![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Niettegestaande dat zou ik heel blij zijn als het bedrijf volledig niet-clandestien was. Al weet ik niet of dat bestaat in de bouw, zeker niet indien het ... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
|
![]() Citaat:
Laat me eens smakelijk lachen om zoveel politiek correctheid en multicul-aanbidding, in die mate dat je er je eigen cultuur voor versteekt. Proficiat, mensen zoals u zijn er de oorzaak van dat alle blanken zijn moeten vluchten uit Sint-Joost-ten-Node, Sint-Jans Molenbeek, Borgerhout, ... en men in heel Vlaanderen zijn eigen dorp, stad of straat niet meer herkend. Of vindt u misschien dat een bende Moslims (die zich duidelijk onderscheiden door klederdracht, gedrag etc.) op het kerkplein deel uitmaakt van de oerVlaamse cultuur? Eén chance voor mensen die zo kortzichtig denken als jou: als je niet al te jong bent, maak je de ellende zelf niet meer mee die je creëert... Het zijn vooral de "blanken na ons" die in de penarie zullen zitten.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Steve_M : 18 juni 2011 om 13:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
|
![]() Nog iets (waarmee ik overigens in herhaling val):
er worden aan de lopende band mensen gediscrimineerd op basis van kenmerken waar zij geheel niets aan kunnen doen. - schoonheid / lelijkheid - gewicht - gezondheid / ziekte - stand van hun ogen of neus - leeftijd - het al dan niet hebben van een fysiek zichtbare "afwijking" of handicap - het hebben van een psychische ziekte - intelligentie - afkomst - religie - geaardheid - ideologie - ... Maar voor discriminatie op basis van huidskleur is er een speciaal woordje ontworpen: dat is racisme. Dat er een speciaal woord voor ontworpen is, doet mij vermoeden dat het erger is dan alle bovenstaanden: waarom? Waarom heeft iemand die gediscrimineerd wordt op basis van zijn uiterlijk meer recht op compensatie of recht op gelijke kansen dan al de andere hierboven vermelde groepen? Dat begrijp ik niet. Worstelden we zo erg met ons koloniaal verleden? Proberen we iedere herinnering aan nazisme te verminken? Zijn de mensen die zo erg met deze term zwaaien misschien voormalig collaborateurs die nu het geweten proberen te wissen door te pas en te onpas de term te gebruiken? En nogmaals: voorkeur voor het ene, is iets heel anders dan haat tegenover het andere! Beide zijn twee extremen op één dimensie, maar er is nog een heel pallet ertussen ...
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze burgemeester ad-interim in Kortrijk wordt al eens voor een Turk gehouden, maar heeft geen Turkse roots. Ik werd al voor Marokkaanse, Zuid-Amerikaanse, Poolse aanzien. En wie weet wat nog allemaal. En je zegt zelf "de kans is groot", je hebt dus nog altijd kans dat je er naast zit. Ik vrees dat jij met zo'n beoordeling dikwijls flaters slaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
Banneling
|
![]() Lees de titel van deze draad, dan weet je ook waarover het gaat.
Citaat:
Ik zie immers niet in dat BBB iets te maken heeft met kwalificaties. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |||
|
![]() Citaat:
Als ik iemand niet-blank zie, beoordeel ik hem daarom niet als slecht. Doch, in Vlaanderen verkies ik blanke mensen tegen te komen. Net zoals ik in Afrika verkies niet-blanke mensen tegen te komen en in Spanje niet-Belgen maar Spanjaarden, bvb. Moet ik nu publiekelijk worden verhangen? Citaat:
Het beleid heeft de niet-blanken opgesteukt de boel zodanig te terroriseren dat de blanken die niet rechtstreeks weggepest werden, zijn moeten vluchten. Dat is nieuwe informatie voor mij... Citaat:
Als je je eigen cultuur niet eens erkend op het moment dat er allerlei nieuwe culturen onder je neus worden gewreven. ![]() Ik zie hier maar enkele mogelijkheden: - of je hebt geen enkel contact met vreemde culturen en hebt daardoor nog niet opgemerkt dat er een verschil is - of je bent iemand totaal zonder eigen cultuur en/of identiteitsgevoel, hebt geen gewoontes of dergelijke en neemt flexibel alle culturen en identiteiten aan (en eerlijk gezegd doet deze optie me vragen rijzen over je psychologische gezondheid. Het gevoel "ontvreemd" te zijn zorgt ook bij migranten voor veel psychologisch leed. ![]() - je veracht je eigen volk - ... Hoe dan ook geloof ik dat de discussie met u zinloos is. Alleszins begrijp ik nu vanwaaruit de posten die jij hier plaatst mbt dit thema, komen. Ik begrijp dat je niet wil opkomen, laat staan "vechten" (moest dat ook nodig zijn), voor iets wat jou totaal vreemd is of waar je nooit enige band mee gevoeld hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
|
![]() Citaat:
Maar hopelijk zie je wel in dat het te maken heeft met voorkeuren? En ahzo, loting ... In Zuid-Afrika vonden ze dat de burgers van het eigen land voorrang moesten krijgen bij het vinden van werk. Jij zal dat misschien ook nog ooit vinden, als je comfortabele positie in het gedrang komt door een bende Chinesen/Indiërs. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
|
![]() Een meer inhoudelijke repliek kon ik van jou niet verwachten.
