is het daar goed vertoeven.

Ik hoop dat uw arbeiders niet in het zwart werken.

Edit: Mijn "white power" discours was vroeger volledig anders. Ik was één van de grootste voorvechtster van een cultureel pluriforme samenleving (= het juiste woord voor wat politici en burgers met een multiculturele samenleving bedoelen). De realiteit heeft mij, net zoals vele anderen rondom mij op ieder niveau van de samenleving, echter doen inzien dat samenleven niet mogelijk is en dat het toelaten van een groep mensen die hun bijdragen vooral bestaan in amok maken en de bestaande uitgebouwde systemen afbreken, er vooral toe leidt dat op het laatste twee samenlevingen die niet zijn zoals ik ze wil zien: namelijk die van het land van herkomst en die van het westen (beiden zonder sociale zekerheid en waar de zwakkeren op zichzelf toegeworpen was).

Ik zag daarvan recent overigens een mooi voorbeeldje. Een Afrikaanse (zwarte) vrouw kon om de één of andere reden niet snel genoeg van de bus afgeraken. Dit moest zonodig door de "voorste deur" van de bus gebeuren. (Normaal stap je achteraan af, vooraan stappen de mensen op... enfin, in Vlaanderen toch ) In plaats van te wachten tot de mensen waren ingestapt wrong ze zich plots als een dolle en wilde door de mensen die opstapten, waarbij ze een blinde wegduwde en zwaar tegen het hoofd stootte die net aan het opstappen was!! Ze deed gewoon alsof hij lucht was of ze hem niet zag ...
Buschauffeur, ik en de andere passagiers waren zwaar geschokt.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 13:25.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 13:22   #234
Steve_M

Standaard

Citaat:
Als je dan de arbeiders groter vindt bijdragen dan de mensen die nadenken over de maatschappelijke toekomst: er zijn genoeg landen waar er niet wordt nagedacht over die toekomst en er arbeiders te over zijn.
Ja, want dat heb ik geschreven.

Citaat:
Ik hoop dat uw arbeiders niet in het zwart werken.
Zou me verwonderen. De werf is nogal zichtbaar en ze dragen uniformpjes.
Oud 18 juni 2011, 13:23   #235
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zou me verwonderen. De werf is nogal zichtbaar en ze dragen uniformpjes.
toch niet met streepjes?
Oud 18 juni 2011, 13:34   #236
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraagje:

stel je hebt twee kandidaten, beide met exact dezelfde kwalificaties.

Het enige verschil is dat de ene oorspronkelijke Belg is en de andere niet.

Aan wie geef je de voorkeur?

Ik kan de vraag ook veranderen als je wil:
weet jij waarom het in Zuid-Afrika een tijdje geleden zo gevaarlijk was voor zwarten uit andere landen?
Citaat:
Kan je deze vraag eens beantwoord Artisjok?
Ik ben benieuwd naar je visie.

Dank!
Ja, ik kan dat.
Dan neem ik de kandidaat met het meest gevoel voor humor; of de kandidaat die zich het origineelst kleed. (geen das, hemd, donkerblauw kostuum)

Maar ik begrijp niet wat je vraag in dit topic komt doen. Dit heeft niets te maken met racisme.
Racisme is net dat je niet wil weten wat de kwalificaties zijn, dat je op voorhand mensen uitsluit ongeacht hun kwalificaties.
Oud 18 juni 2011, 13:36   #237
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ja, ik kan dat.
Dan neem ik de kandidaat met het meest gevoel voor humor; of de kandidaat die zich het origineelst kleed. (geen das, hemd, donkerblauw kostuum)

Maar ik begrijp niet wat je vraag in dit topic komt doen. Dit heeft niets te maken met racisme.
Racisme is net dat je niet wil weten wat de kwalificaties zijn, dat je op voorhand mensen uitsluit ongeacht hun kwalificaties.
Enkel jij spreekt hier over racisme, Artisjok.
Ik ben blij dat je inziet dat de vraag "BBB" helemaal niet betekent dat er sprake is van racisme.

En ik zei dus: de kandidaten zijn volledig gelijk. (Een fictieve situatie dus). Welke kies je?
Oud 18 juni 2011, 13:37   #238
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
toch niet met streepjes?
Neenee, circe, werkende allochtonen. Vreemd dat uitgerekend jij, die toch zo de vinger aan de pols hebt, die nog nooit gezien hebt. Je kan ze zien op zowat elke bouwwerf in Antwerpen.
Oud 18 juni 2011, 13:38   #239
Groentje-18

Standaard

Waar zit Uh-huh trouwens als je haar nodig hebt?

Normaal gesproken was ze al lang komen vertellen dat zij de witte speknek kleur echt maar niks vindt en voorkeur heeft voor haar eigen vaalbruine kleur.
Oud 18 juni 2011, 13:41   #240
Steve_M

Standaard

Citaat:
Edit: Mijn "white power" discours was vroeger volledig anders. Ik was één van de grootste voorvechtster van een cultureel pluriforme samenleving (= het juiste woord voor wat politici en burgers met een multiculturele samenleving bedoelen). De realiteit heeft mij, net zoals vele anderen rondom mij op ieder niveau van de samenleving, echter doen inzien dat samenleven niet mogelijk is en dat het toelaten van een groep mensen die hun bijdragen vooral bestaan in amok maken en de bestaande uitgebouwde systemen afbreken, er vooral toe leidt dat op het laatste twee samenlevingen die niet zijn zoals ik ze wil zien: namelijk die van het land van herkomst en die van het westen (beiden zonder sociale zekerheid en waar de zwakkeren op zichzelf toegeworpen was).
Ja, daarom dat je schreef dat je het hier liefst zo blank mogelijk wil houden. Dat is een soort huidskleurracisme dat we zelfs hier op het forum maar zelden tegenkomen. En "de realiteit", sta me toch toe daar even smakelijk mee te lachen.

Citaat:
Ik zag daarvan recent overigens een mooi voorbeeldje. Een Afrikaanse (zwarte) vrouw kon om de één of andere reden niet snel genoeg van de bus afgeraken. Dit moest zonodig door de "voorste deur" van de bus gebeuren. (Normaal stap je achteraan af, vooraan stappen de mensen op... enfin, in Vlaanderen toch ) In plaats van te wachten tot de mensen waren ingestapt wrong ze zich plots als een dolle en wilde door de mensen die opstapten, waarbij ze een blinde wegduwde en zwaar tegen het hoofd stootte die net aan het opstappen was!! Ze deed gewoon alsof hij lucht was of ze hem niet zag ...
Buschauffeur, ik en de andere passagiers waren zwaar geschokt.
Yep, onlangs probeerde een oude autochtone dame me voor te steken aan de kassa van de Delhaize. Ik wil dan nu graag een bejaardenvrij land, zodat ik niet met dat oud gespuis in aanraking moet komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be