![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proficiat.
De bevestiging is er ... ![]() Laatst gewijzigd door manta : 20 juni 2011 om 16:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel de hele forumraad bij elkaar schreien om zogenaamde schendingen van forumreglementen aan te klagen, maar zelf alle regels aan uw gat vegen... ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 juni 2011 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tel daar dan bij dat men mekaar hier al een beetje kan inschatten en op voorhand kan zeggen wie er wat gaat zeggen en 't hek is van de dam. Als islam één van de pijnpunten in onze samenleving is moet men daar over kunnen praten, liefst zonder relletjes of spam (beetje spam moet kunnen ![]() Het toont wel aan dat net dat onderwerp dusdanig gevoelig ligt en zo bij de mensen speelt dat er iets aan moet gebeuren. Respectabel racisme of selectief racisme??? Welke partijleden moesten er op een boot en halverwege... Hoeveel discussies over Israel verlopen er sereen??? Het mes kan aan twee kanten snijden, ook links heeft bepaalde groepen die men discrimineert of uitschijt... Edit: Als ik op "tab" tik schijnt dat m'n post al te verzenden ... ![]() Laatst gewijzigd door manta : 20 juni 2011 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/S.G._Tallentyre http://www.amazon.com/friends-Voltai...8586247&sr=1-1 Je moet het zelfs niet kopen, 't staat online: http://books.google.com/books?id=jOq...ions_r&cad=1_0 Terloops, Voltaire was zo racist als maar kan: zelfs het regime van Pétain weigerde sommige van zijn boeken te laten (her)drukken wegens te racistisch. Moet je niet vragen. Zelfs Céline en Brasillach vonden ze nog wel kunnen. Laatst gewijzigd door filosoof : 20 juni 2011 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is té gemakkelijk, filosoof... Valt me ook van je tegen. Tot nog toe hebben wij iedereen met racistische, antisemitische, homofobe, xenofobe etc. neigingen door middel van argumenten kunnen overtroeven. Zo werkt het namelijk op een politiek discussieforum. Het is één van de redenen waarom ik hier kom: In discussie gaan met politieke tegenstanders. Het is boeiend en je leert nog eens wat, al is het maar inzicht in de gedachtenwereld van je politieke tegenstander. Zoals ik ooit tegen Firestone zei: 'Ik kom niet dagelijks een conservatieve katholieke vlaamsnationalistische leraar tegen met negationistische ideeën, en vind het best boeiend om met zo iemand van gedachte te wisselen zolang wij beiden ons maar aan de wet houden.' Argumenteren en discussieren is de bedoeling van dit forum. De manier waarop Wisord, Wisords dubbelnicks, en consorten (en jij deed daar ook aan mee) hebben geprobeerd op alle mogelijke manieren politieke tegenstanders geband te krijgen, tot het bekendmaken van privé-gegevens aan toe, stuit mij enorm tegen de borst. Het uitpluizen van oude berichten, het uit de context halen van uitspraken, alleen met de bedoeling om tegenstanders monddood te maken vind ik echt weerzinwekkend. Dat deze kleuters, omdat zij hun zin niet hebben gekregen, het nu via deze weg proberen alsnog hun interpretatie van de wet op te leggen aan anderen is misselijkmakend. Wisord en zijn vriendjes hebben er in ieder geval voor gezorgd dat ik minder actief ben op dit forum, hoewel ik het inhoudelijk eigenlijk méér met ze eens ben dan met hun zelfverklaarde 'vijanden'. Wat een gotspe, Wisord. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 20 juni 2011 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | ||
|
![]() Citaat:
dit is geen waar, en dat weet ge. Het zijn uw moderatoren die u tegenspreken. Citaat:
En dat is spijtig. Het I&I subforum is een smet op een anders prachtig initiatief.
