Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 22 juni 2011, 16:23   #121
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Maar weten jullie wat? ik ga mijn tuin eens opruimen, volgens mij is dat een veel beter tijdverdrijf dan me hier met jullie achterlijk geleuter bezig te houden.

Geef mekaar ondertussen nog wat gelijk, dat schijnen kinderen heel plezant te vinden.
bullseye!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 22 juni 2011, 16:34   #122
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
bullseye!
just! het begon te regenen en morgen komt de tuinman toch.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 22 juni 2011, 16:51   #123
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat stelt U voor? een totale Stalinistische zuivering? Eventueel met de nodige verbanningen naar Siberie?
Nee, gewoon de forumregels toepassen

Citaat:
Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
http://forum.politics.be/misc.php?do=cfrules

Ik ken er wel een paar die daaraan voldoen.
Oud 22 juni 2011, 21:35   #124
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Eigenlijk zijn er veel meer problemen op het forum dan de C's en Suskes. Het moet grootschalig aangepakt worden. Anders zal het hier zeker en vast nooit een beleefde atmosfeer bestaan, en dit forum zal dan ook nooit een politiek discussieforum worden, bestemd voor serieuze mensen die op een deftige manier met elkaar over politiek willen discussiëren.
Som die problemen eens op.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 22 juni 2011, 21:44   #125
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte Maarten Malaise,

Hiermee had ik graag voorstel gedaan om de moderatoren te verbieden praatverbod toe te passen zonder deftige redenen. In plaats daarvan zouden ze de forumregels kunnen respecteren en een paar forummers (o.a. ex-Sus Iratus en circe) permanent verbannen samen met hun dubbelnicks doordat ze hun ban omzeilen.

Trouwens:
graag had ik meer uitleg gevraagd over "forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)". Waarover gaat het precies? Want ik zie alleen maar 1 voorbeeld: gerechtelijke stappen. Wat betekent "bedreiging" in die zin?

Alvast bedankt!

QuasiX

P.S. Mag ik zo vrij zijn om te vragen waarom Wisord en corse verbannen zijn en voor hoelang?

P.P.S. Op welke manier worden moderatoren verkozen? M.a.w., mag ik me zomaar als kandidaat-moderator voorstellen of welke voorwaarden moet men voldoen om een moderator te kunnen worden?

P.P.P.S. Zou een moderator mij zomaar mogen verbannen doordat de moderatie baas is over het forum en beslist dus?

Graag een antwoord of een permanente ban aub.
Verbod is erover. Bannelingen worden in de mate van het mogelijke opgevolgd. Idem voor dubbelnicks. Moderators handelen naar best vermogen.
Moderators rekruteren doen we zelf.
Moderators zijn inderdaad de baas. Wij proberen naar best vermogen een forum uit te baten maar het is nodig dat beslissingen ergens worden gelegd.

Politics heeft nagenoeg 100 vrijwillige medewerkers. Als iemand dat vrijwilligerswerk teniet wil doen dan gooien we met plezier dat soort mensen uit ons systeem. Het gebeurde al eerder met een aantal forumgebruikers.

We hebben hier een discussiemogelijkheid opgebouwd dat volgens bepaalde principes werd opgezet. We denken nog altijd dat we dat succesvol hebben gedaan. Volgens bepaalde principes. Maar met vrijheden die een discussieforum volgens ons nodig heeft. En tegelijk met welbepaalde moderatietechnieken. We hebben dat gedaan vanuit drie eerdere ervaringen en hebben zelfs een forum met meer dan een jaar aan discussies weg gesmeten om opnieuw te beginnen.
Het staat eenieder vrij om hetzelfde te doen. Als iemand niet blij is met de gang van zaken dan mag die gerust zijn/haar gang gaan. Maar we weten welke hoeveelheid werk het ons kost en welke vervelende dossiers ons achtervolgen. Google heeft niet alles, maar van Politics.be staan er 702.000 pagina's in:
http://www.google.com/search?q=site%3Apolitics.be
en dan hebben we het nog niet over de andere sites (verkiezingssite.be, ...)
Dat geeft problemen: mensen die zich aangetast zien in hun privacy, mensen die hun verleden terug willen uitwissen, bedrijven die hun naam door het slijk gehaald zien, klachten rond discrimatie, mensen die de boel komen verzieken, ruzies, ... Het kost ons veel (vrijwillig) werk.

Als iemand al dat vrijwillige werk om zeep wil helpen dan hebben we liever dat die vertrekt. We werken er met liefde aan mee.

Hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Iemand van CGKR vertelde ooit dat ze een folder gingen uitbrengen. Daarin zou raad verwerkt zitten die gebaseerd is op onze moderatietechniek. Reden: van ons krijgen ze de minste klachten in vergelijking tot het aantal bijdragen van de gebruikers. Dat was enkele jaren geleden. Ik veronderstel dat wij zowat de enige zijn die deze folder nooit hebben gekregen. Misschien een aanrader voor degene die een alternatief wil starten?

Maarten
Maarten Malaise is offline  
Oud 22 juni 2011, 22:26   #126
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ja zeg, wat denkt iedereen dat het hier is, een democratie ofzo?

een plutocratie van vrijwilligers
eno2 is offline  
Oud 23 juni 2011, 06:28   #127
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
Verbod is erover. Bannelingen worden in de mate van het mogelijke opgevolgd. Idem voor dubbelnicks. Moderators handelen naar best vermogen.
Moderators rekruteren doen we zelf.
Moderators zijn inderdaad de baas. Wij proberen naar best vermogen een forum uit te baten maar het is nodig dat beslissingen ergens worden gelegd.

