Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2011, 14:29   #261
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik kan begrijpen dat wat ik schreef compleet niet in je kraam past en het WCS antwoord is dat ik had kunnen geven. Het als repliek afdoen als een duidelijk onbegrip van je opponent is erg zwak.
Had het dan nog liever genegeerd, zoals je met die andere post van me deed.
Euh, nee. Ik schreef dat dat aan het beleid lag, waarna jij dan ineens maar invulde waar ik vond dat het beleid gefaald had. Dat mag, maar je interpretatie klopte langs geen kanten. Het beleid had (en dat is nog steeds zo) veel repressiever moeten optreden tegen uitwassen. Overigens niet alleen bij allochtonen, maar ook bij autochtonen voor bepaalde misdrijven. Maar ik begrijp dat dat dan weer niet past in je beeld van mij. Ik heb dat hier nochtans al een paar keer geschreven.

Citaat:
Die examens heb ik al lang gehad en daar ben ik met glans op geslaagd, moest dat er voor u toe doen. Dankjewel.
Mooi zo.

Citaat:
Weeral mijn beperkt begripsvermogen wat zich met de zaak moeit. Ach ach ... het zal dan wel zeker. Steve M heeft het immers gezegd. Toevallig wel net op een moment dat hij in nauwe schoentjes wordt gedreven.
Tiens? Zou er een verband zijn?
Nauwe schoentjes dan nog wel. Wij praten echt wel een beetje langs elkaar blijkbaar.

Citaat:
Btw, als jij geen problemen had met je begripsvermogen wist je dat er geen sprake was van voorkruipen, maar van het eigen lichaam bruut gebruiken om een mensenmassa (die binnenkwam) aan de kant te duwen. Een mensenmassa waarbij een blinde voorop ging en net zijn busabonnement wilde laten zien, maar door de haast van de Afrikaanse vrouw kreeg hij dus een harde klap en werd hij naar buiten geduwd, net als alle mensen achter hem.

Een bushalte verder liep ze overigens nog. Bleek dat ze gewoon met geweld en superveel haast een eerdere halte was afgestapt om niet te hoeven wachten bij het drukke kruispunt.
Het blijft een compleet irrelevante anekdote. En zeker voor iemand die om de haverklap anderen ervan beticht dat ze "de realiteit" niet kennen.

Citaat:
Ik hoop dat ik u niet moet gaan uitleggen dat het zien van zulke schrijnende taferelen mensen wel eens ècht racistisch zou kunnen maken.
Doch denk ik dat iedereen op de bus voldoende intelligent was om te beseffen dat het niets met haar huidskleur te maken had, maar allicht alles met haar cultuur in haar voormalige land, die allicht "vechten of verzuipen" moet zijn geweest...
Ja, dat zal het zijn. Ondenkbaar dat het gewoon om iemand zonder manieren gaat.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 14:30   #262
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik zou nog net iets dramatischer doen, dan kom je zeker nog geloofwaardiger over. Dat de blanken zijn "moeten vluchten" heeft nochtans weinig met huidskleur te maken maar vooral met beleid. Vreemd dat een zelfverklaard groot denker als jij daar nog niet aan gedacht heeft.
Raar, ik ken nochtans verschillende mensen die door hun "vaalbruine" buren met aandrang (en meer dan dat) dwingend verzocht werden uit te kijken naar een andere woning in een andere buurt, "vermits de straat ondertussen van hèn was" (in het Turks dan wel).

Citaat:
"De" oervlaamse cultuur? Wat houdt dat dan precies in? Angstig kruipen voor meneer pastoor en je na de mis zatdrinken op café terwijl je wacht tot de duiven vallen? De oervlaamse cultuur
zou kunnen, het is iets als die oermarokkaanse cultuur: samen op het kerkplein de overspeligen stenigen en dan gezellig kijken hoe ze de homo van het dorp onder luid gejuich van de hoogste minaret naar beneden kieperen.
Meer cultuur hebben ze niet in Marokko... zelfs geen frisse pint.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 14:33   #263
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik zie immers niet in dat BBB iets te maken heeft met kwalificaties.
denk je dat een halal beenhouwer een halal interim mag gaan eisen, met vermelding "mmm" (Marokkaanse mokka moslim)?
Oud 18 juni 2011, 14:45   #264
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men zou best eerst eens kijken hoeveel BBB er in allochtone bedrijven werken. Ja die hebben ook al heel wat kmo's en dergelijke.
Als er al iemand discrimineert zal je daar wellicht het meeste terug vinden.
Oud 18 juni 2011, 14:49   #265
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen artisjok!

Hoe vaak moet ik het nu nog uitleggen.

Een voorkeur hebben voor blanken is iets anders dan haat hebben ten opzichte van andere rassen!!
Als je zelf niet het hemelsbreed verschil tussen die twee aparte concepten aanvoelt of ziet, dan stel ik me ernstige vragen.
Het is nu niet alsof je de meest fijnbesnaarde persoon ter wereld moet zijn om te begrijpen dat "ik heb een voorkeur voor x" niet betekent dat je alle andere letters van het alfabet verafschuwt hé!!
Wanneer je mensen beoordeelt op hun huidskleur ben je racist. Ongeacht of je dan een voorkeur hebt of een afkeur, of je liefhebt of haat, of je accepteert of uitsluit, of je bewondert of veracht. Als je dit doet op basis van huidskleur, ben je een racist.

Citaat:
Het eerlijkste, ja.

Maar iemand die getogen en geboren is en wiens ouders gevochten hebben voor de vrijheden van dit land en levenslang eraan hebben meegebouwd en -betaald, mogelijk geen job geven omdat er een inwijkeling is met exact dezelfde kwalificaties, is dat eerlijk?
Dit is niet correct.
Citaat:
Er zijn mensen die vinden dat je de oer-Vlaamse of Belg dan zou moeten laten voorgaan.
Dit is racisme.
Citaat:
Ik vind dat geen onbegrijpelijk standpunt.
Er zijn al oorlogen gevoerd over mensen die in een ander land de jobs gaan "afpakken".
Ja, verdeel en heers; en velen lopen daar nog altijd met open ogen in.

Citaat:
Dat bedoel ik uiteraard niet.
En btw neen: daar zijn een rits uitzonderingen op. Maar goed ook.
Wat bedoel je dan wel?

Citaat:
?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 14:49   #266
Fatalistische fakir
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik heb een voorkeur voor mensen die hun verstand gebruiken, dus daarom vind ik in deze discussie de posts van Artisjok en SteveM, forummers waarmee ik het over heel veel zaken oneens ben, lezenswaardiger dan die van Groentje-18. Ja, ik weet het, niet iedereen heeft evenveel verstand gekregen, het leven is niet rechtvaardig, niemand kiest voor een ondergemiddeld IQ, dat is allemaal waar, maar dat maakt van weinig verstand nog altijd geen excuus voor domme uitspraken. Ken jezelf, kernachtiger valt het wellicht niet te formuleren, het is misschien wel het beste advies dat de westerse filosofie ooit heeft opgeleverd.
Fatalistische fakir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 14:51   #267
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Men zou best eerst eens kijken hoeveel BBB er in allochtone bedrijven werken. Ja die hebben ook al heel wat kmo's en dergelijke.
Bij de Vlaamse kleine onderneming (man, vrouw en kinderen, geen loontrekkenden maar meewerkende vennoten) zal je ook geen iscriminatie vinden, wegens zero aanwerving.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 14:58   #268
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Eerst? Ook!
Daar wordt ook gediscrimineerd. Het ene kan het andere toch niet goedpraten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 15:10   #269
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag dat gerust voorkeur noemen als jij je daar beter bij voelt. Maar het is racisme.
Is het ook racisme als je blondines verkiest boven brunettes?

Andersom is het vast géén racisme: iemand die brunettes verkiest boven blondines zal alzeker geen racist worden genoemd.
Nochtans zijn de natuurlijke blondines een uitstervende minderheid.

Ik herhaal nog eens mijn vraag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
denk je dat een halal beenhouwer een halal interim mag gaan eisen, met vermelding "MMM" (Marokkaanse mokka moslim)?
Of zou enkel M&M (Moslim & Marokkaan) toegestaan zijn?