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zat als een Zwitser en Rijden als een Turk zouden uit het woordenboek moeten geschrapt worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
|
![]() Citaat:
We zijn als webmaster 'verantwoordelijk uitgever' en kunnen aansprakelijk gesteld worden voor de gepubliceerde berichten. Er geldt wel een stukje redelijkheid, zodat illegale berichten die slechts kort op de website staan, daar niet onder vallen. Berichten die echter met mijn of mijn moderatoren's medeweten blijven staan kunnen reden zijn om mij voor de rechter te dagen. Ik geef u nog dit mee: Citaat:
Dit gezegd zijnde vind ik het positief dat ge dit onderwerp wilt aankaarten. Respect daarvoor.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 juni 2011 om 17:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
|
![]() Citaat:
Als je tijd hebt raad ik je aan om je eens een weekendje bezig te houden met het lezen van de eerste paar pagina's van I&I. Het is een platform geworden tot verspreiding van racisme. Sta je daar achter? Ik ben ooit begonnen om de meest walgelijke posts te signaleren via het driehoekje, maar heb het opgegeven omdat er toch nooit iets van komt.
![]() |
![]() |
#211 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze draad valt me te binnen ivm met hetzelfde thema Censuur op racistpolitics.be |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
|
![]() Reageer dan niet meer, en dat euvel is verholpen.
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() Tja, JIJ kan het weten?
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voorwaar zeker één van de meest objectieve meningen over de al dan niet aanwezigheid van racisme op dit forum... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak je liever druk om het feit dat dit forum zo klein is. Oa doordat actieve posters (door jullie) regelmatig worden verwijderd. Neem een voorbeeld aan fora als GeenStijl en Mamjo waar vrijwel alles is toegelaten. En laat je vooral niet chanteren door befaamde Gedankenpolizie. Al dan niet van de overheid. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 juni 2011 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Sta mij toe te verduidelijken dat het naar mijn stellige overtuiging moet kunnen en mogen, ook binnen de restricties van welkdanige wetgeving, om over maatschappelijke problemen of mogelijke problemen in wording discussie te voeren en zijn mening te uiten. Ik zie er totaal geen graten in dat er bijvoorbeeld over probleemwijken in steden wordt gepraat waar men zich als autochtoon nog nauwelijks durft te wagen, of over de delinquentie van de zogenaamde probleemjongeren, welke huidskleur deze ook mogen hebben, tot welke cultuur zij ook mogen behoren, en welke religie zij ook mogen aanhangen. Ook daarover moet openlijke discussie mogelijk zijn, waarbij de realiteit van zaken of zelfs de persoonlijke perceptie ervan niet verdoezeld hoeft te worden, wel integendeel. Evenwel, naar mijn even stellige overtuiging kan dit op een waardige wijze gebeuren, en zonder dat daar apert racisme aan te pas moet komen. Een voorbeeld uit eigen ervaring : als mijn handtas wordt gejat door een jongere in een dergelijke probleemwijk, en de politie bovendien nalaat om dit ter plaatse te komen vaststellen en/of bedoelde jongere op te sporen maar mij integendeel te verstaan geeft dat één en ander zowaar mijn eigen fout is omdat ik toch had moeten weten dat de buurt in kwestie onveilig is, en dat ik bovendien nog van geluk mag spreken dat er “niets ergers” gebeurd is, dan zal dit mij frustreren en zal niets mij beletten om het openlijk aan te klagen, zonodig met duidelijke vermelding van alle kenmerken der jeugdige delinquent. Maar daarbij zal, ondanks de frustratie, plat en onnodig schelden worden vermeden en zal het, zelfs als het meermaals mocht gebeuren, nooit leiden tot het middels veralgemenende uitspraken verketteren van het ganse volk waartoe voormelde jeugdige delinquent behoort. Ik wil aannemen dat niet iedereen er in slaagt om de eigen frustratie evenzeer onder controle te houden en/of eenzelfde rationele terughoudendheid in taal en uitdrukking te betonen, maar ik vind dat ook dan een welbepaalde limiet der menselijke waardigheid niet mag worden overschreden, en ik heb er derhalve niets op tegen dat die limiet door de gemeenschap wettelijk wordt bepaald. Over de wijze en mate waarin die wettelijke bepaling in België is gebeurd heb ik zo mijn eigen mening, en die is – geloof mij – niet echt positief. Maar dat is dan weer een ander verhaal… Laatst gewijzigd door Gwylan : 20 juni 2011 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
Maarten moet zich daar wel zorgen over maken en terecht denk ik.
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |