Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2011, 13:10   #321
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik lees uw post wel en blijkbaar anders dan u. Via uw tweede link (halalplus) kom ik op een pdf die zegt:

via uw eigen link: http://www.halalcorrect.com/publicat...rrect_PvdD.pdf
Waarover gaat die pdf die je daar tegenkomt?
Toch niet over het nieuw opstartte keurmerk waar ik naar verwees.
HalalPlus verdooft eko-dieren voor de slacht

Voor het meest diervriendelijke gefokte vlees zullen we straks naar een islamitische slager moeten. De stichting HalalCorrect Certification start met een nieuw diervriendelijk halalkeurmerk. HalalPlus combineert halal met EKO. Directeur Ben Ali-Salah van HalalCorrect Certification is initiatiefnemer van dit islamitische keurmerk. “De manier waarop de Nederlandse bio-industrie met dieren omgaat strookt niet met de regels van de Islam, zeker niet als je praat over kippen en kalveren.” Het gaat bij halal niet alleen om de slachtmethode maar ook om de omstandigheden waaronder een dier gefokt is, de kwaliteit van het vlees, het onderdak dat het dier kreeg, de wijze van transport en de afgelegde afstand. Eerder waren er protesten omdat de rituele islamitische slachtmethoden niet diervriendelijk waren, omdat de dieren niet eerst verdoofd werden. Dat is met HalalPlus dus wel het geval.
http://www.p-plus.nl/artikel.php?IK=1620
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 17:25   #322
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is dit een argument?
Is het niet toegestaan om iets anders te denken dan "de goegemeente"? Of is het niet toegestaan om te denken?

Ik heb mijn standpunten gestaafd.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=297

Het is dan weer niet vreemd dat, met de regelmaat van de klok; men mij standpunten toeschrijft die ik niet geuit heb; en helemaal niet de mijne zijn.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=154038
Graag een link die aantoont dat dieren in de bio-industrie slecht behandeld worden?

En dat dit erger is dan het halal-slachten van dieren?
Oud 30 april 2011, 17:29   #323
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, dat klopt niet.

Ik stel dat :
Halal mag aangeraakt worden door niet-moslims.
Er bestaat ook halal-vlees van dieren die verdoofd geslacht werden.
De halal industrie is niet uitsluitend in handen van moslims.
Lieg niet artisjok. Ik heb het al ontkend. Of zoek dingen op alvorens zomaar iets uit je duim te zorgen.

De AH dieren worden BEDWELMD!!! Bedwelmd worden is NIET verdoofd worden !!

Er zijn Moslims die dit niet voldoende vinden en daarom hun vlees niet bij de AH kopen.
De Nederlandse MoslimRaad heeft de Nederlandse Moslims opgeroepen om dat te doen ... http://www.evmi.nl/nieuws/voedselvei...et-halal-.html

Dus uw uitspraak is ronduit fout op twee vlakken. Omdat u hardleers bent, nogmaals
1. Halal slachten is niet verdoofd slachten
2. Bedwelmen wordt door een deel van de Moslims niet aanvaardt als halal. De dieren mogen werkelijk geen enkele pijnstilling of verminderd bewustzijn hebben. Anders is het allicht niet wreed genoeg...

Ook u andere twee uitspraken zijn op z'n zachtst gezegd bij de haren getrokken ... Zodadelijk komt u nog vertellen dat ook blanke mensen in bananen en koffie plantages mogen werken en 50kg per pluktocht mogen sleuren ...

Zie verder de post van Cynara:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=314

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 april 2011 om 17:32.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2011, 17:37   #324
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Het is lang geleden dat ik hier nog eens komen kijken ben maar wat een zever lees ik hier. Waar jullie je tijd in steken en jullie druk om maken???
Alleen varkensvlees is 'onrein' maar al de rest niet, ongeacht hoe het geslacht is en halal vlees aangeraakt door een niet-moslim is ook niet 'onrein'.
En blijkbaar maken jullie je er meer zorgen over dan de moslims zelf want velen eten gewoon vlees uit de supermarkt die jij en ik ook bezoeken of in een restaurant (nee, niet alleen halal restaurants).
Ik maak me veel meer zorgen om de mensen die uit alle windstreken hier binnen komen waaien om te profiteren van onze belachelijke 'gulheid'. Maar dat heeft niets met de islam te maken dus dat vinden jullie niet interessant genoeg waarschijnlijk.
Beste Laya,

Moest hetgeen wat u denkt waar zijn, dan kan ik u volgen in uw redenering. Helaas is hetgeen u schrijft onwaar.

Ten eerste zou het feit dat er overal in Europa en wijdverspreid halalvoeding (lang niet enkel vlees!!) wordt aangeboden u al een idee mogen geven over hoe wijdverspreid en gestaag de vraag naar halalvoedsel klinkt. Die vraag komt heus niet van niet-Moslims.
Het onderscheid halal / haram valt onder de sharia, dus het gaat hier om extreme Moslims. Doch vertegenwoordigen zij een heel grote vloed die ene dito invloed heeft op de voedselproductie, en zelfs op andere producten zoals cosmetica, schoonmaakmiddelen etc.

Uit bovenstaande blijkt hopelijk dat halal belange niet enkel te maken heeft met geen varkensvlees noch alcohol mogen consumeren. Het gaat veel verder dan dat. Het niet-varkensvlees moet op een rituele wijze geslacht worden (mes in de keel). In deze thread vindt u er alles over. En het is lang niet enkel beperkt tot vlees.
Anders zou er heus niet zo'n issue van worden gemaakt.
Laat u niet misleiden door de aanwezigheid van Moslims in uw lokale subway (Bxl.) broodjeszaak uit de angelsaksische wereld, om conclusies te trekken over hun eetgewoonten, want die serveert uitsluitend halalproducten ...

Dat profitariaat vind ik bijzonder interessant, maar kaart ik aan in maatschappelijke discussies en binnenland.
Oud 30 april 2011, 18:44   #325
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Graag een link die aantoont dat dieren in de bio-industrie slecht behandeld worden?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bio-industrie

http://www.wakkerdier.nl/

http://www.gaia.be/ned/control.php?&...ction=collapse

http://www.animalfreedom.org/video/video.html

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/...echt_verdoofd_

http://dierenrecht.org/campagnes/slachterijen/#c2197

Wil je er nog?

Citaat:
En dat dit erger is dan het halal-slachten van dieren?
Dat hangt er van af wat je verstaat onder halal.
http://dierenrecht.org/fileadmin/doc...indrapport.pdf
Oud 30 april 2011, 19:46   #326
Groentje-18

Standaard

Aaaaaaaaaaah.

Ik dacht dat je het over biologische voeding had. LOL.

Doch, die dieren worden op z'n minst op een zo onwreed mogelijke wijze geslacht ...

Ik denk dat de Islamieten liever zelf beslissen over wat ze verstaan onder halal. En om zo veel mogelijk islamieten te dienen, wordt de code zo strikt mogelijk toegepast.
Oud 30 april 2011, 20:14   #327
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Aaaaaaaaaaah.

Ik dacht dat je het over biologische voeding had. LOL.
Nu je weet dat het over bio-industrie ging, kan je je mening geven over het dierenwelzijn in de bio-industrie?

Citaat:
Doch, die dieren worden op z'n minst op een zo onwreed mogelijke wijze geslacht ...
Dan heb je deze links gemist.
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/...echt_verdoofd_

http://dierenrecht.org/campagnes/slachterijen/#c2197

Citaat:
Ik denk dat de Islamieten liever zelf beslissen over wat ze verstaan onder halal. En om zo veel mogelijk islamieten te dienen, wordt de code zo strikt mogelijk toegepast.
Hiervan heb je dus ook geen letter gelezen.
http://dierenrecht.org/fileadmin/doc...indrapport.pdf

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 april 2011 om 20:15.
Oud 1 mei 2011, 19:12   #328
artisjok
Banneling

Standaard

Voor Groentje-18
http://www.groenemoslims.nl/
Oud 23 juni 2011, 01:45   #329
Groentje-18

Standaard

Zodadelijk moet de monolithische godsdienst die wij in de steek gelaten hebben, ons nog komen redden van een nog waanzinnigere "godsdienst" (ideologie, verpakt als godsdienst):

Mark Biltz waarschuwt christenen voor aan afgod gewijd halal voedsel

McDonalds VK biedt excuses aan voor 'toevallig' halal vlees in kipmenu's - Halal ook in Nederland zonder info aan consument al ver doorgevoerd

Citaat:
waarschuwt christenen (en ook joden) dat zij zonder het te weten aan afgoden gewijd voedsel zouden kunnen eten, iets dat op sommige plaatsen in de Bijbel wordt verboden. Veel voedsel in Amerika en vooral in Europa blijkt namelijk zonder dat dit bekend is gemaakt 'halal' te zijn, goedgekeurd voor moslims, en dat betekent dat er in principe een gebed aan Allah -voor joden en christenen een afgod- over is uitgesproken.
Wat vinden de halal-organisaties en vertegenwoordigers zelf?

Citaat:
aria Omar, directeur mediazaken van de IFANCA (Islamic Food & Nutrition Council of America), geeft toe dat heel veel geïmporteerd vlees uit bijvoorbeeld Nieuw Zeeland of Denemarken halal is, dus volgens islamitische richtlijnen wordt geslacht. 'Ze doen veel zaken met het Midden Oosten en weten niet waar al hun vlees naar toe gaat. Daarom is al het vlees dat ze exporteren standaard halal. Als dit naar de VS of Engeland gaat weet niemand dit, omdat het niet altijd bekend wordt gemaakt of op het etiket wordt gezet.'

Omar, zelf moslim, vindt wel dat voor mensen die geen halal willen eten er duidelijke informatie moet komen of producten halal zijn of niet. 'Alle consumenten hebben het recht te weten geïnformeerd te worden over wat ze eten.'
(...)

Citaat:
'In heel het Verenigd Koninkrijk eten mensen in ziekenhuizen, scholen en café's zonder het te weten voedsel dat is gezegend in naam van de demon-god Allah,' aldus Fisscher in een column vorig jaar. 'Het gebed dat over het meeste lamsvlees dat hier wordt gegeten wordt uitgesproken luidt: 'Bismillah* Allah-hu-Akbar', wat betekent: 'In de naam van Allah, die de grootste is'. Geen grapje: sommige kippenslachterijen hebben bij het automatisch slachten van kippen zelfs een geluidsopname met dit islamitische gebed opstaan.'

Citaat:
In oktober 2010 gaf McDonalds na het aanvankelijk steevast ontkend te hebben toe dat de keten in Groot Brittannië zonder het de klanten te hebben laten weten halal kippenvlees is gaan verkopen. In zo'n 1200 Britse McDonalds vestigingen zijn de Chicken McNuggets en McChicken Sandwiches dus halal. Afgelopen zondag zwakte McDonalds het echter weer af door te stellen dat het halal kippenvlees 'toevallig' in de bevoorradingsketen terecht was gekomen. 'We bieden onze klanten daarvoor onze excuses aan.'

Citaat:
Net als in Groot Brittannië zijn ook in Nederland halal producten op dezelfde 'stille' manier -dus zonder het publiek op de hoogte te stellen- ingevoerd. Zo zijn de zuivelproducten van Friesland Campina halal gecertificeerd (2). Steeds meer bedrijven, instellingen en scholen in ons land serveren enkel nog halal vlees (3). Het gaat daarbij al lang niet meer om enkel het vlees van doodgemartelde (immers: halal = verplicht geslacht zonder verdoving) dieren maar inmiddels ook om afgeleide producten zoals gelatine en zelfs de productiebanden in fabrieken waar het voedsel over getransporteerd wordt (4). In sommige columns wordt dan ook al een anti-halal dieet gesuggereerd (5), als protest tegen het feit dat wij 'ongelovigen' (in de ogen van de moslims) van de overheid klaarblijkelijk geen keuze mogen hebben of wij halal producten willen eten of niet.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=6199...&tbl_archief=0

Gezien het al moeilijk traceerbaar is waar vlees vandaan komt indien je het voorgeschoteld krijgt, laat staan dat het dan traceerbaar is hoe en op welke illustere wijze het precies is geslacht.

Mijn oordeel is dan ook:
we hebben Moslims de vrijheid gegeven om dieren halal te slachten. Hiervoor was al een wetswijziging voor nodig en daarbij werden de rechten van de dieren op voor een beschaafde samenleving onwaardige wijze met de voeten getreden.

Van deze vrijheid werd misbruik gemaakt door overal halal voedsel te gaan eisen en het in massa's te gaan produceren, waardoor het ook op de gewone markt terechtkomt.

Halal-slachten zou dus overal in het westen verboden moeten worden.
Van mij mogen Moslims halal eten, maar dat doen ze dan maar in hun thuisland. Daar is halal eten genoeg en nemen ze het niet zo nauw met dieren (en ook mensen-)rechten. Past veel beter bij hun. Iedereen gelukkig...

Je kan nu eenmaal niet alles hebben in het leven.
Oud 23 juni 2011, 01:58   #330
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Van deze vrijheid werd misbruik gemaakt door overal halal voedsel te gaan eisen en het in massa's te gaan produceren, waardoor het ook op de gewone markt terechtkomt.
Dat heeft dus veel grotere gevolgen dan men denkt. Het gaat dus niet enkel over het onverdoofd slachten van de dieren onder aanroeping van een oude maangod, maar verder moet heel de voedselketen volgens hun 7de eeuwse voedselwetten verlopen én gecontroleerd door moslims.

Dit zorgt ervoor dat de ganse voedselindustrie volledig door moslims wordt geinfiltreerd en beheerst. Enig idee welke gevolgen dit allemaal kan hebben?

Bovendien zijn uiteraard de zandbakregeltjes uit de 7de eeuw totaal niet compatibel met onze eigen voedselwetten. Vraag is of die "controleurs" ook de wettelijke voedselwetten volgen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 02:25   #331
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn oordeel is dan ook:
we hebben Moslims de vrijheid gegeven om dieren halal te slachten. Hiervoor was al een wetswijziging voor nodig en daarbij werden de rechten van de dieren op voor een beschaafde samenleving onwaardige wijze met de voeten getreden.
.
Nederland gaat een einde maken aan die barbaarse manier van slachten.
De Tweede kamer houd vast aan een verbod op ritueel slachten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 04:28   #332
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Slachten ze ook varkens Halal
Oud 23 juni 2011, 12:16   #333
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij zou een "100% haram"-label op voedselproducten in de toekomst nog wel eens heel groot kunnen gaan worden.
Oud 27 juni 2011, 09:29   #334
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Et voil�*. Zover zijn we dus al:

Citaat:
"Er is veel kans dat u halal vlees eet zonder dat u het weet. Voor lams- en schapenvlees is dat zeker het geval gezien het aandeel van de halal geslachte dieren in het totaal dat in België op de markt komt". Dat zei Dirk Lips, voorzitter van de Raad voor Dierenwelzijn, in een debat tijdens het Radio 1-programma Peeters & Pichal.

Volgens Lips is dit een probleem. "Ik denk dat de meeste Belgen dat niet zouden willen, moesten ze het weten. Ikzelf zou het als dierenactivist in ieder geval heel erg vinden moest ik vlees eten van een dier dat onverdoofd (halal dus) geslacht werd".

Tijdens de uitzending werd ook melding gemaakt van een ingezonden reactie van een werknemer van Delhaize die zegt dat veel Belgen niet alleen halal schapen- maar ook halal kalfsvlees eten zonder het te weten. Maar welke geloofwaardigheid daaraan gehecht mag worden, is onduidelijk.

"Kan absoluut niet"
Lips ging in het programma in debat met Mohamed Achaibi, woordvoeder van de moslimexecutieve. Die verdedigt in naam van de moslimwereld het standpunt dat een verbod op niet verdoofd slachten "absoluut niet kan", omdat zowel bij de moslimtheologen als binnen de moslimgemeenschap hier geen meerderheid voor is.
http://www.vandaag.be/binnenland/715...-het-weet.html

Hebben we hier nog slachtwetten nodig? Waarom kunnen deze mensen hun vlees niet laten slachten in het zand van herkomst? Mijnheer Achaibi kan natuurlijk ook aanraden om ineens met z'n allen naar het zand van herkomst terug te keren als we hier onze dieren op een diervriendelijke wijze willen slachten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 10:27   #335
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Blij dat ik vandaag spek op het menu heb staan ...
Oud 27 juni 2011, 10:48   #336
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien het al moeilijk traceerbaar is waar vlees vandaan komt indien je het voorgeschoteld krijgt, laat staan dat het dan traceerbaar is hoe en op welke illustere wijze het precies is geslacht.

Mijn oordeel is dan ook:

Halal-slachten zou dus overal in het westen verboden moeten worden.
Van mij mogen Moslims halal eten, maar dat doen ze dan maar in hun thuisland. Daar is halal eten genoeg en nemen ze het niet zo nauw met dieren (en ook mensen-)rechten. Past veel beter bij hun. Iedereen gelukkig...

Je kan nu eenmaal niet alles hebben in het leven.
Voilá das duidelijk.
Dat eeuwig gezannik en gezaag van die gasten over hun eten hangt mij ook de keel uit.
Hier eten wat de post schaft, anders zonder eten naar bed en geen gezeur.
Oud 27 juni 2011, 10:50   #337
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Blij dat ik vandaag spek op het menu heb staan ...
Spek mee da weer? Geef mij maar kouwe pla (voor de ollanders = da koude schotel )
Oud 27 juni 2011, 10:53   #338
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Spek mee da weer? Geef mij maar kouwe pla (voor de ollanders = da koude schotel )
Mijn grootouders zeggen kouwe pla, mijn ouders zeggen koude schotel. Dus niet alleen voor nederlanders.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 11:23   #339
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Mijn grootouders zeggen kouwe pla, mijn ouders zeggen koude schotel. Dus niet alleen voor nederlanders.
Taalontwikkeling in Vlaanders...
Tuurlijk zeg ik ook koude schotel, alleen als ik eens goesting heb om int plat Gents te beginnen ist "kouwe pla"

Laatst gewijzigd door stropke : 27 juni 2011 om 11:23.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2011, 11:26   #340
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Taalontwikkeling in Vlaanders...
Tuurlijk zeg ik ook koude schotel, alleen als ik eens goesting heb om int plat Gents te beginnen ist "kouwe pla"
Kouwe pla wordt ook gebruikt in de kempen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be