MOSLIM apart is in ieder geval toegestaan, anders kan je geen halal vlees hebben.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 juni 2011 om 15:18.
Oud 18 juni 2011, 16:00   #270
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revolt Bekijk bericht
Dat denk ik ook, maar spijtig genoeg zijn er die zich liever bezighouden met het selecteren voortgaande uit hun eigen vooroordelen. Daar komt nog eens bij dat deze vooroordelen de maatschapelijke kanker zijn op het volk hun gezond verstand.
Sommige selecties zijn wel nodig , in het u bekende draadje : http://forum.politics.be/showthread.php?t=130351 staan voorbeelden genoeg van "werknemers" die iemand niet in hun bedrijf willen, mss de maatschappelijke kanker eens bij die mannekes zoeken ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 16:20   #271
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die draad ken ik niet, en ik heb geen zin om dat allemaal te gaan lezen nu. Kan je eens uitleggen waarom iemand zijn vooroordelen boven het recht om te werken staan?
Tja ...
Oud 18 juni 2011, 16:35   #272
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, Alienation, je moet geen onbekwame mensen in dienst nemen. Integendeel.
Het is de bedoeling dat de werkgever selecteert op bekwaamheid.
En hoe die mensen in de groep liggen. Een goede bedrijfssfeer zorgt voor een goede samenwerking, motiviatie, ...

Overigens, bij ons werken er ook veel allochtonen. Ze zitten altijd aan een tafeltje apart in hun eigen taal te praten.
Oud 18 juni 2011, 17:12   #273
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de voorkeur voor blank. Als ik hier straks buitenkom wil ik niet dat alle mensen een totaal andere kleur hebben dan mij. Ik zit hier namelijk nog altijd in België en niet in West-Afrika. Dat is racistisch volgens u?
Ja, en nogal lachwekkend.

Hoe blank moeten ze volgens u zijn? Heel blank of mogen ze nog wel gebronsd zijn door de zon? Is het mediterrane type nog toegestaan of is dat al te donker?
Hoe lang moeten die mensen zijn? Is er een minimum lengte verbonden aan dat 'blank zijn' of gaat het puur om de kleur?
Nu ken ik mensen die wel blank zijn qua kleur maar toch dikke lippen hebben. Hoe dik mogen die lippen van u nog zijn? Of hoe lang hun neus? Want het zijn toch zeker geen échte blanken? 3cm? 4 cm?

Moeten deze blanken perfect Nederlands spreken of mogen ze nog wel fouten maken als: 'dan mij'?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 17:15   #274
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je nu eens antwoorden aub??
Lees het draadje en vraag jezelf eens af waarom die selectie er is en of het daar niet aan kan liggen ...
Mss komt u nog tot de conclusie dat die selectie te maken heeft met gezond verstand...
Oud 18 juni 2011, 17:18   #275
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Hoe blank moeten ze volgens u zijn? Heel blank of mogen ze nog wel gebronsd zijn door de zon? Is het mediterrane type nog toegestaan of is dat al te donker?
Hoe lang moeten die mensen zijn? Is er een minimum lengte verbonden aan dat 'blank zijn' of gaat het puur om de kleur?
Nu ken ik mensen die wel blank zijn qua kleur maar toch dikke lippen hebben. Hoe dik mogen die lippen van u nog zijn? Of hoe lang hun neus? Want het zijn toch zeker geen échte blanken? 3cm? 4 cm?

Moeten deze blanken perfect Nederlands spreken of mogen ze nog wel fouten maken als: 'dan mij'?
heeft U een voorkeur voor blondines of brunettes of ga je nu net doen of het maakt geen verschil?

Ik vind blonde mannen totaal onaantrekkelijk. ben ik nu racist?
Oud 18 juni 2011, 18:06   #276
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
heeft U een voorkeur voor blondines of brunettes of ga je nu net doen of het maakt geen verschil?

Ik vind blonde mannen totaal onaantrekkelijk. ben ik nu racist?
Sinds wanneer moet uw seksuele of esthetische voorkeur bepalend zijn voor het beleid van een land?
Oud 18 juni 2011, 18:20   #277
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Waar zit Uh-huh trouwens als je haar nodig hebt?

Normaal gesproken was ze al lang komen vertellen dat zij de witte speknek kleur echt maar niks vindt en voorkeur heeft voor haar eigen vaalbruine kleur.
Ja, want dat compenseert jouw racistische discours of zo?

Ik begrijp echt niets van jou. Nog niet zo lang geleden ging je er prat op dat je Polly Correct banpunten had aangesmeerd omdat ze in een bericht 'haatbaard' had gebruikt. (Geen nette term maar gezien de context - iemand met een baard die opriep tot haat en geweld - niet onjuist.)
En nu laat je je van je meest racistische, xenofobe en kortzichtige kant zien...

Ik vraag me werkelijk af...
Oud 18 juni 2011, 18:24   #278
Groentje-18

Standaard

Door sommige posts hier, waaronder vooral speciale vermeldingen voor die van Fatalistische Fakir en Steve M (Artisjok zijn we al gewoon), is het niveau van deze thread ontzettend gekelderd.

De nieuwe leuze:
- iedereen die een voorkeur heeft voor zijn eigen volk is racistisch (met andere woorden: quasi ieder mens is racistisch. Artisjok, Steve M., ... zou ik eens willen schaduwen om te zien of ze sneller contact zoeken met een allochtoon dan met een oorspronkelijke Belg )
- iedereen die racistisch is, heeft een beneden gemiddeld I.Q.

Chapeau aan links ... wat mij betreft verdienen jullie geen enkele repliek meer.
Probleem is dat dit forum zo gepolariseerd (en ook wel stilgevallen is, met dank aan deze polariserenden ) dat er niet veel alternatieven zijn ...
Oud 18 juni 2011, 18:27   #279
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Eng dat jij hier in alle ernst één van de meest universele en cross-culturele fundamenten van alle levensvormen linkt aan racisme...

Linkse zijde, jullie stellen me zwaar teleur. Of dit gaat om een absoluut gebrek aan kennis, introspectie, zelfhaat of het hier gaat om lol trappen en van slechte wil zijn is daarbij de vraag.

Inmiddels zal ik aan Marie-Sofie gaan vertellen dat ze geen voorkeur mag hebben voor nieuwe Vlaamse buren. Ze moét en z�*l even blij en gelukkig zijn met allochtone buren. Anders is ze een racist van het type dat de rest van de bevolking in verlegenheid brengt. Terloops geeft ze dan ook nog eens bloot dat ze over een inferieure intelligentie beschikt.

(P.S.: Mensen discrimineren op basis van intelligentie, een aangeboren eigenschap, is dat minder erg dan racisme volgens onze politiek correcten hier? ... Het antwoord hebben jullie al gegeven.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 18:29.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2011, 18:30   #280
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door sommige posts hier, waaronder vooral speciale vermeldingen voor die van Fatalistische Fakir en Steve M (Artisjok zijn we al gewoon), is het niveau van deze thread ontzettend gekelderd.

De nieuwe leuze:
- iedereen die een voorkeur heeft voor zijn eigen volk is racistisch (met andere woorden: quasi ieder mens is racistisch. Artisjok, Steve M., ... zou ik eens willen schaduwen om te zien of ze sneller contact zoeken met een allochtoon dan met een oorspronkelijke Belg )
- iedereen die racistisch is, heeft een beneden gemiddeld I.Q.

Chapeau aan links ... wat mij betreft verdienen jullie geen enkele repliek meer.
Probleem is dat dit forum zo gepolariseerd (en ook wel stilgevallen is, met dank aan deze polariserenden ) dat er niet veel alternatieven zijn ...
Gelukkig hebben we jou nog om het niveau wat op te krikken met je weinig gepolariseerde en genuanceerde standpunten. Je legt me woorden in de mond en gaat op geen enkel moment op een van mijn standpunten in. De zin "chapeau aan links" en het vervolg daarop is overigens een sterk staaltje comedy. Soms denk ik dat je het erom doet. Maar je hebt wel op een vlak gelijk: je mag je replieken wat mij betreft ook gerust voor jezelf houden als ze dit niveau niet overstijgen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be