Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juli 2011, 09:31   #281
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik zie niet in wat daar logisch aan is. Je werkt, je geeft de helft van je geld af. Je steekt dat beetje dat overschiet in aandelen en opnieuw mag je de helft van je winst gaan afgeven. Maak je verlies dan is er niets aan de hand zeker?

Soit, als dit er doorkomt is het overduidelijk wat er gaat gebeuren. Zowat alle beleggingsinstrumenten worden aangepakt, behalve juist ja.....vastgoed. En wie kan zich vastgoed als belegging permitteren? Juist, het grootkapitaal. Wie wordt er de dupe van? Huurders en mensen die zich een bescheiden woning wensen te kopen. Mij niet gelaten hoor, maar qua kortzichtheid van uw kant kan het wel weer tellen. Niet dat ik iets anders verwacht had hoor.
enkel wie al veel geld heeft, kan het zich veroorloven om zijn geld op de beurs te riskeren.
De meeste mensen mogen al blij zijn als ze op het einde van de maand alle facturen betaald krijgen.
Een beetje solidariteit van wie al heel veel heeft (want anders zou hij niet op de beurs spelen - wat iets anders is dan als een goede huisvader beleggen)
azert is offline  
Oud 5 juli 2011, 09:32   #282
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
80% van de kosten geassocieerd aan een persoon worden echter gemaakt door de overheid van diens woonplaats. Zal Brussel ook de lasten overnemen?
Bron ?

Citaat:
Worden de andere regio's ook gecompenseerd voor inwoners van de andere gewesten die bij hun komen werken? Vindt u het een goed idee om dergelijke barrières op te werpen in de interregionale werkgelegenheid?
Nee, maar ik vind het wel een goed idee. In casu Brussel gaat die 500 miljoen € over het aantal netto pendelaars. Ik ben echter niet van standpunt dat de optimale grenzen van de sociaal-economische regio is ons land samenvallen de gewesten. Als je daar meer over wil weten moet je jezelf eens verdiepen in het Europa van de regio's.

Citaat:
Wat bedrijven betreft, nu telt Brussel 100% van de omzet van pakweg een Belgacom bij haar eigen BRP. Dient dit ook te worden verdeeld naarmate de activiteiten in de afzonderlijke regio's (werkplaats), of nog steeds volledig geboekt worden in de maatschappelijke zetel (woonplaats)?
Ik ben voorstander van het werkplaatsprincipe. Niet van het principe van de plaats van de hoofdzetel. Voor alle duidelijkheid praten we hier vooralsnog over de personenbelasting.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 juli 2011, 09:33   #283
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Investeringen in Brussel=> minstens evengoed voor Vlaanderen als voor Wallonië. Als Vlaanderen zou afscheuren nemen ze Brussel mee.

Inderdaad goed idee voor een poll
Geld in een bodemloze put gooien =/= investeren.

Ik ben eens benieuwd naar de budgettaire overschotten (ja overschotten) moest Brussel deftig bestuurd worden.
sjarel is offline  
Oud 5 juli 2011, 09:35   #284
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
enkel wie al veel geld heeft, kan het zich veroorloven om zijn geld op de beurs te riskeren.
De meeste mensen mogen al blij zijn als ze op het einde van de maand alle facturen betaald krijgen.
Een beetje solidariteit van wie al heel veel heeft (want anders zou hij niet op de beurs spelen - wat iets anders is dan als een goede huisvader beleggen)
Het begrip "beetje solidariteit" wordt toch raar ingevuld hoor tegenwoordig.
50% afgeven = beetje solidariteit.
Ok dan.
sjarel is offline  
Oud 5 juli 2011, 09:35   #285
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
het ergste is dat men in heel Halle-Vilvoorde de Franstaligen het recht op een justitie in het Frans wil garanderenen dat men de bevoegdheid van de Vlamse regering aantast door te stellen dat ze niet meer autonoom mag beslissen over wegen ( lees op- en afritten Brusselse Ring) zonder de toestemming van de Franstaligen. Ze hebben echt lef, diie kerels!
het is al dwaas genoeg dat wegcode, autokeuring,... enz. gesplitst wordt; het moet niet gekker meer worden in onze stadstaat.
azert is offline  
Oud 5 juli 2011, 09:35   #286
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?

Ik ben voorstander van het werkplaatsprincipe. Niet van het principe van de plaats van de hoofdzetel. Voor alle duidelijkheid praten we hier vooralsnog over de personenbelasting.
Eigenlijk ben ik daar ook voorstander van maar administratief en qua regelgeving is dit "omslachtiger" als gewoon de maatschappelijke hoofdzetel te volgen.
Oud 5 juli 2011, 09:37   #287
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
kapotamenderen is de beste oplossing.
Dat zou laf zijn.

Ik verwacht dat N-VA het voortouw gaat nemen om een regering te vormen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 5 juli 2011, 09:37   #288
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
het ergste is dat men in heel Halle-Vilvoorde de Franstaligen het recht op een justitie in het Frans wil garanderenen dat men de bevoegdheid van de Vlamse regering aantast door te stellen dat ze niet meer autonoom mag beslissen over wegen ( lees op- en afritten Brusselse Ring) zonder de toestemming van de Franstaligen. Ze hebben echt lef, diie kerels!
Dat socio-economische erbij betrekken was gewoon fout : nu gaan ze heel die staatshervorming laten verwateren, of erger nog evolueren we eerder naar een situatie dat geen staatshervorming beter wordt dan wat nu op tafel ligt want dat lijkt stilaan een serieuze stap achteruit (voor iedereen!).
sjarel is offline  
Oud 5 juli 2011, 09:38   #289
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
het is al dwaas genoeg dat wegcode, autokeuring,... enz. gesplitst wordt; het moet niet gekker meer worden in onze stadstaat.
Wat is daar precies het probleem?
Of dat nuttig is, is een andere zaak; maar ik zie het probleem echt niet.
sjarel is offline  
Oud 5 juli 2011, 09:42   #290
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron ?

Nee, maar ik vind het wel een goed idee. In casu Brussel gaat die 500 miljoen € over het aantal netto pendelaars. Ik ben echter niet van standpunt dat de optimale grenzen van de sociaal-economische regio is ons land samenvallen de gewesten. Als je daar meer over wil weten moet je jezelf eens verdiepen in het Europa van de regio's.

als ik er belastingen ga betalen, wil ik ook stemrecht krijgen. no taxation without representation.
Oud 5 juli 2011, 09:57   #291
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja als je Brussel geen inspraak meer geeft in zijn op- en afritten dan kan je evengoed de aanzet plannen om er een Berlijnse muur rond te gaan bouwen.

Oud 5 juli 2011, 10:04   #292
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Eigenlijk ben ik daar ook voorstander van maar administratief en qua regelgeving is dit "omslachtiger" als gewoon de maatschappelijke hoofdzetel te volgen.
Het is inderdaad administratief gemakkelijker op voor de vennootschap de plaats van de hoofdzetel te nemen en eventueel deze van de grote bevestigingen. Als je wil berekenen welke de profiterende regio's en welke de bijdragende regio's zijn kan je hiervoor in je berekeningen correcties aanbrengen om de vennootschapsbelasting toe te wijzen aan de werkplaats. Een goede uitwerking is hier deze van de KUL Vives studie. Ook een Waalse universiteit maakt regelmatig dit soort berekeningen en ze komen tot vergelijkbare resultaten.

Voor de personenbelasting is het heel eenvoudig om het werkplaatsprincipe toe te passen. De werkgever geeft gewoon aan het sociaal secretariaat mee waar de werkgever het betrokken jaar hoofdzakelijk is tewerkgesteld. Dit vergt quasi geen extra administratie.

Oud 5 juli 2011, 10:05   #293
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als ik er belastingen ga betalen, wil ik ook stemrecht krijgen. no taxation without representation.
Wil je hiermee stellen dat je niet in Brussel wil gaan werken als pendelaar als Brussel 100% van de personenbelasting van de pendelaars krijgt ?

Wat bedoel je juist ?

Oud 5 juli 2011, 10:12   #294
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
kapotamenderen is de beste oplossing.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waarop wacht N-VA om het akkoord af te schieten? Komaan make my day. Toon dat ge ballen hebt of wil je dat overlaten aan Maingain?
Ook mijn mening. Ik zou het eervoller vinden om gewoon duidelijk te stellen: dit komt nog niet in de buurt.

Als BDW zegt: ja, maar; of nee, tenzij; dan wekt hij eerst den indruk dat er uit dezen tekst wel genoeg te halen valt om tot iets bruikbaar te komen. Als het dan later mislukt, dan stelt zich de vraag: als nota DR in de buurt kwam van iets dat voor BDW acceptabel was, waarom schiet hij het uiteindelijk dan toch nog af?

Alleen een duidelijke rode 'onvoldoende' (liefst goed gemotiveerd) geeft een niet mis te verstaan signaal dat dit nog geen 100km in de buurt komt.
Fj9lnir is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:15   #295
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Ook mijn mening. Ik zou het eervoller vinden om gewoon duidelijk te stellen: dit komt nog niet in de buurt.

Als BDW zegt: ja, maar; of nee, tenzij; dan wekt hij eerst den indruk dat er uit dezen tekst wel genoeg te halen valt om tot iets bruikbaar te komen. Als het dan later mislukt, dan stelt zich de vraag: als nota DR in de buurt kwam van iets dat voor BDW acceptabel was, waarom schiet hij het uiteindelijk dan toch nog af?

Alleen een duidelijke rode 'onvoldoende' (liefst goed gemotiveerd) geeft een niet mis te verstaan signaal dat dit nog geen 100km in de buurt komt.
Dat gaat BDW nooit doen eh. EDR heeft stratego gespeeld door een nota op te stellen waarmee hij hoopt de NVA er af te rijden. NVA gaat gewoon mee stratego spelen.
sjarel is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:24   #296
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Dat gaat BDW nooit doen eh.
Misschien niet nee. Hij luistert dan vermoedelijk ook niet naar mijn mening
Ik vind alleen dat het voor iedereen duidelijk zou mogen gemaakt worden, dat de nota DR echt negatief uitvalt voor Vlaanderen. Anders gaat dat voddeke kladpapier VL nog tot de rest der tijden achtervolgen.
Fj9lnir is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:25   #297
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja als je Brussel geen inspraak meer geeft in zijn op- en afritten dan kan je evengoed de aanzet plannen om er een Berlijnse muur rond te gaan bouwen.
Franstalige paranoia dus? Honi soit qui mal y pense! Aan zichzelf kent men de hele wereld?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:27   #298
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je hiermee stellen dat je niet in Brussel wil gaan werken als pendelaar als Brussel 100% van de personenbelasting van de pendelaars krijgt ?

Wat bedoel je juist ?
ik wil zeggen dat als Brussel een deel van mijn belastingen int, ik ook iets wil te zeggen hebben over die belastingen, dat is toch normaal??
Oud 5 juli 2011, 10:30   #299
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens Brussel heeft die inspraak nu ook niet. Ligt er een muur rond nu?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 5 juli 2011, 10:30   #300
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
Misschien niet nee. Hij luistert dan vermoedelijk ook niet naar mijn mening
Ik vind alleen dat het voor iedereen duidelijk zou mogen gemaakt worden, dat de nota DR echt negatief uitvalt voor Vlaanderen. Anders gaat dat voddeke kladpapier VL nog tot de rest der tijden achtervolgen.
Mja, misschien moet het eerst nog allemaal wat erger worden vooraleer we echt kunnen hervormen.
sjarel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be