Politics heeft nagenoeg 100 vrijwillige medewerkers. Als iemand dat vrijwilligerswerk teniet wil doen dan gooien we met plezier dat soort mensen uit ons systeem. Het gebeurde al eerder met een aantal forumgebruikers.

We hebben hier een discussiemogelijkheid opgebouwd dat volgens bepaalde principes werd opgezet. We denken nog altijd dat we dat succesvol hebben gedaan. Volgens bepaalde principes. Maar met vrijheden die een discussieforum volgens ons nodig heeft. En tegelijk met welbepaalde moderatietechnieken. We hebben dat gedaan vanuit drie eerdere ervaringen en hebben zelfs een forum met meer dan een jaar aan discussies weg gesmeten om opnieuw te beginnen.
Het staat eenieder vrij om hetzelfde te doen. Als iemand niet blij is met de gang van zaken dan mag die gerust zijn/haar gang gaan. Maar we weten welke hoeveelheid werk het ons kost en welke vervelende dossiers ons achtervolgen. Google heeft niet alles, maar van Politics.be staan er 702.000 pagina's in:
http://www.google.com/search?q=site%3Apolitics.be
en dan hebben we het nog niet over de andere sites (verkiezingssite.be, ...)
Dat geeft problemen: mensen die zich aangetast zien in hun privacy, mensen die hun verleden terug willen uitwissen, bedrijven die hun naam door het slijk gehaald zien, klachten rond discrimatie, mensen die de boel komen verzieken, ruzies, ... Het kost ons veel (vrijwillig) werk.

Als iemand al dat vrijwillige werk om zeep wil helpen dan hebben we liever dat die vertrekt. We werken er met liefde aan mee.

Hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Iemand van CGKR vertelde ooit dat ze een folder gingen uitbrengen. Daarin zou raad verwerkt zitten die gebaseerd is op onze moderatietechniek. Reden: van ons krijgen ze de minste klachten in vergelijking tot het aantal bijdragen van de gebruikers. Dat was enkele jaren geleden. Ik veronderstel dat wij zowat de enige zijn die deze folder nooit hebben gekregen. Misschien een aanrader voor degene die een alternatief wil starten?

Maarten
En waarom hebt u mij dan niet permanent verbannen, Maarten?
Ik had toch gevraagd; antwoord of een permanente ban.
Voor hetgeen wat u schrijft, doe ik wel graag moeite om te lezen, maar mijn vragen blijven onbeantwoord. Nee, echt waar! Dat meen ik.
QuasiX is offline  
Oud 23 juni 2011, 06:31   #128
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Typ Kris Peeters op Google en u krijgt 822.000 resultaten.
Maar wat?
QuasiX is offline  
Oud 23 juni 2011, 07:16   #129
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Ni te doen ....
manta is offline  
Oud 23 juni 2011, 07:22   #130
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Ni te doen ....
Inderdaad. Jij blijft met de moderatie lachen, terwijl ze nog altijd denken dat ze "dat" succesvol hebben gedaan.
QuasiX is offline  
Oud 23 juni 2011, 07:23   #131
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor hetgeen wat u schrijft, doe ik wel graag moeite om te lezen, maar mijn vragen blijven onbeantwoord. Nee, echt waar! Dat meen ik.

Maar toegegeven de uitdrukkelijke reden van de wisord en corse ban is nog steeds niet gegeven..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 juni 2011 om 07:26.
Eigenzinnig is offline  
Oud 23 juni 2011, 07:24   #132
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Jij blijft met de moderatie lachen, terwijl ze nog altijd denken dat ze "dat" succesvol hebben gedaan.
Neen kwasi, ik lach niet met de moderatie, ik lach met hetgeen er uit uw toetsenbord komt... En ik denk niet dat ik de enige ben...
manta is offline  
Oud 23 juni 2011, 08:17   #133
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verban uzelf als het u hier niet aanstaat. Kies nu toch eens zelf. Wat houdt je tegen?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 23 juni 2011, 08:18   #134
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Txiki is offline  
Oud 23 juni 2011, 08:37   #135
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Verban uzelf als het u hier niet aanstaat. Kies nu toch eens zelf. Wat houdt je tegen?
forumverslaving.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 23 juni 2011, 08:39   #136
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Maar toegegeven de uitdrukkelijke reden van de wisord en corse ban is nog steeds niet gegeven..
En niet alleen dat. De rest ook.
QuasiX is offline  
Oud 23 juni 2011, 08:40   #137
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Neen kwasi, ik lach niet met de moderatie, ik lach met hetgeen er uit uw toetsenbord komt... En ik denk niet dat ik de enige ben...
Nee, manta je kan niet lachen met wat er uit mijn toetsenbord komt omdat ik geen anekdotes vertel.
QuasiX is offline  
Oud 23 juni 2011, 08:42   #138
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Maar ik discussieer nergens. Dit is nu de enige draad waar ik met Maarten Malaise praat. En ik had geen "raad" van jou gevraagd; noch een ban. Waarom je niet kan wegblijven door dat de draad hier je niet aanstaat, begrijp ik niet.
QuasiX is offline  
Oud 23 juni 2011, 08:42   #139
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Juist éh?
QuasiX is offline  
Oud 23 juni 2011, 08:43   #140
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
forumverslaving.
Kijk wie het zegt
Nu zie ik er wel reden om te lachen.

Blijkbaar heb je nog niet begrijpen waarom ze jou constant het recht geven om je ban te omzeilen.
(democratie: de wet/regels is voor iedereen; m.a.w. er zijn geen regels)

Laatst gewijzigd door QuasiX : 23 juni 2011 om 08:49.
QuasiX is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be