Ik wist dat deze post jou en allicht jouw gelijkgezinden met je mond vol tanden deed staan. Mission accomplished, wat mij betreft. Dat er mensen zijn die bij de minste onverwachte uitspraak ivm alles wat anders is direct naar de term racisme grijpen, doet me vooral lachen eerlijk gezegd. Angstiger en engdenkender kan je m.i. niet zijn. Vroeger veel te weinig zwarte Afrika die "moet niet bang zijn van zwarte man" tegen je zeiden tegengekomen is mijn conclusie. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |||||
|
![]() Heb ik dat geschreven?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat is het volgende stapje in uw samenleving? Degenen die niet in een winkel naar uw goesting kopen een grote gele ster ophangen of zo??? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | ||||
|
![]() Citaat:
Had het dan nog liever genegeerd, zoals je met die andere post van me deed. Citaat:
Citaat:
Weeral nieuwe informatie voor mij. Misschien moet jij eens leren begrijpend lezen? Citaat:
Tiens? Zou er een verband zijn? Nèèèèèè. Het zou wel heel vals en laf zijn om op zo'n moment de tegenstander een gebrekkig aan intelligentie te wijten. Ik zal dus werkelijk wel een domme geit zijn die te weinig hersencellen bezit om aan zijn intellectuele schrijfsels uit te kunnen. ![]() Btw, als jij geen problemen had met je begripsvermogen wist je dat er geen sprake was van voorkruipen, maar van het eigen lichaam bruut gebruiken om een mensenmassa (die binnenkwam) aan de kant te duwen. Een mensenmassa waarbij een blinde voorop ging en net zijn busabonnement wilde laten zien, maar door de haast van de Afrikaanse vrouw kreeg hij dus een harde klap en werd hij naar buiten geduwd, net als alle mensen achter hem. ![]() Een bushalte verder liep ze overigens nog. Bleek dat ze gewoon met geweld en superveel haast een eerdere halte was afgestapt om niet te hoeven wachten bij het drukke kruispunt. ![]() Ik hoop dat ik u niet moet gaan uitleggen dat het zien van zulke schrijnende taferelen mensen wel eens ècht racistisch zou kunnen maken. Doch denk ik dat iedereen op de bus voldoende intelligent was om te beseffen dat het niets met haar huidskleur te maken had, maar allicht alles met haar cultuur in haar voormalige land, die allicht "vechten of verzuipen" moet zijn geweest... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
![]() Mieters ... Daar had ik over gelezen. Degene die zich het orgineelste kleed... Mogen we even blij zijn dat Artisjok geen deel uitmaakt van de HR-afdeling van de overheid. ![]() Ik denk overigens dat ze een boerka origineler vindt dan een kostuum. Oh wacht ... die vrouwen mogen niet gaan solliciteren. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn comfortabele positie wordt een ietsiepietsie bedreigd. http://forum.politics.be/showthread.php?t=128018 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind discriminatie obv huidskleur echter niet minder of niet meer erg dan discriminatie op basis van al die andere dingen die ik heb genoemd (lijst helaas niet exhaustief). En aparte woorden in een samenleving duiden er op dat dat iets in die samenleving relevant is, weetjewel. Wij hebben hier geen 60 woorden om sneeuw te beschrijven, itt de Inuit bv. Dat is heus geen toeval. Dat je zo snel iedereen die niet zegt "ik aanbid anderskleurigen" brandmerkt als rassenhater, doet mij vermoeden dat jij wel eens veel banger voor die anderskleurigen of racistischer zou kunnen zijn, dan je ooit zou durven vermoeden ... Het zou me niet verbazen als jij één van die mensen bent die doodsbang is voor het niet knuffelen van anderskleurigen, uit vrees door die anderskleurigen als racistisch te worden aanzien en het te mogen gaan uitleggen of onderhevig te zijn aan represailles. Zo ken ik er velen ... in het openbaar vervoer zijn ze herkenbaar omdat ze niet om zich heen durven kijken. Kijken ze in de ogen van een niet-blanke, weten ze zich van schrik namelijk geen houding meer... ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 juni 2011 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
|
![]() Waar haal je dat eigenlijk, dat ik "anderskleurigen" zou aanbidden? Ik heb geschreven dat ik dat een onbelangrijk criterium vind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | ||||
|
![]() Citaat:
Hoe vaak moet ik het nu nog uitleggen. Een voorkeur hebben voor blanken is iets anders dan haat hebben ten opzichte van andere rassen!! Als je zelf niet het hemelsbreed verschil tussen die twee aparte concepten aanvoelt of ziet, dan stel ik me ernstige vragen. Het is nu niet alsof je de meest fijnbesnaarde persoon ter wereld moet zijn om te begrijpen dat "ik heb een voorkeur voor x" niet betekent dat je alle andere letters van het alfabet verafschuwt hé!! Citaat:
Maar iemand die getogen en geboren is en wiens ouders gevochten hebben voor de vrijheden van dit land en levenslang eraan hebben meegebouwd en -betaald, mogelijk geen job geven omdat er een inwijkeling is met exact dezelfde kwalificaties, is dat eerlijk? Er zijn mensen die vinden dat je de oer-Vlaamse of Belg dan zou moeten laten voorgaan. Ik vind dat geen onbegrijpelijk standpunt. Er zijn al oorlogen gevoerd over mensen die in een ander land de jobs gaan "afpakken". Citaat:
En btw neen: daar zijn een rits uitzonderingen op. Maar goed ook. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |